Vaikka olisi lääkärintodistus sairaslomasta niin vanhempien suunnasta tulee valitusta kuinka kallonkutistajat on huijareita ja mulla ei mitään masennusta ole.
Ja valitusta myös siitä että ei ole kesätyöpaikkaa tiedossa. Todennäköisesti sairasloma jatkuu vielä silloinkin, niin en olisi edes henkisesti työ kykyinen kun nytkään en pysty opiskelemaan. En ole pystynyt opiskelemaan pitkään aikaan.
Nytkin he luulevat että opiskelen (sairaslomasta huolimatta) enkä pysty kertomaan totuutta sillä saisin vain paskaa niskaan.
Vihaan tätä salailua. Enkä voi koskaan kertoa totuutta tilanteestani.
Kun ei saa edes sairastaa
6
124
Vastaukset
- 22vuotta
Heille perheen kunnia ja maine on tärkeämpi kuin henkinen hyvinvointi
- 12321
"Perhettään ei voi valita, ystävät voi."
Sinulla on lupa olla masentunut ja sairaslomalla. Olet täysi-ikäinen, joten asia ei kuuluu vanhemmillesi varsinkaan jos he eivät ole kannustavia.
Sano vanhemmillesi aihealueet mistä et halua heidän kanssaan keskustella ettei tarvitse valehdella.
Pyydä lääkäristä lähete psykiatrille ja hanki keskusteluapua. Mitä nopeammin haet apua, sitä nopeammin tervehdyt.
Olet vielä kovin nuori ja sinulla on koko elämä edessäsi. Olet vielä onnellinen, usko se!
Pidä huoli ruokavaliostasi ja muista harrastaa hikiliikuntaa useamman kerran viikossa. Älä syö sokeripitoisia karkkeja ja herkkuja ja jätä kahvi sun muut stimulantiti pois. Aluksi voi tuntua hankalalta, mutta pikkuhiljaa huomaat valoa tunnelin päässä.
Tsemppiä Sinulle!
- jokaisella oma elämä
Olet varmaan jo ennenkin ollut vanhempiesi kohtuuttomien vaatimusten taakoittama. Liekö osasyy että olet nyt masentunut. Nyt elä vain omaa elämääsi. Älä syyllistä itseäsi heidän vuokseen.
- väsynyt opiskelija
Kuullostaa niin tutulta, mutta onneksi lievempänä. Vanhemmat ovat aina painostaneet minua opiskelemaan vähintään maisterin tai vastaavaan tasoon. Kysymättä mitään omasta halustani. Hetken meni hyvin yliopistolla, mutta sitten tahti hidastui ja masennus iski. Vanhemmat olivat jo elvistelleet akateemisilla saavutksillani ja nyt melkein jokainen sukulainen kysyy, miten opinnot menee.
Vanhemmat kyllä ymmärtää, että olen masentunut, mutta heidän mielestä sen voi parantaa parilla tempulla. Siskoni taas antaa ihmeellisiä neuvoja masennusta kokeneena, hänen mielestä masennus on sellainen, mikä iskee 5 minuutissa ja kestää koko illan.
Onneksi eivät enää painostaa minua opiskelemaan, mutta 20 vuotta kasvatusta on jättänyt arvet, tunnen jatkuvasti syyllisyyttä, koska opiskelut eivät etene oikeassa tahdissa. Ja nyt en kykene opiskelemaan lainkaa. - samanlaisia ...
kokemuksia aloittaja ja väsynyt opiskelija.
"Vanhemmat kyllä ymmärtää, että olen masentunut, mutta heidän mielestä sen voi parantaa parilla tempulla." Älä syyllistä itseäsi enää lisää, eivät vanhempasi näemmä todellakaan ymmärrä ja jo sen myöntäminen auttaa hieman eteenpäin.
Minulla sama tilanne, että opiskelut tällä hetkellä täysin stopissa. Pakkokeskeytys, koska muutoin olisin vaipunut seuraavaksi psykoosiin, näin minulle on todettu. Täytyy koittaa vaan jaksella ja elää elämää päivä kerrallaan eteenpäin. Ensin olisi tärkeintä saada se oma hyvinvointi kuntoon, sitten ehkä sitä omaakin motivaatiota asioihin voi lähteä etsimään esim. terapian keinoin. - leeann_
Masennusta voi olla vaikea ymmärtää, jos ei ole sitä itse kokenut. En siis ollenkaan yritä puolustella vanhempiasi vaan anna heidän mielipiteidensä jäädä omaan arvoonsa. Sinä olet ainoa, joka voi tietää miltä sinusta tuntuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750