westsiderille tempauksesta

1Saara

luehan Westi-veliseni tämä: Tässä kumoutuu ristiriidat raamatulla selitettynä!


Missä vaiheessa Viha sitten alkaa kohdata maata? Ilm.6:1:ssa näemme Herran Jeesuksen Kristuksen murtavan ensimmäisen sinetin, joka ilmoittaa alkamisen, mutta huomaa, että jotakin tapahtuu jo ennen tätä luvussa viisi: Jakeet 8 ja 9 kertovat meille, että ne ”neljä olentoa” ja 24 vanhinta (vanhimmat ovat selvästi kaikkien kristittyjen edustajia)veisasivat uutta virttä, sanoen: .... sillä sinä olet tapettu ja verelläs meitä Jumalalle lunastit kaikkinaisista sukukunnista, ja kielistä, ja kansoista ja pakanoista”
Jae 10 vielä jatkaa: ”Ja olet meidät tehnyt meidän Jumalallemme kuninkaiksi ja papeiksi, ja me saamme vallita maan päällä” (Ilm.5:8-10. Vuoden 1776 suom. käännöksen mukaan). Sanonta ”kaikkinaisista sukukunnista, ja kielistä, ja kansoista ja pakanoista” ilmeisesti viittaa paljon suurempaan joukkoon kuin vain 24 vanhimpaan.

Sitten vielä apostoli Paavali kehottaa koskien Herran päivää: ”

1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;

2. sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.

3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

4. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;

5. sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.

6. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.

7. Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.

8. Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.

9. Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

10. joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.

11. Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin. (1Tess.5:1-11, Vuoden 1938 suom. käännös).

Sana joka on käännetty valvokaamme jakeessa 6 on kreikan gregoreuo ja tarkoittaa ”valppaus” (engl. vigilance). Miksi Paavali neuvoo heitä (ja myös meitä) valvomaan, jos tapahtuma ei ole lähellä – voisi tapahtua milloin tahansa ja on seuraavana Jumalan profeetallisessa ”kalenterissa”?

Huomaa tarkka erotus, jonka Paavali tekee pronominien ”te”, ”teidät” ja ”he”, ”heidät” välillä. Tämä kontrasti on tarkoitettu osoittamaan uskoville, että me, toisin kuin ne jotka ovat kadotettuja, emme tule menettämään valppauttamme, kun Herran päivä tulee kuin varas yöllä – Älä unohda tätä – Herran päivää on kestänyt jo 7 vuotta Kristuksen Toisen Tulemuksen aikoihin. Siis ”tulee” ilmeisesti tarkoittaa sen alkamista –heti ”lähdön” ja laittomuuden ihmisen ilmestymisen jälkeen.

Tämä vie meidät Matt. 24. luvun aiheeseen, joka nöyrän mielipiteeni mukaan on eniten väärin ymmärretty ja sovellettu luku Raamatussa, mitä tulee koskien profetiaa. Jopa teologian tohtorit, joiden tulisi tietää paremmin, kompastuvat kaikki tähän osaan Sanaa ja erottavat sen kokonaan tekstiyhteydestä, kun yrittävät soveltaa osaa siitä tempaukseen. Terve järki sanoo, että Paavali tiesi, mistä hän puhui 1Kor 15:51-52:ssa sanoessaan:

”Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.”

Mitä tarkoittaa sana ”salaisuus” (kreikaksi musterion) UT:ssa käytettynä? Se viittaa Kirjoitukseen, jota ei aikaisemmin ole paljastettu! Toisin sanoen Paavali kertoo meille tässä jotakin sellaista noin vuonna 59-60 jKr., jota Jumala ei milloinkaan aikaisemmin ollut paljastanut: nimittäin seurakunnan ylösotto eli tempaus.

Tämä seikka pelkästään edellyttää, että yksikään Jeesuksen sana Matteuksen luvussa 24 ei voi viitata tempaukseen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miksi on tämä kohta niin tärkeä, saatat kysyä?

jatkuu

46

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1Saara

      No niin tutkikaamme tuota lukua ja tarkastelkaamme muutamia yksityiskohtia.

      Näemme tässä edessämme Herran vastaamassa opetuslasten esittämiin kysymyksiin. On enemmän kuin todennäköistä, että ryhmä koostui yksinomaan juutalaisista. Jeesus Kristus ei ole vielä kuollut, eikä armon aikakausi vielä alkanut, siispä 100% siitä mitä löydämme evankeliumin ilmoituksesta on lain eikä armon alaista! Ei yksikään VT:n profeetoista ”nähnyt” Seurakunnan aikaa, koska Jumala ei paljastanut sitä heille – se oli jumalallinen ”salaisuus”! Ja Herran opetus tässä on täysin johdonmukaista tämän periaatteen kanssa. Hän opettaa juutalaisia siitä, mitä heidän ”sukukuntansa” (generation) tulee kokemaan Vihan aikana, koska seurakunta ei ole näköpiirissä ja odottaa vielä paljastamistaan. Pitäen tämä ajatus mielessäsi huomaa, että jakeet 4-13 kuvaavat olosuhteita, joita valittu juutalainen jäännös tulee kokemaan Vihan ajan eli ”Jaakobin vaivan ajan” pimeinä päivinä.

      Matt.24:9 hyvin selvästi ilmoittaa, että, ”.... Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.”Jumala tulee sinetöimään 144000 juutalaista tämän kauhean ajan alussa ja tämä opetus on suunnattu heille. Jakeen 13: ”Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu”, monet ovat ymmärtäneet ja soveltaneet tätä väärin ajatellen, että meidän täytyy ”kestää loppuun saakka” pelastuaksemme, kun tosiasiassa tämä viittaa niiden juutalaisten fyysiseen vapautukseen (deliverance), jotka vielä ovat elossa Kristuksen Toisen Tulemuksen hetkellä – Vihan ajan lopussa!

      Muista, että tämä ei voi koskea seurakuntaa millään tavoin, koska tuohon aikaan – jolloin Jeesus puhui Matteuksen evankeliumin luvun 24 – Seurakunta itse oli vielä salaisuus.

      ”1. Sen takia minä, Paavali, teidän, pakanain, tähden Kristuksen Jeesuksen vanki, notkistan polveni -
      2. olette kaiketi kuulleet siitä Jumalan armon taloudenhoidosta, mikä on minulle teitä varten annettu,
      3. että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;
      4. josta te sitä lukiessanne voitte huomata, kuinka perehtynyt minä olen Kristuksen salaisuuteen,
      5. jota menneiden sukupolvien aikana ei ole ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, niinkuin se nyt Hengessä on ilmoitettu hänen pyhille apostoleilleen ja profeetoille:
      6. että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta ..." (Ef.3:1-6).

      jatkuu

      • 1Saara

        Huomaa mitä jae 14 sanoo: ”Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.” Hyvät ystävät, armon evankeliumi oli vielä tuntematon tuohon aikaan! Tämä ”valtakunnan evankeliumi” – sanoma jota sekä Johannes Kastaja että Jeesus saarnasivat ja johon Herra viittaa – kuului: ”tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.”

        Ja sitä tulevat saarnaamaan uudelleen Vihan aikana Ilm.7. luvun 144000 valittua ja 11. luvun ”kaksi todistajaa”. Vihan ajan loppu joka on tuova mukanaan Kristuksen Toisen Tulemuksen, ei tule ennen kuin kaikki kansat ovat kuulleet tämän erityisen evankeliumin sanoman ja jonka välityksellä heille on kerrottu, että Jeesuksen Kristuksen konkreettinen (literal) hallinta maan päällä on alkamassa.

        Tuohon aikaan jolloin Herra kertoi tätä oppilailleen, Israelin kansa oli juuri hyljännyt hänet kuninkaana ja Hän tiesi, että Hänen sanansa oli tarkoitettu heidän jälkeläistensä jollekin tulevalle sukupolvelle. Seurakuntaa ei ole missään näköpiirissä.

        ”Suuri Ahdistus” alkaa jakeesta 15 – Vihan ajan loppupuolisko (3 ½ vuotta), joka on oleva niin hirvittävä, että Herra sanoi siitä jakeessa 21: ”Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.”


      • 1Saara
        1Saara kirjoitti:

        Huomaa mitä jae 14 sanoo: ”Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.” Hyvät ystävät, armon evankeliumi oli vielä tuntematon tuohon aikaan! Tämä ”valtakunnan evankeliumi” – sanoma jota sekä Johannes Kastaja että Jeesus saarnasivat ja johon Herra viittaa – kuului: ”tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.”

        Ja sitä tulevat saarnaamaan uudelleen Vihan aikana Ilm.7. luvun 144000 valittua ja 11. luvun ”kaksi todistajaa”. Vihan ajan loppu joka on tuova mukanaan Kristuksen Toisen Tulemuksen, ei tule ennen kuin kaikki kansat ovat kuulleet tämän erityisen evankeliumin sanoman ja jonka välityksellä heille on kerrottu, että Jeesuksen Kristuksen konkreettinen (literal) hallinta maan päällä on alkamassa.

        Tuohon aikaan jolloin Herra kertoi tätä oppilailleen, Israelin kansa oli juuri hyljännyt hänet kuninkaana ja Hän tiesi, että Hänen sanansa oli tarkoitettu heidän jälkeläistensä jollekin tulevalle sukupolvelle. Seurakuntaa ei ole missään näköpiirissä.

        ”Suuri Ahdistus” alkaa jakeesta 15 – Vihan ajan loppupuolisko (3 ½ vuotta), joka on oleva niin hirvittävä, että Herra sanoi siitä jakeessa 21: ”Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.”

        Se että juutalaiset ovat tämän opetuksen ensisijainen kohde, on tehty selväksi rinnakkaisessa selonteossa Markuksen evankeliumin luvussa 13. Huomaa jakeen 9 sanoitus:

        ”Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.” (Mark.13:9)

        Parhaan tietoni mukaan juutalaisilla ei ole milloinkaan ollut tapana viedä kristittyjä synagoogiinsa mistään syystä ja vielä paljon vähemmän pieksää heitä! Mutta Vihan aikana 144000 valittua juutalaista joutuvat sekä oman kansansa että pakanoiden vainoamiksi.

        Sitten jakeessa 22 meillä on hyvin mielenkiintoinen ilmoitus ”niiden päivien” lyhentämisestä Jumalan toimesta, koska ellei Hän tekisi niin, kaikki kuolisivat. Tällä on suora yhteys jakeeseen 36 – toiseen Herran kommenttiin, jota on väärin sovellettu vuosien ajan. Saarnaajat ovat kertoneet laumoilleen jakeen 36 perusteella, että kukaan ei voi tietää tempauksen ”päivää ja hetkeä” - kun tällä jakeella ei ole yhtään mitään tekemistä tempauksen kanssa, koska asiayhteyden huomioon ottaen se selvästi viittaa Toiseen Tulemukseen.

        Vaino ja tappaminen tulee olemaan niin suurta, että Jumala tulee lyhentämään nuo päivät, että edes jotkut jäävät eloon asuttamaan Tuhatvuotista Valtakuntaa. Ja koska aika tullaan lyhentämään, kukaan ei tiedä tarkalleen päivää eikä hetkeä!!! Muista, että Matt.24 kokonaisuudessaan käsittelee lainalaisia juutalaisia eikä armonalaista seurakuntaa – sekä seurakunta että tempaus ovat tuohon aikaan Jumalan aivoituksiin kätkettyjä salaisuuksia.

        Jaetta 44 on käytetty tukemaan väitettä, että kukaan ei voi tietää tempauksen aikaa, kun todellisuudessa se puhuu pelkäävistä juutalaisista, jotka piileskelevät mielessään vain eloonjääminen – eikä Suuren Ahdistuksen jäljellä olevien päivien laskeminen, kuten profeetta Daniel on ilmoittanut (eräs ”päivän ja hetken” tietämistä vastaan käytetyistä argumenteista).

        jatkuu


      • 1Saara
        1Saara kirjoitti:

        Se että juutalaiset ovat tämän opetuksen ensisijainen kohde, on tehty selväksi rinnakkaisessa selonteossa Markuksen evankeliumin luvussa 13. Huomaa jakeen 9 sanoitus:

        ”Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille.” (Mark.13:9)

        Parhaan tietoni mukaan juutalaisilla ei ole milloinkaan ollut tapana viedä kristittyjä synagoogiinsa mistään syystä ja vielä paljon vähemmän pieksää heitä! Mutta Vihan aikana 144000 valittua juutalaista joutuvat sekä oman kansansa että pakanoiden vainoamiksi.

        Sitten jakeessa 22 meillä on hyvin mielenkiintoinen ilmoitus ”niiden päivien” lyhentämisestä Jumalan toimesta, koska ellei Hän tekisi niin, kaikki kuolisivat. Tällä on suora yhteys jakeeseen 36 – toiseen Herran kommenttiin, jota on väärin sovellettu vuosien ajan. Saarnaajat ovat kertoneet laumoilleen jakeen 36 perusteella, että kukaan ei voi tietää tempauksen ”päivää ja hetkeä” - kun tällä jakeella ei ole yhtään mitään tekemistä tempauksen kanssa, koska asiayhteyden huomioon ottaen se selvästi viittaa Toiseen Tulemukseen.

        Vaino ja tappaminen tulee olemaan niin suurta, että Jumala tulee lyhentämään nuo päivät, että edes jotkut jäävät eloon asuttamaan Tuhatvuotista Valtakuntaa. Ja koska aika tullaan lyhentämään, kukaan ei tiedä tarkalleen päivää eikä hetkeä!!! Muista, että Matt.24 kokonaisuudessaan käsittelee lainalaisia juutalaisia eikä armonalaista seurakuntaa – sekä seurakunta että tempaus ovat tuohon aikaan Jumalan aivoituksiin kätkettyjä salaisuuksia.

        Jaetta 44 on käytetty tukemaan väitettä, että kukaan ei voi tietää tempauksen aikaa, kun todellisuudessa se puhuu pelkäävistä juutalaisista, jotka piileskelevät mielessään vain eloonjääminen – eikä Suuren Ahdistuksen jäljellä olevien päivien laskeminen, kuten profeetta Daniel on ilmoittanut (eräs ”päivän ja hetken” tietämistä vastaan käytetyistä argumenteista).

        jatkuu

        ”Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.”(Matt.24:44)

        Ajattele tätä – kristittyjä kehotetaan läpi UT:n valvomaan Herran tuloa varten viemään meidät luoksensa ja meille opetetaan, että se ei tule yllätyksenä seuraavan sanan kohdan perusteella:

        ”Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.” (1Tess.5:4-6)

        Siis taas kerran näemme, että Matt.24. luvun ilmoitukset eivät voi viitata tempaukseen.

        Jumalan valittujen kokoaminen ”taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin” (jae 31) tapahtuu ”kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen ...” (jae 29) – jälleen kysymyksessä on Toinen Tulemus eikä tempaus. Jakeiden 40 ja 41 ”toinen otetaan ja toinen jätetään” kuvaukset – niin usein käytetyt kuvaamaan tempausta – todellisuudessa viittaavat lampaiden ja vuohien erotteluun, joka on kuvattu 25. luvun jakeessa 33. Tällöin ne jotka jätetään pääsevät Tuhatvuotiseen Valtakuntaan. Tämä kappale on tietysti katkeamattomassa tekstiyhteydessä ja osa Herran laajempaa selostusta Toisesta Tulemuksestaan.


      • 1Saara
        1Saara kirjoitti:

        ”Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.”(Matt.24:44)

        Ajattele tätä – kristittyjä kehotetaan läpi UT:n valvomaan Herran tuloa varten viemään meidät luoksensa ja meille opetetaan, että se ei tule yllätyksenä seuraavan sanan kohdan perusteella:

        ”Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas; sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.” (1Tess.5:4-6)

        Siis taas kerran näemme, että Matt.24. luvun ilmoitukset eivät voi viitata tempaukseen.

        Jumalan valittujen kokoaminen ”taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin” (jae 31) tapahtuu ”kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen ...” (jae 29) – jälleen kysymyksessä on Toinen Tulemus eikä tempaus. Jakeiden 40 ja 41 ”toinen otetaan ja toinen jätetään” kuvaukset – niin usein käytetyt kuvaamaan tempausta – todellisuudessa viittaavat lampaiden ja vuohien erotteluun, joka on kuvattu 25. luvun jakeessa 33. Tällöin ne jotka jätetään pääsevät Tuhatvuotiseen Valtakuntaan. Tämä kappale on tietysti katkeamattomassa tekstiyhteydessä ja osa Herran laajempaa selostusta Toisesta Tulemuksestaan.

        On ymmärrettävää, miksi niin monet pyrkivät käyttämään Matt.24:ää varmana tekstinä tempaukselle, koska paljon siitä näyttää ”sopivan”, mutta kuten olemme nähneet – huolellinen tarkastelu paljastaa, että näin ei voi olla.

        Vaikka monet hyvät miehet ovat saaneet ”munan päin näköä” yrittäessään ennustaa tempauksen päivämäärää, niin Matteus 24:36 ei kuitenkaan ole laillinen este!

        Maailman tapahtumat ja kansalliset asenteet näyttävät tänä päivänä olevan tulossa juuri sellaisiksi, kuin Sana ilmoittaa olosuhteiden olevan antikristuksen ilmestymisen aikoihin. Näin ollen ja edellä esitettyjen syiden vuoksi uskomme, että tempaus on todella ja lopultakin välittömän läheinen (imminent). Oletko sinä valmis kohtaamaan Herran yläilmoissa?

        Tulkoon se täysin tunnetuksi, että emme sitoudu Pre-Trib-näkemykseen, sen vuoksi ettemme olisi kyllin ”rohkeita” käymään läpi antikristuksen vainoja. Monet ovat vuosien varrella lähettäneet meille sähköpostia esittäen juuri tämän syytteen. Tämä väite on hölynpölyä yhdestä yksinkertaisesta syystä: vaikka Seurakunta tulee säästymään antikristuksen vainoilta, me tulemme käymään läpi ne viimeiset synnytystuskat, jotka tulevat tuottamaan Antikristuksen (Matt. 24:8).

        Kun läpikäymme ajan, jolloin on ”sotia, sanomia sodista, kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan, maanjäristyksiä monin paikoin”, meistä tulee tuntumaan kuin jo kävisimme läpi Antikristuksen vainoja Vihan aikana. Kaikki kristityt tänä päivänä tarvitsevat hengellistä kypsyyttä nopeasti, sillä emme tiedä milloin meidät kootaan, vainotaan ja jopa kidutetaan uskomme tähden.


      • UskovaM1977
        1Saara kirjoitti:

        On ymmärrettävää, miksi niin monet pyrkivät käyttämään Matt.24:ää varmana tekstinä tempaukselle, koska paljon siitä näyttää ”sopivan”, mutta kuten olemme nähneet – huolellinen tarkastelu paljastaa, että näin ei voi olla.

        Vaikka monet hyvät miehet ovat saaneet ”munan päin näköä” yrittäessään ennustaa tempauksen päivämäärää, niin Matteus 24:36 ei kuitenkaan ole laillinen este!

        Maailman tapahtumat ja kansalliset asenteet näyttävät tänä päivänä olevan tulossa juuri sellaisiksi, kuin Sana ilmoittaa olosuhteiden olevan antikristuksen ilmestymisen aikoihin. Näin ollen ja edellä esitettyjen syiden vuoksi uskomme, että tempaus on todella ja lopultakin välittömän läheinen (imminent). Oletko sinä valmis kohtaamaan Herran yläilmoissa?

        Tulkoon se täysin tunnetuksi, että emme sitoudu Pre-Trib-näkemykseen, sen vuoksi ettemme olisi kyllin ”rohkeita” käymään läpi antikristuksen vainoja. Monet ovat vuosien varrella lähettäneet meille sähköpostia esittäen juuri tämän syytteen. Tämä väite on hölynpölyä yhdestä yksinkertaisesta syystä: vaikka Seurakunta tulee säästymään antikristuksen vainoilta, me tulemme käymään läpi ne viimeiset synnytystuskat, jotka tulevat tuottamaan Antikristuksen (Matt. 24:8).

        Kun läpikäymme ajan, jolloin on ”sotia, sanomia sodista, kansa nousee kansaa vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan, maanjäristyksiä monin paikoin”, meistä tulee tuntumaan kuin jo kävisimme läpi Antikristuksen vainoja Vihan aikana. Kaikki kristityt tänä päivänä tarvitsevat hengellistä kypsyyttä nopeasti, sillä emme tiedä milloin meidät kootaan, vainotaan ja jopa kidutetaan uskomme tähden.

        Aivan loistava kirjoitus ja pre-trib tempauksen puolustus! Kiitos! Siunausta!



        Siksikään tuo Matt. 24 ei voi olla kuva tempauksesta, sillä siinä enkelit jaottelevat lampaat ja vuohet, kun taas Paavalin teksteissä tapahtuu YLÖSNOUSEMUS. Eli "Kaikki me muutumme", saamme ylösnousemuskehot. Uskovien kuolleiden haudatut kehot muuttuvat ylösnousemuskehoiksi ja nousevat haudoistaan yhdistyäkseen taivaassa heidän henkiinsä ja elossa olevat uskovat muuttuvat ja lentävät yläilmoihin Herra vastaan.

        Täysin erilaiset tapahtumat Matt 24 ja nämä Paavalin kuvaamat asiat.


      • Tuo jaottelu
        UskovaM1977 kirjoitti:

        Aivan loistava kirjoitus ja pre-trib tempauksen puolustus! Kiitos! Siunausta!



        Siksikään tuo Matt. 24 ei voi olla kuva tempauksesta, sillä siinä enkelit jaottelevat lampaat ja vuohet, kun taas Paavalin teksteissä tapahtuu YLÖSNOUSEMUS. Eli "Kaikki me muutumme", saamme ylösnousemuskehot. Uskovien kuolleiden haudatut kehot muuttuvat ylösnousemuskehoiksi ja nousevat haudoistaan yhdistyäkseen taivaassa heidän henkiinsä ja elossa olevat uskovat muuttuvat ja lentävät yläilmoihin Herra vastaan.

        Täysin erilaiset tapahtumat Matt 24 ja nämä Paavalin kuvaamat asiat.

        onnistuu enkeleiltä silmänräpäyksessä sillä nimi tai sen puuttuminen Uhrilampaan elämänkirjassa on se kriteeri.


      • Ja nimenomaan
        Tuo jaottelu kirjoitti:

        onnistuu enkeleiltä silmänräpäyksessä sillä nimi tai sen puuttuminen Uhrilampaan elämänkirjassa on se kriteeri.

        Ilmestyskirjan viimeisen pasuunan soidessa, kuten on kirjoitettu. Tietysti monet on marttyyreinä valkoisissa ja palmunoksat käsissä, mutta heidät ensimmäisessä ylösnousemuksessa Jeesus noutaa ja vasta sitten elossa olevat pääsevät Herran tykö.


    • -jarmo-

      :) HYVÄ SAARA !!! :) :)

      • 1Saara

        Hei rakas -jarmo- veliseni! Ilomme on yhteinen ja valmiita ollaan lähtöön! -Tuo lähtöä kuvaava sana voidaan muuten kääntää myös "päästää irti".

        Valtavalla nopeudella asettuu kaikki palat kohdalleen. Nyt todellakin tiedämme, että meidän ei tarvitse enää kauan odotella!

        Valtava kiitollisuus ja ilo valtaa sydämen! Tule Herra Jeesus!!!!!


      • Päivä määrä
        1Saara kirjoitti:

        Hei rakas -jarmo- veliseni! Ilomme on yhteinen ja valmiita ollaan lähtöön! -Tuo lähtöä kuvaava sana voidaan muuten kääntää myös "päästää irti".

        Valtavalla nopeudella asettuu kaikki palat kohdalleen. Nyt todellakin tiedämme, että meidän ei tarvitse enää kauan odotella!

        Valtava kiitollisuus ja ilo valtaa sydämen! Tule Herra Jeesus!!!!!

        Nyt ei muuta kuin tarkkaa päivämäärää kehiin, kun se on totisesti todistettu semmoiseksi, että sen voi ennustaa. Muistammehan sen suuren palkinnon, joka oikein ennustanutta profeettaa tuhatvuotiskaudella odottaa.


    • asiaa,on

      up

    • Reijonen 1

      Paljon on nähnyt vaivaa ykkös Saara sanantutkimisessa tietyn eskatolookisen näkemyksen tueksi. Onhan kirjoitettu monia paksuja selitysteoksia asioista, mitkä eivät käy suoraan sanasta ilmi. Onhan aina ollut näin. "Jumala on tehnyt tiet suoriksi mutta ihmiset etsivät itse monia mutkia" ja " Jumala on salannut nämä viisaita ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille".

      Raamatussa Jeesuksen paluu on ilmoitettu hyvin selvästi ja yksiselitteisesti monessa kohtaa, kuten esim. Paavalikin sen toi esille 2 tess. 1: 6-10
      Ystävät valvokaamme ja olkaamme raittiit.

      • 1Saara

        Kysymys on ollut siitä, temmataanko seurakunta taivaaseen ennen 7-vuotista ahdistuksen- ja vihanaikaa, vai puolessa välissä vai ollaanko tällä telluksella Jeesuksen maan päälle tuloon asti?

        Kun jokaiseen kolmeen vaihtoehtoon löytyy oma koulukuntansa, on ollut pakko etsiä vastausta tutkimalla sanaa itse, sekä kaikkea mahdollista asiaa käsittelevää materiaalia.

        Etsivä löytää, lupaa raamattu. Kiitos Jumalalle niin on käynyt minullekin. Ensin kantani oli se, että loppuun asti ollaan. Oli kuitenkin kiistattomia kohtia raamatussa, jotka puolsivat sitä, että ei se voikaan olla niin.

        Sitten tutkin mahdollisuutta siihen, että ollaan puoleenväliin asti. Siinäkin uskossa elin aikani, kunnes taas jokin paikka raamatusta vastusti ja jätti teorian vaillinaiseksi.

        Lopulta löytyi kaikki ennen ahdistuksen aikaa puoltavat kohdat ja mikä tärkeintä, ei löydy kumoavaa teoriaa noista kahdesta aikaisemmasta.

        Prosessi on kestänyt vuosia, välillä innokaammin, välillä vähemmän tutkien. Westsiderin kanssa meillä on vielä ajankohdasta näkemysero, hänen uskoessa puolenvälin tempaukseen.

        Siksi toin uusia näkemyksiä hänelle mietittäväksi. :))))

        Tuo sinun esilletuomasi sananpaikka kertoo vihan ajan lopusta, mutta siihen on kätketty myös koko 7-vuotiskausi.

        Kiitos hyvästä sanan paikasta! Ole siunattu!


      • eikö olekin erikoist
        1Saara kirjoitti:

        Kysymys on ollut siitä, temmataanko seurakunta taivaaseen ennen 7-vuotista ahdistuksen- ja vihanaikaa, vai puolessa välissä vai ollaanko tällä telluksella Jeesuksen maan päälle tuloon asti?

        Kun jokaiseen kolmeen vaihtoehtoon löytyy oma koulukuntansa, on ollut pakko etsiä vastausta tutkimalla sanaa itse, sekä kaikkea mahdollista asiaa käsittelevää materiaalia.

        Etsivä löytää, lupaa raamattu. Kiitos Jumalalle niin on käynyt minullekin. Ensin kantani oli se, että loppuun asti ollaan. Oli kuitenkin kiistattomia kohtia raamatussa, jotka puolsivat sitä, että ei se voikaan olla niin.

        Sitten tutkin mahdollisuutta siihen, että ollaan puoleenväliin asti. Siinäkin uskossa elin aikani, kunnes taas jokin paikka raamatusta vastusti ja jätti teorian vaillinaiseksi.

        Lopulta löytyi kaikki ennen ahdistuksen aikaa puoltavat kohdat ja mikä tärkeintä, ei löydy kumoavaa teoriaa noista kahdesta aikaisemmasta.

        Prosessi on kestänyt vuosia, välillä innokaammin, välillä vähemmän tutkien. Westsiderin kanssa meillä on vielä ajankohdasta näkemysero, hänen uskoessa puolenvälin tempaukseen.

        Siksi toin uusia näkemyksiä hänelle mietittäväksi. :))))

        Tuo sinun esilletuomasi sananpaikka kertoo vihan ajan lopusta, mutta siihen on kätketty myös koko 7-vuotiskausi.

        Kiitos hyvästä sanan paikasta! Ole siunattu!

        että ihminen uskoo sen mitä tahtoo, ja nähdään siitä että varmaan joidenkin mielestä näyttää jokaiseen kolmee päätulkintaan olevan perustelunsa. Mikä siis ratkaisee itse kunkin kannan Raamatun totuutta asiassa hakiessaan? Se oma tahto. Tietysti totuus on yksi tässä, mutta toisaalta erikseen on maanpäälliset ja erikseen taivaalliset, ja kun uskova tapetaan maan päällä puolessa välissä, niin pääsee Herransa tykö, mutta se ensimmäinen ylösnousemus on kuitenkin vasta siellä lopussa, kun Jeesus tulee.

        Jos alussa omansa temmataan niin on riittänyt paljon vähempi kuin se, mistä Herra opetti opetuslapselleen riittävän ja samoin keitä ovat pyhät joita vastaan peto sotii ja tulee vasta puolivälissä petokin ja kuka julistaa sen iankaikkisen evankeliumin, enkeli taivaassako? Kyllä evankeliumin julistaminen on kahdella säkkipukuisella ja miksi ei ole temmattu alussa? Samoin 144 000 on kaikkiaan ja veljien luvusta tapettuin on kerrottu ja nimenomaan siitä että kuolemansa kautta myös Saa-tana voitetaan taivaassa vaikka Jeesuksen Uhri on se ratkaiseva Esikoisena tietysti.

        Ihan selvästi maailman voittajista kerrotaan etteivät ota pedon merkkiä ja monet sentähden kuolevat, sillä 3,5 vuodeksi eli jälkimmäiseksi jaksoksi paha saa vallan sotia pyhiä vastaan. Samoin Paavali kertoo täyin selvästi että ennen Jeesuksen tulemusta ja meidän tykönsä menemistä tulee antikristus ja luopumus ja laittomuus seurakuntaan Laodikean penseydessä ja maailman mammona-ahneudessa. Näissä ei totuudessa pyhittyneillä ole mitään epäselvää.

        Jeesus opettaa meitä veljinään ja sisarinaan pitämään ilona jos saamme kärsiä evankeliumin tähden ja jyvien ja akanoiden erottaminen tapahtuu tulessa ja pedon merkin kautta tehtävässä jaottelussa, rakastaako ihminen Jeesusta vai maailman pimeyden ruhtinasta. Enkelit valvovat kaiken ja uskovan päästä ei hiuskaan putoa sallimatta mutta autuaita ovat ne, joiden päät putoaa kuin Johannes Kastajan hänen ollessa uskollinen Jeesuksen valtakunnassa ja enemmän kuin profeetta, amen, halleluja!


      • Se valheiden
        eikö olekin erikoist kirjoitti:

        että ihminen uskoo sen mitä tahtoo, ja nähdään siitä että varmaan joidenkin mielestä näyttää jokaiseen kolmee päätulkintaan olevan perustelunsa. Mikä siis ratkaisee itse kunkin kannan Raamatun totuutta asiassa hakiessaan? Se oma tahto. Tietysti totuus on yksi tässä, mutta toisaalta erikseen on maanpäälliset ja erikseen taivaalliset, ja kun uskova tapetaan maan päällä puolessa välissä, niin pääsee Herransa tykö, mutta se ensimmäinen ylösnousemus on kuitenkin vasta siellä lopussa, kun Jeesus tulee.

        Jos alussa omansa temmataan niin on riittänyt paljon vähempi kuin se, mistä Herra opetti opetuslapselleen riittävän ja samoin keitä ovat pyhät joita vastaan peto sotii ja tulee vasta puolivälissä petokin ja kuka julistaa sen iankaikkisen evankeliumin, enkeli taivaassako? Kyllä evankeliumin julistaminen on kahdella säkkipukuisella ja miksi ei ole temmattu alussa? Samoin 144 000 on kaikkiaan ja veljien luvusta tapettuin on kerrottu ja nimenomaan siitä että kuolemansa kautta myös Saa-tana voitetaan taivaassa vaikka Jeesuksen Uhri on se ratkaiseva Esikoisena tietysti.

        Ihan selvästi maailman voittajista kerrotaan etteivät ota pedon merkkiä ja monet sentähden kuolevat, sillä 3,5 vuodeksi eli jälkimmäiseksi jaksoksi paha saa vallan sotia pyhiä vastaan. Samoin Paavali kertoo täyin selvästi että ennen Jeesuksen tulemusta ja meidän tykönsä menemistä tulee antikristus ja luopumus ja laittomuus seurakuntaan Laodikean penseydessä ja maailman mammona-ahneudessa. Näissä ei totuudessa pyhittyneillä ole mitään epäselvää.

        Jeesus opettaa meitä veljinään ja sisarinaan pitämään ilona jos saamme kärsiä evankeliumin tähden ja jyvien ja akanoiden erottaminen tapahtuu tulessa ja pedon merkin kautta tehtävässä jaottelussa, rakastaako ihminen Jeesusta vai maailman pimeyden ruhtinasta. Enkelit valvovat kaiken ja uskovan päästä ei hiuskaan putoa sallimatta mutta autuaita ovat ne, joiden päät putoaa kuin Johannes Kastajan hänen ollessa uskollinen Jeesuksen valtakunnassa ja enemmän kuin profeetta, amen, halleluja!

        uskominen antaa myös rohkeuden tehdä pahaa, nähdää islamin terroristeissa ja natseissa ja kaikissa valheisiin mielistyneissä kuten ylipapeissa ja erilaisissa valheellisten oppien uskojissa myös kristillisyydessä vauvakasteesta ja siitä ettei homous ole syntiä ja niin edelleen. Näin se menee ihmisten keskuudessa ja vieläpä sitten nauretaan niille jotka esille tuovat totuutta kuten Jeesukselle kun ristillä riippui ja rukoili pahantekijöiden puolesta. Maailma on ihmellinen paikka jossa jokainen joka tahtoo elää Jumalan tahdon mukaan joutuu vainotuksi, kuten on selvästi opetettu. Tietysti penseät ovat tästäkin vapaat sillä tahtovat olla maailman ystäviä, kun eivät Jeesusta tunne. Tästä syystä myös Jeesus sanoo tuomiollaan "minä en teitä tunne".


    • Sana palaa ihan luonnollista tietä Israelin kansalle. 2 tess. 2: ja sen uudempi painos sanoo selkeästi, kuinka tapahtuu uskosta luopuminen ja siksi Sana katoaa pakanamaista luopumuksen tähden.

      Jeesus tulee takaisin tuhotakseen Antikristuksen hallinnon ja kootakseen osan omistaan 1000-vuotiseen valtakuntaan maan päälle. Tässä järjestyksessä kaikki.
      Ns. tempaus (parempi sana kokoaminen) siis vasta lopussa.

      Ne Ilm. kirjan pasuunat, vihan maljat ja samoin sinettien aukaisut kertovat samoja tapahtumia uudelleen. Aivan kuten Danielissa on kerrottu kuvapatsas ja pedot kahteen kertaan, sekä ilmeisesti loput Danielista käsittelee samaa aihepiiriä kolmannen kerran. Siitä todistaa osaltaan Ilm. kirjan kohta 15.1, jossa kertoja puhuu toisesta tunnusmerkitä, eli ensimmäinen on jo ollut ja sama kerrataan uudellen.

      Raamatussa tietyt asiat kerrottu kolmeen eri kertaan. Esim. Pietarin näky apostolien teoissa tai Jeesuksen kysymykset 3 kertaa Joh. evankeliumin lopussa Pietarilta rakastaako hän Jeesusta.

      Matt.24:ssä on kolme kysymystä (Milloin se tapahtuu, mikä on maailman lopun merkki ja Jeesuksen tulemuksen merkki), joista osa on jo tapahtunut ja saanut vastauksen. esim. vihan aika Jerusalemin temppelin tuho omana aikanaan.

      Aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta. Siinä on Jeesuksen tulemuksen merkki ja heti seuraava jae kerto kokoamisesta Jeesuksen tykö. Koskee niitä, jotka ovat olleet vahvoja uskossaan loppuun asti, eivätkä ole langenneet AK:n valtaan.

      Ei tuohon sen monimutkaisempia rakennelmia tarvita selittämään Jeesuksen paluuta ja kokoamista hänen tykö.

      Ja ne 144 000 ovat Kristuksen pappeja 1000-vuotisessa valtakunnassa.

      Kaikkien kansojen kokoaminen ja jaottelu vuohiin ja lampaisiin ja josta myös Matt. 25-loppupuoli kertoo, sekä Ilm.20 loppujakeet on vasta 1000-vuotisen valtakunnan jälkeen.

      Hyvää kirjoituksessasi oli pyrkimys yhtenäisyyden ja kokonaisuuden hakemiseen Raamatun eri kirjoista! Raamattu on nimen omaan kokonaisuus. Tuohon kokonaisuuteen voisi hakea lisää todistusta myös VT:n puolelta, sillä sieltä nämä UT:n kerronnat kumpuaa.

      • Todellakin luopumust

        ei voi tapahtua kuin Jumalan seurakunnalle ja Laodikea on tästä parannuksen välttämättömyydestä hyvä esimerkki. Laodikea itse kyllä ajalttelee että on täysin pyhä, mutta Isän todistus on se totuus tietysti. Jeesus kertoi kuinka hapattuu koko taikina.

        Tietysti viisaita ovat ne joilla on Herran pelko eivätkä ole eksyneet valheisiin Laodikeassa.

        Tarvitemme palavan rakkauden Jeesusta kohtaan, eikä tarkoita lainkaan maailmanystävyyttä ja hyvää asemaa ja palkkaa ynnä muuta. Jeesus ja mammonan henki tässä maailmassa ovat täysin toisensa poissulkevat.


      • Paavali pakanoille!

        ´ Jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia (juutalaisia), ei hän ole säästävä sinuakaan (pakanakansalainen). Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttään sinua kohtaan, jos pysyt hänen hyvyydessään. Muuten sinutkin hakataan pois. Nuo toisetkin tulevat kyllä oksastettaviksi, jos eivät jää epäuskoonsa, sillä Jumala kykenee oksastamaan ne jälleen. Jos sinut on leikattu metsäöljypuusta (pakanakansalainen) ja vastoin luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat (juutalaiset) tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa! ´ (Room. 11:21-24)

        Jumalan salaisuus on selvä näissä asioissa, mutta Jeesuksen juutalaisuus on se tärkeä ominaisuus ettei ylpeile juutalaisia vastaan. Korvausteologia on ylpeyttä, mutta ei tarkoita sitä ettei uskottaisi Paavali opetusta pakanoille:

        ´ Eihän oikea juutalainen ole se, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä oikea ympärileikkaus ole vain ulkonaisesti ruumiissa tapahtuva. Oikea juutalainen on se, joka on sisällisesti juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä eikä pelkkä ulkonainen toimitus*. Hän saa kiitoksensa Jumalalta eikä ihmisiltä. ´ (Room. 2:28-29)

        Päinvastoin, pakanakansalaiset jotka ylpistyvät hylkäävät juutalaisuuden vaikka Jeesus on juutalainen ja pelastus on juutalaisista. Nöyrä pakanakansalainen rakastaa juutalaisuuttaa ja kuninkuuttaan ja pappiskansana olemista Jeesuksessa joka on Herrain Herra ja Kuningasten Kuningas. Tietysti itsessämme kun emme mitään ole, saamme turvata Jeesukseen, joka meidät pyhittää tuohon Paavali esittämään sydämen ympärileikkauksen juutalaisuuteen ja tärkeimmäksi opetukseksi ja Pyhän Hengen vaikutukseksi tulee se rakkaus Juutalaisten Kuningasta kohtaan, ja saamme Herraa kumartaa ja palvoa, amen, halleluja!


      • @@@

        Raamatussa kerrotaan, että ennnen Jeesuksen toista tulemusta on tilanne maapallolla kuin Nooan aikana ja kuin Lootin päivänä. Tuolloin KAIKKI Jumalan omat, Nooa perheineen ja Loot perheineen(vaimoa lukuunottamatta)pelastettiin turvaan ENNEN tuomioita. Nyt Jeesuksen toisessa tulemuksessako ei kaikkia uskovia(Jeesuksen omia)otetakaan turvaan vaan jätetään maan päälle? Kun seurakunta on pois, ei liene Pyhä Henkikään ole maan päällä. Silloinhan ei kukaan voi tulla enää uskoon tai pysyä uskossa. Vaivanajassa on kuitenkin uskovia, josta syystä ymmärrtäisin, että uskovat joutuvat olemaan ahdistuksessa, mutta kun vihan maljojen vuodatus alkaa, otetaan uskovat pois ja silloin poistuu Pyhä Henki maan päältä, eikä kukaan tee enää parannusta. Jeesus ei ole maininnut salaisesta ylöstempauksesta mitään(tai sitten en ole vaan ymmärtänyt, siksi pyydänkin, jos joku viisaampi ystävällisesti näyttää ko. jakeen, mikä vahvistaa asian), vaan hän painottaa vahvana pysymistä, lohduttaa ja rohkaisee. Hän tulee "kuin varas yöllä" ja yllättää ne, joita väärät opettajat ja profeetat ovat eksyttäneet(Matt24:23-2, 2.tess.2.tess.2:1- ). Puhuuhan Paavalikin "me" muodossa(esim. 1.kor.15:52, 1.tess.4:13-17)eikä "te". Ensin nousevat Kristuksessa kuolleet ja sitte me( we, KJV-käännöksessä), jotka olemme jääneet Herran tulemukseen temmataan yhdessä heidän kanssaan pilviin. Jumala pitää omistaan huolen tapahtuipa mitä tahansa(ahdistukset, vainot). Tärkeintä on olla hereillä ja valmistautua, tulipa Herramme yösydännä tahi aamuvarhaisella ja olkaamme kestäväiset koetuksissa, jos niihin joudumme.


      • Varas on se
        @@@ kirjoitti:

        Raamatussa kerrotaan, että ennnen Jeesuksen toista tulemusta on tilanne maapallolla kuin Nooan aikana ja kuin Lootin päivänä. Tuolloin KAIKKI Jumalan omat, Nooa perheineen ja Loot perheineen(vaimoa lukuunottamatta)pelastettiin turvaan ENNEN tuomioita. Nyt Jeesuksen toisessa tulemuksessako ei kaikkia uskovia(Jeesuksen omia)otetakaan turvaan vaan jätetään maan päälle? Kun seurakunta on pois, ei liene Pyhä Henkikään ole maan päällä. Silloinhan ei kukaan voi tulla enää uskoon tai pysyä uskossa. Vaivanajassa on kuitenkin uskovia, josta syystä ymmärrtäisin, että uskovat joutuvat olemaan ahdistuksessa, mutta kun vihan maljojen vuodatus alkaa, otetaan uskovat pois ja silloin poistuu Pyhä Henki maan päältä, eikä kukaan tee enää parannusta. Jeesus ei ole maininnut salaisesta ylöstempauksesta mitään(tai sitten en ole vaan ymmärtänyt, siksi pyydänkin, jos joku viisaampi ystävällisesti näyttää ko. jakeen, mikä vahvistaa asian), vaan hän painottaa vahvana pysymistä, lohduttaa ja rohkaisee. Hän tulee "kuin varas yöllä" ja yllättää ne, joita väärät opettajat ja profeetat ovat eksyttäneet(Matt24:23-2, 2.tess.2.tess.2:1- ). Puhuuhan Paavalikin "me" muodossa(esim. 1.kor.15:52, 1.tess.4:13-17)eikä "te". Ensin nousevat Kristuksessa kuolleet ja sitte me( we, KJV-käännöksessä), jotka olemme jääneet Herran tulemukseen temmataan yhdessä heidän kanssaan pilviin. Jumala pitää omistaan huolen tapahtuipa mitä tahansa(ahdistukset, vainot). Tärkeintä on olla hereillä ja valmistautua, tulipa Herramme yösydännä tahi aamuvarhaisella ja olkaamme kestäväiset koetuksissa, jos niihin joudumme.

        antikristus joka tappaa juutalaisia ja Jeesukseen uskovia ja paljon on seuraajiansa ja Suomessakin kirkoissa on opetusta kuin islamin jumala on sama kuin heidän nimikristittyjen jumala, mutta eivät tunne Jeesusta.

        Jumala omansa varjeli Egyptissäkin ja Lootin ja Nooan ei tempaamalla heitä minnekkään vaan antamalla tuomioidensa mennä heidän ohitse heihin sattumatta, lue 1. Moos.

        Osa Jeesuksen pyhistä on elossa myös maan yössä sen 3,5 vuotta jolloin hävityksen kauhistus on pyhällä paikalla Jerusalemissa, mutta eivät he ota pedon merkkiä vaan elävät Jeesuksessa. Mikä on näiden suhteellinen osuus Herran seurakunnasta ei ole kerrottu, mutta juutalainen kansa vaimona saa se turvapaikan 3,5 vuodeksi kun Saa-tana antikristuksen joukkoineen hallitsee Jerusalemissa.

        Jeesus tuhoaa pahan ja myös oma kansansa hänet voi vastaanottaa elävänä Herrana ja Jumalana.

        Kuitenkin Israelin kansoista jo 7-vuotisjakson alussa kootaan ne 144 000 valittua apostolia ja iankaikkinen evankeliumi julistetaan kaikille kansoille. Samoin on ne kaksi säkkipukusta Jerusalemissa. Näillä 144 000 on tärkeä asema sillä kuolemansa puolivälissä antaa Saatanasta voiton taivaassa, amen.


      • Kun varas on
        Varas on se kirjoitti:

        antikristus joka tappaa juutalaisia ja Jeesukseen uskovia ja paljon on seuraajiansa ja Suomessakin kirkoissa on opetusta kuin islamin jumala on sama kuin heidän nimikristittyjen jumala, mutta eivät tunne Jeesusta.

        Jumala omansa varjeli Egyptissäkin ja Lootin ja Nooan ei tempaamalla heitä minnekkään vaan antamalla tuomioidensa mennä heidän ohitse heihin sattumatta, lue 1. Moos.

        Osa Jeesuksen pyhistä on elossa myös maan yössä sen 3,5 vuotta jolloin hävityksen kauhistus on pyhällä paikalla Jerusalemissa, mutta eivät he ota pedon merkkiä vaan elävät Jeesuksessa. Mikä on näiden suhteellinen osuus Herran seurakunnasta ei ole kerrottu, mutta juutalainen kansa vaimona saa se turvapaikan 3,5 vuodeksi kun Saa-tana antikristuksen joukkoineen hallitsee Jerusalemissa.

        Jeesus tuhoaa pahan ja myös oma kansansa hänet voi vastaanottaa elävänä Herrana ja Jumalana.

        Kuitenkin Israelin kansoista jo 7-vuotisjakson alussa kootaan ne 144 000 valittua apostolia ja iankaikkinen evankeliumi julistetaan kaikille kansoille. Samoin on ne kaksi säkkipukusta Jerusalemissa. Näillä 144 000 on tärkeä asema sillä kuolemansa puolivälissä antaa Saatanasta voiton taivaassa, amen.

        tappanut 144 000 (mukana 2 säkkipukuista Jerusalemissa) ja Saa-tana on taivaasta alas heitetty, niin ihmiset lähettevät lahjoja toisilleen ja sanovat "nyt on rauha ei mitään hätää", mutta eksytetyinä ja hävityksen kauhiustuksen tultua Jerusalemin Moorian vuorelle kumarrettavaksi, eivät ymmärrä lainkaan Jumalan tuomioita niitä kohtaan, jotka ovat pyhiensä verta vuodattaneet. Väkevä eksytys on juuri tällainen, ja itsemurhaiskuihin ovat tällaiset valmiit ja tappaessaan Jeesuksen pyhiä luulevat palvelevansa Jumalaa, mutta Saa-tana on jumalansa valheen ja murhan isänä.

        Islamin kymmenen kansakuntaa tulee hyökkäämään Israelin Jerusalemiiin ja Babylon on Irakissa Eufratin varrella Sinearin maassa ja sinne lasketaan se jumalaton nainen eli portto ja hyökkää Israelin Jerusalemiin ja Siionin tyttären pakanakansat myyvät ja porton kanssa pedon merkin tullessa alkavat kauppaa ahneudessaan harjoittamaan kuten nähdään nykyäänkin täysin selvästi ja pakanakansojen suurlähetystöt ovat Tel Avivissa eikä Jerusalemissa öljymaiden painostuksesta.

        Joka häpeää Jeesuksen sanoja ja oppia, sen osa ei ole hyvä Herrassa.


      • @@@
        Todellakin luopumust kirjoitti:

        ei voi tapahtua kuin Jumalan seurakunnalle ja Laodikea on tästä parannuksen välttämättömyydestä hyvä esimerkki. Laodikea itse kyllä ajalttelee että on täysin pyhä, mutta Isän todistus on se totuus tietysti. Jeesus kertoi kuinka hapattuu koko taikina.

        Tietysti viisaita ovat ne joilla on Herran pelko eivätkä ole eksyneet valheisiin Laodikeassa.

        Tarvitemme palavan rakkauden Jeesusta kohtaan, eikä tarkoita lainkaan maailmanystävyyttä ja hyvää asemaa ja palkkaa ynnä muuta. Jeesus ja mammonan henki tässä maailmassa ovat täysin toisensa poissulkevat.

        "For the mystery of iniquity doth already works;only HE who now letteth will let, until HE be taken out of the way." KJV 2.tess.2:7 He(maskuliinimuoto)ei voine tarkoittaa morsianta(she)vaan tarkoittanee seurakunnan suurta luopumusta. Nyt olisi alkukielten(kreikka, hebrea) taitaminen ihan paikallaan. KJV1611on tosin parhaimpia käännöksiä.

        Maailmalla on jo ilmestynyt uusi VÄÄNNÖS KJV:stä > QJV(Qeen James Version),joka on gay-positiivinen kirja. Hirveitä eksytyksiä tulvii jatkuvalla syötöllä ja on saastuttanut Suomen Siioniakin(mm. Atlantintakaista hapatusta). Uusia Raamatunväännöksiä on tullut ja tullee lisää. Ei kuitenkaan kaikki ole väännöksiä; Raamattua kansalle(2012)on ok. Pitäkää tallessa;esim. KR 33/38, Biblia 1776, Raamattua Kansalle (RK 2012) KJV 1611, koska puhtaasta Jumalan sanasta tulee vielä pula, oikean hengellisen ravinnon nälänhätä. Vanhempia käännöksiä ei kohta löydy mistään ja saattavat jopa joutua "kielletyiksi" kirjoiksi. Kannattaa kerätä/hankkia niitä ja jakaamsitten tarvittaessa sanannälkäisille.


      • 1Saara

        Kaikki kertomasi, sekä edellisen kirjoittajan osoittamat kohdat sisältyvät tutkimukseeni. Tuttuja paikkoja ja selityksiä. Yritetään purkaa asiaa osa kerrallaan, sillä tutkimuskenttä on laaja.

        Ensimmäisenä haluaisin teidän miettivät miksi Jeesus PALAA OMISTA HÄISTÄÄN? Missä ja milloin on Ylkä ja morsian vihitty?

        Ja koska vihkiminen on tapahtunut tosiasia, ilmestyskirja kertoo seurakunnasta VAIMONA. (pukukin on hohtava liinavaate, aivan eri asia kuin mitä pelastumista yleensä kuvaava valkoinen pellavavaate, vaikkakin hohtava liinavaate vaimolla kuvastaa myöskin pyhien vanhurskauttamista.)

        Emme nimenomaan tahdo uskoa oman halumme mukaan, vaan etsiä selitystä sanasta, vain silloin ymmärryksemme on yhtä Jumalan ilmoituksen kanssa.

        Eli aluksi kaksi paikkaa teille tutkittavaksi:

        Luuk.12:35 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
        36. ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän PALAJAA HÄISTÄ, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.

        Uskon että Jeesus puhuu tuossa tempauksen jälkeisestä ajasta juutalaisille! (Jaakobin ahdistus on juutalaisille) Johtuen siitä että juutalaiset luopuivat ja alkoivat taas uhrata eläimiä. Luopumus on siis tapahtunut, mutta se myös päättyy:

        Daniel:
        9:24 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin LUOPUMUS päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan

        Seuraavassa puhutaan VAIMOSTA, eli juutalaisen tavan mukaan vihkiminen on jo tapahtunut Isän kodissa ja hääjuhja alkaa maan päällä (autuaita ovat hääaterialle kutsutut häävieraat)

        6 Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
        7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
        8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
        9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

        Tähän loppuun vielä se, että seurakunnan tempauksen aikana ennen ahdistuksen- ja vihanaikaa olosuhteet maan päällä ovat normaalit. On huikea ero siinä, millaiset olosuhteet sen sijaan ovat Jeesuksen tullessa maan päälle vihanajan lopulla!

        Väittämä että "ei ole opetuslapsi Herraansa suurempi" ei sovi selitykseksi seurakunnan ahdistuksen aikaan jäämiselle. Tuon teorian mukaan jokaisen uskovan kautta aikain olisi pitänyt käydä läpi vihanajan kaltaiset koettelemukset. Lisäksi meillä on raamattussa selkeästi kerrottu KENELLE Herran päivä on tarkoitettu: sitä ei ole tarkoitettu rangaistukseksi pelastetulle morsiamelle, kuinka voisikaan olla? Jeesus on kärsinyt rangaistuksen morsiamensa sijasta, eikä Jumala koskaan rankaise kahta kertaa samasta asiasta!!!!



        Tässä kuvaus siitä kenelle Herran päivä tulee ja miksi:

        Ensin Sefanja 1:

        14. Lähellä on Herran suuri päivä, se on lähellä ja tulee sangen kiiruusti. Kuule, Herran päivä! Silloin sankarit haikeasti huutavat.
        15. Vihan päivä on se päivä, tuskan ja ahdistuksen päivä, häviön ja hävityksen päivä, pimeyden ja synkeyden päivä, pilven ja sankan sumun päivä,
        16. pasunan ja sotahuudon päivä varustettuja kaupunkeja ja korkeita muurinkulmia vastaan.
        17. Minä saatan ihmiset ahdistukseen, niin että he kulkevat kuin sokeat, sillä he ovat tehneet syntiä Herraa vastaan. Ja heidän verensä vuodatetaan niinkuin tomu, ja heidän elinnesteensä niinkuin saasta.
        18. Eivätkä voi pelastaa heitä heidän hopeansa ja kultansa Herran vihan päivänä: hänen kiivautensa tulessa kuluu koko maa. Sillä lopun, äkkilopun, hän tekee kaikista maan asukkaista.

        Herran paivä on siis ahdistuksen- ja vihanpäivä niille, jotka ovat hylänneet pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.
        Herran päivä ei ole Jumalan vihan tuloa uskovien päälle, vaan Jumala ottaa ylös seurakuntansa pakanakristityt ja siirtää evankeliumin viesti kapulan takaisin Juutalaisille. (144 000 juutalaista)

        Monet ristiriidat selviävät myös sillä, että paljon ahdistuksenaikaan jääneitä pakanoita pelastuu, joko marttyyrikuoleman kautta tai sodissa ja luonnonmullistuksissa tai luonnollisen kuoleman kautta.


      • Raamattukoskeekaikkiaaik
        1Saara kirjoitti:

        Kaikki kertomasi, sekä edellisen kirjoittajan osoittamat kohdat sisältyvät tutkimukseeni. Tuttuja paikkoja ja selityksiä. Yritetään purkaa asiaa osa kerrallaan, sillä tutkimuskenttä on laaja.

        Ensimmäisenä haluaisin teidän miettivät miksi Jeesus PALAA OMISTA HÄISTÄÄN? Missä ja milloin on Ylkä ja morsian vihitty?

        Ja koska vihkiminen on tapahtunut tosiasia, ilmestyskirja kertoo seurakunnasta VAIMONA. (pukukin on hohtava liinavaate, aivan eri asia kuin mitä pelastumista yleensä kuvaava valkoinen pellavavaate, vaikkakin hohtava liinavaate vaimolla kuvastaa myöskin pyhien vanhurskauttamista.)

        Emme nimenomaan tahdo uskoa oman halumme mukaan, vaan etsiä selitystä sanasta, vain silloin ymmärryksemme on yhtä Jumalan ilmoituksen kanssa.

        Eli aluksi kaksi paikkaa teille tutkittavaksi:

        Luuk.12:35 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa;
        36. ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän PALAJAA HÄISTÄ, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.

        Uskon että Jeesus puhuu tuossa tempauksen jälkeisestä ajasta juutalaisille! (Jaakobin ahdistus on juutalaisille) Johtuen siitä että juutalaiset luopuivat ja alkoivat taas uhrata eläimiä. Luopumus on siis tapahtunut, mutta se myös päättyy:

        Daniel:
        9:24 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin LUOPUMUS päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan

        Seuraavassa puhutaan VAIMOSTA, eli juutalaisen tavan mukaan vihkiminen on jo tapahtunut Isän kodissa ja hääjuhja alkaa maan päällä (autuaita ovat hääaterialle kutsutut häävieraat)

        6 Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
        7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
        8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
        9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".

        Tähän loppuun vielä se, että seurakunnan tempauksen aikana ennen ahdistuksen- ja vihanaikaa olosuhteet maan päällä ovat normaalit. On huikea ero siinä, millaiset olosuhteet sen sijaan ovat Jeesuksen tullessa maan päälle vihanajan lopulla!

        Väittämä että "ei ole opetuslapsi Herraansa suurempi" ei sovi selitykseksi seurakunnan ahdistuksen aikaan jäämiselle. Tuon teorian mukaan jokaisen uskovan kautta aikain olisi pitänyt käydä läpi vihanajan kaltaiset koettelemukset. Lisäksi meillä on raamattussa selkeästi kerrottu KENELLE Herran päivä on tarkoitettu: sitä ei ole tarkoitettu rangaistukseksi pelastetulle morsiamelle, kuinka voisikaan olla? Jeesus on kärsinyt rangaistuksen morsiamensa sijasta, eikä Jumala koskaan rankaise kahta kertaa samasta asiasta!!!!



        Tässä kuvaus siitä kenelle Herran päivä tulee ja miksi:

        Ensin Sefanja 1:

        14. Lähellä on Herran suuri päivä, se on lähellä ja tulee sangen kiiruusti. Kuule, Herran päivä! Silloin sankarit haikeasti huutavat.
        15. Vihan päivä on se päivä, tuskan ja ahdistuksen päivä, häviön ja hävityksen päivä, pimeyden ja synkeyden päivä, pilven ja sankan sumun päivä,
        16. pasunan ja sotahuudon päivä varustettuja kaupunkeja ja korkeita muurinkulmia vastaan.
        17. Minä saatan ihmiset ahdistukseen, niin että he kulkevat kuin sokeat, sillä he ovat tehneet syntiä Herraa vastaan. Ja heidän verensä vuodatetaan niinkuin tomu, ja heidän elinnesteensä niinkuin saasta.
        18. Eivätkä voi pelastaa heitä heidän hopeansa ja kultansa Herran vihan päivänä: hänen kiivautensa tulessa kuluu koko maa. Sillä lopun, äkkilopun, hän tekee kaikista maan asukkaista.

        Herran paivä on siis ahdistuksen- ja vihanpäivä niille, jotka ovat hylänneet pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.
        Herran päivä ei ole Jumalan vihan tuloa uskovien päälle, vaan Jumala ottaa ylös seurakuntansa pakanakristityt ja siirtää evankeliumin viesti kapulan takaisin Juutalaisille. (144 000 juutalaista)

        Monet ristiriidat selviävät myös sillä, että paljon ahdistuksenaikaan jääneitä pakanoita pelastuu, joko marttyyrikuoleman kautta tai sodissa ja luonnonmullistuksissa tai luonnollisen kuoleman kautta.

        Morsian on myös Uusi Jerusalem( Ilm.21:2)? Ennen Karitsan häitä kukistuu Suuri Babylon (Ilm.19:7-8). Morsiusseurakuntaan kuuluvat myös edesmenneet pyhät(2.kor.11:2), jotka nousevat ensin ennen elossa olevien tempausta(1.kor.4:16-17). Morsian: Uusi Jerusalem pyhineen? Ylkä:Karitsa,Jeesus Kristus.


      • 1Saara
        Raamattukoskeekaikkiaaik kirjoitti:

        Morsian on myös Uusi Jerusalem( Ilm.21:2)? Ennen Karitsan häitä kukistuu Suuri Babylon (Ilm.19:7-8). Morsiusseurakuntaan kuuluvat myös edesmenneet pyhät(2.kor.11:2), jotka nousevat ensin ennen elossa olevien tempausta(1.kor.4:16-17). Morsian: Uusi Jerusalem pyhineen? Ylkä:Karitsa,Jeesus Kristus.

        ”Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa, ja niin ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.

        Paavali jatkaa tästä: ”Tämä salaisuus on suuri, mutta minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.” (Ef.5:32) Tätä sanankohtaa on käytetty todistamaan, että Kristus on aviomies ja seurakunta on Hänen morsiamensa. Ilmestyskirjassa kuitenkin opetetaan hieman toisin.

        APOSTOLI Johannes kertoo ilmestyskirjassa näin: ”Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne 7 viimeistä vitsausta ja puhui minulle sanoen: ”Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle Pyhän Kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä.” (Ilm.21:9-10, vrt.Hes.40)

        Tätä edeltää tilanne, jossa Johannes näki suuren kansanpaljouden taivaassa, joka ylisti ja palvoi Jumalaa. Johannes kuuli tämä kansanpaljouden sanovan vetten pauhinan ja suuren ukkosenjyrinän tavoin: ”Hallelujah. Sillä Herra, meidän Jumalamme, kaikkivaltias, on ottanut vallan. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia Hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet ja Hänen morsiamensa on itsensä valmistanut. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen. Se liina on pyhien vanhurskaus. Ja hän sanoi minulle: Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle. Vielä hän sanoi minulle: Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat.” (Ilm.19:6-9)

        edellisen sanankohdan mukaan Karitsan morsian on Uusi Jerusalemin kaupunki. Voinemme kuitenkin turvallisesti ymmärtää, että morsiamella tarkoitetaan kaupungin asukkaita, eihän kukaan ottane vaimokseen kaupungin taloja ja muita rakenteita.

        Mutta tämä herättää kysymyksen: Keitä olivat kaupungin asukkaat? Keiden kanssa Karitsa menee naimisiin?

        Tämä on hyvin mielenkiintoinen asia! Raamattuhan puhuu Israelista Isän Jumalan vaimona. Jeesus kihlaa ja vie vihille pakanaseurakunnan. Kaikki Israelin pyhät juutalaiset ovat Isän vaimona läsnä Karitsan hääaterialla. -Eivät Karitsan eli pojan, eli Yljän morsiamena. Tämän vuoksi on vihkiminen mahdollista Isän kodissa jo ahdistuksen ja vihan aikana, vaikka Isän Jumalan vaimo, Israelin kanssa on jaakobin ahdistuksessa maan päällä. Häävieraita mielestäni ovat myöskin ahdistuksen aikana uskoontulleet pakanat. -He eivät ole morsian, koska eivät olleet valmiina Yljän saapuessa hakemaan morsianta vihittäväksi Isän kotiin!

        Näin olen ymmärtänyt. En väitä, että kaikki menisi tässä oikein, mutta oikaiskaa, jos sanasta löydätte paremman selvityksen.


      • 1Saara
        1Saara kirjoitti:

        ”Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa, ja niin ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.

        Paavali jatkaa tästä: ”Tämä salaisuus on suuri, mutta minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.” (Ef.5:32) Tätä sanankohtaa on käytetty todistamaan, että Kristus on aviomies ja seurakunta on Hänen morsiamensa. Ilmestyskirjassa kuitenkin opetetaan hieman toisin.

        APOSTOLI Johannes kertoo ilmestyskirjassa näin: ”Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne 7 viimeistä vitsausta ja puhui minulle sanoen: ”Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle Pyhän Kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä.” (Ilm.21:9-10, vrt.Hes.40)

        Tätä edeltää tilanne, jossa Johannes näki suuren kansanpaljouden taivaassa, joka ylisti ja palvoi Jumalaa. Johannes kuuli tämä kansanpaljouden sanovan vetten pauhinan ja suuren ukkosenjyrinän tavoin: ”Hallelujah. Sillä Herra, meidän Jumalamme, kaikkivaltias, on ottanut vallan. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia Hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet ja Hänen morsiamensa on itsensä valmistanut. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen. Se liina on pyhien vanhurskaus. Ja hän sanoi minulle: Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle. Vielä hän sanoi minulle: Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat.” (Ilm.19:6-9)

        edellisen sanankohdan mukaan Karitsan morsian on Uusi Jerusalemin kaupunki. Voinemme kuitenkin turvallisesti ymmärtää, että morsiamella tarkoitetaan kaupungin asukkaita, eihän kukaan ottane vaimokseen kaupungin taloja ja muita rakenteita.

        Mutta tämä herättää kysymyksen: Keitä olivat kaupungin asukkaat? Keiden kanssa Karitsa menee naimisiin?

        Tämä on hyvin mielenkiintoinen asia! Raamattuhan puhuu Israelista Isän Jumalan vaimona. Jeesus kihlaa ja vie vihille pakanaseurakunnan. Kaikki Israelin pyhät juutalaiset ovat Isän vaimona läsnä Karitsan hääaterialla. -Eivät Karitsan eli pojan, eli Yljän morsiamena. Tämän vuoksi on vihkiminen mahdollista Isän kodissa jo ahdistuksen ja vihan aikana, vaikka Isän Jumalan vaimo, Israelin kanssa on jaakobin ahdistuksessa maan päällä. Häävieraita mielestäni ovat myöskin ahdistuksen aikana uskoontulleet pakanat. -He eivät ole morsian, koska eivät olleet valmiina Yljän saapuessa hakemaan morsianta vihittäväksi Isän kotiin!

        Näin olen ymmärtänyt. En väitä, että kaikki menisi tässä oikein, mutta oikaiskaa, jos sanasta löydätte paremman selvityksen.

        korjaus: Israelin kansa! -ei kanssa!


      • 1Saara
        Kun varas on kirjoitti:

        tappanut 144 000 (mukana 2 säkkipukuista Jerusalemissa) ja Saa-tana on taivaasta alas heitetty, niin ihmiset lähettevät lahjoja toisilleen ja sanovat "nyt on rauha ei mitään hätää", mutta eksytetyinä ja hävityksen kauhiustuksen tultua Jerusalemin Moorian vuorelle kumarrettavaksi, eivät ymmärrä lainkaan Jumalan tuomioita niitä kohtaan, jotka ovat pyhiensä verta vuodattaneet. Väkevä eksytys on juuri tällainen, ja itsemurhaiskuihin ovat tällaiset valmiit ja tappaessaan Jeesuksen pyhiä luulevat palvelevansa Jumalaa, mutta Saa-tana on jumalansa valheen ja murhan isänä.

        Islamin kymmenen kansakuntaa tulee hyökkäämään Israelin Jerusalemiiin ja Babylon on Irakissa Eufratin varrella Sinearin maassa ja sinne lasketaan se jumalaton nainen eli portto ja hyökkää Israelin Jerusalemiin ja Siionin tyttären pakanakansat myyvät ja porton kanssa pedon merkin tullessa alkavat kauppaa ahneudessaan harjoittamaan kuten nähdään nykyäänkin täysin selvästi ja pakanakansojen suurlähetystöt ovat Tel Avivissa eikä Jerusalemissa öljymaiden painostuksesta.

        Joka häpeää Jeesuksen sanoja ja oppia, sen osa ei ole hyvä Herrassa.

        Ei kerro raamattu siten että 144000 kuolee. Osa voi kuolla, mutta viimeisten vihan maljonjen aikana vaimoa eli Israelin kansaa suojellaan erämaassa!

        Jeesushan sanoo, ettei Hän astu Öljymäelle, ENNENKUIN juutalaiset huutavat Messiastaan: "Siunattu olkoon Hän joka tulee Herran nimeen"

        Ps. 118:25-26 Oi Herra, auta, oi Herra, anna menestys!
        26. Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta.

        Jer. 31:7 Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin JÄÄNNÖSTÄ.'

        Matt. 23:39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ETTE NÄE MINUA, ENNENKUIN sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'

        Luuk. 13:35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi.' Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.'

        Israelin kansalle, Isän Jumalan vaimolle Jeesus saapuu MESSIAANA ei Ylkänä!


      • @@@
        1Saara kirjoitti:

        ”Sen tähden mies luopukoon isästään ja äidistään ja liittyköön vaimoonsa, ja niin ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.

        Paavali jatkaa tästä: ”Tämä salaisuus on suuri, mutta minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.” (Ef.5:32) Tätä sanankohtaa on käytetty todistamaan, että Kristus on aviomies ja seurakunta on Hänen morsiamensa. Ilmestyskirjassa kuitenkin opetetaan hieman toisin.

        APOSTOLI Johannes kertoo ilmestyskirjassa näin: ”Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne 7 viimeistä vitsausta ja puhui minulle sanoen: ”Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle Pyhän Kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä.” (Ilm.21:9-10, vrt.Hes.40)

        Tätä edeltää tilanne, jossa Johannes näki suuren kansanpaljouden taivaassa, joka ylisti ja palvoi Jumalaa. Johannes kuuli tämä kansanpaljouden sanovan vetten pauhinan ja suuren ukkosenjyrinän tavoin: ”Hallelujah. Sillä Herra, meidän Jumalamme, kaikkivaltias, on ottanut vallan. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia Hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet ja Hänen morsiamensa on itsensä valmistanut. Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen. Se liina on pyhien vanhurskaus. Ja hän sanoi minulle: Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle. Vielä hän sanoi minulle: Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat.” (Ilm.19:6-9)

        edellisen sanankohdan mukaan Karitsan morsian on Uusi Jerusalemin kaupunki. Voinemme kuitenkin turvallisesti ymmärtää, että morsiamella tarkoitetaan kaupungin asukkaita, eihän kukaan ottane vaimokseen kaupungin taloja ja muita rakenteita.

        Mutta tämä herättää kysymyksen: Keitä olivat kaupungin asukkaat? Keiden kanssa Karitsa menee naimisiin?

        Tämä on hyvin mielenkiintoinen asia! Raamattuhan puhuu Israelista Isän Jumalan vaimona. Jeesus kihlaa ja vie vihille pakanaseurakunnan. Kaikki Israelin pyhät juutalaiset ovat Isän vaimona läsnä Karitsan hääaterialla. -Eivät Karitsan eli pojan, eli Yljän morsiamena. Tämän vuoksi on vihkiminen mahdollista Isän kodissa jo ahdistuksen ja vihan aikana, vaikka Isän Jumalan vaimo, Israelin kanssa on jaakobin ahdistuksessa maan päällä. Häävieraita mielestäni ovat myöskin ahdistuksen aikana uskoontulleet pakanat. -He eivät ole morsian, koska eivät olleet valmiina Yljän saapuessa hakemaan morsianta vihittäväksi Isän kotiin!

        Näin olen ymmärtänyt. En väitä, että kaikki menisi tässä oikein, mutta oikaiskaa, jos sanasta löydätte paremman selvityksen.

        Tässäpä tuli uutta mielenkiintoista näkökulmaa, täytyy vielä ihan rauhassa syventyä tekstiisi.


      • 1Saara
        1Saara kirjoitti:

        korjaus: Israelin kansa! -ei kanssa!

        Ylempänä selvitettiin siis se, mistä luopumuksesta on kyse. Kyse on siis Israelin kansan luopumisesta evankeliumin suhteen. Se on tapahtunut jo aikoja sitten ja evankeliumi on ollut pakanakristittyjen levitettävänä.

        Evankeliumin viestikapula palaa ahdistuksen ajan alussa Israelille, heti pakanaseurakunnan ylösoton jälkeen.

        Moni tulkitsee tuon paikan uskosta luopumiseksi. Sitä se ei kuitenkaan tarkoita, vaikka se länsimaalaisittain katsottuna siltä näyttääkin.

        Maailmanlaajuisesti ajatellen uskovien määrä päinvastoin lisääntyy kaiken aikaa.

        Toinen asia, joka on tullut esille, on kaksi säkkipukuista todistajaa. He ovat siis kaksi seurakuntaa TAI kahden eri seurakunnan edustajat.

        Jos seitsemän lampunjalkaa kuvaa koko seurakuntaa, voisi kaksi lampunjalkaa/kaksi säkkipukuista todistajaa olla kaksi seurakuntaa tai niiden edustajia.

        Oma arvioni on, että ne olisi kaksi henkilöä. Toinen olisi pakanakristittyjä edustava ja toinen juutalainen.
        Toinen vaihtoehto on esim. Elias ja Enok (tai Mooses)
        Kuitenkin ne valtuudet jotka heille annetaan puoltavat mielestäni kahden henkilön teoriaa.

        Tempauksen ajankohdan moni sijoittaisi tähän yhteyteen, kun nämä kaksi säkkipukuista todistajaa otetaan ylös. Tapahtuma on kuitenkin huomattavan paljon hitaampi, sillä kaikki näkevät heidän nousevan kohti yläilmoja.

        Seurakunnan tempaus taas on niin lyhyt kuin silmänräpäys. Joku on sanonut sen vastaavan 1/50 osaa sekunnista. Eli ihmisilmin ei ehdi morsiamen ylösottoa näkemään.


      • 1Saara
        @@@ kirjoitti:

        Tässäpä tuli uutta mielenkiintoista näkökulmaa, täytyy vielä ihan rauhassa syventyä tekstiisi.

        Kiitos palautteesta! Olen itse aina todella iloinen saadessani uutta näkökulmaa jonkun toisen kirjoituksista. Samoin olen iloinen, kun joku saa sitä omista kirjoituksistani.

        Mitään yksin oikeassa olemisen tarvetta meillä kenelläkään tuskin on, vaan päinvastoin se tahto, että meille kaikille selviäisi mahdollisimman selkeäksi raamatun ilmoitukset. Siten saamme kaikki yhdessä myöskin iloita!


    • Voisiko aloittaja

      ihan lyhyesti koostaa sen johtopäätölksensä, sillä niin paljon on tuossa tekstiä.

      • 1Saara

        Se olisi vaikeaa, sillä niin monta paikkaa pitää ottaa huomioon sanasta, ettei ristiriitaa Jumalan ilmoitukisen suhteen pääse syntymään sen väärin ymmärtämisen vuoksi.


      • hyvä että
        1Saara kirjoitti:

        Se olisi vaikeaa, sillä niin monta paikkaa pitää ottaa huomioon sanasta, ettei ristiriitaa Jumalan ilmoitukisen suhteen pääse syntymään sen väärin ymmärtämisen vuoksi.

        Raamatun kokonaisilmoitus on se mihin pyritään. Jumalan sanassa ja Jeesuksessa ei myöskään ole ristiriitaa sovittaa kaikkia tempauksesta ja ylösnousemuksesta ja Herran päivästä ja niihin liittyvistä kerrottuja yhteen ja näin myös tulee muodostaa se kokonaisnäkemys asiasta. Samalla helposti paljastuvat myös väärät tulkinnat sillä kaiken tulee olla totuudellista kaikkien Raamatussa esitettyjen asioiden suhteen.

        Jeesus on oppinsa antanut ja sekin on hyvä kokonaisuudessaan vastaanottaa eikä yhtään sanaansa eikä opetustaan pyrkiä tyhjäksi tekemään tai siten ajatella ettei minua koske. Tätä kokonaisvaltaista Herran Jeesuksen tahdon tekemistä on pyhitys meidän ihmisten elämässä.


      • Epäselky
        1Saara kirjoitti:

        Se olisi vaikeaa, sillä niin monta paikkaa pitää ottaa huomioon sanasta, ettei ristiriitaa Jumalan ilmoitukisen suhteen pääse syntymään sen väärin ymmärtämisen vuoksi.

        Eli Jumala on sinun mielestäsi laittanut erittäin epäselvän ja vaikeasti seliteltävän sanan.


      • 1Saara
        Epäselky kirjoitti:

        Eli Jumala on sinun mielestäsi laittanut erittäin epäselvän ja vaikeasti seliteltävän sanan.

        Ei aivan niinkään, mutta kirjoitusten tutkiminen ja siten tunteminen vie aikaa. Tästä riittäisi ainesta kokonaiseen kirjaan, joten täällä pitää asioita käsitellä kohta kohdalta ja sitä kautta muodostaa kokonaiskäsitys raamatun ilmoituksesta.


      • 1Saara
        hyvä että kirjoitti:

        Raamatun kokonaisilmoitus on se mihin pyritään. Jumalan sanassa ja Jeesuksessa ei myöskään ole ristiriitaa sovittaa kaikkia tempauksesta ja ylösnousemuksesta ja Herran päivästä ja niihin liittyvistä kerrottuja yhteen ja näin myös tulee muodostaa se kokonaisnäkemys asiasta. Samalla helposti paljastuvat myös väärät tulkinnat sillä kaiken tulee olla totuudellista kaikkien Raamatussa esitettyjen asioiden suhteen.

        Jeesus on oppinsa antanut ja sekin on hyvä kokonaisuudessaan vastaanottaa eikä yhtään sanaansa eikä opetustaan pyrkiä tyhjäksi tekemään tai siten ajatella ettei minua koske. Tätä kokonaisvaltaista Herran Jeesuksen tahdon tekemistä on pyhitys meidän ihmisten elämässä.

        Hienosti kirjoitit! Nimenomaan on ainoa mahdollisuus luotettavaan kokonaisuuteen se, ettei se riitele minkään kohdan kanssa raamatun ilmoituksessa.


      • Epäselky
        1Saara kirjoitti:

        Ei aivan niinkään, mutta kirjoitusten tutkiminen ja siten tunteminen vie aikaa. Tästä riittäisi ainesta kokonaiseen kirjaan, joten täällä pitää asioita käsitellä kohta kohdalta ja sitä kautta muodostaa kokonaiskäsitys raamatun ilmoituksesta.

        Eli pitää käsitellä kuolettavan pitkästä kirjasta lukemattomia kohtia, jotta saa mitään käsitystä. Toisin sanoen, Jumala on laittanut erittäin epäselvän ja vaikeasti selitettävän sanan.


    • Reijonen1

      Saara kerroit että ensin ajattelit; Tempaus tapahtuu lopussa, sitten puolivälissä. lopuksi oivalsit tempaus on ennen ahdistusta.

      Omalla kohdalla vuosikymmenien aikana, kun luin selitys-teoksia ja kuulin julistusta tästä. P-H:ki sisimmässäni ei yhtynyt siihen, eikä sanonut aamenta. Aloin etsimään totuutta ja Jumalalta ymmärrystä tähän kysymykseen. Jeesuksen tulemus kokonaisuudessaan alkoi avautua uudella tavalla. samoin ilmestys kirja joiltain osin. Tavalla jota en ollut aikaisemmin ymmärtänyt, enkä saanut opetusta. Nyt sisimmässä on rauha ja tasapaino siitä miten asiat tulevat pääpiirteittäin menemään. En usko kahteen Jeesuksen tulemukseen, vaan yhteen Jeesuksen paluuseen tuomaan Jumalan valtakunnan näkyvällä tavalla maan päälle. Tähän kuuluvat ylöstempaus ym. siihen liittyvät asiat.

      • @@@

        "Reijonen1": Näin on oma(vajavainen)ymmärrykseni myös käsittänyt. Tämä ei ole kuitenkaan pelastuskysymys. Pelastus on yksin Jeesuksessa Kristuksessa, amen!


      • Kristuksen lammas
        @@@ kirjoitti:

        "Reijonen1": Näin on oma(vajavainen)ymmärrykseni myös käsittänyt. Tämä ei ole kuitenkaan pelastuskysymys. Pelastus on yksin Jeesuksessa Kristuksessa, amen!

        Kun olette tullut tuohon tulokseen,niin selittäkää minulle miksi siis raamatussa sanotaan tähän tyyliin

        1.Apostolien teot 1:11.Galilian miehet,mitä te seisotte ja katsotte taivaalle?Tämä Jeesus joka otettiin teiltä ylös taivaaseen on tuleva amalla tavalla,kuin näitte hänen taivaaseen menevän.

        Tämä oli hyvin rauhallinen hetki ja näkyi vain hänen omille.

        2.Toisenlaista tulemista en nyt het löytänyt,mutta se kuvaillaan pelottavaksi ja voimakkaaksi tapahtumaksi.Ei hiljaseksi omien näkemäksi,vaan voimakkaaksi ja kaikille näykyväksi.

        Itse kyllä uskon ylösottoon ja siten Jeesuksen toiseen tulemiseen jolloin tulee loppu tästä ajasta.Minua siunaa kun sanotaan:ettei meitä ole määrätty vihaan.Siinä on sellainen lupaus joka on täynnä Jumalan rakkautta luotujaan kohtaan.

        Mutta tukikaamme sanaa Pyhässähengessä ,sovussa ja lohduttakaamme toisiamme ajanmerkeillä,sillä se päivä on lähellä joka tapauksessa kun tämä aika loppuu.

        Herran rauhaa teille kaikille rakkaat veljet ja sisaret.


    • Reijonen

      Ensinnäkin me ei olla Jumalia jotka määrää Jeesuksen tulemuksen (paluun) tavan
      tai ajan. Vaan JUmala toteuttaa sen silloin kun tahtoo ja siten kun tahtoo.
      Jumala tahtoo että tutkimme sanasta miten asiat on ja ymmärrys lisääntyy.

      Toiseksi en halua tuomita kenenkää vakaumusta, enkä ensisiaisesti osoittaa vää-
      räksi. Haluan kertoo vai siitä mitä itse uskon saaneeni Herralta ja vastata, jos on
      kysymyksiä ja ne on toisten koeteltavissa ja arvosteltavissa.

      Sinulle Kristuksen lammas. 1. Jeesus nousi taivaaseen Öljymäeltä. Näyttää palaavan sinne myös Sakarja 14:4

      Tuosta viha kysymyksestä. Raamattu puhuu vihasta myös kadotuksen yhteydessä Luuk. 3:7 Room.8:1

      Vihanmaljat ja Karitsan viha vuodatetaan suuren viimmeisen pasuunan jälkeen
      jolloin on ylöstempaus Ilm. 10: 5-7

      Mielenkiintoisia sanan tutkimus hetkiä kaikille!

      • 1Saara

        Ei ole sanan mukaan vihan aika uskoville. Löydät selityksen ylempää, jossa kerrotaan miksi ja kenelle Herran päivä tulee. Toisekseen Jeesuksen tullessa maan päälle asti olosuhteet eivät ole kuin Nooan päivinä vaan vuosia on ollut aivan hirvittävä meno.


      • näin olen ymmärtänyt
        1Saara kirjoitti:

        Ei ole sanan mukaan vihan aika uskoville. Löydät selityksen ylempää, jossa kerrotaan miksi ja kenelle Herran päivä tulee. Toisekseen Jeesuksen tullessa maan päälle asti olosuhteet eivät ole kuin Nooan päivinä vaan vuosia on ollut aivan hirvittävä meno.

        Kun viimeinen pasuuna soi, nousevat Kristuksessa kuolleet ensin ja sitten me, jotka olemme jääneet muutumme ja temmataan pilviin. Ahdistus muuttuu Jumalan vihaksi. Vihan maljat vuodatetaan, eikä kukaan tee enää parannusta. Niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva(Matt.24:37-39).


    • Reijonen

      Juuri noin

    • filadelfi

      Ihmisen Pojan tulemisen asiakokonaisuus alkaa jo Matt.24:29;
      37. Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva myös Ihmisen Pojan tullessa.
      38. Niinä päivinä ennen vedenpaisumusta ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin.
      39. He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki mukanaan. Näin on myös silloin, kun Ihmisen Poika tulee.
      40. Silloin on kaksi miestä pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään.
      41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä: toinen otetaan, toinen jätetään.

      Harmagedonin sota ja Jeesuksen tulo seurakunnan kanssa vie puolet tuhoon yllättäen Nooan ajan tavoin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      151
      13447
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9751
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      96
      9148
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      8086
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      40
      6773
    6. Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      149
      6186
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3365
    8. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      27
      1657
    9. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      397
      1265
    10. Aikuisten säälittävä käytös

      Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1184
    Aihe