Mummon näkö oli heikentynyt siinä määrin, että hän tarvitsi uudet silmälasit. Mummo ei halunnut mennä "sossutädin" luo kerjäämään silmälasi rahoja sieltä, kun sinne piti tehdä joka sentistä selvitys vaan kysäisi Nissen silmälasiliikkeeltä mahdollituutta maksaa osamaksulla lasit. Mummolle kun jäi pakollisten menojen jälkeen vajaa 200e elämiseen. Liikkeestä auliisti luvattiin osamaksu ja paperit tehtiin oitis, sovittiin kuukausierät niin pois päin.
Mummo oli tyytyväinen ja luuli, että oli sopinut maksut Nissen liikkeen kanssa. Mutta yllätys yllätys, paperit menikin ruotsalaiseen pankkiin tai vastaavaan. Tätä ei oltu kerrottu mummolle.
Kun silmälasit oli maksettu niin mummolle tuli uusi tarjous helposta lainasta. Mummo oli pienen eläkkeen vuoksi edelleen rahapulassa ja meni lankaan. Myöntyi tarjoukseen, joka tuli tekstiviestinä.Eräässa vaiheessa mummolle tuli tarve selvittää, että mikäs tämä "rahasampo" oikein on ja silloin selvisi, että Ruotsissa oleva pankki- ja perintä yritys.
Silmälasit maksettiinkin Ruotsiin. Mummo katseli maailmaa ruotsalaisten "näkimien" avulla.
Pienen huijauksen makua tässäkin.
"Mummon ruotsitus" tositarina.
8
195
Vastaukset
- kas siinä pulma
Näin Suomessa lähes joka lähtöön. Mikä meitä Suomalaisia oikein VAIVAA ?
- Hyvä aloitus Anjalta
"Mikä meitä Suomalaisia oikein VAIVAA ?"
Tuohon pitäisi löytyä vastaus?
Onko historia jättänyt jälkensä meihin Suomalaisiin ja siksi olemme nöyriä? - Orjuus jätti arvet
Ruotsin orjuudessa olo on jäänyt kansan alitajuntaan ja siksi ollaan
niin alistuneita ja kyykytettävissä, että ei osata edes puolustautua.
Onko mitenkään selitettävissä, että 5% pienvähemmistö kyykyttää
95% pääväestöä miten haluaa?- Yhteen ääneen nyt
On vain meidän vika, että annamme röyhkeyden jatkua.
Ruotsitukselle on tultava loppu!
- Mummo on
Ehkä hiukka pihalla nykyaikaisesta kaupankäynnistä. Minkään ruotsituksen kanssa asialla ei tietenkään ole mitään tekoa, eikä semmoinen edes ole tämän sivun aihekaan.
Mummon on mennyt ostamaan lasit monikansallisesta Amerikkalais Hollantilaisesta yrityksestä joka käyttää toista ylikansallista yritystä laskutukseensa.
Ei yritykset nykyisin enään itse hoida tuollaisia osamaksukauppoja, vaan luototusyhtiö maksaa kuten tässä tapauksessa lasit yrittykselle ja ottaa riskin asiakkaan mahdollisesta maksukyvyttömyydestä jne. Eli mummo katselee maailmaa Hollantilais Amerikkalaisten "näkiminen" avulla jotka yritykselle maksoi Ruotsissa sijaitseva ylikansallinen luottoyhtiö.
Pakkoruotsispämmärin kommentit "aiheeseen" taas sitten ovat pelkkää tuubaa ja aivotonta nostelua, suorastaan hourailua. Hei, olen myymässä nissenin lahjakorttia jonka arvo on 79e tai 129e niin 50 eurolla, koska minulla itselläni ei ole tarvetta siihen ja saisin rahaa vastineeksi. Toimi nopeasti koska lahjakortti on voimassa vain 15.8.2014 asti. Tämä siis on rahaa kun käyt nissenillä ostamassa silmälasit.
http://www.tori.fi/uusimaa/Nissen_lahjakortti_arvo_79e_tai_129e_13289190.htm?ma=1- jo oli aikakin
Näiltä tavis Suomalaisilta on viety uskallus ja arviointi kyky ........saattaapi johtua siitä pakkoruotsista on minittäin älytöntä pakottaa jos ei ole halu kyseessä. Pois....pois.
- anja koivistoinen
Meiltä suomalaisilta on viety kohta lähes kaikki. Yritykset ovat ulkolaisten omistuksessa. Tai ne ovat muuttaneet miuhin maihin.
Ja ennenkaikkea Suomen itsenäisyys on annettu pois EU-liittymisen myötä.
Kaikki tämä alkoi v.1980-luvun lopulla, kun päättäjät ryhtyivät saattamaan Suomea EU-kuntoon.
Siitä ensimmäisenä on saaneet kärsiä eläkeläiset ja pienituloiset ja nyt jo keskituloisetkin työttömyyden seurauksena.
Meillä ikäihmisillä ja eläkeläisillä olisi suuri joukkovoima jos vaan älyäsimme ja uskaltaisimme laittaa voimamme yhteen.
http://senioritry.123kotisivu.fi
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 828029
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556138- 816080
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344601- 363204
- 483196
- 382695
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412685- 402610
- 251933