Voiko 4 annos joka päivä olla turmiollinen?

Sepskukka

Olen elänyt käsityksessä, että joissakin maissa on miljoonia ihmisiä jotka juovat pari lasia viiniä ruoalla lähes joka päivä. Poksahteleeko sisuskalut kaikilla tuosta määrästä?

Ite oon nyt lukossa, kun alkoholin käytön vaikutukset on alkaneet lievästi tuntua kropassa ja mielialassa. Viihdekäyttö on muuttunut jatkuvaksi lipittämiseksi, tosin pienehköillä määrillä. Vatuttaa ajatella, että jos jotain on jo nyt peruuttamattomasti ruvella. :( vaikka määrät on aika maltillisia ja alkottomia päiviäkin on välissä.

Kuinka paljon yksilöllistä ja palautuvaa sorttia nuo sisuskalu- yms ongelmat ovat? Ikää mulla ei vielä ole, nuorehko aikuinen vasta. Jos saisi jotain kohtalotoverien kannustuksia, lähinnä positiivisessa mielessä siten ettei tarvisi juoda lisää paniikkiin vaan voisi ottaa homman haltuun siinä mielessä ettei ole hätää kunhan vähentää ottopäiviä nykyisestä.

13

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut lääkäri

Suositeltav määrä alkoholia on nykyään, kliinisten ja tarkkojen kokeitten jälkee, 24 annosta. Voit reippaasti lisätä alkoholin kulutustasi, terveytesi säilyy siten erinomaisena !

• Ansioitunut kirurgi

Viimeisimpien sisuskaluleikkauksien yhteydessä nähtyjen tuloksien mukaan alkoholia saisi juoda päivässä vain 19 annosta. Riskit kasvaa 22 annoksen jälkeen melkoisesti. Voit huoletta lisätä juomistasi.

• 4+15

24 viikossa eli yli 3 annosta päivässä menee kohtuuden yli. 24 päivässä on jo pitkälle mennyttä alkoholismia.

Ylipäätään nämä suositukset jokapäiväisestä juomisesta ovat kehoituksia jotka johtavat suurkulutukseen ja siitä edelleen a-klinikka, aa-kerho jne kiertoihin.

• Psyk. kunniatohtori

Orthexin sininen löylykauha poikittain perceeceen, ja 18 annosta keskiolutta päivässä on suositeltava terapiamuoto sinulle.

• ½ cm askeleet

Juomattomuus ei kaiketi tule kysymykseen?

• Sisätautilääkäri

Ei tietenkään, moni on kuollut juomisen lopettamiseen.

• sepskukka

Toki ainakin reilu vähentäminen tulee nyt.

Mutta sanokaa nyt joku että tissuttelun tasolla ei vielä ole tullut peruuttamatonta. Ei mitään kipuja missään koskaan. Mä vaan tulen hulluksi pelosta kun aloin asiaa ajatella. Pelkään että sekoan ja otan lohtuviinaa.

Hitto kun kaipaan nyt rohkaisua että pari vko/kk ilman viinaa parantaisi kropan mahdolliset vauriot. Olin jo tuossa itku kurkussa ottamassa huikkaa, mutta en ota vaan parantelen itseäni.

• Oulun mies
        sepskukka kirjoitti:

Toki ainakin reilu vähentäminen tulee nyt.

Mutta sanokaa nyt joku että tissuttelun tasolla ei vielä ole tullut peruuttamatonta. Ei mitään kipuja missään koskaan. Mä vaan tulen hulluksi pelosta kun aloin asiaa ajatella. Pelkään että sekoan ja otan lohtuviinaa.

Hitto kun kaipaan nyt rohkaisua että pari vko/kk ilman viinaa parantaisi kropan mahdolliset vauriot. Olin jo tuossa itku kurkussa ottamassa huikkaa, mutta en ota vaan parantelen itseäni.

Pääasiallinen ongelma ei ole tissuttelun taso vaan se että tissuttelusta siirrytään ottamaan "hieman" enemmän kun elämässä tulee jokin kriisi(esim.avioero).
        Minullekin moni on kertonut että alkoholin käyttö on hallinnassa mutta sitten siinä 30-50 vuoden iässä alkaa kuolemaan johtava alkoholin kulutuksen lisääminen.
        Tämä on tietenkin on vain minun tieto siitä mitä olen havainnut lähipiirissäni tapahtuvan.

• kauhaterapoutti

Grillimakkara perceessäkään ei auta, menee persreikä ruvelle.
      Löylykauhasta taas tulee tikkuja.
      Taitaneepi tuo muovinen löylykauhaterapoitus hoitomuoto olla
      tässä tapauksessa parhainta.

• Nuori lääkäri

Grillimakkara kannattaa sivellä öljyllä ennen kuin sen tunkee hanuriin. HK-sininen tuntuu paremmalta, kokemusta on..

• päihdelääkäri

4 annoksesta ei ole pitkä matka 40 kymmeneen annokseen, mikä on päiväannokseksi aivan liian paljon.

Suositeltava määrä on 17 keskiolutta tai mäyris puoli pulloa kossua.

• ojsggdsoj

"40 kymmeneen"
        hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

• Turhatlöpinätpois
        ojsggdsoj kirjoitti:

"40 kymmeneen"
        hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Hei!!

Heitä vidduun se alkoholi ja ota itteäs niskasta kiinni ok?? Olet onneton luuseri ja haaveissa eläjä jos tarvit lasinkin alkoholia päivässä! pidä alkoholi isompien juhlien juomana muutaman kerran vuodessa jos et kokonaan pääse siitä irti! Alkoholi on liuotin joka tuhoaa sinut! Älä usko kaikenmaailman tutkimuksia ja näitä idiootteja missä määrin alkoholia voi ottaa, joillekkin pienetkin määrät alkoholia vaikuttaa huonosti jo mm. Psyykkeeseen!

Mene ulkoilemaan ja lopeta valitus ja kysely, ole oman elämäsi ja kroppasi herra! Usko vain ystävä hyvä tässä minua ;)

Hyvää kevättä sinulle!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      10
      1681
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      131
      1670
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      253
      1198
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      887
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe