Minulla on 6 Vuoden ikäinen leopardigekko naaras ja 5 vuotias uros, eli naaras oli vuoden yksin..vanhempani ostivat sen minulle synttärilahjaksi, ja hoidettiin sitä niinkuin myyjät oli kertonut, eli sillä oli terraario, uv-lamppu, hiekkaa alustana ja lämpömatto..siinä vuoden jälkeen aloin havaita että oli hirveen vaisu, eikä syönyt, käytiin sitten siellä faunattaressa ja se sai tavata siellä nuoren uroksen, en ollut ikinä nähnyt sitä niin onnellisena(:
Uros sitten lähti mukaan ja tulivat heti toimeen todella hyvin!(ja tulevat vieläkin)
Sain sitten uuden terraarion gekoille, ja tein paljon muutoksia vanhaan verrattuna luettuani kasvattajan sivuja. (Gekot olivat mielestäni muutoksen jälkeen paljon vilkkaampia ja iloisempia)Terraario on noin 2 metrin pituinen ja metrin syvyinen.
Toinen puoli on kylmä ja siellä on haketta, märkäboksi, kasvi ja piilopaikka, toisella puolella on hiekkaa, lämpölamppu ja sen alla kivi missä lämmitellä, ruoka ja juomakippo, muovinen kasviköynnös, ja pieni kanto ja iso piilopaikka.. Ruoaksi gekoille on jauhomatoja ja sirkkoja ja jauhevitamiinia jossa kalsium,mineraalia ja vitamiineja, ja Nutrobal nimistä. Olen lukenut että sydäntä voisi antaa? En vain koskaan ole saanut kunnon tietoa että uskaltaisin antaa!
Kasvattajan sivuilla sanottiin että lämpölamppu ja akvaariolamppu riittää gekoille, kun taas faunattaressa sanottiin että tarvii myös lämpömaton ja uv-lampun?
En nyt tiedä että mitä pitäisi uskoa!! Apua!
Onko gekkojeni terraario hyvä ja hoito? HELP!!
Lizbethi
2
406
Vastaukset
Ei tarvii leogekko uv lamppua, mulla on lämpömatto vaan ja se riittää. Anna vaan sydäntä, kaikki rasvaton liha kelpaa. Minun gekko on kyllä niin nirso tapaus ettei syö mitään mikä ei liiku..
- Kokenutleoskiharrastaja
Sinun kannattaa vaihtaa hake ja hiekka vaikka muovimattoon tai kivilaattoihin! Luonnassahan nämä asuvat kivikoilla eikä hietikolla. Gekot voivat syödä hiekkaa tai sitä voi mennä vahingossa suuhun ja se usein johtaa liskon kuolemaan. Mutta uv:ta leoskit eivät tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2442304- 1201528
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis301346Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj581340- 1331299
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989