Rakkauden oven

tuolla puolen

Sä aina vetoat johonkin. Väärinkäsitykseen, siihen ettet muistanut tai tiennyt, etten ollut kertonut tai ettet sinä ihan varmasti sanonut niin vaikka sanoitkin, tai tämä klassikko: kiireeseen. Johonkin syyhyn, joka ei ole sinussa.

Vaikka sinä olet pahoittanut mieleni syvästi ja monta kertaa, sinä et sitä huomaa. Eikä vika ei ole koskaan sinussa. Se että olet kohdellut minua huonosti, ei muka johdu sinusta vaan sinä kyllä välität minusta. Rakkaudestakin olet puhunut. Ja sinä itse haluat kyllä olla kanssani. Et vain koskaan ole rakastanut minua, et ikinä todella ole kanssani - etkä ole ollut.

Silloin kun mulla oli kaikkein rankinta, kun todella olisin tarvinnut sinua ja sanoinkin niin, silloin, juuri silloin juuri sinä loistit poissaolollasi. SIlloin sinä sanoit, että kyllä, toki kulta, mutta kun on niin kiire. Yhtään kertaa et silloin ehtinyt vaikka monesti lupasit. Jokaisen lupauksesi sinä rikoit. Jokaisen sanasi söit. Jokaisen unelmani murskasit. Sinua, sellaisena kuin itsestäsi luulet, ei ole olemassa.

On mielenkiintoista tämä siirtymävaihe rakkaudesta ja ikävästä paranemisessa. Kun olen vielä ikäväpalstalla, mutta en enää tahtoisikaan sinua. Sydän laahaa vähän järjen perässä, mutta kyllä se varmasti tulee. Rakkauteni, se mitä vieläkin tunnen, on liian hyvää sinulle. Minä olen liian hyvä sinulle. Sen takia minä en ole omaehtoisesti sinuun yhteydessä ikinä. En tahdo olla, vaikka rakastankin.

Uusimpien tempaustesi kohdalla olen taas kerran todella yllättynyt. Näinkö syvällä sinä olet? Etkö sinä ihan todella ymmärrä, miten säälittävää se on, miten itsekeskeisesti sinä elät? Miten paljon sinua tarvittaisiin ja miten vähän sinä olet valmis itsestäsi antamaan. Sinulla on vastuita, mutta elät kuin lapsi, kuin niitä ei olisi. Ja mikä surullisinta, sinulla on lähelläsi ihmisiä, jotka rakastavat sinua, mutta sinä et todellakaan anna heille mitään.

Olet niin itsekeskeinen ja sinulla on niin vääristynyt kuva itsestäsi, että vaikka kirjoittaisin nimesi ja osoitetietosi tähän, et käsittäisi minun puhuvan juuri sinusta. Olen tullut siihen lopputulokseen, että sinulta puuttuu kokonaan empatiakyky ja omatunto. Mutta minä rakastuin sinuun. Rakastuin tuntemattomaan, kokonaisuutta tietämättä, siihen kauniiseen kuoreen, joka on vain julkisivu ja lavaste.

Koko elämäsi on suuri vitsi, mutta kukaan ei naura ja moni itkee.

2

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihlaisu

Riipaisevaa. Meneekö tämä m vai n :lle?

• lottamari<3

Voi meitä naisia. Ensin rakastumme narsistiin, annamme pettää itseämme, jäämme roikkumaan ja toivomaan ja vaatimaan narsistilta muutosta ja syyttelemään häntä. Mitä se auttaa....mitä auttaa laulaa tuota samaa virttä siitä mitä hän on, mitä hän ei ole ja mitä hänen tulisi olla??

Minusta on aina jännä lukea näitä vuodatuksia, kun nämä henkilöt vaikka ovatkin kärsineet paljon ja ovat rikottuja eivät ymmärrä eivätkä näe omaa osuuttaan ollenkaan näissä suhteissa. Syytöksiä syytösten perään ja omaa kehua ja minä minää, yhtä suurta hulluutta kuin mistä toista syytää. Narsistiin jää koukkuun siitä on tuhansia ja taas tuhansia kokemus tarinoita. Miksi syyttää itseä tai toista siitä, että antoi itsensä rakastua johonkin kuviteltuun? Ihminen etsii ja haluaa rakkautta ja kun joku sitä on valmis tarjoamaa on siihen helppo tarttua, mutta pitää muistaa myöskin se, että kaikki on vapaaehtoista ja omasta tahdosta tapahtunutta.

Narsisti ei tunne syyllisyyttä, hän ei tunne sellaista häpeää, eikä hän sääli. Turhaan hukkaat sanojasi, turhaan luulet että sanasi koskettavat ja hän tuntisi sinua kohtaan myötätuntoa. Narsisti on lapsi, hän on aikuinen lapsi aikuisen ruumiissa, joka haluaa tuon saman sanoa sinulle, koska hän kokee samalla tavalla tulleensa loukatuksi kuin sinäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      46
      5269
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1730
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      133
      1700
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1619
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1335
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1230
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      24
      1160
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1077
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1028
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      877
    Aihe