Minkä rotuisille ja minkä pitusille poneille olen sopiva? Olen 166-168 cm ja painan 55-59 kg. Pidän enemmän poneista, kuin hevosista, koska poneista löytyy kaikkea, mistä pidän. Kilteyttä, jukuripäisyyttä, söpöyttä, pieneyttä... Voisinko siis esim. ratsastaa vielä shettiksellä, vai olenko liian iso? Ainakin ratsastuksenopettajani on harkkinnut minulle n. 100-107 cm shettistä, mutta antoi sitten minulle n. 144 cm vuoniksen.
Sopivan kokoinen?
5
228
Vastaukset
- )= harmi
Olet aika pitkä Shettikselle. Tuskin pystyisit menemään millään pikku settiksellä ainakaan ratsastaen. Itekin olen 165 snt pitkä ja aina minulle laitetaan hevonen vaikka haluisinkin ponilla ratsastaa edes kerran... Mutta on se kyllä varmaan parempi että jalat ei roiku maassa, onhan se ponillekkin vaikeaa jos ratsastajan jalat roikkuisi maassa.
- katherine__
Todellakaan et ole enää shettisratsastaja, enkä kyllä laittaisi sinua enää minkään pikkuponin (alle 140cm) selkään, muuta kuin ihan satunnaisesti (max kerran kuussa) jos on pakko.
Isoista poneistakaan en niitä kaikkein siroimpia valitsisi, vaan mieluummin joku vähän jykevämpi, tyyliin issikka, vuonis, welsh cob tms. - katherine__
Ja lisäisin vielä, että isolle shettikselle ratsastajan maksimikoko on noin 150cm/50kg.
Hippoksessa oli juuri juttua painorajoista ja hippos suosittelee, että ratsastajan maksimipaino olisi noin 15% hevosen NORMAALIpainosta (ylipainoinen hevonen kantaa vähemmän).
Iso ratsuponi voisi painaa noin 400kg, joten sellaiselle painoraja olisi noin 60kg. Joku raskaampi iso poni voisi painaa ehkä 450kg jolloin painoraja olisi noin 68kg.
Shettikset on erityisen jykeviä ja siksi niillä ratsastaja voi olla vähän painavampi.- ShettisLovesYous
katherine_// "Isolle shettikselle ratsastajan maksimikoko on noin 150cm/50kg."
Tarkottaaks se siis sitä silleen että 150cm JA 50kg, tai siis oon 152cm pitkä, meen shetukoilla silti. Mutta painan 33kg.. Joten mitäs luulet voisinko mennä shetukoilla helposti? (meen siis niillä vielä) :)
Kysymykseen; Mielestäni olet ehkä liian iso shettiksille. Vuonis ja issikka vois sopia, kun kerta pidät poneista :D
- katherine__
No ei se pari senttiä vaikuta mihinkään.
Mutta kyllä yleisesti ottaen pitäisin rajana 150cm JA 50kg.
Paino vaikuttaa enemmän, mutta kyllä liian pitkä ratsastajakin häiritsee hevosta. Liian pitkä ratsastaja esimerkiksi väkisinkin istuu yleensä liian takana ja helposti painaa ristiselkää varsinkin pienillä ja lyhytselkäisillä poneilla.
Mutta siis se nyt on ihan sama onko 150cm ja 152cm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101209- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3905Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763