Missään ei taida olla Jyväskylän vanhoja pääsykokeita, joten ajattelin että jos joku pääsykokeessa ollut jaksaisi vastata pariin kysymykseen... Muutkin pääsykoelukijat voivat tänne tulla pohtimaan materiaalia. Olisi kiva saada jotain vertaistukea...
Ensinnäkin: olisi kiva saada muutama esimerkki, millaisia nuo monivalintakysymykset ovat. Vaaditaanko ennen kaikkea ulkomuistamista, vai tiedon sovellusta?
Toiseksi: noissa artikkeleissa on aika paljon hyvin monimutkaista tilastotieteen sanastoa, jota kaikkea ei itse tilastotieteen kirjastakaan löydy. Pitääkö kokeessa ihan oikeasti osata tällaisia asioita kuin Cronbachin alfa-kerroin, latentin kasvukäyrän mixture-analyysi, BIC-indeksi....? Materiaalissa ei kuitenkaan missään selitetä mitä nuo ovat ja kuinka ne lasketaan, joten ei kai niitä voi kysyä valintakokeessa...?!
Summa summarum: mitä valintakokeessa oikeastaan painotetaan?
Jyväskylän yliopiston psykologian pääsykoe!
pyskolooogi
2
521
Vastaukset
- jones_b
Minäkin olen yrittämässä ekaa kertaa sisälle. Olen selvittänyt vaikeat sanat ja niiden määritelmät, mutta en ole sen kummemmin alkanut opetella niitä ulkoa. Ehkä riittää, että suurinpiirtein tietää mitä asia merkitsee?
- Tila-Risto
Jyväskylän kokeessa pääpaino on ulkomuistamisessa, mutta jonkin verran pitää pystyä myös soveltamaan. Noista menetelmistä ei tarvitse osata enempää kuin mitä on materiaaleissa kerrottu, mutta erityisen pikkutarkasti.
Sivustolla ww.psykalle.fi on tarjolla edellisten vuosien pääsykokeita jäljitteleviä harjoituskokeita tämän kevään aineistolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886