Minulla on 6 Vuoden ikäinen leopardigekko naaras ja 5 vuotias uros, eli naaras oli vuoden yksin..vanhempani ostivat sen minulle synttärilahjaksi, ja hoidettiin sitä niinkuin myyjät oli kertonut, eli sillä oli terraario, uv-lamppu, hiekkaa alustana ja lämpömatto..siinä vuoden jälkeen aloin havaita että oli hirveen vaisu, eikä syönyt, käytiin sitten siellä faunattaressa ja se sai tavata siellä nuoren uroksen, en ollut ikinä nähnyt sitä niin onnellisena(:
Uros sitten lähti mukaan ja tulivat heti toimeen todella hyvin!(ja tulevat vieläkin)
Sain sitten uuden terraarion gekoille, ja tein paljon muutoksia vanhaan verrattuna luettuani kasvattajan sivuja. (Gekot olivat mielestäni muutoksen jälkeen paljon vilkkaampia ja iloisempia)Terraario on noin 2 metrin pituinen ja metrin syvyinen.
Toinen puoli on kylmä ja siellä on haketta, märkäboksi, kasvi ja piilopaikka, toisella puolella on hiekkaa, lämpölamppu ja sen alla kivi missä lämmitellä, ruoka ja juomakippo, muovinen kasviköynnös, ja pieni kanto ja iso piilopaikka.. Ruoaksi gekoille on jauhomatoja ja sirkkoja ja jauhevitamiinia jossa kalsium,mineraalia ja vitamiineja, ja Nutrobal nimistä. Olen lukenut että sydäntä voisi antaa? En vain koskaan ole saanut kunnon tietoa että uskaltaisin antaa!
Kasvattajan sivuilla sanottiin että lämpölamppu ja akvaariolamppu riittää gekoille, kun taas faunattaressa sanottiin että tarvii myös lämpömaton ja uv-lampun?
En nyt tiedä että mitä pitäisi uskoa!! Apua!
Onko gekkojeni terraario hyvä ja hoito? HELP!!
Lizbethi
2
377
Vastaukset
Ei tarvii leogekko uv lamppua, mulla on lämpömatto vaan ja se riittää. Anna vaan sydäntä, kaikki rasvaton liha kelpaa. Minun gekko on kyllä niin nirso tapaus ettei syö mitään mikä ei liiku..
- Kokenutleoskiharrastaja
Sinun kannattaa vaihtaa hake ja hiekka vaikka muovimattoon tai kivilaattoihin! Luonnassahan nämä asuvat kivikoilla eikä hietikolla. Gekot voivat syödä hiekkaa tai sitä voi mennä vahingossa suuhun ja se usein johtaa liskon kuolemaan. Mutta uv:ta leoskit eivät tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis3416860Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai675938Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1945416Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi804221Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan483428HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok663385Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava63383Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan353059Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739122297Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?
Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?421177