salama

Kalle Koo

mikä olisi fiksu salamalaite 5dmk2 canoniin ?

6

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exvallu

Canon 580 EX II

• Canonisti minäkin

Mihin käyttöön salama tulee? Aika iso ero, tarvitseeko salamaa lähikuvauksessa vai muotokuvissa. Vastaus on jotain Canonin oman rengassalamaa ja Elinchromin setin väliltä.

Tuo mainittu Canonin oma salama ei ole huono. Metz tarjoaa ehkä vähän paremman hinta - laatusuhteen. Metzin uusi 58 esimerkiksi voisi olla ok. Itsellä on hyviä kokemuksia vanhemmasta CL 45 mallista, mutta en tiedä, mikä on saatavuus Suomesta tällä hetkellä.

• exvallu

Jos kysytään mikä salama xxxxx-kameraan, niin kysyjä tuskin kysyy studiosalamalaitteita tai vastaavia. Se on ihan eri juttu.

Metzi on hyvä salamamerkki, ja niiden huippumallit ovat ihan OK. Nuija-Metzit ovat aikalailla kömpelöitä normaalikäyttöön, mutta salamakenkään kiinnitettävät mallit on ihan OK.

Canonin uusimmat salamat eivät ole aivan yhteensopivia eri-ikäisten runkojen kanssa, todella huono homma. Esim. kaikki uusimpien salamoiden ominaisuudet eivät Markki 2:ssa toimi, ja sitäpaitsi ovat ryökäleen kalliitakin. Senkään takia en ole kovin innokas hankkimaan kovin monipuolista Canonsalamasettiä. Itsellä on pari 580 EX, Nikonin SB 28, Metzin 45 CL ja toistakymmentä Elinkan salamaa & Quadra.

• Metz 52
        exvallu kirjoitti:

Jos kysytään mikä salama xxxxx-kameraan, niin kysyjä tuskin kysyy studiosalamalaitteita tai vastaavia. Se on ihan eri juttu.

Metzi on hyvä salamamerkki, ja niiden huippumallit ovat ihan OK. Nuija-Metzit ovat aikalailla kömpelöitä normaalikäyttöön, mutta salamakenkään kiinnitettävät mallit on ihan OK.

Canonin uusimmat salamat eivät ole aivan yhteensopivia eri-ikäisten runkojen kanssa, todella huono homma. Esim. kaikki uusimpien salamoiden ominaisuudet eivät Markki 2:ssa toimi, ja sitäpaitsi ovat ryökäleen kalliitakin. Senkään takia en ole kovin innokas hankkimaan kovin monipuolista Canonsalamasettiä. Itsellä on pari 580 EX, Nikonin SB 28, Metzin 45 CL ja toistakymmentä Elinkan salamaa & Quadra.

Metz on aina varma hankinta kun sen softan voi netissä päivittää kameraan sopivaksi myös kameraa vaihtaessa.

• Di866 Mk II

Minä ammun Nikonilla ja olen ollut varsin tyytyväinen Nissiniin. Runsaasti valotehoa kohtuurahalla ja älyäkin riittämiin. Teho/euro taitaa olla vielä himpun parempi kuin Metzillä (joka ei varmasti ole huono valinta sekään).

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19640/dbksn/Nissin-Di866-Mark-II-salamalaite-Canon

”Markku Kakkonen Markku Kakkoseen!”

:•)

• Kalle Koo

Aloittaja hakee ihan normisalamaa yleiskäyttöön eli vihjeitä
        saa laittaa lisää.
        makshinta n. 400.-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2447
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1333
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      939
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      828
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe