Eli päivittelinkin tällä palstalla aikaisemmin tätä itsestään käynnistymistä.
Laitan koneen virransäästö tilaan, se sammuttaa kaiken koneesta,, ainoastaan jotain pitää muistissa,, ja koneen saa valmiustilaan ainoastaan painamalla käynnistys nappia,,
Jostain syystä kumminkin tämä kone käynnistää itsensä virransäästötilasta omia aikojaan,,,, nyt huomasin että se käynnistää aina itsensä kello 22.30-23.30,, välillä ,, useitakin kertoja.Muilloin pysyy virransäästö tilassa niinkuin pitääkin.Joskus harvoin se käynnistää itsensä myös yöllä,,, noin kello 3.00...
Mikä tämän koneen käynnistää,,, osaisiko joku guru kertoa?
kiitos taasen..
Tietokone käynnistyy itsekseen osa.2
7
344
Vastaukset
- ???.exe
joku ohjelma (esim. virustorjunta, nettitikun ohjelma, ), tai laite käynnistää koneen.
onko sulla langattoman hiiren usb-vastaanotin, tai mokkula kiinni koneessa ? - virrat pois....
Kerro nyt kuitenkin ensin että miksi hemmetissä et voi sammuttaa sitä konetta ihan kokonaan, siis SAMMUTA napista virrat pois ?
Kun kerrot pätevän syyn, sitten keksitään neuvo ongelmaasi.- sama kääpä...
Elän sellaisessa käsityksessä ettei tietokoneelle ole hyväksi se että sitä kokoajan käynnistellään,, ladataan windowssia uusiksi?
En tiedä elänko valheessa ??
Se on paljon nopeampaa käynnistää virransäästötilasta,, kun ladata windows uusiksi.
Virransäästötilasta ei voi palata hiirtä liikuttamalla,, tai muutenkaan,, ainoastaan virtanappia painamalla,,,jos ei lasketa itsestään käynnistymistä nyt mukaan.. - Vasemman jalan saapa
sama kääpä... kirjoitti:
Elän sellaisessa käsityksessä ettei tietokoneelle ole hyväksi se että sitä kokoajan käynnistellään,, ladataan windowssia uusiksi?
En tiedä elänko valheessa ??
Se on paljon nopeampaa käynnistää virransäästötilasta,, kun ladata windows uusiksi.
Virransäästötilasta ei voi palata hiirtä liikuttamalla,, tai muutenkaan,, ainoastaan virtanappia painamalla,,,jos ei lasketa itsestään käynnistymistä nyt mukaan..On teorioita ja on teorioita. Totuus on kuitenkin se, ettei mikään kone ehdi vanheta niin vanhaksi, että virtanapin painamisesta johtuva kuluminen rikkoisi koneen, ellei kyse ole viallisesta komponentista. Voit siis rauhassa painella virtanappia vaikka sata kertaa päivässä.
En tiedä onko sama asia, mutta
Minä käytän tuota lepotilaa, koska a)kone käynnistyy lepotilasta nopeammin eikä vie paljon sähköä, vaikka koko ajan auki (eli virtanäppylää ei ole painettu)
b) minulla on jotain vikaa koneeni käynnistyksessä, enkä aina jaksa konstailla sen
kanssa..
Joten myös alkuperäisellä kysyjällä lienee syynsä olla sammuttamatta näppylästä
konettaan!
Olen seurannut keskustelua täällä muuallakin ja näitä nappulasta painajia riittäää..
Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata, mutta olen huomannut
saman ilmiön useasti..mutta jos suhina häiritsee, lienee parasta sammuttaa kone kokonaan, mutta olen myös kuullut, että konetta ei saisi sammuttaa suoraan näppylästä, vaan käynnistysvalikosta kohdasta:sammuta :)- älkää sammuttako
Hei konin häntä, sun kantsii laittaa se kone kuntoon, ei oo mitää järkee pelleillä viallisen toosan kaa. Nimittäin kun toiminnot on ladattuna RAM muistiin ja kaikki muu on virrat OFF, silloin kone on vikaherkimmillään, jopa verkkokortin ajuri voi mennä persiilleen ja netti ei sitten pelaa laisinkaan. Joo, minullakin on yksi tuttu joka ei voi konettaan sammuttaa tuosta vasemman alalaidan SAMMUTA namikasta, ja miksi ei ? No, kun sitten konetta käynnistetään, tulee lappu KÄYTTÖJÄRJESTELMÄÄ EI LÖYDY, et sillei se menee, kaverin kone on ollu käynnissä nyt yhtämittaa 3 vuotta 24/7.
Jep, voi olla, kumma juttu, kun yleensä sanotaan päinvastoin..
mulla verkkokortin ajuri ja/tai käynnistysongelmat oli jo ennenkuin laitoin konetta tutumaan:)
Olet oikeassa..kone pitää korjata.. tietääkö kukaan mitä tuollainen kustantaa?
Köyhä kun olen, olen aina valmis kikkailemaan jotain. Ja kun seuraat kirjoituksiani..aina myös sattuu ja tapahtuu, kuten nyt viimeksi tämä kasin asennusongelma. :(
Äläkä nyt sano, että kasia ei kannatta asentaa..
On näet turha rypistellä, kun on jo pöksyissä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181