Tarkoitan teitä joiden bmi on 36 eteenpäin. Onko lääkäreiden ollut vaikeaa tehdä ultrausta mahan päältä ja onko tullut ilkeitä kommentteja? Miten kokosi on vaikuttanut raskauteen? onko tullut normaalia isompi vauva tai ilmennyt jotain muuta? Monet ovat pelotelleet että ylipainoiselle tulisi helpommin raskausajan diabetes. Jos pitää itsestään huolta raskausaikana, käy säännöllisesti lenkkeilemässä että syö hyvin, niin eikös koko raskaus voi mennä hyvin?
Olisin hyvin kiitollinen asiallisista vastauksista. Itse siis olen reippaasti ylipainoinen bmi on noin 37 ja olen nyt toisella kuulla raskaana. Alapään kautta tehtävä ultraus meni hyvin mutta minua lähinnä pelottaa että näkyykö ultrauksessa mitään mahan päältä, miten lääkärit suhtautuvat ja meneekö tämä raskaus hyvin.
Isokokoisille odottajille!
25
3822
Vastaukset
- suunnilleen näin
Hei! Ei kannata huolehtia tuosta ultra-asiasta. :) Jos niskaturvotusultrassa sikiö ei näy vatsan päältä, niin sekin voidaan tehdä alakautta. Rakenneultrassa taas näkyy jo ihan takuuvarmasti, vaikka olisi ylimääräistäkin vatsan päällä. Itse olen hoikka, mutta nt-ultra jouduttiin silti tekemään alakautta, koska kohtu oli niin voimakkaasti taaksepäin kallellaan, ettei näkyvyys ollut kovin hyvä. Eli ei ole mikään poikkeuksellinen juttu, että alakautta tehdään. Lääkäreiltä jos tulee ilkeitä kommentteja, niin se on sitten epäammattimaista eikä sitä tarvitse hyväksyä. Palautetta vaan menemään, jos nyt jotain sellaista eteen sattuisi.
On totta, että merkittävä ylipaino nostaa selvästi raskausajan diabeteksen riskiä, mutta edelleen puhutaan tosiaan riskistä. Ei kaikille ylipainoisille tule raskausajan diabetesta ja toisaalta taas joskus hoikallekin odottajalle se voi tulla. Jos syö terveellisesti ja liikkuu, niin siinäpä ne, millä itse voi asiaan vaikuttaa. :) Ei kannata stressata, jos nyt radi todettaisiinkin, niin ruokavalio on jo monella siihen tehokas hoito ja jos ei sekään tehoa, niin sitten insuliini. Ei radi ole maailmanloppu, joten ei sitäkään kannata tolkuttomasti pelätä, vaikka on toki fiksua elää terveellisesti, jotta minimoi riskin.
Ja toivottavasti ei haittaa, kun vastasin vaikken ole ylipainoinen itse, toivon sinulle mukavaa raskausaikaa! - sanna20
Hei! Mun bmi on 30 mutta 3 lastani on kaikki kaikki ollu pieniä vauvoja. 3090g, 2965g ja 3300g.Tää vipa meni 2vko yli muuten parin pv:n sisällä la:sta.
Raskausdiabetestä ei tullu vielä tällä neljännelläkään raskaudella. Tosin mulla ei täyty kun just tuo ylipaino niistä r.diab. riskeistä. - mom2
Mulla bmi 40 ekalla ultralla 7 5 tehtiin vatsanpäältä ja näkyi, mutta mittoja oli huono ottaa joten alakautta oli sit parempi. Np ultra tehtiin normisti vatsanpäältä ja hienosti näkyi!! Rakenneultra vatsanpäältä ja ei mitään ongelmaa. Nyt painoarviossa vauva n. 2,5kg viikko 36. Ei oo ainuttakaan ilkeää kommenttia tullut, ei lääkäreiltä, ei neuvolasta! Saapi nähä miten käy synnärillä.. :)
- niinko1
Huomattava liikalihavuus on sairaus, ja ei mitenkään terveellistä. Nalkuttaahan ne lääkärit ihmisille (ja varsinkin raskaana oleville) tupakoinnistakin. Yhtä paljon pitäisi siitä ylimääräisestä fläskistä nalkuttaa myös. On se kumma jos on niin lihava ettei edes näy lapsi mahan päältä ultrassa.. Silloin menee ruoka jo kaiken muun edelle.
- Voivotivoi
Justjust...ja vauvan terveys pitäisi vaarantaa, jotta äiti voisi laihduttaa raskausaikana? Voi teitä...jos on merkittävä ylipaino, ei sitä kaikkea voi eikä saakaan raskausaikana laihduttaa. Siinähän kärsisi eniten sikiö. Toki ylipainoisilla odottajilla saa paino jonkin verran rasksusaikana tippua eikä paino saisi kovasti ainakaan nousta, mutta varsinaista laihduttamista ei kyllä suositella. Laihdutuksen aika on sitten syntymän jälkeen. Ja ennen raskautta myös jos siihen on mahdollisuus.
- kohta kolmen äiti
Täällä mamma jolla esikoista odottaes bmi 37, tokaa 42 ja nyt sit jo peräti 47...
Mulla esikosta rd, tokasta ei ja nyt tästä kolmannesta on taas rd.
Mulla ruokavalio, lasken hiilareita ja katson rasvat mitä syön..Painoa ei ole tullut toistaiseksi vielä yhtään ja se on hyvä. laskustakaan ei ole haittaa jos vaan noudatan tuota ohjetta..Kannatan itse ainanki diabeteshoitajan sijaan hakeutumista suoraan ravintoterapeutin juttusille..sata kertaa parempaa neuvontaa kun diabeteshoitajalta! ainanki omasta kokemuksesta näin on parempi :)
Mulla esikoisesta ultrattiin alakautta ekat ultrat, sitten rakennultra masun päältä ja hyvi näkyi..paino arviot oli isoja (rv 36 3,6kg..) ja kylhän toi laskettuna sitten käynnitettynä synty ja painoi vaan 3,7kg :D
Tokasta ultrattiin rv 12 sekä alakautta että mahanpäältä, hyvin näkyi. et eka alakautta, mutta kun ei ultraaja voinut varmasti sitten sulkea kaksosraskautta pois, piti ultrata viel mahan päältäkin. ja sit rakennulta oli mahan päältä ja hyvin näkyi..
Tästä toisesta arviot painsota oli 37 ni 3,2kg ja 41 5 3,9kg..Synty sitten käynnistettynä 42 1 4,3kg :D
Nyt tätä kolmatta oottaes eka ultra alakautta, ei ongelmaa..Rakenne ultra mahan päältä ei ongelmaa siinäkään..ja nyt sitten vikalla kolmanneksella on useampia ultria jossa seurataan vauvan kasvua..Et parin viikonpäästä ensimmäinen koko ja paino kontrolli ultra..sitten vissii 2-4 viikon välein jatkoa..
Sokerit on olleet ok, vaikka rasituksessa narahdinkin (paastoarvo) joten sen puoleen en kanna huolta. - Pelokas-odottaja
Kiitos kaikille jotka vastasitte asiallisesti :) Helpotti tosiaan ja ehkäpä nyt osaan nauttia tästä raskaus ajasta pelkäämättä kaikkea.
Otitteko te huomioon että kaikki lihavat eivät pelkästään syötä itseään isokoiseksi vaan taustalla voi olla muutakin, kuten jokin sairaus? Toki ruualla on iso vaikutus ylipainoon, enkä sitä kiellä mutta se ei välttämättä ole aina ainut syy. Mutta se on yleinen olettamus ja ymmärrän sen. Sen voisin vielä sanoa että laihdutin jonkin verran ennen raskautta ja tarkoitus oli laihduttaakkin 20-30 kg mutta sitten kävi niin, että tulin raskaaksi. Aijon jatkaa laihduttamista raskauden jälkeen heti kun voin ihan itseni ja vauvani takia. Olen kuitenkin mielestäni hyvässä kunnossa ja olen erittäin onnellinen mieheni kanssa tästä tulevasta vauvasta. tein elämänmuutoksen ja aijon ylläpitää sitä kaikin tavoin.- mom2
Otat ja nautit raskaudesta, annat noitten marmattajien olla omassa arvossa!! Selkäkipuja mulla itellä ei kovinkaan paljoo ole ollut, itse asiassa paljon vähemmän mitä normaalipainoisella raskaana olevalla kaverillani! Painoakin on tullut paljon vähemmän. Että kyllä, jokainen raskaus on erinlainen, erinlaisineen vaivoineen.
Hyvää jatkoa ja nauti vaikka se välillä tuskasta onkin ! :)
- Läskipallero1978
Äh,Paskat kannata välittää noista marmattajista! Mulla on kolmas laps tuloillaan viikon parin sisään ja BMI on 37 .Kaikki on ollut normaaliraskauksia,ja vauvelit pikku tsirppanoita 3100g,3200g. Kaikki on sujunut normaalista ja ultraus onnistunu. Ainut on mikä painon mukana on ikävää on se kun omastaki takaa on plus sit siihen raskauskilot niin selkä on kovilla.Mut mehän läskit osaamme ne läskimme jo kantaaki että ei sekään mikään ylivoimainen tehtävä oo ku puuskuttaa menemään =D Tietty kannattaa välttää liiallista sokerin käyttöä ja muutenki vähän miettiä mitä suuhun pistää ,eikä vain sen takia että on läski vaan ihan vaikka ois normaalipainoinenkin...Ihanaa odotusta meille läskipallerot. Annama muiden murehtia meidän kiloista jos ei ole omissa murheissa tarpeeksi.
- Onnea tarvitaan
Raskausdiabetes aiheuttaa sikiölle vakavia vaurioita sydämeen. Eräskin lapsi eli vain muutaman päivän, koska hänellä sydämen kammiot eivät olleet kehittyneet normaalisti äidin raskausdiabeteksen vuoksi.
Laihdutus normaalipainoiseksi jo ennen raskautta pitäisi olla selvyys ja kannattaa pitää raskausaikana kiinni terveellisestä ruokavaliosta. Jälkeenpäin ei voi muuta kuin katua, jos omalle kohdalle sattuu ikäviä.
Jostain syystä ihmiset on aivopesty uskomaan, että laihdutus, liikunta ja omasta terveydestä huolehtiminen on ylivoimaisen vaikeaa. Sitä se ei ole. Se on vain omasta motivaatiosta kiinni.- jgkö
Tuollaiset raskausdiabeteksen aiheuttamat vauriot ovat kylläkin harvinaisia. Todennäköisesti radi ei silloin ole ollut millään lailla tasapainossa tai siitä ei ole edes tiedetty. Suurimmassa osassa tapauksia radi pysyy kurissa jo pelkästään ruokavaliolla.
Ja se on aina yhtä typerää tulla latelemaan, miten pitäisi olla ja elää. Jokainen näkee asiat omasta vinkkelistään ja jokaisella on kokemusta vain omista saappaistaan. Kannattaa siis huolehtia vain siitä, että itse elää kuten omasta mielestä pitääkin elää
- Voi elämän kevät
"Raskausdiabetes aiheuttaa sikiölle vakavia vaurioita sydämeen. Eräskin lapsi eli vain muutaman päivän, koska hänellä sydämen kammiot eivät olleet kehittyneet normaalisti äidin raskausdiabeteksen vuoksi."
Siksihän sitä raskausdiabetesta testataan tarvittaessa useammankin kerran, jotta hoito (aluksi ruokavalio, tarvittaessa tabletit/insuliini) voitaisiin aloittaa ajoissa. Hohhoijjaa, ei raskausdiabetes (eikä ainkaan hoidettu sellainen) aiheuta suoraan sydänonglemia vauvalle. Taustalla on silloin muutakin. Toki raskausdiabetes, kuten yleensäkin diabetes, lisää sikiön riskiä saada komplikaatioita kuten sydänongelmia.
Sydämen kammioiden tarkka tutkinta kuuluu jo rakenneultraan eli raskauden puoliväliin, joten noin paha sydänvika havaittaisiin hyvin todennäköisesti jo silloin. Useimmilla kammiot katsotaan jo nt-ultrassa, ovatko ne kehittyneet siihenmennessä normaalisti.
Itse olen 1-tyypin diabeetikko, joten tiedän näistä diabetes-asioista ja -komplikaatioista hyvin paljon. Meillä 1-tyypeillä sokeriarvot ovat yleensä raskausdiabeetikkoja korkeammat, sillä joudumme tasapainoilemaan päivästä ja tunnista toiseen ulkoisen insuliinin avulla. On siis hyvin hankaalaa saada pidettyä sokereita aina optimaalisella tasolla. Meille 1-tyypeillekin kuitenkin syntyy täysin terveitä lapsia ilman sydän- tai muitakaan vikoja.
On siis todella typerää ja tietämätöntä yleistää, että raskausdiabetes aiheuttaisi automaattisesti sikiölle sydän- tai muitakaan vikoja. Suomi on tällä hetkellä täynnä raskausdiabeetikkoja ja terveitä lapsia syntyy islti jatkuvasti. Ja vastaavasti normaalipainoisille ja perusterveille odottajille syntyy sairaita lapsia...milläs se sitten selitetään muutea kuin paskalla tuurilla. Kyllä diabeetikollakin voi olla paskaa tuuria, ei kaiken tarvitse johtua sairaudesta.
"Jostain syystä ihmiset on aivopesty uskomaan, että laihdutus, liikunta ja omasta terveydestä huolehtiminen on ylivoimaisen vaikeaa. Sitä se ei ole. Se on vain omasta motivaatiosta kiinni."
Ööö, en minä ainakaan ajattele, etä laihdutus olisi jotenkin mahdotonta. Minua vain ihmetyttää täällä sellaiset asenteet, joiden mukaan ylipainoisen odottajan pitäisi suurinpiirtein tehdä abortti koska on lihava. Huhhuh. Sattuuhan niitä "vahinkoja" lihavillekin ihan yhtä lailla kuin laihoillekin. Ja ihan yhtä lailla anorektikot ja alipainoiset (mikä on myös terveyshaitta) hankkiutuvat tietoisesti raskaaksi, vaikka pitäisi ensin saada lihaa luitten päälle. Miksi ylipainoisten pitäisi käyttäytyä eri tavalla?
Onko lisääntyminen nykyään vain hoikkien ja normaalipainoisten etuoikeus?- Onnea tarvitaan
Kyllä korkea verensokeri aiheuttaa vakavia kehityshäiriöitä sikiön sydämeen ja tämä siis tapahtuu jo raskauden alkuvaiheessa, kun sydämen kammiot kehittyvät. Siksi laihdutus normaalipainoseksi ennen raskautta on tärkeää.
Luulisi, että terve lapsi olisi riittävä motivaatio laihduttaa, mutta lihavien ihmisten elämä on täynnä tekosyitä. Mikään ei ole heille yhtä tärkeää kuin epäterveellinen syöminen ja päivittäisen liikunnan välttäminen. - ei ei ei...
Onnea tarvitaan kirjoitti:
Kyllä korkea verensokeri aiheuttaa vakavia kehityshäiriöitä sikiön sydämeen ja tämä siis tapahtuu jo raskauden alkuvaiheessa, kun sydämen kammiot kehittyvät. Siksi laihdutus normaalipainoseksi ennen raskautta on tärkeää.
Luulisi, että terve lapsi olisi riittävä motivaatio laihduttaa, mutta lihavien ihmisten elämä on täynnä tekosyitä. Mikään ei ole heille yhtä tärkeää kuin epäterveellinen syöminen ja päivittäisen liikunnan välttäminen.Ystävä hyvä. Tavallisesti raskausdiabetes puhkeaa vasta myöhemmin raskaudessa. Mainitsemasi sydänviat ovat hyvin harvinaisia. Puhut nyt aivan kuin ylipainoisen ihmisen riski saada sydänvikainen lapsi olisi hyvinkin korkea.
Lisäksi suhtautumisesi ylipainoisiin ihmisiin on yksiulotteinen ja typerä. Jos edes yrittäisit ymmärtää, että asiat eivät koskaan ole noin mustavalkoisia et ehkä kirjoittaisi mitään noin töykeää ja ajattelematonta.
- ei punkero
Asian ydinhän on se, että normaalipainoiset on aina rasisteja, jos osoittelevat sormella lihavia. Aina joku lihava aloittaa jonkun keskustelun ja sanoo, että sitten asiallisia kommentteja pliiis. Elie heidän läskeihinsä ei kukaan saa ottaa kantaa ja nämä lihavat lihoo vaan lisää, kaikkien muiden pitäisi vain hyssytellä näitä tankkeja.
On karseeta repiä sairaalassa jotain läskiä ylös, kun yleensä nää läskit on ihan jalattomia, henki ei kulje ja heillä on näitä lihavuuden liitännäissairauksia mm. juurikin tämä kakkostyypin diabetes. SItten kerjää, että pitäisi päästä lihavuusleikkaukseen, kun tuo paino ei vaan laske, jonka he ovat ihan syömällä saaneet. Jos oma painoni nousisi huolestuttavasti tekisin heti asialle jotain.
Mä luulen myös, että nämä lihavat ostaa aina perhepitsan, kun normaalipitsa ei riitä heille.
Järki käteen ja laihduttamaan.- Voi elämän kevät
""mm. juurikin tämä kakkostyypin diabetes"
Mikä juurikin tämä? Tässä ketjussa on mainittu ainoastaan 1-tyypin diabetes ja raskausdiabetes. Molemmat ovat aivan eri asioita kuin 2-tyypin diabetes ja kaikki diabetestyypit ovat toisistaan poikkeavia eikä niillä ole juurikaan mitään tekemistä keskenään. Etenkään tuolla 1-tyypin diabeteksella. Luulisi sinun sen alan ihmisenä tietävän, jos kerran sairaalassa näitä läskejä nostelet...ja jollet tiedä, luepa pikkuisen lisää.
Olen normaalipainoinen, raskauteni alussa painoindeksi oli 24, joten en varsinaisesti kuulu tähän ketjuun. Diabeetikkona (1-tyypin) haluan kuitenkin oikaista näitä järkyttäviä yleistyksiä ja vääristyneitä luuloja, jotka eivät perustu mihinkään tietoon.
Olen kuitenkin ollut tarkasta ruokavaliosta ja aktiivisesta liikunnasta huolimatta ylipainoinen, bmi lähenteli 30, enkä todellakana mässännyt perhepitsoja :D. En mässännyt edes tavallisia pitsoja. MInua tutkittiin lääkärin toimesta paljon, koska painoni ei vain yksinkertaisesti pudonnut...ja kappas kilpirauhasarvoni olivat aivan pielessä. Diabeetikkona minulta tutkitaan ne vuosittain, eikä niissä ollut siihen asti ollut mitään vikaa, mutta yhtäkkiä ne olivatkin kääntyneet reilusti vajaatoiminnan puolelle. Minulle aloitettiin kilpirauhaslääkitys ja painoni alkoi pudota samantien. Omalla kohdallani paino ei siis noussut liiasta tai väärästä ruuasta eikä liikunnan puutteesta, vaan kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Että kuule kyllä tein kaikkeni painoni hallinnan eteen eikä se silti tehnyt muuta kuin noussut. Onneksi sairaus löytyi ja sain siihen lääkeen. Elämä ei aina ole täysin mustavalkoista, joten kenties kannattaisi olla hieman varovaisempi mitä kirjoittaa...ainakin jos työskentelet sairaanhoitoalalla ja tapaat työssäsi jatkuvasti sairaita ihmisiä.
- vihastunut
Mä olin aikoinaan normaalipainoinen mutta lihoin yhtä äkkiä 40kg tuli leikkauksia ja e pillerit lihotti aikasten paljon mua.En tajua teitä laihia ja normaalipainoisia ihmisiä vaivaa. Ihan kun me lihavat ei saataisiin hankkia lapsia????? Ja ennen kun lapsia aijon hankkia aijoin tiputtaa painoa ainakin sen 10kg ihan viin siksi että mun selkä ei muutenkaan kestä eikä nilkat. Olen kyllä aloittanut laihduttamaan mutta multa ei vaan paino kovin helposti tipu.
PS: vaikka olen lihava niin en tarvitse perhepitsaa ihan normaali pitsa riittää kyllä:D- bmi23
Melkoista kateutta ainakin tunnet mikä ikävää..Ja tarviiko se lapsi ravintoköyhää pizzaa mielestäsi ? Mä olen aina ollut normipainoinen jonkun mielestä hoikka/laiha.. en ole laihduttanut koskaan vaan syönyt terveellisesti ja sen vaan minkä jaksan ja liikkunut koska pidän siitä koko sydämestäni:-)Nyt raskaana 20 vk ja 4 kg ekstraa.Tsemppiä elämääsi:-)
- oletmitäsyöt
bmi23 kirjoitti:
Melkoista kateutta ainakin tunnet mikä ikävää..Ja tarviiko se lapsi ravintoköyhää pizzaa mielestäsi ? Mä olen aina ollut normipainoinen jonkun mielestä hoikka/laiha.. en ole laihduttanut koskaan vaan syönyt terveellisesti ja sen vaan minkä jaksan ja liikkunut koska pidän siitä koko sydämestäni:-)Nyt raskaana 20 vk ja 4 kg ekstraa.Tsemppiä elämääsi:-)
BMI 23 edelliseen l isään että suvuissa on tarpeeksi perinnöllisiä sairauksia joten miksi vaarantaisin lisämassalla sitä enempää
- paljon nähnyt
Taasne tonnikeijut koettaa keksiä selityksiä kuinka massiivinen ylipaino ei haittaa heitä tai heidän raskauttaan.
Lihavat haiseekin jotenkin likaiselle, kun ne ei pysty pesemään itseään kunnolla.
Sitten joku tuolla selitti, että pitäisi pikkusen pudottaa painoa, noin 10 kiloa - totuushan on se, että teillä on noin 30-50 kiloa ylipainoa, joten tuo 10 kiloa ei riitä mihinkään.
En viitsisi kulkea tosi lihavan äitini kanssa julkisella paikalla, tehkää siis lapsillenne palvelus ja laihduttakaa.
Ja älkää lihottako penskaanne samankokoiseksi kuin itse olette.- jaiks.....
Minäkin olen huomannut, että sairaalloisen lihavat ihmiset haisevat hielle. mm. ravintolassa, kassajonossa, työpaikan ruokalassa olen tämän pistänyt merkille. Vaikka olisi pari metriä väliä, saattaa haju tuntua todella pistävänäkin. Johtuu varmaan siitä hiestä joka puskee päälle kun liikkuminen on vaivalloista, ja varmaan ne ihopoimut ja taipeet kylpee hiessä kokoajan...?
- Vain pikkuisen läski
"En viitsisi kulkea tosi lihavan äitini kanssa julkisella paikalla, tehkää siis lapsillenne palvelus ja laihduttakaa."
Hahaaa, päivän paras! Tai siis paremminkin huonoin! :D Ja siis tosi huono provo. :D
Onneksi sun ei tarttekaan kulkea lihavan äitisi tai kenenkään muunkaan kanssa julkisesti, se on ihan oma valintasi kenen kanssa kuljet yhtään missään. Luultavasti sunkaan kanssa ei halua kovin moni kulkea, mutta se ei liity painoosi millään tavalla, vaan luonteeseesi. ;) Otan osaa. Pinnalisuuskin voi olla sairaus. :D
Onneksi minun lapseni tullaan kasvattamaan sellaiseen maailmankuvaan, jossa painolla ei ole merkitystä. Meillä hyväksytään niin lihavat kuin laihatkin. Saman arvoisina.
Mun painoindeksi on 27, ylipainoa on 6-7 kiloa vaa'an mukaan (ennen raskautta). En ota siitä stressiä. Voin hyvin, näytän hyvältä, käytän koon 38-40 vaatteita, liikun paljon, syön terveellisesti ja monipuolisesti...ainoa mitä on jonkun taulukon mukaan liikaa, on nuo 6 kiloa. Ketä kiinnostaa? Elän puolin ja toisin onnellisessa parisuhteessa, minulla on mukava ja hyvä työ, minulla on useita todella hyviä ystäviä, olen onnellinen ja hyvinvoiva. Kesällä meille syntyy esikoinen. Elämä hymyilee. Tällä hetkellä on menossa rv 25 ja paino on noussut vasta 2 kiloa. Meitä ylipainoisiakin on siis montaa eri kokoa.- jaiks......
No sinä et olekaan mikään sairaalloisen lihava, jos painoindeksisi on 27. Aloittaja peräänkuuluttikin sellaisia joiden bmi on 36 tai yli, kyllä silloin ihminen alkaa olla jo aika sairaalloisen lihava ja lihavuus on uhka terveydellekin....Ja kyllä sellaiset valaan kokoiset ihmiset haisevat ja puuskuttavat ja ovat suoraan sanottuna aika luotaantyöntävän näköisiä. Sori vaan, mutta näin se vaan on.
- 4+6
Väärällä tavalla terve. Lasse Nyberghin siirryttyä vähähiilihydraattiseen ruokavalioon hänen veriarvonsa laskivat eikä hän enää tarvinnut diabeteslääkitystä. Silti terveysviranomaiset karsastavat hänen itsehoitoaan.
http://areena.yle.fi/tv/1863655
Yle Fem lauantai 11.05.2013 kello 15.15
Diabeetikkojen karppaustutkimus - haastattelussa Tohtori Tolonen
Kuuntele:
http://www.jarviradio.net/index.php?option=com_content&view=article&id=479:audiotolonen1300504&catid=37:aanileikkeet&Itemid=70
Ja D-vitamiinin ja magnesiumin puutetta ei kannata unohtaa.
"""Katsoin ja tunnistin päänäyttelijät. Lasse Nybergh veti oman osuutensa mallikkaasti. Eliina Aro oli entisellään, eli diabeetikoiden terveyden hävitys jatkuu herkeämättä sponsoreiden mieliksi. Mikael F:llä oli niin söpöjä selityksiä, että mummot ympäri Suomenniemen pyyhkinevät vieläkin kyyneleitä silmäkulmistaan. Furubacka ja Eenfeldt olivat ilkikurisen konnamaisia LCHF-agentteja. Huokaus, sadan vuoden kuluttua naureskelemme tälle farssille, mutta tänään ei ole itku kaukana. Päästäkää tieto vapaaksi! Diabetesta voi ja pitää hoitaa ruokavaliolla. Diabetes on sokeritauti."""
Diabetesliitto vastaan Terveysälykkäät
http://blogit.iltalehti.fi/christer-sundqvist/2013/05/11/diabetesliitto-vastaan-terveysalykkaat/
Diabetesepiademia Suomessa:
http://personal.inet.fi/koti/remeli/diabetes.htm - terveyttä.
Tässä 2 perheenäitiä, joilta saa hyviä ruokaohjeita, jos haluaa tehdä maittavaa ja terveellistä ruokaa.
Mitään kiihkoilua ei ole havaittavissa eli ihan normaalia terveellistä elämää.
Ollos hyvä.
http://karppisiskot.wordpress.com/
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857