mikä olisi fiksu salamalaite 5dmk2 canoniin ?
salama
6
129
Vastaukset
- exvallu
Canon 580 EX II
- Canonisti minäkin
Mihin käyttöön salama tulee? Aika iso ero, tarvitseeko salamaa lähikuvauksessa vai muotokuvissa. Vastaus on jotain Canonin oman rengassalamaa ja Elinchromin setin väliltä.
Tuo mainittu Canonin oma salama ei ole huono. Metz tarjoaa ehkä vähän paremman hinta - laatusuhteen. Metzin uusi 58 esimerkiksi voisi olla ok. Itsellä on hyviä kokemuksia vanhemmasta CL 45 mallista, mutta en tiedä, mikä on saatavuus Suomesta tällä hetkellä.- exvallu
Jos kysytään mikä salama xxxxx-kameraan, niin kysyjä tuskin kysyy studiosalamalaitteita tai vastaavia. Se on ihan eri juttu.
Metzi on hyvä salamamerkki, ja niiden huippumallit ovat ihan OK. Nuija-Metzit ovat aikalailla kömpelöitä normaalikäyttöön, mutta salamakenkään kiinnitettävät mallit on ihan OK.
Canonin uusimmat salamat eivät ole aivan yhteensopivia eri-ikäisten runkojen kanssa, todella huono homma. Esim. kaikki uusimpien salamoiden ominaisuudet eivät Markki 2:ssa toimi, ja sitäpaitsi ovat ryökäleen kalliitakin. Senkään takia en ole kovin innokas hankkimaan kovin monipuolista Canonsalamasettiä. Itsellä on pari 580 EX, Nikonin SB 28, Metzin 45 CL ja toistakymmentä Elinkan salamaa & Quadra. - Metz 52
exvallu kirjoitti:
Jos kysytään mikä salama xxxxx-kameraan, niin kysyjä tuskin kysyy studiosalamalaitteita tai vastaavia. Se on ihan eri juttu.
Metzi on hyvä salamamerkki, ja niiden huippumallit ovat ihan OK. Nuija-Metzit ovat aikalailla kömpelöitä normaalikäyttöön, mutta salamakenkään kiinnitettävät mallit on ihan OK.
Canonin uusimmat salamat eivät ole aivan yhteensopivia eri-ikäisten runkojen kanssa, todella huono homma. Esim. kaikki uusimpien salamoiden ominaisuudet eivät Markki 2:ssa toimi, ja sitäpaitsi ovat ryökäleen kalliitakin. Senkään takia en ole kovin innokas hankkimaan kovin monipuolista Canonsalamasettiä. Itsellä on pari 580 EX, Nikonin SB 28, Metzin 45 CL ja toistakymmentä Elinkan salamaa & Quadra.Metz on aina varma hankinta kun sen softan voi netissä päivittää kameraan sopivaksi myös kameraa vaihtaessa.
- Di866 Mk II
Minä ammun Nikonilla ja olen ollut varsin tyytyväinen Nissiniin. Runsaasti valotehoa kohtuurahalla ja älyäkin riittämiin. Teho/euro taitaa olla vielä himpun parempi kuin Metzillä (joka ei varmasti ole huono valinta sekään).
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19640/dbksn/Nissin-Di866-Mark-II-salamalaite-Canon
”Markku Kakkonen Markku Kakkoseen!”
:•)- Kalle Koo
Aloittaja hakee ihan normisalamaa yleiskäyttöön eli vihjeitä
saa laittaa lisää.
makshinta n. 400.-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?4985416Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1074501- 4062187
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.281984Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1561105- 561018
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70935