Akateemisuus on YÄK

Hyi hyi

Olen pari kertaa seurustellut akateemisen miehen kanssa. Enkä toiste kyllä enää seurustele.

Toinen näistä miehistä oli kauppatieteiden maisteri, toinen taas oikeustieteiden opiskelija (loppusuoralla kylläkin opinnoissa). Molemmat olivat kyllä ihan hyvännäköisiä, urheilullisia, puheliaita ja ennen kaikkea fiksuja ihmisiä. Mutta tuo fiksuus nimenomaan alkoi ottamaan päähän. Illat meni heidän kanssaan lähinnä kotona istuen, jutellen ja telkkaria katsellen. Nämä tyypit eivät juurikaan halunneet lähteä minnekään kaupungille viettämään aikaa minun kanssani, vaan olivat lähinnä kotioloissaan lukien sanoma- ja aikakausilehtiä. Varsinkin tuo ensimmäinen mies vain lueskeli koko ajan eri opuksia ja halusi saada tietoa päähänsä. Pyöritteli silmiä päässään jos kysyin että haluaako hän lähteä minun kanssani tänään baarin. Oli kuulemma tieteen kuvalehden tai muut "älylliset lukemiset" kesken. Tai sitten tietokoneella lueskeli jotain artikkeleita tai foorumeita. Just joo.

Molemmat miehet olivat varmasti ihan päteviä omalla alallaan, mutta eivät he kyllä osanneet mitään miesten töitä tehdä (varsinkaan jälkimmäinen). Taulut piti itse laittaa seinään, renkaat vaihtaa autoon, kalat savustaa ja halot pilkkoa. Tapetointi ja remonttihommat hankittiin ulkoa. Kyllä minua vähän hävetti kertoa tästä isälleni. Olen itse kasvanut työläisperheestä ja oppinut tekemään kovasti hommia (isäni on kirvesmies :) ).Mutta ehkä tämä oli minulle opiksi. Akateemisiin en enää koske!

Joo joo, kyllähän minulla heitä ikäväkin on... ainakin tuota ensimmäistä. Mutta silti pidän akateemisuutta aivan yliarvostettuna juttuna. Ehkä joskus satoja vuosia sitten asialla oli jotain merkitystä kun ihmiset eivät olleet vielä tasa-arvoisia. Nykyään köyhätkin ihmiset voivat joskus hankkia kalliita vaatteita ja koruja eikä sitä välttämättä näe päällepäin kuinka rikas toinen todellisuudessaan on.

44

610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 86

Kuulostaa aika paljon itseltäni. Itse tosin olen vain humanististen tieteiden kandidaatti, joten minuun tuskin koskisit pitkällä tikullakaan.

• näin maailma makaa

Ainoa syy, miksi aloittaja on ikinä seurustellut kyseisten miesten kanssa, on että he ovat edustaneet akateemisten parhaiten palkattua laitaa.

Sinä ja minä saisimme persaukisina akateemisina pelkästään syljet naamalle aloittajalta.

• mies 86
        näin maailma makaa kirjoitti:

Ainoa syy, miksi aloittaja on ikinä seurustellut kyseisten miesten kanssa, on että he ovat edustaneet akateemisten parhaiten palkattua laitaa.

Sinä ja minä saisimme persaukisina akateemisina pelkästään syljet naamalle aloittajalta.

No on kai se niinkin.

• Ap.
        mies 86 kirjoitti:

No on kai se niinkin.

Ei kyllä pidä paikkaansa. Minulle riittää että mies tulee jotenkin toimeen ja elättää perheen. Esimerkiksi siivoja tai puhelinyyjäkin on ihan okei, jos mies on itse tyytyväinen ammattiinsa ja tienaa riittävästi. Minulle ei ole juuri väliä ihmisen koulutuksella, humanistikin kuulostaa ihan hyvältä. Nyt olen tosin menettänyt luottamuksen kaikkiin akateemisiin.

Minulle on tärkeämpää että mies uskaltaa lähteä erilaisiin tapahtumiin ja harrastuksiin mukaan. En tykkää siitä että laiskotellaan vain kotona päivät pitkät töiden jälkeen. Toki hiljaiset koti-illat on joskus ihan hyvä juttu. Elämä on kuitenkin elämistä varten, ei istuskelua tai ainaista lukemista varten.

• Niinpä sinun ei
        Ap. kirjoitti:

Ei kyllä pidä paikkaansa. Minulle riittää että mies tulee jotenkin toimeen ja elättää perheen. Esimerkiksi siivoja tai puhelinyyjäkin on ihan okei, jos mies on itse tyytyväinen ammattiinsa ja tienaa riittävästi. Minulle ei ole juuri väliä ihmisen koulutuksella, humanistikin kuulostaa ihan hyvältä. Nyt olen tosin menettänyt luottamuksen kaikkiin akateemisiin.

Minulle on tärkeämpää että mies uskaltaa lähteä erilaisiin tapahtumiin ja harrastuksiin mukaan. En tykkää siitä että laiskotellaan vain kotona päivät pitkät töiden jälkeen. Toki hiljaiset koti-illat on joskus ihan hyvä juttu. Elämä on kuitenkin elämistä varten, ei istuskelua tai ainaista lukemista varten.

pidäkään olla sellaisen ihmisen kanssa jonka arvot ovat toisenlaiset. Luulisi, että olisi tosi helppo löytää mies, jota ei lukeminen tai muu älyllinen toiminta juurikaan kiinnosta ja joka on valmis lähtemään baariin ryyppäämään tms.

• Tango & Cash
        Ap. kirjoitti:

"Minulle riittää että mies tulee jotenkin toimeen ja elättää perheen".

Miksi sinä et itse elätä perhettä ja miestä? Ymmärrätkö itsekään miten kaksinaamainen ajattelutapasi on? Kaikki kyllä käy, jos mies elättää sinut. Sehän on aivan normaalia naisten ajattelua.

• Ap.
        Tango & Cash kirjoitti:

"Minulle riittää että mies tulee jotenkin toimeen ja elättää perheen".

Miksi sinä et itse elätä perhettä ja miestä? Ymmärrätkö itsekään miten kaksinaamainen ajattelutapasi on? Kaikki kyllä käy, jos mies elättää sinut. Sehän on aivan normaalia naisten ajattelua.

*HUUTONAURUA*

Ensinnäkin, miehenhän tietysti kuuluu elättää itsensä lisäksi myös perhe. Näin on ollut ennen ja tulee olemaan aina. Miehen keskipalkka on suurempi kuin naisen, joten hänen tulee siten myös rahallisesti osallistua aktiivisemmin perheen elättämiseen. Näin yksinkertaista se on.

Toiseksi, kyseessä on provo.

Se siitä.

• Ap.
        Niinpä sinun ei kirjoitti:

pidäkään olla sellaisen ihmisen kanssa jonka arvot ovat toisenlaiset. Luulisi, että olisi tosi helppo löytää mies, jota ei lukeminen tai muu älyllinen toiminta juurikaan kiinnosta ja joka on valmis lähtemään baariin ryyppäämään tms.

Mutta tämä minun mieheni ei ainakaan ole tullut hulluksi kannabiksesta.

• Nainen rahan perässä
        Ap. kirjoitti:

*HUUTONAURUA*

Ensinnäkin, miehenhän tietysti kuuluu elättää itsensä lisäksi myös perhe. Näin on ollut ennen ja tulee olemaan aina. Miehen keskipalkka on suurempi kuin naisen, joten hänen tulee siten myös rahallisesti osallistua aktiivisemmin perheen elättämiseen. Näin yksinkertaista se on.

Toiseksi, kyseessä on provo.

Se siitä.

Jos sul kerran kelpaa siivoja ni miten sä luulet en sen palkalla sut ja kenties lapset sit elätettäis?

• No voi akat...eemine

No joo, ensinnäkin akateemisten alalajeista juuri kauppis- oikis- ja lääkisläiset on eniten pintasuuntautuneita uran ja rahan perässä olevia tyyppejä, eikä niin pohdiskelevia akateemikkoja kuin filosofit tai fyysikot. Eli noi on akateemisia duunareita, niin sanotusti...

Toisekseen, miksi mennä baariin jos on jo löytänyt kumppanin? Eihän siellä baarissa sitten voi iskeä ketään? Mieluummiin itsekin lukisin Tieteen kuvalehteä, vaikka kauppislaiset enneminkin kyllä taitaa lukea Kauppalehteä ja Glorian Ruoka & Viiniä...

Uskon kuitenkin, että aloitus on pelkkä provo koska se kuulostaa melko epätodennäköiseltä.

• Ap.

Heh, joo ovat varmasti ylimielisempää porukkaa muihin akateemisiin verrattuna.Omat seurustelukumppanit vaikuttivat kuitenkin ihan maanläheisiltä ja nöyriltä kavereilta.

Ehkä baari oli vähän väärä sananvalinta - tarkoitin lähinnä yökerhoa. Pidän tanssimisesta eritttttäin paljon ja siksi haluan lähteä ulos tuulettumaan. Yökerhossa tapaa myös paljon tuttuja ja kavereita ja heidän kanssaan on kiva vaihtaa kuulumisia. En toki joka viikonloppu käy viihteellä, ehkä kerran kaksi kuukaudessa. :)

• DJ Van Houten
        Ap. kirjoitti:

Heh, joo ovat varmasti ylimielisempää porukkaa muihin akateemisiin verrattuna.Omat seurustelukumppanit vaikuttivat kuitenkin ihan maanläheisiltä ja nöyriltä kavereilta.

Ehkä baari oli vähän väärä sananvalinta - tarkoitin lähinnä yökerhoa. Pidän tanssimisesta eritttttäin paljon ja siksi haluan lähteä ulos tuulettumaan. Yökerhossa tapaa myös paljon tuttuja ja kavereita ja heidän kanssaan on kiva vaihtaa kuulumisia. En toki joka viikonloppu käy viihteellä, ehkä kerran kaksi kuukaudessa. :)

Monet akateemiset tykkää tanssimisesta - mutta sitten pukeudutaan persoonallisesti ja mennään trance-bileisiin tai Flow festareille tms. missä maailmanluokan tiskijukkia ja ekstaattisia tanssikokemuksia, perus-yökerhot on junteille... siinä mielessä kyllä maailmat ei kohtaa.

• Provohan tämä.

En itse ainakaan ole koskaan kuullut kauppatieteilijästä, joka olisi lukenut jotain kirjojakin. Saati sitten, että olisi halunnut istua kaikki illat himassa.

• Tässä taas todiste

siitä, miksi erilaiset ihmiset eivät sovi yhteen. Täällä hirveän usein nillitetään siitä, kun akateemiset ihmiset haluavat akateemisen kumppanin. Totta kai he haluavat, koska he haluavat vältää ap. kuvaaman tilanteen. Olisi kauheaa seurustella jonkin käytännön ihmisen kanssa, jolla ei ole älyllistä kunnianhimoa ja joka ei halua sivistää itseään. Kumppanin akateemisuus ei sinänsä takaa mitään, mutta akateemiset ihmiset noin lähtökohtaisesti yleensä arvostavat älyllistä toimintaa muunlaista puuhastelua enemmän.

Eivät akateemiset ihmiset vähemmän kouluttamattomia ihmisiä huonompina pidä ja siksi heitä karta. Kysymys on vain siitä, että harva haluaa kumppanin joka arvostaa täysin eri asioita kuin itse. Ihmiset haluavat oman henkistä seuraa.

Rahan kanssa asialla on harvemmin mitään tekemistä. Akateemisissa on paljon matalapalkka-aloilla työskenteleviä ihmisiä. jotka eivät tienää yhtään sen enempää (vaan todennäköisesti vähemmän) kuin ns. duunarit.

• jhkhjkhjkjhkh

No kyllä amis voi katsella avaraa luontoa, runoraatia ja lukea käytännön filosofiaa. Ei se koulutus todellakaan takaa yhtään mitään. Ja eiköhän aidosti kiinnostuneet tule juuri harrastusten kautta, eikä koulun kautta. koulussa on aina se pakko, mutta harrastuksessa on vapaaehtoisuus.

• egegbv

" Taulut piti itse laittaa seinään, renkaat vaihtaa autoon, kalat savustaa ja halot pilkkoa. Tapetointi ja remonttihommat hankittiin ulkoa. Kyllä minua vähän hävetti kertoa tästä isälleni. Olen itse kasvanut työläisperheestä ja oppinut tekemään kovasti hommia (isäni on kirvesmies :) ).Mutta ehkä tämä oli minulle opiksi. Akateemisiin en enää koske!"

Miksi akateemisen isotuloisen miehen pitäisi tehdä duunarien töitä?

• Ap.

No kyllä nyt jotain perus juttuja pitäs osata tehdä? Eri asia sitten on jos on kysymys jostain ammattitoiminnasta. Ei ole kyllä hyvä jos pienetkin asiat pitää hankkia ulkopuolelta. Kuvittele nyt: maisteri, joka ei osaa kuitenkaan taulua ripustaa. Aika naurettavaa minusta.

• .........
        Ap. kirjoitti:

No kyllä nyt jotain perus juttuja pitäs osata tehdä? Eri asia sitten on jos on kysymys jostain ammattitoiminnasta. Ei ole kyllä hyvä jos pienetkin asiat pitää hankkia ulkopuolelta. Kuvittele nyt: maisteri, joka ei osaa kuitenkaan taulua ripustaa. Aika naurettavaa minusta.

Mitä ihmeellistä on maisterissa, joka ei osaa ripustaa taulua? Suomi on täynnä naisia ja miehiä, jotka eivät osaa tehdä nuudeleita kummallisempaa ruokaa, ja muita uusavuttomia. Suurin osa heistä on alaluokkaisia.

• Meitä on moneksi

Akateemisia on monenlaisia. Suppea otanta tuo sinun kaksi kirjatoukkaasi.
      Itse olen aivan toisenlainen akateeminen, mutta minä olenkin skaalan käytännönläheisemmän pään luonnontieteilijä.

Epä-akateemisen ei-snobiuteni takia minua vieroksuttiin pari ensimmäistä vuotta, ja sitten jengi hyväksyi sellaisena kuin olen. Itse vietin aikaani normaalimman oloisten ihmisten seurassa ja välttelin sössöttäviä snobeja.

• wertyyyyy

Muutama Helsingissä asuva kaverini on kehoittanut tulemaan sinne naisia pokailemaan. On kuulemma tällaiselle ns. perinteiselle miehelle hyvät markkinat naisten ollessa kyllästyneitä akateemisiin, taiteellisiin tsi muuten vaan uusavuttomiin miehiin.

• AMK rules

Ei nyt suoraan liity aiheeseen, mutta lasketaanko amk-tutkinto akateemiseksi? Se on kuitenkin korkeakoulututkinto.

• Tango & Cash

Alempi korkeakoulututkinto. AMK ei ole korkeakoulu, eikä sieltä valmistuttuaan saa korkeakoulututkintoa.

• On se
        Tango & Cash kirjoitti:

Alempi korkeakoulututkinto. AMK ei ole korkeakoulu, eikä sieltä valmistuttuaan saa korkeakoulututkintoa.

"AMK ei ole korkeakoulu..."

Kyllä se Wikipedian mukaan ainakin on. "Korkeakouluja ovat Suomessa yliopistot ja ammattikorkeakoulut."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Korkeakoulu

• faktat kuntoon
        On se kirjoitti:

"AMK ei ole korkeakoulu..."

Kyllä se Wikipedian mukaan ainakin on. "Korkeakouluja ovat Suomessa yliopistot ja ammattikorkeakoulut."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Korkeakoulu

AMK-perustutkinto on alempi korkeakoulututkinto kyllä. Sen sijaan akateemisuus tarkoittaa vain ja ainoastaan yliopistoja. Eli korkeakoulut = yliopistot ja AMKit, akateemiset = yliopistosta valmistuneet

• ohnoes

Kaikenlaisten miesten kanssa sitä päädytäänkin "seurustelu"-statukseen ilman, että edes tiedetään miten se toinen haluaa vapaa-aikaansa viettää. No AP:n tapauksessa jokin näistä selvittänee miksi noiden miesten kanssa piti alkaa styylaamaan:
      "Molemmat olivat kyllä ihan hyvännäköisiä, urheilullisia, puheliaita ja ennen kaikkea fiksuja ihmisiä."

Nämä kaikki, fiksuutta lukuunottamatta, ovat ns. pinnallisia arvoja eivätkä kerro ihmisestä oikeastaan mitään, saati sitten siitä sopiiko sellaisen kanssa edes yhteen. Etenkin kolme ensimmäistä ovat sellaisia unelmamiehen ominaisuuksia naisille, että jo niiden takia kannattaa napata mies itselleen, jotta sitä voi sitten kavereille esitellä.

• Kysyn vaan

Minkäslaisia ominaisuuksia ododtit?

• raksa mies

älä ota mitään akateemikkoa joka ei osaa mitää oikeita töitä eikä osas panna ota oikee mies joka osaa miesten työtä ja osaa panna kunnolla eikä oo mikään neiti

• enään nenään

Nii ota mies joka juo ja polttaa ja hakkaa eikä osaa yhdys sanoja tai väli merkkejä

• ....................

Onhan se varmasti vaikea ymmärtää ihmistä, joka on enemmän kiinnostunut sivistyksestä ja "aivojumpasta" kuin baareissa ravaamisesta, massaelokuvien katselusta, kauppojen kiertelemisestä, matkustelusta ja muusta vastaavasta.

Tuo juuri vaivaa ei-akateemisia ihmisiä. Ei voi tehdä sitä, mikä itsestä hyvältä tuntuu vaan mitä kaveritkin tekevät.

• akat. mies

Olen itse tuollainen "tylsä" akateeminen mies. Pidän toki huolta ulkonäöstäni enkä ole mikään uusavuton. Pystyn tekemään remontointitöitä, vaihtamaan autoon renkaat jne.

Mutta nautin enemmän sivistykseen liittyvistä virikkeitä, uutisten arvioimisesta, keskustelujen lukemisesta ja kommentoimisesta. Arvosta myös kotia ja rauhaa.

Olen seurustellut naisen kanssa, joka oli akateeminen, mutta täysin eriluontoinen. Hänelle elämykset olivat hyvin tärkeitä. Ruoka, elokuvat, yöelämä, ulkomaat jne. Mielestäni nuo voivat olla ihan hyvää vaihtelua elämään, mutta eivät sellaisia, joihin haluaisin itse joka päivä keskittyä ja joista saisin jotain mielihyvää itselleni. Nautin enemmän siitä, että saan huomattavaa henkistä panostusta vaativan työpäivän jälkeen olla rauhassa kotona, lukea lehtiä, katsella tv:stä uutiset, käydä ulkoilemassa, hoitaa kodin askareita jne. Oli minunkin vaikea ymmärtää viimeksi seurustellessani, miksi elämään olisi pitänyt koko ajan haalia jotain ulkopuolista ja pinnallisen maailman asioita, kun elämään voi olla tyytyväinen muutenkin. Sen vuoksi on tärkeää, että kumppani on jokseenkin samankaltainen.

• Juuri näin.

Liian erilaisten (siis luonteeltaan ja kiinnostuksen kohteiltaan) ei kannata olla yhdessä. Ja tällä ei automaattisesti ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa vaikka koulutus ja kiinnostuksen kohteet usein korreloivatkin.

• Hyvin vedätetty!

Näppärä trollaus! Etenkin tuo Tieteen kuvalehti iski nauruhermoon... X)

• Frank Provost

Jep, ja liian insinöörimäisen miesmäisesti kirjoitettu ollakseen naisen tekstiä... sen vaan tunnistaa.

• Hyvin vedätetty!
        Frank Provost kirjoitti:

Jep, ja liian insinöörimäisen miesmäisesti kirjoitettu ollakseen naisen tekstiä... sen vaan tunnistaa.

Kirjoittajan sukupuoli ei mielestäni näy tuosta tekstistä. Ilmiselvää on kuitenkin se, että kirjoittaja joutuu välillä pinnistelemään pysyäkseen valitsemassaan roolissa - hyvä trollailu ei ole helppoa. Ehkä muutkin ovat vainunneet saman, koska ketjusta puuttuvat nämä tyypilliset räjähdykset kuten "akateeminen ei osaa elää", vaikka ap vähän yrittääkin saada vauhtia aikaan tuolla taulun ripustamisella.

• Ap.
        Hyvin vedätetty! kirjoitti:

Kirjoittajan sukupuoli ei mielestäni näy tuosta tekstistä. Ilmiselvää on kuitenkin se, että kirjoittaja joutuu välillä pinnistelemään pysyäkseen valitsemassaan roolissa - hyvä trollailu ei ole helppoa. Ehkä muutkin ovat vainunneet saman, koska ketjusta puuttuvat nämä tyypilliset räjähdykset kuten "akateeminen ei osaa elää", vaikka ap vähän yrittääkin saada vauhtia aikaan tuolla taulun ripustamisella.

Terveisiä Porvoosta!

Noniin... mitä tässä enää puolustelemaan kun on kiinni jääty. :).Näppäriä lukijoita palstalla kun huomaavat mitkä kirjoituksista ovat provoja ja mitkä eivät! Yritin kyllä kaikkeni etten jäisi kiinni, mutta kirjoitustyylini kaipaa näköjään vielä kohennusta.

Kiitoksia keskustelijoille! Sain taas nauraa teksteillenne eilisillan ja tämän aamun ajan. Nyt tulostan tämän ketjun ja liitän sen kansiooni muiden provojen joukkoon.

Over and out.

• Ap. kirjoitti:

Terveisiä Porvoosta!

Noniin... mitä tässä enää puolustelemaan kun on kiinni jääty. :).Näppäriä lukijoita palstalla kun huomaavat mitkä kirjoituksista ovat provoja ja mitkä eivät! Yritin kyllä kaikkeni etten jäisi kiinni, mutta kirjoitustyylini kaipaa näköjään vielä kohennusta.

Kiitoksia keskustelijoille! Sain taas nauraa teksteillenne eilisillan ja tämän aamun ajan. Nyt tulostan tämän ketjun ja liitän sen kansiooni muiden provojen joukkoon.

Over and out.

Miten Porvoossa menee?
        Ostin juuri isomman erän Neste Oilin osakkeita, ja yksi Neste Oilin jalostamoista on siellä lähellä. Sen laitoksen olemassaolon kyllä huomaa pitkänkin matkan päästä kun rikin hajua on ilmassa moottoritielle asti.

Laitoksen pitäisi käydä täydellä teholla tänä vuonna, toivottavasti jauhaa rahaa minullekin. Luulisi että pulju on jotenkin kilpailukykyinenkin, ja toivottavasti tuo korkealuokkainen NExBTL-biodiesel menee kaupaksi yhä paremmin. Ainakin testit muutama vuosi sitten busseissa olivat erittäin onnistuneita, ja vuonna 2012 siitä myytiin ensi kerran jo USA:n markkinoilla. Tämä vuosi pitäisi olla Neste Oilille rahan jauhannan vuosi, eli aikaisemmista investoinneista saadaan nyt rahat käteen.

• Ja kaukaa ohi
        m36-intj kirjoitti:

Miten Porvoossa menee?
        Ostin juuri isomman erän Neste Oilin osakkeita, ja yksi Neste Oilin jalostamoista on siellä lähellä. Sen laitoksen olemassaolon kyllä huomaa pitkänkin matkan päästä kun rikin hajua on ilmassa moottoritielle asti.

Laitoksen pitäisi käydä täydellä teholla tänä vuonna, toivottavasti jauhaa rahaa minullekin. Luulisi että pulju on jotenkin kilpailukykyinenkin, ja toivottavasti tuo korkealuokkainen NExBTL-biodiesel menee kaupaksi yhä paremmin. Ainakin testit muutama vuosi sitten busseissa olivat erittäin onnistuneita, ja vuonna 2012 siitä myytiin ensi kerran jo USA:n markkinoilla. Tämä vuosi pitäisi olla Neste Oilille rahan jauhannan vuosi, eli aikaisemmista investoinneista saadaan nyt rahat käteen.

Meneepä se rehvastelu- ja jaaritteluvaihde sinulla nykyisin helposti päällensä.

• niinnn

Itse en taas voisi kuvitella seurustelevani miehen kanssa, joka ei halua sivistää itseään ja olla perillä maailman menosta. Kun itse haluaa älyllistä stimulaatiota, on kiva, että sen voi jakaa jonkun kanssa. Vaikka jutella sitten päivän polttavista asioista, kun toisellakin on mielenkiintoa asioita kohtaan. En voi sietää ihmisiä, joiden yleistietämys on lapsen tasoa.

Olen akateeminen nainen, jos se nyt tähän mitenkään liittyy. Pidän myös matkustelusta, ulkona käymisestä jne. mutta nimenomaan vain vaihteluna, en mitenkään itseisarvoisesti.

• hgef

Lapsiperheen arjessa se "itsensä sivistäminen" tahtoo jäädä akateemisillakin vähemmälle. Töiden jälkeen on vielä kotityöt lasten harrastukset yms. Ei niiden jälkeen jaksaa enää kiinnostua mistään ylimääräisestä

• yyyxsss

Tässä taas herää kysymys että oletko oikeasti fiksu vai luuletko vain itse niin, niinkuin monet akateemisesti koulutetut.

• Ikisinkku M

Millä tavalla sinusta sitten akateemisuus on välttämättömyys siihen että on perillä maailman menosta? Itse kun olen duunarielämää viettänyt (jolloin olin tavallaan kieltämättä paremmin perillä monista asioista kuin moni muu) ja nyttemmin kun olen ollut tekemisissä enemmän kouluja käyneiden kanssa niin yhtälailla huomaan omaavani laajemman näkemyksen maailman asioihin kuin monet muut.

Avaajan kommenttiin sen verran voi kyllä lisätä että aika moni nykyisistä työkavereista tuntuu olevan aika nysvä tekniikkaan liittyvisssä asioissa, ei osata korjata autoa, ei edes renkaita jakseta vaihtaa, jotain remppahommaa jos olisi niin ei onnistu, kädentaidot hukassamonissa muissakin asioissa, oma kapea työsektori hallitaan mutta jos pitäisi jotain vähänkin alueen ulkopuolella olevaa ottaa haltuun ei edes haluta sitä oppia kun palkka juoksee muutenkin.

• ..........
        hgef kirjoitti:

Lapsiperheen arjessa se "itsensä sivistäminen" tahtoo jäädä akateemisillakin vähemmälle. Töiden jälkeen on vielä kotityöt lasten harrastukset yms. Ei niiden jälkeen jaksaa enää kiinnostua mistään ylimääräisestä

Toiset jaksavat. Siinähän se ero juuri onkin, että toisia ihmisiä jatkaa kiinnostaa. Tiedän esimerkiksi erään naisen, joka lapsiperheen arjen ohella kirjoitta väitöskirjansa ja väitteli tohtoriksi. Miehensä urheilee SM-tasolla, joten ehtii sitä lapsiperheessäkin, jos vain haluaa.

• aviomiehelle jämät

Käyttivätkö nämä miehet sitte sinua?

Olisiko kannattanut vähän miettiä ja hillitä sitä huoraamista.

• bt567jt

Teikä ei ainakasn ketään ole päässyt käyttelemään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      623
      2606
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      418
      2056
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2040
    4. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1586
    5. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      67
      1554
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1498
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      126
      1262
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      23
      1090
    9. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      19
      1044
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      988
    Aihe