Tervehdys!
Itse olen hieman amatööri tässä veneiden talvisäilytyksessä. Ennen oli pienempi mökkivene järvenrannassa, mutta nyt tuli hankittua tuollainen 7m moottorivene Helsinkiin. Nyt alkaa jo syksy lähestyä ja alkoi mietityttää minne veneen saisi talveksi. Trailerille vene on liian raskas. Pukit yms muut puuttuvat, joten olisiko mahdollisesti teillä tietoa firmoista taikka hinnoista, jotka kyseisen asian voisivat hoitaa? Paljon kiitoksia jo näin etukäteen!
Mistä veneen talvisäilytyspaikka?
1
397
Vastaukset
- KPy
Traileri olisi monessa mielessä paras vaihtoehto, mutta seitsenmetristen trailerit ovat jo melko arvokkaita ja katsatuskelpoisina niitä kiertää käytettynä melko vähän. Samoin paino on jo niin iso, että se vaatii kunnollisen vetoauton. Itse olen käyttänyt Nobilista Suomenojan venesatamassa telakointitarvikkeiden ostoon. Muutkin veneliikkeet myyvät tietysti vastaavia tarvikkeita.
http://www.nobilis.fi/
Toisaalta ei seitsemänmetrinen moottorivene niin kummallista pukkia tarvitse, että voisit kysäistä venekerholla/rannassa joltain kokeneemmalta rakennusneuvoja. Katso, että hankkimasi pukki on sellainen, jossa voit maalata koko pohjan siirtämällä yhden tukipisteen kerrallaan sivuun. Helpottaa kevättöitä oleellisesti.
Pressua ei saa laittaa tiiviisti veneen päälle, vaan ilman tulee voida kiertää. Itse käytän Nobiliksen kulmilla toteutettua pressukatosta, josta tuli mieleeni, että täytyy hakea kolme kulmapalaa lisää, kun vene piteni täksi kesäksi. Kunnollinen pressuteltta helpottaa kevättöitä. Toinen käyttökelpoinen tapa on A-pukit kannelle pitkä lankku harjaksi. Halvempi, mutta pressun joutuu ottamaan pois ennen töiden aloittamista keväällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2412608Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka122162Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3231880- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois861546Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001250- 671200
- 251131
- 501083
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731016