Bemari vs Audi

BMW4

Tuossa teille kysymys.

Ja vielä peeustelut vastauksiinne, eli MIKSI juuri valitsemasi automerkki on parempi.

91

5701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyviä iltoja

      No ainakin senpuolesta on jonkinlaista eroa, että BMW vielä tehdään BMW:n tehtaassa. (Paremmuutta nyt on, ainakin minun, lähes mahdotonta mennä sanomaan. Respectit meikäläiseltä myös Audisteille vaikken merkistä mitään tiedäkään). Mutta asiaan, siis toisin kuin BMW, Audi on osa VAG-konsernia (VW, Audi, Seat, Skoda), ja kuulema autot eri merkkisinäkin käyttävät samoja pohjalevyjä.
      Ulkopuolisilta alihankkijoilta tulee myös erilaisia osia. Varsinainen valmistus hajaantuu kuulema VAG:illa ympäri Eurooppaa. Nämä vähäiset tiedot itselläni Audista on.
      Niin en tiedä onko Audi sitten loppujenlopuksi jonkinlainen VW-Audi-Seat-Skoda yhdistelmä nykyään. BMW: tä diggaan itse, syytä en tiedä.

      • Autoja ne vain on

        Lähes tulkoon pelkkiä asia virheitä täynnä sinun viestisi.
        Tutki hiukan noita konserneja/merkkejä, niin saatat itsekkin huomata missä meni vikaan.
        esim VAG-konsernia ei ole olemassa ollut enään 21vuoteen.


      • Onhan VAG yhä
        Autoja ne vain on kirjoitti:

        Lähes tulkoon pelkkiä asia virheitä täynnä sinun viestisi.
        Tutki hiukan noita konserneja/merkkejä, niin saatat itsekkin huomata missä meni vikaan.
        esim VAG-konsernia ei ole olemassa ollut enään 21vuoteen.

        Ainakin netin tietojen mukaan:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

        http://www.autowiki.fi/index.php/VAGipedia

        Ja VAG konsernin autot ovat juuri nuo VW, Audi, Seat ja Skoda.

        Mutta nämä merkit kuuluvat Volkswagen Group:iin:
        Audi
        Bentley
        Bugatti
        Lamborghini
        MAN
        Porsche
        Scania
        SEAT
        Škoda Auto
        Suzuki (merkittävä vähemmistöosuus)
        Volkswagen
        Volkswagen Nutzfahrzeuge eli hyötyajoneuvot

        Täytyy tutkia lisää ja tarkemmin.


      • Taitaapa
        Onhan VAG yhä kirjoitti:

        Ainakin netin tietojen mukaan:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

        http://www.autowiki.fi/index.php/VAGipedia

        Ja VAG konsernin autot ovat juuri nuo VW, Audi, Seat ja Skoda.

        Mutta nämä merkit kuuluvat Volkswagen Group:iin:
        Audi
        Bentley
        Bugatti
        Lamborghini
        MAN
        Porsche
        Scania
        SEAT
        Škoda Auto
        Suzuki (merkittävä vähemmistöosuus)
        Volkswagen
        Volkswagen Nutzfahrzeuge eli hyötyajoneuvot

        Täytyy tutkia lisää ja tarkemmin.

        tuo VAG konserni ja Volkswagen Group olla kokolailla sama asia...


      • Autoja ne vain on
        Onhan VAG yhä kirjoitti:

        Ainakin netin tietojen mukaan:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

        http://www.autowiki.fi/index.php/VAGipedia

        Ja VAG konsernin autot ovat juuri nuo VW, Audi, Seat ja Skoda.

        Mutta nämä merkit kuuluvat Volkswagen Group:iin:
        Audi
        Bentley
        Bugatti
        Lamborghini
        MAN
        Porsche
        Scania
        SEAT
        Škoda Auto
        Suzuki (merkittävä vähemmistöosuus)
        Volkswagen
        Volkswagen Nutzfahrzeuge eli hyötyajoneuvot

        Täytyy tutkia lisää ja tarkemmin.

        Oikeastikko olet tosissasi tuossa?
        Vuonna 1992 tapahtui vaihto nimestä VAG-konserni uuteen VW-konserni nimeen.
        Mikä ihme tuossa on mukamas vaikeaa?

        Ps. älä usko kaikkea mitä löydät wikistä, koska kuka tahansa voi sinne laittaa tietoa.


      • Kiitos neuvosta
        Autoja ne vain on kirjoitti:

        Oikeastikko olet tosissasi tuossa?
        Vuonna 1992 tapahtui vaihto nimestä VAG-konserni uuteen VW-konserni nimeen.
        Mikä ihme tuossa on mukamas vaikeaa?

        Ps. älä usko kaikkea mitä löydät wikistä, koska kuka tahansa voi sinne laittaa tietoa.

        Otinkin selvää tuosta wikistä ja siellä ei todellakaan ole luotettavaa tietoa.
        Luotettavuustaso on suunnilleen samaa tasoa kuin näillä palstoilla. En tarkoita sinua tai yleensäkään autopalstoja, mutta yleisesti ottaen keskustelupalstan tasoa nuo wikin artikkelit. syy juuri tuo minkä mainitsit, , koska kuka tahansa voi sinne laittaa tietoa.


      • petepower
        Autoja ne vain on kirjoitti:

        Lähes tulkoon pelkkiä asia virheitä täynnä sinun viestisi.
        Tutki hiukan noita konserneja/merkkejä, niin saatat itsekkin huomata missä meni vikaan.
        esim VAG-konsernia ei ole olemassa ollut enään 21vuoteen.

        korjaus!vag-konserni elää ja voi hyvin yhä!ja sitten asiaan eli bmw!itse ajan bemarilla x5 ja syynä faktat eli järkiperusteet ja tunteet!bmw verrattuna meseen esim. Itse en vain pidä tietyistä seikoista mersuissa!tokî upeita puoliakin löytyy mutta bmw luonne eli sekoitus mesemäistä luxusta ja porchemaista urheilullisuutta vetoaa minuun ja moneen muuhun!mese olisi bemarilleni varmasti seuraava vaihtoehto ja sitten ehkä audi tai jokin aivan muu merkki!mutta jollei bmw muuta luonnettaan täysin niin bmw power laulaa bayerin mailta minun puolestani voittokulkuaan!bmw power4ewer!


      • Anonyymi
        petepower kirjoitti:

        korjaus!vag-konserni elää ja voi hyvin yhä!ja sitten asiaan eli bmw!itse ajan bemarilla x5 ja syynä faktat eli järkiperusteet ja tunteet!bmw verrattuna meseen esim. Itse en vain pidä tietyistä seikoista mersuissa!tokî upeita puoliakin löytyy mutta bmw luonne eli sekoitus mesemäistä luxusta ja porchemaista urheilullisuutta vetoaa minuun ja moneen muuhun!mese olisi bemarilleni varmasti seuraava vaihtoehto ja sitten ehkä audi tai jokin aivan muu merkki!mutta jollei bmw muuta luonnettaan täysin niin bmw power laulaa bayerin mailta minun puolestani voittokulkuaan!bmw power4ewer!

        Onhan se BMW todella saanut oikein luxusauton maineenkin . normaalisti autot vanhemmuuten romutetaan mutta BMW.t melkein kaikki tuhkataan ensin ja useimmiten jo puolessa iässä muihin verrattuna


    • ehdottomasti Bmw

      koska se on vielä takaveto,5-sarja on mahtava auto!

      • Mersukin

        voittaa tosiaan mielestäni tämän "hienostelu-Volkkarin"


      • Anonyymi

        Etuveto, takaveto, mieluiten neliveto.


    • LKJÄLKJÄLK

      Minusta Audi ei ole vaihtoehto BMW:n rinnalla joten vertailu on sikäli turhaa.

      • Ex bemaristi

        Totta. Audi on premium, BMW kilpailee lähinnä Toyotan ja Hondan kanssa.


      • kuule tämä
        Ex bemaristi kirjoitti:

        Totta. Audi on premium, BMW kilpailee lähinnä Toyotan ja Hondan kanssa.

        Asia on nimenomaan toisinpäin. Nykyään Bemarin ainoa oikea kilpailija on Mersu. Audi on vain paremman näköinen (ja kalliimpi) Volkswagen. Bmw ja Mercedes taas alusta asti tasokkaammiksi tehtyjä. Sinä päivänä, kun perusmallin A6 muuttuu takavetoiseksi, uskon sen oikeasti kilpailevan E ja 5 sarjoja vastaan.


      • Ex bemaristi
        kuule tämä kirjoitti:

        Asia on nimenomaan toisinpäin. Nykyään Bemarin ainoa oikea kilpailija on Mersu. Audi on vain paremman näköinen (ja kalliimpi) Volkswagen. Bmw ja Mercedes taas alusta asti tasokkaammiksi tehtyjä. Sinä päivänä, kun perusmallin A6 muuttuu takavetoiseksi, uskon sen oikeasti kilpailevan E ja 5 sarjoja vastaan.

        Heh heh. Noin te BMW-Pärret yritätte itsellenne uskotella. Audi päihittää BMW:n jokaisella osa-alueella.


      • En itse
        Ex bemaristi kirjoitti:

        Heh heh. Noin te BMW-Pärret yritätte itsellenne uskotella. Audi päihittää BMW:n jokaisella osa-alueella.

        Omista kumpaakaan em. Autoista, mutta sanon sen, että vw voisi palata sinne kansan pariin... Niin kelvoton audi on MB ja BMW rinnalla. Voisi VW myydä Audi Stuggarttiin tai Baijeriin, niin saataisiin Audiinkin kunnon sisukset. Sitähän sanotaan että "moni kakku päältä kaunis" ja tämä koskee juuri Audia. Kelvollisen näköinen, mutta tekniikka on jätettä.


      • Aivan
        En itse kirjoitti:

        Omista kumpaakaan em. Autoista, mutta sanon sen, että vw voisi palata sinne kansan pariin... Niin kelvoton audi on MB ja BMW rinnalla. Voisi VW myydä Audi Stuggarttiin tai Baijeriin, niin saataisiin Audiinkin kunnon sisukset. Sitähän sanotaan että "moni kakku päältä kaunis" ja tämä koskee juuri Audia. Kelvollisen näköinen, mutta tekniikka on jätettä.

        onhan se komian näköönen, mutta...Niin, rehellisesti en osaa sanoa kun en tierä. Itte oon kuitenkin BMW miehiä. MB kuuluu myös autovarikkooni.


      • Asiaa!
        Aivan kirjoitti:

        onhan se komian näköönen, mutta...Niin, rehellisesti en osaa sanoa kun en tierä. Itte oon kuitenkin BMW miehiä. MB kuuluu myös autovarikkooni.

        Takavedolle ja MB lle ja BMW lle ei oo voittajaa. En ostaisi sitä hienosteltua VW:tä, jossa on kuiteski samat viat


      • 525+a4quattro
        Asiaa! kirjoitti:

        Takavedolle ja MB lle ja BMW lle ei oo voittajaa. En ostaisi sitä hienosteltua VW:tä, jossa on kuiteski samat viat

        Teini polilla on pakko olla takaveto.


      • Anonyymi
        525+a4quattro kirjoitti:

        Teini polilla on pakko olla takaveto.

        Etuveto on vanhuksille ja heikoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etuveto on vanhuksille ja heikoille.

        Totta, kun aina ei vaan jaksaisi olla työntämässä sitä takavetoa talven liukkailla niiden pienienkin mäkien päälle.
        Suti suti suti muuta ei tapahdu kuin nastoja sinkoilee takarenkaista...


      • Anonyymi
        Ex bemaristi kirjoitti:

        Totta. Audi on premium, BMW kilpailee lähinnä Toyotan ja Hondan kanssa.

        Audi on Volkkari eli ei ole premium. Bmw ja Mersu on niitä premium laatu autoja.


      • Anonyymi
        Ex bemaristi kirjoitti:

        Heh heh. Noin te BMW-Pärret yritätte itsellenne uskotella. Audi päihittää BMW:n jokaisella osa-alueella.

        Perustele miksi se Audin ritsa on muka parempi kuin Bemari tai Mersu.


      • Anonyymi
        Aivan kirjoitti:

        onhan se komian näköönen, mutta...Niin, rehellisesti en osaa sanoa kun en tierä. Itte oon kuitenkin BMW miehiä. MB kuuluu myös autovarikkooni.

        Juurikin näin Bemari ja Mersu on niitä oikeita premium autoja. Audi on vain yli hinnoiteltu Volkswagen. Eli näiden kolmen järjestys on tämä

        1:bmw
        2: Mercedes Benz
        3:hienostelu vw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etuveto on vanhuksille ja heikoille.

        Totta etuveto on vain vanhuksille ja sellaisille nössöille jotka eivät uskalla ajaa takavetoisella. Takaveto on miljardi kertaa etuvetoa parempi. Mutta paras veto tapa on neliveto.


    • audi motors

      Minäkin annan ääneni Audille. Bemarilla on loistavia koneita mutta aika tylsä ja eikä herätä tunteita.

      • HyvääPäivääKaikille!

        Eipä ainakaan Amerikan rikkaimmat ajattele ja tunne samoin...

        Siellä ei kymmenen suosituimman auton joukossa Audia näy eikä kuulu.

        Kolmen kärki on MB E-sarjalainen, BMWn 3-sarjalainen luxury sedan, ja kolmannella sijalla MBn C-sarjalainen. Joista onkin kovat rankkaukset. Luehan ja ylläty:

        "BMW: n 3-sarjan ylellinen (luxury) sedan on autoteollisuuden vertailuarvo ja on yksinkertaisesti yksi parhaista luksusautoista mitä rahalla saa ... Ihmiset, joilla on käytettävissä olevat varat tietävät tämän ja ostavat 3-sarjaa joukoittain".

        BMW:n 3-sarja on myös Amerikan Rikkaimpien toiseksi Suosituin Auto.

        "BMW's 3 Series luxury sedan is a benchmark in the auto industry and is simply one of the best luxury cars money can buy for its driving dynamics and luxury features. People with disposable income know this and are buying up the venerable 3 Series in droves".

        ... "BMW`n 3-sarjan luxury sedan on ... yksinkertaisesti yksi parhaimpia luxus autoja mitä rahalla voi ostaa" ...

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/

        Mercedes`in E-sarjaa Amerikan rikkaimmat ihmiset ostavat vielä enemmän kuin Bemarin 3-sarjan luxury sedania, mutta kommentit mitä luksukseen ja sellaiseen tulee ovat samaa luokkaa BMWn kanssa, eli että

        E-luokan Mercedes, ja BMWn 3-sarjan luxury(ylellinen) sedan, molemmat ovat yksiä parhaista saatavilla olevista luksus autoista, tässä MBn teksi osuus:

        (Mercedes) "The E-Class is another one of the best luxury vehicles available today".

        ..."E-luokan Mercedes Benz on eräs toinen(another) parhaista luksus kulkuneuvoista joita on saatavissa nykypäivänä"...

        Amerikan rikkaimpien kolmanneksi eniten ostama auto on myös Mercedes, tarkemmin sanottuna C-luokan Mercedes, mutta kyseessä on listaus mitä Amerikan rikkaimmat ostavat eniten, ei autojen paremmuusjärjestys, näin lukemani ymmärtäisin, ja artikkelin kommentit luksuksesta ym. kun puhutaan ko. autoista sinänsä, niiden ominaisuuksista ja sen sellaisesta. Ja tässä BMWn 3-sarjan luxury sedan kyllä saa korkean luokituksen!

        Eli:
        "BMW: n 3-sarjan ylellinen (luxury) sedan on autoteollisuuden vertailuarvo ja on yksinkertaisesti yksi parhaista luksusautoista mitä rahalla saa ... Ihmiset, joilla on käytettävissä olevat varat tietävät tämän ja ostavat 3-sarjaa joukoittain".

        Oikein Hyvää Päivää Kaikille! Itselleni oli oikein ilahduttavaa luettavaa nämä edellämainitut asiat BMWn 3-sarjan luxury sedania koskien! :)


      • Superluxus 316i
        HyvääPäivääKaikille! kirjoitti:

        Eipä ainakaan Amerikan rikkaimmat ajattele ja tunne samoin...

        Siellä ei kymmenen suosituimman auton joukossa Audia näy eikä kuulu.

        Kolmen kärki on MB E-sarjalainen, BMWn 3-sarjalainen luxury sedan, ja kolmannella sijalla MBn C-sarjalainen. Joista onkin kovat rankkaukset. Luehan ja ylläty:

        "BMW: n 3-sarjan ylellinen (luxury) sedan on autoteollisuuden vertailuarvo ja on yksinkertaisesti yksi parhaista luksusautoista mitä rahalla saa ... Ihmiset, joilla on käytettävissä olevat varat tietävät tämän ja ostavat 3-sarjaa joukoittain".

        BMW:n 3-sarja on myös Amerikan Rikkaimpien toiseksi Suosituin Auto.

        "BMW's 3 Series luxury sedan is a benchmark in the auto industry and is simply one of the best luxury cars money can buy for its driving dynamics and luxury features. People with disposable income know this and are buying up the venerable 3 Series in droves".

        ... "BMW`n 3-sarjan luxury sedan on ... yksinkertaisesti yksi parhaimpia luxus autoja mitä rahalla voi ostaa" ...

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/

        Mercedes`in E-sarjaa Amerikan rikkaimmat ihmiset ostavat vielä enemmän kuin Bemarin 3-sarjan luxury sedania, mutta kommentit mitä luksukseen ja sellaiseen tulee ovat samaa luokkaa BMWn kanssa, eli että

        E-luokan Mercedes, ja BMWn 3-sarjan luxury(ylellinen) sedan, molemmat ovat yksiä parhaista saatavilla olevista luksus autoista, tässä MBn teksi osuus:

        (Mercedes) "The E-Class is another one of the best luxury vehicles available today".

        ..."E-luokan Mercedes Benz on eräs toinen(another) parhaista luksus kulkuneuvoista joita on saatavissa nykypäivänä"...

        Amerikan rikkaimpien kolmanneksi eniten ostama auto on myös Mercedes, tarkemmin sanottuna C-luokan Mercedes, mutta kyseessä on listaus mitä Amerikan rikkaimmat ostavat eniten, ei autojen paremmuusjärjestys, näin lukemani ymmärtäisin, ja artikkelin kommentit luksuksesta ym. kun puhutaan ko. autoista sinänsä, niiden ominaisuuksista ja sen sellaisesta. Ja tässä BMWn 3-sarjan luxury sedan kyllä saa korkean luokituksen!

        Eli:
        "BMW: n 3-sarjan ylellinen (luxury) sedan on autoteollisuuden vertailuarvo ja on yksinkertaisesti yksi parhaista luksusautoista mitä rahalla saa ... Ihmiset, joilla on käytettävissä olevat varat tietävät tämän ja ostavat 3-sarjaa joukoittain".

        Oikein Hyvää Päivää Kaikille! Itselleni oli oikein ilahduttavaa luettavaa nämä edellämainitut asiat BMWn 3-sarjan luxury sedania koskien! :)

        3-sarja luksusauto?? HAHAHAHHAAAAA!!!! Kiitos päivän nauruista! Kertoo aika paljon tuon tutkimuksen tasosta!!


      • Luitko edes?
        Superluxus 316i kirjoitti:

        3-sarja luksusauto?? HAHAHAHHAAAAA!!!! Kiitos päivän nauruista! Kertoo aika paljon tuon tutkimuksen tasosta!!

        Luitko edes noita auto sivuja jotka linkissä oli?

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/

        Sitäpaitsi myös Amerikan Rikkaimmat ihmiset ovat äänestäneet rahoillaan BMWn 3-sarjan puolesta ostaessaan sitä joukoittain. BMWn 3-sarjan luxury sedan on Amerikan Rikkaimpien ihmisten toiseksi suosituin Luxus-auto. Tämä on tilastoitua faktaa.

        Lue itse linkistä, tai pyydä joku luotettava henkilö kääntämään, niin tiedät mistä on kysymys.

        Hyvää illanjatkoa Sinulle.


      • Anonyymi
        Luitko edes? kirjoitti:

        Luitko edes noita auto sivuja jotka linkissä oli?

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/

        Sitäpaitsi myös Amerikan Rikkaimmat ihmiset ovat äänestäneet rahoillaan BMWn 3-sarjan puolesta ostaessaan sitä joukoittain. BMWn 3-sarjan luxury sedan on Amerikan Rikkaimpien ihmisten toiseksi suosituin Luxus-auto. Tämä on tilastoitua faktaa.

        Lue itse linkistä, tai pyydä joku luotettava henkilö kääntämään, niin tiedät mistä on kysymys.

        Hyvää illanjatkoa Sinulle.

        Ei "luxus" ole synonyymi sanalle "laatu".
        Luxus voi vain näennäisesti näyttää luxukselta, mutta todellisuudessa ei kestä aikaa eikä tarkempia tarkasteluja.

        Eikä "rikas" ole synonyymi sanalle "asiantuntija".
        Rikas ostaa sitä miltä hänestä juuri sillä hetkellä sattuu tuntumaan, asiaan juurikaan sen enempää syventymättä ja aikaa tuhlaamatta.
        Sen sijaan köyhä tai vähemmän varakas joutuu perehtymään asioihin, ja selvittämään oikeasti hinta/laatu suhteeltaan parhaan auton, ja valitettavasti tässä faktatiedossa bemari ei pärjää.


      • Anonyymi

        Se Audin romu ei kyllä herätä mitään tunteita. Se on vain kalliimpi Volkswagen ja Audi se vasta tylsä on. Bmw ja Mersu on paljon mielenkiintoisempia ja herättää paljon enemmän tunteita. Ja Bemari ja Mersu on myös kunnon takavetoja, ei mitään etuveto ritsoja niin kuin audit. Kaikkia saa toki nelivetona, mutta takaveto on etuvetoa paljon parempi.


    • gvdgdga

      Bemarista tulee lähinnä mieleen vanhat, rumat ja kaljut mummot, joiden henki haisee pahalle. Audi ja Mersu ihan eri luokkaa. Niillä ajaa nuoret ja seksikkäät.

      • Audista

        tulee mieleen juppi, jolla on kiire ajella toisten puskureissa.


    • 2 2

      Minulle tulee Audista mieleen serkkupoikani, sekä etenkin ninikään miespuolinen koulukaverini, molemmat vaikeita tapauksia. Sekä myös eräs vaikea luonteinen mieshenkilö.

    • Parasta A-ryhmää

      Audi = A-Class
      ja
      BMW = B-Class

      Siinäpä se tärkein ero!

      • ei oo todellakaan totta

        Audi sisältää samaa VW tekniikkaa, kuin Skoda, se on vain naamioitu kalliimman näköiseksi. BMW taas on suuniteltu alusta lähtien siksi mitä on. Moottorit ja vetojärjestlmäkin on BMWssä fiksummat.


      • aatsipoppaaa
        ei oo todellakaan totta kirjoitti:

        Audi sisältää samaa VW tekniikkaa, kuin Skoda, se on vain naamioitu kalliimman näköiseksi. BMW taas on suuniteltu alusta lähtien siksi mitä on. Moottorit ja vetojärjestlmäkin on BMWssä fiksummat.

        Bmw on kehityksen muinaisjäänne.


      • BMW myynti kasvanut
        aatsipoppaaa kirjoitti:

        Bmw on kehityksen muinaisjäänne.

        BMW on ainoa automerkki jonka myynti Suomessa, kuin myös koko Euroopassa, on Kasvanut, ei muinaisuudessa, vaan tämä on nykypäivää. Aivan viimeisimpiä uutisia:

        "Voittajaksi nousi BMW, joka kasvoi 17,1 prosenttia viime vuoden vastaavasta jaksosta"

        Esim. uusien Audien myynti laski -35,3%.


        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw voitti, ford havisi/201303372329?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi


      • OikeaAudiA5
        BMW myynti kasvanut kirjoitti:

        BMW on ainoa automerkki jonka myynti Suomessa, kuin myös koko Euroopassa, on Kasvanut, ei muinaisuudessa, vaan tämä on nykypäivää. Aivan viimeisimpiä uutisia:

        "Voittajaksi nousi BMW, joka kasvoi 17,1 prosenttia viime vuoden vastaavasta jaksosta"

        Esim. uusien Audien myynti laski -35,3%.


        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw voitti, ford havisi/201303372329?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi

        Ottamatta kantaa alkuperäiseen kysymykseen (en osaa vastata kumpi parempi), niin oletkohan yhtään tutkinut tilastoja ja faktoja tarkemmin, miettien mistä tuo BMW:n myynnin lisäys parina kuukautena on johtunut?


      • Anonyymi

        Audi on paska auto ja bmw paras auto ja Mersu toiseksi paras auto.


      • Anonyymi
        ei oo todellakaan totta kirjoitti:

        Audi sisältää samaa VW tekniikkaa, kuin Skoda, se on vain naamioitu kalliimman näköiseksi. BMW taas on suuniteltu alusta lähtien siksi mitä on. Moottorit ja vetojärjestlmäkin on BMWssä fiksummat.

        Totta turiset


      • Anonyymi
        aatsipoppaaa kirjoitti:

        Bmw on kehityksen muinaisjäänne.

        Siis nimenomaan ei ole. Audi on sellainen.


    • -kommentti

      Myynnin lisäys johtuu siitä, että ihmiset ovat ostaneet BMWtä enemmän.

      Onko sinulla asiasta jotain muuta faktaa?

      • BMW myynti kasvanut

        Oletko sinä nimim. "OikeaAudiA5" tutkinut asiaa?, ja mikä on mielipiteesi/mitkä ovat ne faktat joilla BMW myynnin lisäys mielestäsi selittyy?

        Minun käsittääkseni lisäys johtuu yksinkertaisesti ainoastaan juuri siitä, että jostain syystä, mitä itse en tiedä, ihmiset ovat halunneet ostaa enemmän juuri BMW:tä.

        Kuten tuossa aiempana esimerkki Amerikasta: "...myös Amerikan Rikkaimmat ihmiset ovat äänestäneet rahoillaan BMWn 3-sarjan puolesta ostaessaan sitä joukoittain. BMWn 3-sarjan luxury sedan on Amerikan Rikkaimpien ihmisten toiseksi suosituin Luxus-auto"...

        Tuossa oli myös muutakin mukavaa luettavaa itselleni: ""BMW: n 3-sarjan ylellinen (luxury) sedan on autoteollisuuden vertailuarvo ja on yksinkertaisesti yksi parhaista luksusautoista mitä rahalla saa ... Ihmiset, joilla on käytettävissä olevat varat tietävät tämän ja ostavat 3-sarjaa joukoittain".

        Niin, mietin vain, (en todellakaan tiedä, enkä ole ehtinyt enemmän tutkimaan aihetta,) voisiko syy suureen myynnin lisäykseen olla, että Euroopassakin ihmiset ajattelisivat samoin kuin nuo Amerikan rikkaimmat?

        Mitä sinä ajattelet ja millaista tietoa/faktaa sinulla mahdollisesti on?


      • trololololololo69
        BMW myynti kasvanut kirjoitti:

        Oletko sinä nimim. "OikeaAudiA5" tutkinut asiaa?, ja mikä on mielipiteesi/mitkä ovat ne faktat joilla BMW myynnin lisäys mielestäsi selittyy?

        Minun käsittääkseni lisäys johtuu yksinkertaisesti ainoastaan juuri siitä, että jostain syystä, mitä itse en tiedä, ihmiset ovat halunneet ostaa enemmän juuri BMW:tä.

        Kuten tuossa aiempana esimerkki Amerikasta: "...myös Amerikan Rikkaimmat ihmiset ovat äänestäneet rahoillaan BMWn 3-sarjan puolesta ostaessaan sitä joukoittain. BMWn 3-sarjan luxury sedan on Amerikan Rikkaimpien ihmisten toiseksi suosituin Luxus-auto"...

        Tuossa oli myös muutakin mukavaa luettavaa itselleni: ""BMW: n 3-sarjan ylellinen (luxury) sedan on autoteollisuuden vertailuarvo ja on yksinkertaisesti yksi parhaista luksusautoista mitä rahalla saa ... Ihmiset, joilla on käytettävissä olevat varat tietävät tämän ja ostavat 3-sarjaa joukoittain".

        Niin, mietin vain, (en todellakaan tiedä, enkä ole ehtinyt enemmän tutkimaan aihetta,) voisiko syy suureen myynnin lisäykseen olla, että Euroopassakin ihmiset ajattelisivat samoin kuin nuo Amerikan rikkaimmat?

        Mitä sinä ajattelet ja millaista tietoa/faktaa sinulla mahdollisesti on?

        Hehee, tarviikin olla tosi rikas jenkeissä jos haluaa M3:n. Saa ihan pilkkahinalla vrt. suomen hintoihin XD


      • OikeaAudiA5
        BMW myynti kasvanut kirjoitti:

        Oletko sinä nimim. "OikeaAudiA5" tutkinut asiaa?, ja mikä on mielipiteesi/mitkä ovat ne faktat joilla BMW myynnin lisäys mielestäsi selittyy?

        Minun käsittääkseni lisäys johtuu yksinkertaisesti ainoastaan juuri siitä, että jostain syystä, mitä itse en tiedä, ihmiset ovat halunneet ostaa enemmän juuri BMW:tä.

        Kuten tuossa aiempana esimerkki Amerikasta: "...myös Amerikan Rikkaimmat ihmiset ovat äänestäneet rahoillaan BMWn 3-sarjan puolesta ostaessaan sitä joukoittain. BMWn 3-sarjan luxury sedan on Amerikan Rikkaimpien ihmisten toiseksi suosituin Luxus-auto"...

        Tuossa oli myös muutakin mukavaa luettavaa itselleni: ""BMW: n 3-sarjan ylellinen (luxury) sedan on autoteollisuuden vertailuarvo ja on yksinkertaisesti yksi parhaista luksusautoista mitä rahalla saa ... Ihmiset, joilla on käytettävissä olevat varat tietävät tämän ja ostavat 3-sarjaa joukoittain".

        Niin, mietin vain, (en todellakaan tiedä, enkä ole ehtinyt enemmän tutkimaan aihetta,) voisiko syy suureen myynnin lisäykseen olla, että Euroopassakin ihmiset ajattelisivat samoin kuin nuo Amerikan rikkaimmat?

        Mitä sinä ajattelet ja millaista tietoa/faktaa sinulla mahdollisesti on?

        Ensinnäkin täytyy todeta, että BMW 3-sarja ei ole edes Suomessaa mikään luxus auto, saati sitten USA:ssa. Mitkään rikkaat eivät tuon hintaisilla autoilla ajele, eikä tämä ole mikään arvostelu Bemaria kohtaan, vaan pätee ihan yleisesti tuon hintaluokan autoihin. Se on toki totta, että uusi BMW 3-sarja on erinomainen auto luokassaan, mutta luxuksesta ollaan vielä aika kaukana. Edes BMW 5-sarja tai vastaavan luokan autot eivät ole mitään luxusta edes Suomessa, eikä varsinkaan USA:ssa.

        Kyllä, toki katsonut tilastoja ja on päivän selvää, mistä BMW:n myynnin kasvu tulee. Ainoa BMW malli, joka on selvästi kasvattanut myyntiään, on BMW 3-sarja. Ja myynnin kasvu on itsestään selvää, koska vuosi sitten jokainen tiesi, että uusi malli on pian kaupoissa ja vanhaa mallia myytiin poikkeuksellisen vähän. Nyt uutta 3-sarjaa on myyty "normaali" määrä ja 3-sarjan myynti on siten kasvanut sadoilla prosenteilla (muistaakseni lähes 300 %). Koska 3-sarja on BMW:n tärkein malli, on tämä tietysti nostanut koko BMW-malliston myyntiprosenttia huomattavasti. Esimerkiksi 5-sarjan myynti oli pysynyt muistaakseni jokseenkin ennallaan, joka on tietysti sekin hyvä saavutus tällä hetkellä. Toisaalta on myös selviä syitä, miksi 5-sarjan myynti on säilynyt ennallaan, eikä laskenut, kuten markkinatilanteen mukaan voisi kuvitella. Autoahan on myyty käytännössä 5000 euron alennuksella, kun automaatti on ollut ilmainen ja nelivetokin lähes ilmainen. Tämä on aivan varmasti vaikuttanut positiivisesti 5-sarjan myyntiin parin kuukauden ajanjaksolla.

        Summauksena tästä voisi siis sanoa, että yhden tai kahden kuukauden tilastot ovat aivan liian lyhyitä, jotta niistä jotain johtopäätöksiä voisi tehdä myynnin suhteen. Tärkeän mallisarjan tuleva/tapahtunut uudistus vaikuttaa niin paljon muutaman kuukauden kokonaismyyntiin negatiivisesti/positiivisesti, että tarkasteltavan ajanjakson on oltava pidempi, jos haluaa oikeasti tilastoja tarkastella neutraalisti. Tarkoitushakuinen ntilastojen "tutkiminen" on sitten asia erikseen.

        Ja jottei kukaan hermostu, en edelleenkään ota kantaa Audin tai Bemarin paremmuuteen. Molemmat tekevät loistavia autoja ja itselleni kelpaa kumpi merkki tahansa, kunhan löydän itselleni sopivan mallin. Viimeksi se oli Audi, ehkä seuraavaksi BMW.


      • Mersumies
        OikeaAudiA5 kirjoitti:

        Ensinnäkin täytyy todeta, että BMW 3-sarja ei ole edes Suomessaa mikään luxus auto, saati sitten USA:ssa. Mitkään rikkaat eivät tuon hintaisilla autoilla ajele, eikä tämä ole mikään arvostelu Bemaria kohtaan, vaan pätee ihan yleisesti tuon hintaluokan autoihin. Se on toki totta, että uusi BMW 3-sarja on erinomainen auto luokassaan, mutta luxuksesta ollaan vielä aika kaukana. Edes BMW 5-sarja tai vastaavan luokan autot eivät ole mitään luxusta edes Suomessa, eikä varsinkaan USA:ssa.

        Kyllä, toki katsonut tilastoja ja on päivän selvää, mistä BMW:n myynnin kasvu tulee. Ainoa BMW malli, joka on selvästi kasvattanut myyntiään, on BMW 3-sarja. Ja myynnin kasvu on itsestään selvää, koska vuosi sitten jokainen tiesi, että uusi malli on pian kaupoissa ja vanhaa mallia myytiin poikkeuksellisen vähän. Nyt uutta 3-sarjaa on myyty "normaali" määrä ja 3-sarjan myynti on siten kasvanut sadoilla prosenteilla (muistaakseni lähes 300 %). Koska 3-sarja on BMW:n tärkein malli, on tämä tietysti nostanut koko BMW-malliston myyntiprosenttia huomattavasti. Esimerkiksi 5-sarjan myynti oli pysynyt muistaakseni jokseenkin ennallaan, joka on tietysti sekin hyvä saavutus tällä hetkellä. Toisaalta on myös selviä syitä, miksi 5-sarjan myynti on säilynyt ennallaan, eikä laskenut, kuten markkinatilanteen mukaan voisi kuvitella. Autoahan on myyty käytännössä 5000 euron alennuksella, kun automaatti on ollut ilmainen ja nelivetokin lähes ilmainen. Tämä on aivan varmasti vaikuttanut positiivisesti 5-sarjan myyntiin parin kuukauden ajanjaksolla.

        Summauksena tästä voisi siis sanoa, että yhden tai kahden kuukauden tilastot ovat aivan liian lyhyitä, jotta niistä jotain johtopäätöksiä voisi tehdä myynnin suhteen. Tärkeän mallisarjan tuleva/tapahtunut uudistus vaikuttaa niin paljon muutaman kuukauden kokonaismyyntiin negatiivisesti/positiivisesti, että tarkasteltavan ajanjakson on oltava pidempi, jos haluaa oikeasti tilastoja tarkastella neutraalisti. Tarkoitushakuinen ntilastojen "tutkiminen" on sitten asia erikseen.

        Ja jottei kukaan hermostu, en edelleenkään ota kantaa Audin tai Bemarin paremmuuteen. Molemmat tekevät loistavia autoja ja itselleni kelpaa kumpi merkki tahansa, kunhan löydän itselleni sopivan mallin. Viimeksi se oli Audi, ehkä seuraavaksi BMW.

        Suosittelen katsomaan myös Mercedeksen uusimpia malleja, esim. uusin E-sarjalainen uusimmalla faceliftillä on ylivoimainen tyylikkyydeltään, ajettavuudeltaan, ulkonäöltään ja ennen kaikkea kaikkein arvostetuin ja paras automerkki: Mercedes-Benz. Pääset väittelemästä siitä onko Audi "ylihintainen volkkari" tai jopa "skoda" eikä sinun tarvitse vaivata päätäsi sillä onko Audi vai BMW "parempi" tai "arvostetumpi" automerkki.

        E-sarjalaisesta pitäisi löytyä auto kaikenlaisilla specseillä: on sedan, farmari, avoauto, bensa, diesel, maakaasu, hybridi, takaveto, neliveto, manuaali ja automaatti, löytyy urheiluversiota lähes 500hv tehoilla (AMG), melkein kymmenen eri moottorivaihtoehtoa jne. Lisäksi kaikkein edistyksellisintä tekniikkaa ja etenkin maailman edistyksellisintä turvatekniikkaa.

        Erittäin arvokkaan näköinen ja oloinen auto maailman parhaalla merkillä: Mercedes-Benz


      • A5 3,0 tdi q
        Mersumies kirjoitti:

        Suosittelen katsomaan myös Mercedeksen uusimpia malleja, esim. uusin E-sarjalainen uusimmalla faceliftillä on ylivoimainen tyylikkyydeltään, ajettavuudeltaan, ulkonäöltään ja ennen kaikkea kaikkein arvostetuin ja paras automerkki: Mercedes-Benz. Pääset väittelemästä siitä onko Audi "ylihintainen volkkari" tai jopa "skoda" eikä sinun tarvitse vaivata päätäsi sillä onko Audi vai BMW "parempi" tai "arvostetumpi" automerkki.

        E-sarjalaisesta pitäisi löytyä auto kaikenlaisilla specseillä: on sedan, farmari, avoauto, bensa, diesel, maakaasu, hybridi, takaveto, neliveto, manuaali ja automaatti, löytyy urheiluversiota lähes 500hv tehoilla (AMG), melkein kymmenen eri moottorivaihtoehtoa jne. Lisäksi kaikkein edistyksellisintä tekniikkaa ja etenkin maailman edistyksellisintä turvatekniikkaa.

        Erittäin arvokkaan näköinen ja oloinen auto maailman parhaalla merkillä: Mercedes-Benz

        Vaikea on mersua ottaa mukaan vertailuun,jo karmea ohjaus karkottaa ostajia.
        Ehkä papoille on ihan ok kun ohjaus ei keskitä/palauta,mutta jos vaaditaan vähän dynaamisuutta....


      • mersumies
        A5 3,0 tdi q kirjoitti:

        Vaikea on mersua ottaa mukaan vertailuun,jo karmea ohjaus karkottaa ostajia.
        Ehkä papoille on ihan ok kun ohjaus ei keskitä/palauta,mutta jos vaaditaan vähän dynaamisuutta....

        Siis uusimmissa mersuissa sitä ohjausta on muutettu niin että se on tunnokas, tarkka ja palauttava, parempi kuin esim. Audeissa, käy vaikka testaamassa!


      • A5 3,0 tdi q
        mersumies kirjoitti:

        Siis uusimmissa mersuissa sitä ohjausta on muutettu niin että se on tunnokas, tarkka ja palauttava, parempi kuin esim. Audeissa, käy vaikka testaamassa!

        Viimeviikolla ajelin vuokraamon e220 cdi a:lla ja ainakin siinä ohjaus oli aivan järkyttävän huono,autossa oli kilsoja jo 30t,joten en tiedä onko uudemmat jo parempia.
        Mutta aikaisemmin ajamissani meseissä on kaikissa ollut sama ongelma.
        Auto ihan hyvää ajaa isoilla teillä,mutta audi selkeästi parempi kaupungissa ja bemari selkeästi sporttisin.


      • mersumies
        A5 3,0 tdi q kirjoitti:

        Viimeviikolla ajelin vuokraamon e220 cdi a:lla ja ainakin siinä ohjaus oli aivan järkyttävän huono,autossa oli kilsoja jo 30t,joten en tiedä onko uudemmat jo parempia.
        Mutta aikaisemmin ajamissani meseissä on kaikissa ollut sama ongelma.
        Auto ihan hyvää ajaa isoilla teillä,mutta audi selkeästi parempi kaupungissa ja bemari selkeästi sporttisin.

        Voi olla että tuossa e:ssä oli vielä "vanhan filosofian" osittain tarkoituksellisestikin tunnoton ohjaus. Selvästi uudistettu ohjaus on ainakin uusimmassa a:ssa ja uusimmassa cls:ssä eli kokonaan uusissa korimalleissa. Tuo sama uusi ohjaus tulee jatkossa kaikkiin uusiin malleihin (w222 s, w213 e, w205 c, ja se on siis Jo uusimmassa a:ssa ja cls:ssä. Parhaiten saat käsityksen siitä uudessa cls:ssä, vertaa sitä vaikka Audi a7 tai bmw 6 ohjaukseen


      • BMW myynti kasvanut
        trololololololo69 kirjoitti:

        Hehee, tarviikin olla tosi rikas jenkeissä jos haluaa M3:n. Saa ihan pilkkahinalla vrt. suomen hintoihin XD

        Kai se nyt jotain kertoo, jos rikkaimmat joilla on varaa ostaa mikä tahansa auto, kuitenkin ostaa 3-sarjan BMW tä ? Jopa toiseksi eniten.


      • "BMW myynti..."
        mersumies kirjoitti:

        Voi olla että tuossa e:ssä oli vielä "vanhan filosofian" osittain tarkoituksellisestikin tunnoton ohjaus. Selvästi uudistettu ohjaus on ainakin uusimmassa a:ssa ja uusimmassa cls:ssä eli kokonaan uusissa korimalleissa. Tuo sama uusi ohjaus tulee jatkossa kaikkiin uusiin malleihin (w222 s, w213 e, w205 c, ja se on siis Jo uusimmassa a:ssa ja cls:ssä. Parhaiten saat käsityksen siitä uudessa cls:ssä, vertaa sitä vaikka Audi a7 tai bmw 6 ohjaukseen

        "BMW 3-sarja ei ole edes Suomessa mikään luxus auto, saati sitten USA:ssa. Mitkään rikkaat eivät tuon hintaisilla autoilla ajele, eikä tämä ole mikään arvostelu Bemaria kohtaan, vaan pätee ihan yleisesti tuon hintaluokan autoihin. Se on toki totta, että uusi BMW 3-sarja on erinomainen auto luokassaan, mutta luxuksesta ollaan vielä aika kaukana".

        Kommenttina edelliseen:

        Näin kuitenkin 3-sarjankin BMW:n Amerikassa näköjään luokittelevat. Siis Luxus-autoksi. En tiedä mistä sitten johtunee. ("BMW's 3 Series luxury sedan is a benchmark in the auto industry and is simply one of the best luxury cars money can buy for its driving dynamics and luxury features. People with disposable income know this and are buying up the venerable 3 Series in droves").

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/

        Se, minkä hintainen joku auto on, ei vaikuta siihen millaisia autoja rikkaimmat ihmiset ostavat. He voivat aivan hyvin ostaa halvahkon auton joka heitä miellyttää. Näin luulisin, on käynyt myös näiden Amerikan rikkaimpien tapauksessa. Sen ymmärtää hyvin, että vähävaraisempi ei voi ostaa kalliimpaa autoa, kuin minkä taloudellinen tilanne sallii, mutta jolla rahaa on käytettävissä, voi kyllä ostaa auton mikä miellyttää, vaikka ko. auto olisi halpakin.


      • "BMW myynti..."
        "BMW myynti..." kirjoitti:

        "BMW 3-sarja ei ole edes Suomessa mikään luxus auto, saati sitten USA:ssa. Mitkään rikkaat eivät tuon hintaisilla autoilla ajele, eikä tämä ole mikään arvostelu Bemaria kohtaan, vaan pätee ihan yleisesti tuon hintaluokan autoihin. Se on toki totta, että uusi BMW 3-sarja on erinomainen auto luokassaan, mutta luxuksesta ollaan vielä aika kaukana".

        Kommenttina edelliseen:

        Näin kuitenkin 3-sarjankin BMW:n Amerikassa näköjään luokittelevat. Siis Luxus-autoksi. En tiedä mistä sitten johtunee. ("BMW's 3 Series luxury sedan is a benchmark in the auto industry and is simply one of the best luxury cars money can buy for its driving dynamics and luxury features. People with disposable income know this and are buying up the venerable 3 Series in droves").

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/

        Se, minkä hintainen joku auto on, ei vaikuta siihen millaisia autoja rikkaimmat ihmiset ostavat. He voivat aivan hyvin ostaa halvahkon auton joka heitä miellyttää. Näin luulisin, on käynyt myös näiden Amerikan rikkaimpien tapauksessa. Sen ymmärtää hyvin, että vähävaraisempi ei voi ostaa kalliimpaa autoa, kuin minkä taloudellinen tilanne sallii, mutta jolla rahaa on käytettävissä, voi kyllä ostaa auton mikä miellyttää, vaikka ko. auto olisi halpakin.

        According to a recent study, just because you're rich doesn't necessarily mean that you flaunt it on the road.

        The study, done by TrueCar.com looked at the 10 best selling cars in the top 10 wealthiest zip codes, as determined by the IRS.

        While some of the vehicles on the list are to be expected (BMWs and Benzes), many others may surprise you. In fact, half of the cars are non-luxury vehicles (and there's a hybrid!) and all but two cost less than $50,000.

        Click through to see what America's rich and famous are driving today. It looks like these millionaires and billionaires aren't so different from the rest of us after all.

        Eli, tutkimuksen mukaan se, että olet rikas ei vällttämättä tarkoita, että pöyhkeilet asialla liikenteessä.

        Kun jotkut autot kymmenen myydyimmän listassa olivat odotettuja(BMWt ja BENZit), niin monet muut voivat yllättää. Tosiasiassa, puolet autoista ovat ei-luxus autoja, ja kaikki kahta lukuunottamatta maksavat alle $50,000.

        Klikkaa nähdäksesi millä Amerikan rikkaat ja kuuluisat ajavat nykyään. Näyttää siltä, että nämä miljonäärit ja biljonäärit eivät ole niin erilaisia kuin me muutkaan.

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/


      • "BMW myynti..."
        "BMW myynti..." kirjoitti:

        According to a recent study, just because you're rich doesn't necessarily mean that you flaunt it on the road.

        The study, done by TrueCar.com looked at the 10 best selling cars in the top 10 wealthiest zip codes, as determined by the IRS.

        While some of the vehicles on the list are to be expected (BMWs and Benzes), many others may surprise you. In fact, half of the cars are non-luxury vehicles (and there's a hybrid!) and all but two cost less than $50,000.

        Click through to see what America's rich and famous are driving today. It looks like these millionaires and billionaires aren't so different from the rest of us after all.

        Eli, tutkimuksen mukaan se, että olet rikas ei vällttämättä tarkoita, että pöyhkeilet asialla liikenteessä.

        Kun jotkut autot kymmenen myydyimmän listassa olivat odotettuja(BMWt ja BENZit), niin monet muut voivat yllättää. Tosiasiassa, puolet autoista ovat ei-luxus autoja, ja kaikki kahta lukuunottamatta maksavat alle $50,000.

        Klikkaa nähdäksesi millä Amerikan rikkaat ja kuuluisat ajavat nykyään. Näyttää siltä, että nämä miljonäärit ja biljonäärit eivät ole niin erilaisia kuin me muutkaan.

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/

        Elikkä Luxus-autoja 10 ostetuimman joukossa oli puolet, so. Kaksi BMW :tä,
        kaksi MB:tä, ja yksi Lexus.

        Amerikan rikkaimpien eniten ostamat:

        1. MB E-luokka
        2.BMW 3-sarjan luxury sedan
        3. MB C-luokka
        4. Lexus RX

        ja sijalla 10. BMW X5

        Nämä viisi listalla ovat siis Luxus-autoja.


      • BMW myynti kasvanut
        BMW myynti kasvanut kirjoitti:

        Kai se nyt jotain kertoo, jos rikkaimmat joilla on varaa ostaa mikä tahansa auto, kuitenkin ostaa 3-sarjan BMW tä ? Jopa toiseksi eniten.

        Se, minkä hintainen joku auto on, ei vaikuta siihen millaisia autoja rikkaimmat ihmiset ostavat. He voivat aivan hyvin ostaa halvahkon auton joka heitä miellyttää. Näin luulisin, on käynyt myös näiden Amerikan rikkaimpien tapauksessa. Sen ymmärtää hyvin, että vähävaraisempi ei voi ostaa kalliimpaa autoa, kuin minkä taloudellinen tilanne sallii, mutta jolla rahaa on käytettävissä, voi kyllä ostaa auton mikä miellyttää, vaikka ko. auto olisi halpakin.

        "According to a recent study, just because you're rich doesn't necessarily mean that you flaunt it on the road.

        The study, done by TrueCar.com looked at the 10 best selling cars in the top 10 wealthiest zip codes, as determined by the IRS.

        While some of the vehicles on the list are to be expected (BMWs and Benzes), many others may surprise you. In fact, half of the cars are non-luxury vehicles (and there's a hybrid!) and all but two cost less than $50,000.

        Click through to see what America's rich and famous are driving today. It looks like these millionaires and billionaires aren't so different from the rest of us after all".

        Eli, tutkimuksen mukaan se, että olet rikas ei vällttämättä tarkoita, että pöyhkeilet asialla liikenteessä.

        Kun jotkut autot kymmenen myydyimmän listassa olivat odotettuja(BMWt ja BENZit), niin monet muut voivat yllättää. Tosiasiassa, puolet autoista ovat ei-luxus autoja, ja kaikki kahta lukuunottamatta maksavat alle $50,000.

        Klikkaa nähdäksesi millä Amerikan rikkaat ja kuuluisat ajavat nykyään. Näyttää siltä, että nämä miljonäärit ja biljonäärit eivät ole niin erilaisia kuin me muutkaan.

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/


      • "BMW myynti..."
        BMW myynti kasvanut kirjoitti:

        Se, minkä hintainen joku auto on, ei vaikuta siihen millaisia autoja rikkaimmat ihmiset ostavat. He voivat aivan hyvin ostaa halvahkon auton joka heitä miellyttää. Näin luulisin, on käynyt myös näiden Amerikan rikkaimpien tapauksessa. Sen ymmärtää hyvin, että vähävaraisempi ei voi ostaa kalliimpaa autoa, kuin minkä taloudellinen tilanne sallii, mutta jolla rahaa on käytettävissä, voi kyllä ostaa auton mikä miellyttää, vaikka ko. auto olisi halpakin.

        "According to a recent study, just because you're rich doesn't necessarily mean that you flaunt it on the road.

        The study, done by TrueCar.com looked at the 10 best selling cars in the top 10 wealthiest zip codes, as determined by the IRS.

        While some of the vehicles on the list are to be expected (BMWs and Benzes), many others may surprise you. In fact, half of the cars are non-luxury vehicles (and there's a hybrid!) and all but two cost less than $50,000.

        Click through to see what America's rich and famous are driving today. It looks like these millionaires and billionaires aren't so different from the rest of us after all".

        Eli, tutkimuksen mukaan se, että olet rikas ei vällttämättä tarkoita, että pöyhkeilet asialla liikenteessä.

        Kun jotkut autot kymmenen myydyimmän listassa olivat odotettuja(BMWt ja BENZit), niin monet muut voivat yllättää. Tosiasiassa, puolet autoista ovat ei-luxus autoja, ja kaikki kahta lukuunottamatta maksavat alle $50,000.

        Klikkaa nähdäksesi millä Amerikan rikkaat ja kuuluisat ajavat nykyään. Näyttää siltä, että nämä miljonäärit ja biljonäärit eivät ole niin erilaisia kuin me muutkaan.

        http://autos.aol.com/gallery/wealthiest-zip-code-cars/

        Luxus-autoja Amerikan rikkaimpien eniten ostamat-kymmenen listalla ovat:

        1. MB E-luokka
        2. BMW 3-sarjan luxury sedan
        3. MB C-luokka
        4. Lexus RX

        ja sijalla 10. BMW X5

        Muut kuin edellämainitut autot listalla, eivät ole luokitellut luxus-autoksi.


      • "BMW myynti..."
        "BMW myynti..." kirjoitti:

        Elikkä Luxus-autoja 10 ostetuimman joukossa oli puolet, so. Kaksi BMW :tä,
        kaksi MB:tä, ja yksi Lexus.

        Amerikan rikkaimpien eniten ostamat:

        1. MB E-luokka
        2.BMW 3-sarjan luxury sedan
        3. MB C-luokka
        4. Lexus RX

        ja sijalla 10. BMW X5

        Nämä viisi listalla ovat siis Luxus-autoja.

        P.S.
        Kiitos "OikeaAudiA5" noista BMW:n myyntiä koskevista tiedoista.


      • gs birotor
        "BMW myynti..." kirjoitti:

        Elikkä Luxus-autoja 10 ostetuimman joukossa oli puolet, so. Kaksi BMW :tä,
        kaksi MB:tä, ja yksi Lexus.

        Amerikan rikkaimpien eniten ostamat:

        1. MB E-luokka
        2.BMW 3-sarjan luxury sedan
        3. MB C-luokka
        4. Lexus RX

        ja sijalla 10. BMW X5

        Nämä viisi listalla ovat siis Luxus-autoja.

        Nuo listan autot eivät ole "luxus" autoja, vaan kuuluvat jenkkien autoluokituksessa luxury osioon , joka ei ole sama asia, vaan euroopassa enempi tuohon "premium" luokituksen alle asetettavissa.

        Oletko todella sitä mieltä, jos käyt hakemassa kaupasta 3-sarjan lähtömallin, että sinulla on luxus auto allasi?
        Miten luokittelisit saman konsernin Rolls-Roycen, onko se luxusta vai mitä se sitten on verrattuna tuohon 3-sarjalaiseen?


      • BMW 520 D
        "BMW myynti..." kirjoitti:

        P.S.
        Kiitos "OikeaAudiA5" noista BMW:n myyntiä koskevista tiedoista.

        Autot tehdään Baijerissa tietää koko maailma, BMW on halutuimpia merkkejä ollut jo pitkään.
        Mersut ovat papparaisten kulkupelejä ja toimivia takseja, Manne voi myös ajaa sillä raveihin.
        Audi on sellainen merkonomin Mersu ja sen voi rahan puutteessa korjata Skoda kaupalla.
        Uusi BMW 500 on tekniikan huippu, eikä tarvitse palella talvisin kuten Volkkareissa.


      • "BMW myynti..."
        gs birotor kirjoitti:

        Nuo listan autot eivät ole "luxus" autoja, vaan kuuluvat jenkkien autoluokituksessa luxury osioon , joka ei ole sama asia, vaan euroopassa enempi tuohon "premium" luokituksen alle asetettavissa.

        Oletko todella sitä mieltä, jos käyt hakemassa kaupasta 3-sarjan lähtömallin, että sinulla on luxus auto allasi?
        Miten luokittelisit saman konsernin Rolls-Roycen, onko se luxusta vai mitä se sitten on verrattuna tuohon 3-sarjalaiseen?

        Olisiko sinulla gs birotor joku linkki laittaa noista Jenkkien luokituksista? Ja vaikka Euroopankin. Ja mahd. mikä niiden suhde toisiinsa on.

        Kiinnostaisi tuo juttu.


      • "BMW myynti..."

      • gs birotor
        "BMW myynti..." kirjoitti:

        Olisiko sinulla gs birotor joku linkki laittaa noista Jenkkien luokituksista? Ja vaikka Euroopankin. Ja mahd. mikä niiden suhde toisiinsa on.

        Kiinnostaisi tuo juttu.

        Monet noista kokoluokituksista tai muista ei ole helposti suoraan käännettävissä/verrattavissa.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification

        Osio:USA, UK and European classification methods


      • "BMW myynti..."
        gs birotor kirjoitti:

        Monet noista kokoluokituksista tai muista ei ole helposti suoraan käännettävissä/verrattavissa.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Car_classification

        Osio:USA, UK and European classification methods

        Kiitos, alan tutkimaan.


      • Luxury vehicle

      • Ultra-luxury cars

      • Premium compact
        Ultra-luxury cars kirjoitti:

        Rolls-Royce näyttää luokitellun Ääri-luksus autoksi.

        Premium compact segment :iin on luokiteltu

        BMW 1-sarja

        sekä Audi A3, Mercedes Benz B-luokka, Lexus CT, Aston Martin Cygnet, ja Volvo C30.


      • Entry-level luxury
        Premium compact kirjoitti:

        Premium compact segment :iin on luokiteltu

        BMW 1-sarja

        sekä Audi A3, Mercedes Benz B-luokka, Lexus CT, Aston Martin Cygnet, ja Volvo C30.

        Entry-level luxury/compact executive cars :iin on luokiteltu mm.

        BMW 3-sarja , Mercedes Benz C-luokka ja Audi A4

        Mid-luxury/executive cars :iin taas mm.

        BMW 5-sarja , Mercedes Benz E-luokka ja Audi A6

        High-end luxury/full-size luxury cars :iin mm.

        BMW 7-sarja , Mercedes Benz S-luokka ja Audi A8

        Ultra-luxury cars :iin mm.

        Rolls-Royce ja Bentley

        Luxus kuljuneuvoihin kuitenkin kuuluu BMW: t tämänkin mukaan.

        Mutta kuinka paljon Wikipediaan voi luottaa?


      • BMW 128i
        Entry-level luxury kirjoitti:

        Entry-level luxury/compact executive cars :iin on luokiteltu mm.

        BMW 3-sarja , Mercedes Benz C-luokka ja Audi A4

        Mid-luxury/executive cars :iin taas mm.

        BMW 5-sarja , Mercedes Benz E-luokka ja Audi A6

        High-end luxury/full-size luxury cars :iin mm.

        BMW 7-sarja , Mercedes Benz S-luokka ja Audi A8

        Ultra-luxury cars :iin mm.

        Rolls-Royce ja Bentley

        Luxus kuljuneuvoihin kuitenkin kuuluu BMW: t tämänkin mukaan.

        Mutta kuinka paljon Wikipediaan voi luottaa?

        Tässä on Entry-level luxury car :iin luokiteltu BMW 128 i !!!

        http://www.autotrader.com/research/article/car-deals/137682/6-best-entry-level-luxury-cars.jsp


      • A5 3,0 tdi q
        mersumies kirjoitti:

        Voi olla että tuossa e:ssä oli vielä "vanhan filosofian" osittain tarkoituksellisestikin tunnoton ohjaus. Selvästi uudistettu ohjaus on ainakin uusimmassa a:ssa ja uusimmassa cls:ssä eli kokonaan uusissa korimalleissa. Tuo sama uusi ohjaus tulee jatkossa kaikkiin uusiin malleihin (w222 s, w213 e, w205 c, ja se on siis Jo uusimmassa a:ssa ja cls:ssä. Parhaiten saat käsityksen siitä uudessa cls:ssä, vertaa sitä vaikka Audi a7 tai bmw 6 ohjaukseen

        Ei valitettavasti ole kokemusta noista uudistetulla ohjauksella varustetuista malleista,mutta toivotaan että homma korjaantuu. En ole juurikaan mersuista kiinnostunut,mutta tuo c-coupe on kieltämättä hieno. Meillä naisväki painostaa x3-bemarin ostoon,vaihtoehtona ei oikein pidetä q5 koska on sisältä vielä vanhaa luukkia ja tällä hetkellä bemari on selkeästi parempi hinta/laatu suhteelta.


      • Hyvä lista

      • Hyvä lista
        A5 3,0 tdi q kirjoitti:

        Ei valitettavasti ole kokemusta noista uudistetulla ohjauksella varustetuista malleista,mutta toivotaan että homma korjaantuu. En ole juurikaan mersuista kiinnostunut,mutta tuo c-coupe on kieltämättä hieno. Meillä naisväki painostaa x3-bemarin ostoon,vaihtoehtona ei oikein pidetä q5 koska on sisältä vielä vanhaa luukkia ja tällä hetkellä bemari on selkeästi parempi hinta/laatu suhteelta.

        Sorry, että häiritsen keskusteluanne, mutta tuo X3 BMW :kin on tuolla Amerikan 30 myydyimmän Luxury auton listalla.


      • AudiA5
        mersumies kirjoitti:

        Voi olla että tuossa e:ssä oli vielä "vanhan filosofian" osittain tarkoituksellisestikin tunnoton ohjaus. Selvästi uudistettu ohjaus on ainakin uusimmassa a:ssa ja uusimmassa cls:ssä eli kokonaan uusissa korimalleissa. Tuo sama uusi ohjaus tulee jatkossa kaikkiin uusiin malleihin (w222 s, w213 e, w205 c, ja se on siis Jo uusimmassa a:ssa ja cls:ssä. Parhaiten saat käsityksen siitä uudessa cls:ssä, vertaa sitä vaikka Audi a7 tai bmw 6 ohjaukseen

        Käsittääkseni CLS on ihan tarkoituksella tehty urheilullisemmaksi kuin E sarja. Eikä pelkästään ohjauksen osalta. CLS:n hyvä ohjaus ei siis välttämättä tarkoita sitä, että muissa uusissa E Mersuissa olisi nyt tunnokas ohjaus. Ainakin jostain testistä luin, että ajettavuus ei ole kovin radikaalisti muuttunut.


      • mersumies
        AudiA5 kirjoitti:

        Käsittääkseni CLS on ihan tarkoituksella tehty urheilullisemmaksi kuin E sarja. Eikä pelkästään ohjauksen osalta. CLS:n hyvä ohjaus ei siis välttämättä tarkoita sitä, että muissa uusissa E Mersuissa olisi nyt tunnokas ohjaus. Ainakin jostain testistä luin, että ajettavuus ei ole kovin radikaalisti muuttunut.

        Joo, ei taida olla muutosta ohjauksessa vielä uudessa e faceliftissä (w212 uusilla ajovaloilla yms) ja voi olla että tulevissakin e ja s sarjalaisissa on ohjaus viritelty "pehmeämmäksi" ja siis vähemmän tunnokkaaksi jos tarkoitus on että kuski ei tunne sormissa tien tärinöitä ja monttuja. Suuntavakaus tulee silti olla kohdillaan tietysti.

        Varsinaisesti selvästi "uusi" ohjaus on tällä hetkellä jo ainakin A:ssa, CLA:ssa, SLK:ssa ja CLS:ssä ja ovathan nuo enempi "sportti" -malleja (paitsi A, mutta sekin aiempaa nuorekkaampi ja sporttisempi)


    • AudiA5

      Audikuskeilla on söpöimmät peput, mutta BMW-miehillä taas parhaimman kokoiset kalut peppurientoihin.

    • Luxury Car Segments

      Luxury Car Brands - Luxus auto merkit & niiden Segmentit(jako)

      $15000 - $20000
      Premium

      BMW 1 Series
      Audi A3
      Mercedes Benz B-Class

      $20000 - $40000
      Entry-level

      BMW 3 Series
      Audi A4
      Mercedes Benz C-Class
      Acura TL
      Lexus ES

      $40000 - $60000
      Mid-level

      BMW 5 Series
      Audi A6
      Mercedes Benz E-Class
      Acura RL
      Infiniti M37/56

      $60000 - $100000

      High-end
      BMW 7 Series
      Audi A8
      Mercedes Benz S-Class

      Above $100000
      Ultra Luxury

      Rolls Royce
      Maybach
      Maserati
      Aston Martin
      Bentley

    • Bemari

      Pesee audin 10000-0, koska se on alusta asti suuniteltu premiumiksi, toisin kuin kalliimman näköinen volkkari.

      • jing jang pong

        Bemari on miesten peli ja homosteluhan on miesten hommaa.


    • petepower

      BMW yksi maailman kiistattomasti parhaista merkeistä teknisesti,innovaatioiden tasolla jne!siis arvostellen millä tahansa mittarilla!johan nyt faktat testeissä ja omakohtaisestikin kertovat bmw premium laadusta joten turha tuosta kiistellä!jokainen itsekseen päättäkööt sitten joko bmw mese audi jagge tmv.mutta kuka vähääkään autolehtiä lukee ja seuraa automaailmaa yleensä tietää ja tajuaa bmw powerin huippulaadun joka tunnustettu useissa alan foorumeissa!ja bmw 5 touring ainoana voitti mesen vastaavan eemelin jotka ovat yleensä juuri farkuissa parhaita!bmw audi mese...jokaisella oma luonteensa ja hyvät/huonot puolensakin!bmw 5 4veto ja 4pyöräohjauksella triplaturbolla yksi esimerkki bmw teknisistä innovoinneista lukuisten muiden muassa!kyllähä se bmw on automaailmassa positiivisimmin puhuttanut viimevuosina näistä premium merkeistä ja uusia malleja jatkuvasti!bmw elää nousukautta voimakkaasti yhä eikä sitä faktaa voi kieltää!vain mese kilpailen bemarin kanssa jos katsotaan autoja yleisesti eikä vain tehojen osalta yhden mallin perusteella ja bmw mesen päihittänyt lähes aina!audi bmw mese kaikki kovia saksalaisia merkkejä!bmw minun makuuni faktoineen ja tunnepuolella myös!ps.kysykääpä ammattikuskeilta kumpi parempi bmw5sarja vaiko mese eemeli!vastaus:bmw 5sarja!mesen on päästävä myös jo eroon ruoste sähkö yms.viosta vuosi vuoden ja malli mallin jälkeen!audi ei mesen tai bmw tasoon pysty esim.a8 versus bmw7 tai mese s sarja!

      • .........

        Ok. Mutta bmw sisätilat ei kyllä kovin luksusta ole ollut ikinä, eikä varmaan tule olemaankaan.


    • Bemmistikko

      Kyllä BMW 3-sarja pieksee Audi A4:n sisätilojen "luksukkuuden" osalta 100-0. TJEU.

    • A6 ja 523

      Jos minäkin laittaisin yhden lusikan tähän soppaan. Olen omistanut BMW 523:sta (E60) viisi vuotta ja nyt on menossa A6 3,0 TDI Q farkkuna. Molemmat ovat hyviä autoja ajaa ja erinomaisesti varusteltuja. Tottakai toinen oli bensa ja jälkimmäinen kiisseli ja molemmissa runsaasti varustelua, joten summa summarum (ja vain oma mielipide):

      Ajettavuus: BMW
      Hallintalaitteet: BMW (paremmin näkösällä)
      Poppikone: Audi
      Etupenkit: BMW
      Takapenkit : Audi
      Talviajo: Audi (no neliveto tietenkin)
      Huollot: Audi (kun ei vain vie marmoritiskille)
      Korjaukset: Audi (Bemun korjaukset ovat kalliita, jos tulee vähänkään erikoisempaa vikaa)
      Vikahekkyys: BMW (Audissa ollut enemmän ärsyttäviä pikkujuttuja)
      Äänettömyys: BMW (karvan verran hiljaisempi)

      Lopputuloksena molemmat ovat hyviä mulkunjatkeita ja paljon ajavalle hyviä työkaluja, mutta jos niitä omistaa pidempään, voivat korjaukset tulla kalliiksi. Tojon kun ostaa, tietää mitä saa.

    • Anonyymi

      Molempi parempi. Eli meillä on molemmat. 500-sarjan Bemari vm. -20 ajettu 19 tkm ja A4 Audi 204 hv bensa farkku vm. -21 ajettu 42 tkm, Uudehkoja siis molemmat. Audi sporttisempi ja Bemari herraskaisempi ajaa ja aika reilusti hiljaisempi. Eli hieman erityyppisiin mieltymyksiin.

    • Anonyymi

      Molempi parempi. Eli meillä on molemmat. 500-sarjan Bemari vm. -20 ajettu 19 tkm ja A4 Audi 204 hv bensa farkku vm. -21 ajettu 42 tkm, Uudehkoja siis molemmat. Audi sporttisempi ja Bemari herraskaisempi ajaa ja aika reilusti hiljaisempi. Eli hieman erityyppisiin mieltymyksiin.

      Niin siis tuo Bemarikin on bensa, eli 184 hv 520i M-sport.

    • Anonyymi

      Audi

    • Anonyymi

      Lucifeerus on piiiiiiilllllu

    • Anonyymi

      Vatvookaa handunnee saksalaiset

    • Anonyymi

      Mikäli ko autot hankkii uutena niin molemmat ovat hyviä edellyttäen ettei niitä pidä viittä vuotta kauempaa.

      • Anonyymi

        Tähän on tultu, vaikka erikseen ladattaviakin jotkut arvostaa niin en tiedä mitä järkeä siinä on, että normaali tankkauksen lisäksi ja lohkolämmittimen piuhan lisäksi pitäisi vielä erikseen ladata. Kyllä mulla on muutakin tekemistä ja rahalle muutakin käyttöä, vaikka olis miten uusi keksintö niin joskus siinä ei mennä ns. Eteenpäin vaan taaksepäin.
        https://youtu.be/tMfP2nVx_M8


    • Anonyymi

      Täällä Saksassa BMW ja Mercedes on kilpailijoita. Audilla on oma eri ostajakuntansa.

    • Anonyymi

      Ostan silti Audin, itkettääkö?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe