Minulla on 6 Vuoden ikäinen leopardigekko naaras ja 5 vuotias uros, eli naaras oli vuoden yksin..vanhempani ostivat sen minulle synttärilahjaksi, ja hoidettiin sitä niinkuin myyjät oli kertonut, eli sillä oli terraario, uv-lamppu, hiekkaa alustana ja lämpömatto..siinä vuoden jälkeen aloin havaita että oli hirveen vaisu, eikä syönyt, käytiin sitten siellä faunattaressa ja se sai tavata siellä nuoren uroksen, en ollut ikinä nähnyt sitä niin onnellisena(:
Uros sitten lähti mukaan ja tulivat heti toimeen todella hyvin!(ja tulevat vieläkin)
Sain sitten uuden terraarion gekoille, ja tein paljon muutoksia vanhaan verrattuna luettuani kasvattajan sivuja. (Gekot olivat mielestäni muutoksen jälkeen paljon vilkkaampia ja iloisempia)Terraario on noin 2 metrin pituinen ja metrin syvyinen.
Toinen puoli on kylmä ja siellä on haketta, märkäboksi, kasvi ja piilopaikka, toisella puolella on hiekkaa, lämpölamppu ja sen alla kivi missä lämmitellä, ruoka ja juomakippo, muovinen kasviköynnös, ja pieni kanto ja iso piilopaikka.. Ruoaksi gekoille on jauhomatoja ja sirkkoja ja jauhevitamiinia jossa kalsium,mineraalia ja vitamiineja, ja Nutrobal nimistä. Olen lukenut että sydäntä voisi antaa? En vain koskaan ole saanut kunnon tietoa että uskaltaisin antaa!
Kasvattajan sivuilla sanottiin että lämpölamppu ja akvaariolamppu riittää gekoille, kun taas faunattaressa sanottiin että tarvii myös lämpömaton ja uv-lampun?
En nyt tiedä että mitä pitäisi uskoa!! Apua!
Onko gekkojeni terraario hyvä ja hoito? HELP!!
Lizbethi
2
321
Vastaukset
Ei tarvii leogekko uv lamppua, mulla on lämpömatto vaan ja se riittää. Anna vaan sydäntä, kaikki rasvaton liha kelpaa. Minun gekko on kyllä niin nirso tapaus ettei syö mitään mikä ei liiku..
- Kokenutleoskiharrastaja
Sinun kannattaa vaihtaa hake ja hiekka vaikka muovimattoon tai kivilaattoihin! Luonnassahan nämä asuvat kivikoilla eikä hietikolla. Gekot voivat syödä hiekkaa tai sitä voi mennä vahingossa suuhun ja se usein johtaa liskon kuolemaan. Mutta uv:ta leoskit eivät tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011570
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1251414En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k821240- 621133
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101018Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111969Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall210774Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57753Hei...mä nyt laitan tän vielä
Harmittaa miten meni, en tajunnut enkä tarkoittanut. Eihän näistä tiedä...anteeksi. Kaikki hyvin.27697- 117694