Mummola ei ole täysihoitola

mimulina

Mummola ei ole mikään täysihoitola, jonne koko perheen voimin rynnitään viikonloppuisin.

15

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monenmonenmummi

      Minä ilahdun siitä, että lapset perheineen käyvät usein. Nautin myös kokkaamisesta ja lastenlasten kanssa olemisesta.
      Tekeekö se kodistani täyshoitolan?

      • työelämänmummi

        Monenmonenmummille, oletko vielä työelämässä ? Jaksatko työpäivienkin jälkeen samaan ?


      • mummi
        työelämänmummi kirjoitti:

        Monenmonenmummille, oletko vielä työelämässä ? Jaksatko työpäivienkin jälkeen samaan ?

        En ole tämä monenmonen mummi, mutta olen vaativassa työssä ja mielelläni kokkaan lapsille ja lapsenlapsille viikonloppuisin. Samalla juttelemme ja vietämme aikaa keskenämme, minä nautin siitä ja saan tavata jälkikasvua ja tiedän, että heillä on kaikki hyvin ja silloin minullakin on hyvä mieli ja jaksan taas puurtaa töissä.


      • Meinäitee ;-)
        mummi kirjoitti:

        En ole tämä monenmonen mummi, mutta olen vaativassa työssä ja mielelläni kokkaan lapsille ja lapsenlapsille viikonloppuisin. Samalla juttelemme ja vietämme aikaa keskenämme, minä nautin siitä ja saan tavata jälkikasvua ja tiedän, että heillä on kaikki hyvin ja silloin minullakin on hyvä mieli ja jaksan taas puurtaa töissä.

        Olen kanssasi kovasti samaa mieltä, samoin äitiliinin kanssa. Nautin suuresti aina, kun lasten perheet tulevat käymään. Mielelläni kokkailen ja ostelen ekstraherkkujakin.

        Siltikin pitää varmaan paikkansa, että on myös niitä nuoria perheitä, jotka todellakin - joko tietoisesti tai silkkaa ajattelemattomuuttaan - yksinkertaisesti käyttävät hyväkseen isovanhempia. Väistämättä tulee kuitenkin mieleen, että kuka ne lapset on sellaisiksi törkimyksiksi kasvattanut.


    • Ä i t i l i i n i

      Kuulehan mimilina olisi ehkä pitänyt miettiä itse aikoinaan lastentekoa.Omat lapsethan myös yleensä tekevät lapsia joille olet isovanhempi.Älä ole itsekäs.Lapset ovat pienen hetken pieniä.Saat heiltä paljon ja he antavat sinulle paljon.Itse olen 5 lapsen äiti ja odotan innolla mummo aikaa.Lämmintä kevättä kaikille ihanille ja välittäville isovanhemmille.

    • rilla-anoppi

      Luinkin monia vastauksia , on myös monenlaisia tilanteita . Tuttavani lapset perheineen asuvat kaukana ja kun tulevat ovat aina pari yötä vähintään , heillä on 4 aikuista lasta , eli liki joka viikonlopulle välillä saattaa tulla jonkun perhe . Ymmärrän, että mummo väsyy , kun laittaa lakanat , pyyhkeet yms ja ruuat ja käy kaupassa , tietty hän tuntuu nauttivan hyvistä väleistä , mutta väsymyksen saa myös ilmaista ääneen .
      Välillä omatkin lapset taantuvat ja passuuttavat huomaamatta .

      Tilanne on aivan eri , jos ollaan vain päiväseltään käymässä vaikka sitten oltaisiin liki koko päivä . Ymmärtämystä kaikille .

      • Totuus2

        Ulkopuolisille ei aina näy se mummolaviereilujen arki: meillä kun mummolaan mennään, itse laitetaan lakanat ja haetaan pyyhkeet, samoin ruoka jääkaapista isovanhempien toiveesta. Usein autetaan ruoanlaitossa ja välillä kokataan kaikille. Itse hoidetaan lapset sielläkin, koska isovanhemmat eivät jaksa. Toki kyläily itselle ei ole yleensä mitään lomailua vaan usein työläämpää, väsyttävämpää ja raskaampaa kuin kotona oleminen mutta vaihtelua sentään kotona arjen pyörittämiseen, välillä lastehoitorumbaa muualla.


      • Omat lakanat

        Keskieläke on n. 1200€/kk. Siitä on mukava hankkia viikonloppusapuskat lapsien perheille, pysyy viikkobudjetti pienenä ja liikakilot poissa.

        Pyykin kanssa aika kuluu mukavasti, kun on aina pyykkikori täynnä.


      • Vaihtelu virkistää
        Omat lakanat kirjoitti:

        Keskieläke on n. 1200€/kk. Siitä on mukava hankkia viikonloppusapuskat lapsien perheille, pysyy viikkobudjetti pienenä ja liikakilot poissa.

        Pyykin kanssa aika kuluu mukavasti, kun on aina pyykkikori täynnä.

        Miksei lapsiperhe voi osallistua ruokakuluihin ja auttaa taloustöissä hieman ettei kaikki jää isovanhemmalle? Miksei lapsiperheen vanhemmat voisi vähän kokkailla niin että isovanhemmille jää aikaa levätä ja nauttia lastenlastensa seurasta ja vaihtelua omiin ruokiin samalla? Miksei isovanhempi vastavuoroisesti voisi auttaa vähän lastenhoidossa, tulee kummallekin osapuolelle vaihtelua omiin arkiaskareisiin. :)


    • tänäänmumma

      Luojan kiitos olen viikonloput töissä. Vapaana pidän vain juhannuksen ja joulun vapaana jolloin karkaan omalle lomalle. Olen siis hirveä mummu...

      • Selvä peli

        Välillä ihmettelen tämän kaltaisia kirjoituksia. Miksi ihmeessä on tarve karata lähimmäisiä karkuun töihin tai lomalle? Mikset sano suoraan heille ettet halua olla heidän kanssaan? Tulee asia kertaheitolla kaikille selväksi ja kaikki pystyvät rauhassa jatkamaan omaa elämäänsä. :) ei kenenkään kanssa ole pakko olla, ei sitä tarvitse puolustella, mutta turha aiheuttaa turhia toiveita ja odotuksia, ja turha aiheuttaa pahaa mieltä kun itse tykönään lapset saattavat miettiä mitä pahaa tai väärin ovat tehneet kun mummo ei halua nähdä. Jos kertoisit suoraan että ei johdu heistä vaan haluat vain omaa rauhaa ja rauhan keskittyä omaan elämään, nauttia vähän elämästä, niin kukaan ei turhaan pahoittaisi mieltään? Jos pahoittavat mielensä siitä ettet halua tavata, ainakin se menee ohi, eikä jää vuosikausien tai vuosikymmenien vatvontaa ja surullista oloa. Lapsiperheen vanhemmat voivat sitten tehdä omat ratkaisunsa sen perusteella, ilman että tarvitsee pelätä että sinä puolestasi pahoitat mielesi jos he päätyvät joihinkin ratkaisuihin, jonka seurauksena näkeminen entisestään vähenee. Kaikki onnellisempia kun on avoimet välit! :)


      • Ei ajatustenlukijoit
        Selvä peli kirjoitti:

        Välillä ihmettelen tämän kaltaisia kirjoituksia. Miksi ihmeessä on tarve karata lähimmäisiä karkuun töihin tai lomalle? Mikset sano suoraan heille ettet halua olla heidän kanssaan? Tulee asia kertaheitolla kaikille selväksi ja kaikki pystyvät rauhassa jatkamaan omaa elämäänsä. :) ei kenenkään kanssa ole pakko olla, ei sitä tarvitse puolustella, mutta turha aiheuttaa turhia toiveita ja odotuksia, ja turha aiheuttaa pahaa mieltä kun itse tykönään lapset saattavat miettiä mitä pahaa tai väärin ovat tehneet kun mummo ei halua nähdä. Jos kertoisit suoraan että ei johdu heistä vaan haluat vain omaa rauhaa ja rauhan keskittyä omaan elämään, nauttia vähän elämästä, niin kukaan ei turhaan pahoittaisi mieltään? Jos pahoittavat mielensä siitä ettet halua tavata, ainakin se menee ohi, eikä jää vuosikausien tai vuosikymmenien vatvontaa ja surullista oloa. Lapsiperheen vanhemmat voivat sitten tehdä omat ratkaisunsa sen perusteella, ilman että tarvitsee pelätä että sinä puolestasi pahoitat mielesi jos he päätyvät joihinkin ratkaisuihin, jonka seurauksena näkeminen entisestään vähenee. Kaikki onnellisempia kun on avoimet välit! :)

        Kannatan! Puhukaa isovanhemmat lapsillenne tunteistanne ja kertokaa mitä toivotte, odotatte ja haluatte. Selvät sävelet!


      • mummuksi
        Ei ajatustenlukijoit kirjoitti:

        Kannatan! Puhukaa isovanhemmat lapsillenne tunteistanne ja kertokaa mitä toivotte, odotatte ja haluatte. Selvät sävelet!

        Eikö asian puheeksi ottaminen kuulu ennemmin niille, jotka ovat tulossa kyläilemään?
        Isovanhemmathan kuvatussa tilanteessa asuvat rauhassa kotonaan eivätkä vaadi keneltäkään mitään.
        Siis ne, jotka toivovat, odottavat tai haluavat jotakin, suu puhtaaksi! Isovanhemmat voivat sitten esittää oman näkemyksensä ja tehdä omat ratkaisunsa.


    • silloin tällöin

      Lasten kanssa touhuilu ei ole vaan mukavaa ajankulua, vaan siinä on hyvin suuri vastuu!

      Jos mikä niin se stressaa, eli pitkiä aikoja lapsenlapsien hoitoa isovanhemmille, se pitää jo lasten vanhempien ymmärtää.

      Ja lapset on niin innostuneita, et koko ajan pitäs jaksaa, jaksaa, jaksaa, jaksaa..

      Eivät omien vanhempien kanssa niinkään.

      Vaikka mummot ja papat rakastaa lapsenlapsia, se ei tarkoita, et jaksaa koko ajan leikkiä.

    • silloin tällöin

      ....kylläpä tuli morkkis. Näin kaupassa kaksi pientä lasta, isovanhempien kanssa. Ja miten iloisia ja innostuneita lapset oli, koko ajan kuulu,,mummo, mummo..

      Vaikka isovanhemmat oli aika iäkkäitä, huomasin sivusta, miten tärkeitä isovanhemmat on lapsenlapsille ja lapset heille.

      Lapset pommpi välillä ilosta, varmaan päässeet pitkästä aikaa viikonlopuks mummolaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe