Silja Europa pitäisi saada takaisin Turkuun. :( Se kuuluu tänne Turkuun, ja mikään pieni sillipurkki Baltic Princess ei tule ikinä korvaamaan Europaa. Europa oli paras laiva, sisältä todella hieno, parhaat näköalaikkunat ja hienoimmat hytit. Baltic Princessiin emme aio ikinä mennä, koska eihän siellä ole kunnollisia näköalaikkunoitakaan... Hytit surkeita, sviittikin puolet pienempi kuin Europan, ja hyvä kun sieltä näkee edes ulos niistä pienistä purkki-ikkunoista. Princessissä ei ole MITÄÄN loistokasta! Se, että se on aika uusi, ei tee siitä yhtään ihmeellisempää tai loistokkaampaa kuin mistään muustakaan laivasta! EUROPA, ITÄMEREN SUURIN JA LOISTOKKAIN KUULUU _TURKUUN_!!!!!!!!!! Ei minnekkään hiton Tallinnaan!!!! >:(
http://www.youtube.com/watch?v=-2uHx-5kHek
Silja Europa takaisin Turkuun!
118
3234
Vastaukset
- Ihme juttu!
Kumma juttu. Täällä on ollut kauhea parku Turun suunnalta, kuinka onneton Europa on. Nyt kun siitä pääsitte, alkoi kauhea parku, kuinka hyvä se oli ja pitää siksi saada takaisin.
- EUROOPPA PERSKELE
Luultavasti ne jotka europaa haukkui, on jostain muualta kuin turusta, ja niille on ihan helvetin sama mikä paatti turusta seilaa koska ei ne itse koskaan turkuun risteilemään tule, mutta sitten taas jos asuu itse turussa, niin tietää sen, että europa oli paras laiva turun reitille, vanha, mutta tyylikäs, tosin, kaikkiin laivoihin tulee iän myötä vikoja, ja silja europa ei tee tässäkään poikkeusta, plus että laivaa ei keretty turun reitillä paljoa huoltamaan, kun se oli jatkuvasti liikenteessä, se kummiskaan että siinä vikoja oli, ei poista sitä tosiseikkaa, että siinä on ollut parhaat näköalat turun reitin laivoista 2000 luvulla...
Baltic Princess on siis surkeampi, kuin Europa!
Saunaosasto on onnettoman pieni ala kerroksissa, niin kuin ennen vanhaan. Ikkunattomaan saunaan mahtuu 4 henkeä ja pukuhuoneessa kaksi pystyy vaihtamaan samaan aikaan vaatteita. Pubi on pitkä käytävä, jossa keskivaiheilla trubaduuri esiintyy, mitä eivät muut näe, kuin vieressä istuvat jne....
Tähän astinen Siljan käyttö vaihtuu Viikkariin, kunnes suomalaiset saavaat myös ostaa alkoholia menomatkalla niin kuin ruotsalaiset!
TYLSÄKSI MENIVÄT PERINTEISET RISTEILYT TURUSTA!- japimattila
EUROOPPA PERSKELE kirjoitti:
Luultavasti ne jotka europaa haukkui, on jostain muualta kuin turusta, ja niille on ihan helvetin sama mikä paatti turusta seilaa koska ei ne itse koskaan turkuun risteilemään tule, mutta sitten taas jos asuu itse turussa, niin tietää sen, että europa oli paras laiva turun reitille, vanha, mutta tyylikäs, tosin, kaikkiin laivoihin tulee iän myötä vikoja, ja silja europa ei tee tässäkään poikkeusta, plus että laivaa ei keretty turun reitillä paljoa huoltamaan, kun se oli jatkuvasti liikenteessä, se kummiskaan että siinä vikoja oli, ei poista sitä tosiseikkaa, että siinä on ollut parhaat näköalat turun reitin laivoista 2000 luvulla...
sori nyt vaan että mä asun turussa. baltic princess on pidempi ja upeampi kuin silja europa. europa oli vanha lyhyt vanhanaikainen paatti
- Tryben
Ei sitä paska läjää helsinkiin kukaan halunnut. Pitäkää hyvänänne. Viekää samointein loputkin tallinkin paskoista ettei niitä tarvitse pääkaupugissa katella. Onneksi meillä on eckerö linje.
- TURUNPOIKA22
japimattila kirjoitti:
sori nyt vaan että mä asun turussa. baltic princess on pidempi ja upeampi kuin silja europa. europa oli vanha lyhyt vanhanaikainen paatti
no sä oletkin pelle japimattila, et sit tullu ajatelleeks, et millään vitun ulkosella olemuksella ei oo paskan väliä... siljan europaa voitais vääntää ulkopuolelle melkee mikä logo tahansa, ja samanlainen paska se prinsessa on ku galaxykin... galaxys nyt on sen verra tyyliä et se on hienosti maalattu, muuten se on paskempi ku viikkarilta 1 laiva...
- Vastaväite
japimattila kirjoitti:
sori nyt vaan että mä asun turussa. baltic princess on pidempi ja upeampi kuin silja europa. europa oli vanha lyhyt vanhanaikainen paatti
Baltic Prinsess saattaa olla (ehkä) pidempi mutta europa oli isompi. Europa kesti minkä tahansa sään vaikka se onkin vanha. Mutta europa on parempi sisältä. Europassa sauna oli ylä kerroksessa mutta hyvä että uskallan ees astuu Baltic prinsessin alimpiin kerroksiin. Europassa ei ollut niin kylmä kuin Baltic prinsessillä. Baltic prinsessillä koko ajan ovet avautuvat kun kävelee ohi oven. Buffet on surkea Baltic prinsessillä.
- tänne se kuuluu
eituumitään kirjoitti:
Baltic Princess on siis surkeampi, kuin Europa!
Saunaosasto on onnettoman pieni ala kerroksissa, niin kuin ennen vanhaan. Ikkunattomaan saunaan mahtuu 4 henkeä ja pukuhuoneessa kaksi pystyy vaihtamaan samaan aikaan vaatteita. Pubi on pitkä käytävä, jossa keskivaiheilla trubaduuri esiintyy, mitä eivät muut näe, kuin vieressä istuvat jne....
Tähän astinen Siljan käyttö vaihtuu Viikkariin, kunnes suomalaiset saavaat myös ostaa alkoholia menomatkalla niin kuin ruotsalaiset!
TYLSÄKSI MENIVÄT PERINTEISET RISTEILYT TURUSTA!ettekö voi käyttää galaxyia
- pppppppppeeeeeeeee
TURUNPOIKA22 kirjoitti:
no sä oletkin pelle japimattila, et sit tullu ajatelleeks, et millään vitun ulkosella olemuksella ei oo paskan väliä... siljan europaa voitais vääntää ulkopuolelle melkee mikä logo tahansa, ja samanlainen paska se prinsessa on ku galaxykin... galaxys nyt on sen verra tyyliä et se on hienosti maalattu, muuten se on paskempi ku viikkarilta 1 laiva...
kuule paska perse älä hauku laivoja surkeiks kaikki on sille yhtiölle tärkeitä
- ole hiljaa
Vastaväite kirjoitti:
Baltic Prinsess saattaa olla (ehkä) pidempi mutta europa oli isompi. Europa kesti minkä tahansa sään vaikka se onkin vanha. Mutta europa on parempi sisältä. Europassa sauna oli ylä kerroksessa mutta hyvä että uskallan ees astuu Baltic prinsessin alimpiin kerroksiin. Europassa ei ollut niin kylmä kuin Baltic prinsessillä. Baltic prinsessillä koko ajan ovet avautuvat kun kävelee ohi oven. Buffet on surkea Baltic prinsessillä.
Euroopassa on surkeempi Buffet kun Baltic Prinsessillä
- iteoot
Tryben kirjoitti:
Ei sitä paska läjää helsinkiin kukaan halunnut. Pitäkää hyvänänne. Viekää samointein loputkin tallinkin paskoista ettei niitä tarvitse pääkaupugissa katella. Onneksi meillä on eckerö linje.
käyttäkää vaikka niitä paskoja lineja
- sori vaa
Tryben kirjoitti:
Ei sitä paska läjää helsinkiin kukaan halunnut. Pitäkää hyvänänne. Viekää samointein loputkin tallinkin paskoista ettei niitä tarvitse pääkaupugissa katella. Onneksi meillä on eckerö linje.
teillä on kaikki muut laivat surkeita paitsi galaxy viking grace baltic prinsess ja amorella
- aksteri
japimattila kirjoitti:
sori nyt vaan että mä asun turussa. baltic princess on pidempi ja upeampi kuin silja europa. europa oli vanha lyhyt vanhanaikainen paatti
Vitun homo etkä tiedä että silja europa on suurin jäisin laiva itämerellä
- 3plus4on7
japimattila kirjoitti:
sori nyt vaan että mä asun turussa. baltic princess on pidempi ja upeampi kuin silja europa. europa oli vanha lyhyt vanhanaikainen paatti
Plastic Princess on hutiloimalla tehty halpislaiva. Europa laadukas Saksalainen tute. Näkisitpä "kulissien taakse"
- ..''
Plastic Princess kelpaa turkkulaisill iha hyvin!
- japimattila
niimpä
- Viking Grace<3
Onneksi meillä on uusi ja upea M/S Viking Grace :)
- :-)
Ei se Grace mikään yliveto ole, tuli viime kesänä käytettyä.- Vanha Mariella on paras laiva ! Ja Siljalla en matkusta :D
- --------
Sviitin ikkunoiden koko oli kyllä vähän pettymys. Edellisen kerran menin sviitissä Isabellalla ja sieltä oli paljon paremmat näkymät.
Laiva muuten hieno. Etenkin ravintolat ja baarit oli hienosti sisustettuja.
Ja henkilökunta oli ystävällistä.
Euroopalla en ole koskaan käynyt joten en voi vertailla, mutta kovin tyytyväinen olin tähänkin.- ..''
Paljonko saat provikkaa Viikkarilta?
- -----------
..'' kirjoitti:
Paljonko saat provikkaa Viikkarilta?
On vain kylmä fakta, että Isabellan sviitissä oli isommat ikkunat.
- siljarysä
On niitä jotka eivät haikaile ryssänlaivoja Turkuun.
- puusilmä11
millä perusteella europa oli ryssälaiva? rakennettu saksassa? ????!!!! vittu sä olet saatanan puusilmä!
- Heh heh
puusilmä11 kirjoitti:
millä perusteella europa oli ryssälaiva? rakennettu saksassa? ????!!!! vittu sä olet saatanan puusilmä!
Oiskohan omistuspohjalla mitään tekemistä?
- zbzbzk
puusilmä11 kirjoitti:
millä perusteella europa oli ryssälaiva? rakennettu saksassa? ????!!!! vittu sä olet saatanan puusilmä!
Kuulutukset tulivat europalla venäjäksi jos oli paljon venäläisiä kyydissä. Toisinaan venäläinen matkatoimisto osti jonkun reissun kaikki paikat eli koko laiva oli venäläisiä risteilijöitä. Näin siis laivan ollessa Turun,linjalla.
- 10+9
Heh heh kirjoitti:
Oiskohan omistuspohjalla mitään tekemistä?
Niin millähän tavalla? TallinkSilja on virolainen, ei venäläinen yhtiö. Aivan kuten Nokia on suomalainen eikä amerikkalainen, vaikka omistuksesta taitaakin melkoinen osa olla jenkkien käsissä.
- Sillä lailla
10+9 kirjoitti:
Niin millähän tavalla? TallinkSilja on virolainen, ei venäläinen yhtiö. Aivan kuten Nokia on suomalainen eikä amerikkalainen, vaikka omistuksesta taitaakin melkoinen osa olla jenkkien käsissä.
Virolainen yhtiö venäläisissä käsissä.
- aksteri
puusilmä11 kirjoitti:
millä perusteella europa oli ryssälaiva? rakennettu saksassa? ????!!!! vittu sä olet saatanan puusilmä!
Oot oikeassa
- Kunhankyselen..
Mitä meinaat ryssälaivoilla??
- jjhhfghghfvbhgvb
se tarkoottaa surkeita laivoja
- siljarysä
Ihan tästä päivästä en tiedä, mutta viimeiksi oli erittäin ylimielisiä ja tunkeilevia itänaapurin edustajia mahorkan tuoksuineen ja meno on tietojen mukaan yleinen.
- glörö
Mut eiks kuitenkin aja etelään???
- vaippari
Olin risteilyllä Tallinnaan Silja Euroopalla. Laivahan on kyllä aika hieno, mutta osiltaan vanhanaikainen. Esimerkiksi hissit ovat niin pieniä, että kerralla mahtuu yhteen hissiin 4 henkeä kaljakärryjen kanssa. Odoteltiin hissin tuloa 10 kerroksessa vähän yli puoli tuntia, kyllä vit... ti. Olen kuullut, että pääkoneet ovat ihan lopussa. Täällä Hesan linjalla huoltoon jää paljon enemmän aikaa, kun vuorokauden aikana on vain 9 tuntia ajoaikaa ja sekin "dead slowta" Jos haluatte, niin viekää vaan takaisin Turkuun.
- Johan oli vitsi!
Mistä olet moista kuullut, että hyvät saksalaiset pääkoneet olisivat ihan lopussa? Kyllä niillä potkitaan kepeästi vielä ainakin muutamia vuosikymmeniä? Miten ne voisivatkaan olla "ihan lopussa"?
- ddndnddndndn
Johan oli vitsi! kirjoitti:
Mistä olet moista kuullut, että hyvät saksalaiset pääkoneet olisivat ihan lopussa? Kyllä niillä potkitaan kepeästi vielä ainakin muutamia vuosikymmeniä? Miten ne voisivatkaan olla "ihan lopussa"?
Syy minkä takia Europa siirtyi rauhallisemmalle reitille juontaa juurensa aluksen koneisiin ja tekniikkaan. Turku-Tukholma linjalla alus oli liikenteessä yli 20 tuntia vuorokaudessa ja vauhtia oli pidettävä yllä jotta ei jääty aikataulusta. Vanhana aluksena polttoainetta kului uusia enemmän ja ikääntyvää tekniikkaa ei ehditty korjata ja huoltaa satamissa. Lisäksi alus on tuuliherkkä eli satamissa kovalla tuulella ongelmallinen.
Hki-Sto linjalla alukset pääsevät huomattavasti kevyemmällä rasituksella. Matkavauhti on alle 20 solmua ja päivät seisotaan satamassa. - Joo, niin kait
ddndnddndndn kirjoitti:
Syy minkä takia Europa siirtyi rauhallisemmalle reitille juontaa juurensa aluksen koneisiin ja tekniikkaan. Turku-Tukholma linjalla alus oli liikenteessä yli 20 tuntia vuorokaudessa ja vauhtia oli pidettävä yllä jotta ei jääty aikataulusta. Vanhana aluksena polttoainetta kului uusia enemmän ja ikääntyvää tekniikkaa ei ehditty korjata ja huoltaa satamissa. Lisäksi alus on tuuliherkkä eli satamissa kovalla tuulella ongelmallinen.
Hki-Sto linjalla alukset pääsevät huomattavasti kevyemmällä rasituksella. Matkavauhti on alle 20 solmua ja päivät seisotaan satamassa.Ja tuo tieto mitä ilmeisimmin peräisin apujunkin varamiehen juorutietotoimistosta.
"Lisäksi alus on tuuliherkkä eli satamissa kovalla tuulella ongelmallinen." Vainko Turku-Tukholma -reitillä? Eikö Helsinki-Tallinna -reitillä tarvisekaan käydä satamassa?
Ainoa tosiasia on se, että vanha kone on epätaloudellisempi, joskaa ei muita aluksia heikompi, kas kun nekin ovat samaa ikäluokkaa (nykyisiä Turku-Tukholma -linjan Siljalaisia lukuun ottamatta). - repari1
Johan oli vitsi! kirjoitti:
Mistä olet moista kuullut, että hyvät saksalaiset pääkoneet olisivat ihan lopussa? Kyllä niillä potkitaan kepeästi vielä ainakin muutamia vuosikymmeniä? Miten ne voisivatkaan olla "ihan lopussa"?
Mistäs olet kuullut, että ne MAN-koneet ovat hyviä ja lähes uudenveroisia? Joka reissu ainakin yksi pääkone rempassa ja niitä on 4 kpl a`10800 hv. Kyllä kolmella ajelee 20 solmua mutta jäissä ei jäänyt paljoa aikoja kaijassa(laiturissa). Kulutus huomattavasti suurempaa kuin Rauman-laivoijen Wärtsilöillä. Älä soittele suutasi täällä, jos et mitään tiedä.
- Mielenkiintoista!
repari1 kirjoitti:
Mistäs olet kuullut, että ne MAN-koneet ovat hyviä ja lähes uudenveroisia? Joka reissu ainakin yksi pääkone rempassa ja niitä on 4 kpl a`10800 hv. Kyllä kolmella ajelee 20 solmua mutta jäissä ei jäänyt paljoa aikoja kaijassa(laiturissa). Kulutus huomattavasti suurempaa kuin Rauman-laivoijen Wärtsilöillä. Älä soittele suutasi täällä, jos et mitään tiedä.
Mielenkiintoista. Kolme konetta kuluttaa huomattavasti enemmän kuin neljä ja nopeus pysyy samana.
Kyllä tuossa jokin mättää ja pahasti! Voisitko esittää kulutustaulukot. - J.S.
repari1 kirjoitti:
Mistäs olet kuullut, että ne MAN-koneet ovat hyviä ja lähes uudenveroisia? Joka reissu ainakin yksi pääkone rempassa ja niitä on 4 kpl a`10800 hv. Kyllä kolmella ajelee 20 solmua mutta jäissä ei jäänyt paljoa aikoja kaijassa(laiturissa). Kulutus huomattavasti suurempaa kuin Rauman-laivoijen Wärtsilöillä. Älä soittele suutasi täällä, jos et mitään tiedä.
Hmm.....
Onko näin että nämä Mannit on jotain protoja?
Slite aikoinaan saanut halvalla/alennuksella?
Vrt. Sallyn Viking 4/5 Smit-Bolnesit, joka oli täysin paskoja.
Tuli ihan tarpeeksi runkattua niitä 1973-75. - ahidleri
Johan oli vitsi! kirjoitti:
Mistä olet moista kuullut, että hyvät saksalaiset pääkoneet olisivat ihan lopussa? Kyllä niillä potkitaan kepeästi vielä ainakin muutamia vuosikymmeniä? Miten ne voisivatkaan olla "ihan lopussa"?
No, siellähän Aatun aikaisten pääkoneiden kanssa potkivat muutaman vuosikymmenen. Lycka till!
- Wärtsilätelakkaastuom
Johan oli vitsi! kirjoitti:
Mistä olet moista kuullut, että hyvät saksalaiset pääkoneet olisivat ihan lopussa? Kyllä niillä potkitaan kepeästi vielä ainakin muutamia vuosikymmeniä? Miten ne voisivatkaan olla "ihan lopussa"?
Kuules ei ne moottorit ollut saksalaisia! SUOMEN WÄRTSILÄ oli rakentanu koneet
- puukyrpä
Wärtsilätelakkaastuom kirjoitti:
Kuules ei ne moottorit ollut saksalaisia! SUOMEN WÄRTSILÄ oli rakentanu koneet
Paskaa.
4 x MAN 6L58/64 = 31,8 kW. - pääaivo
Wärtsilätelakkaastuom kirjoitti:
Kuules ei ne moottorit ollut saksalaisia! SUOMEN WÄRTSILÄ oli rakentanu koneet
Niin onkin.....nimittäin apukoneet! Pääkoneet ovat MAN-merkkisiä, jos nyt edes ymmärrät mitä eroa niillä on.
- puukyrpä
pääaivo kirjoitti:
Niin onkin.....nimittäin apukoneet! Pääkoneet ovat MAN-merkkisiä, jos nyt edes ymmärrät mitä eroa niillä on.
Tuli kirotusvirhe......Teho 31.800kW.
http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Silja_Europa - vvvvvvvvvvvvv1
ei varmaan viiä koska se on älytöntä
- nbhgjhjvjhgbnj
tiiätkö mitä olet erehtyny siinä kestää 22h et se on tallinnassa puupääaivo
- 3.5h
nbhgjhjvjhgbnj kirjoitti:
tiiätkö mitä olet erehtyny siinä kestää 22h et se on tallinnassa puupääaivo
Se on 3.5h helsinki-tallinna.
- J.S.
"Hki-Sto linjalla alukset pääsevät huomattavasti kevyemmällä rasituksella. Matkavauhti on alle 20 solmua ja päivät seisotaan satamassa."
Ei se ihan näin mene. Kyllä Hki-Sto-linjalla on koneet kovilla kun talvella jyystetään jäärännissä ja aikataulu pidettävä.- Siimän
HKI-Sto linjalla aikataulu joustaa aivan eri tavalla. Satamaan tullaan aamulla ja liikkeelle lähdetään illalla. Ts. vaikka myöhästyt kolmella tunnilla, laiva pääsee ajoissa illalla matkaan.
Turun linjalla taas kääntöaika on yksi tunti, ts. juuri mitään marginaalia ajan suhteen ei ole myöhästymisen sattuessa. Aikataulu on otettava kiinni ajossa tai esim poikkeamalla långnäsissä Maarianhaminan sijasta. Ja kun marinetrafficista katsoo Turun linjan laivojen nopeuksia, 20 solmun tuntumassa mennään. Hki-linjan laivat taas ajelevat 15-18 solmua tyypillisesti.
Europan sivutuuliherkkyys aiheutti ongelmia långnäsissä ja Maarianhaminassa. Varsinkin ensin mainittu on avoin tuulille ja pakotti Europan silloin tällöin jättämään sataman väliin.
Tekniseltä kunnoltaan Europa lienee tyydyttävä. Tallink Silja ei ole alusta huoltanut kuten Silja aikoinaan, ja Se kyllä näkyy. - Niinpä niin...
Siimän kirjoitti:
HKI-Sto linjalla aikataulu joustaa aivan eri tavalla. Satamaan tullaan aamulla ja liikkeelle lähdetään illalla. Ts. vaikka myöhästyt kolmella tunnilla, laiva pääsee ajoissa illalla matkaan.
Turun linjalla taas kääntöaika on yksi tunti, ts. juuri mitään marginaalia ajan suhteen ei ole myöhästymisen sattuessa. Aikataulu on otettava kiinni ajossa tai esim poikkeamalla långnäsissä Maarianhaminan sijasta. Ja kun marinetrafficista katsoo Turun linjan laivojen nopeuksia, 20 solmun tuntumassa mennään. Hki-linjan laivat taas ajelevat 15-18 solmua tyypillisesti.
Europan sivutuuliherkkyys aiheutti ongelmia långnäsissä ja Maarianhaminassa. Varsinkin ensin mainittu on avoin tuulille ja pakotti Europan silloin tällöin jättämään sataman väliin.
Tekniseltä kunnoltaan Europa lienee tyydyttävä. Tallink Silja ei ole alusta huoltanut kuten Silja aikoinaan, ja Se kyllä näkyy.20 solmua, aika hyvin risoiksi väitetyillä koneilla.
Helsingin länsisatama se vasta tuulialtis onkin. Myrskyissä on monet kerrat jääty odottelemaan tuulen hellittämistä. Samoin Tallinnan satama on tuulialtis ahtautensa vuoksi. Joten syy ei oikein kelpaa.
Pääsyy onkin, että haluttiin linjalle samanlaiset paatit. Siitä tulee kustannussäästöjä. - kskkskskn
Niinpä niin... kirjoitti:
20 solmua, aika hyvin risoiksi väitetyillä koneilla.
Helsingin länsisatama se vasta tuulialtis onkin. Myrskyissä on monet kerrat jääty odottelemaan tuulen hellittämistä. Samoin Tallinnan satama on tuulialtis ahtautensa vuoksi. Joten syy ei oikein kelpaa.
Pääsyy onkin, että haluttiin linjalle samanlaiset paatit. Siitä tulee kustannussäästöjä.Fakta on Se että Europa on kovalla tuulella hankalampi ajaa kaijjaan kuin monet muut autolautat. Turun linjalla kaijjaan ajamista ei voi jäädä odottelemaan pariksi kolmeksi tunniksi Ahvenanmaalla,muuten aikataulu sekoaa moneksi päiväksi.
Fakta on myös se että europan tekniikka on ikääntynyttä ja vaatii enemmän huoltoa kuin uusien autolauttojen tekniikka. Lisäksi pääkoneet kuluttavat uusia koneita enemmän, ja kun laivalla ajetaan yli 20 tuntia vuorokaudessa, vuositasolla säästyy huimia summia kun tilalle vaihdetaan vähäkulutuksisempi ja tässä tapauksessa vielä nopeampi alus. Europan huiput liikkuvat jossain vähän yli 20 solmua, nykyisten Turun alusten 23-24 solmua, kuten gracellakin. - finnjettiäää
Niinpä niin... kirjoitti:
20 solmua, aika hyvin risoiksi väitetyillä koneilla.
Helsingin länsisatama se vasta tuulialtis onkin. Myrskyissä on monet kerrat jääty odottelemaan tuulen hellittämistä. Samoin Tallinnan satama on tuulialtis ahtautensa vuoksi. Joten syy ei oikein kelpaa.
Pääsyy onkin, että haluttiin linjalle samanlaiset paatit. Siitä tulee kustannussäästöjä.Ei ne koneet risoja ole, mutta kuluneita kyllä. Kulkihan finnjettikin viimeisenä operointivuotena Itämerellä yli 30 solmua. Muistaakseni kippari halusi näyttää superfastferriekselle että mikä laiva oikeasti on itämeren nopein, ja heittämällähän meni ovi uudesta aluksesta. Polttoaineen kulutus toki oli huima kun kerrostalolla ajetaan yli 30 solmua.
- Vai että niin...
kskkskskn kirjoitti:
Fakta on Se että Europa on kovalla tuulella hankalampi ajaa kaijjaan kuin monet muut autolautat. Turun linjalla kaijjaan ajamista ei voi jäädä odottelemaan pariksi kolmeksi tunniksi Ahvenanmaalla,muuten aikataulu sekoaa moneksi päiväksi.
Fakta on myös se että europan tekniikka on ikääntynyttä ja vaatii enemmän huoltoa kuin uusien autolauttojen tekniikka. Lisäksi pääkoneet kuluttavat uusia koneita enemmän, ja kun laivalla ajetaan yli 20 tuntia vuorokaudessa, vuositasolla säästyy huimia summia kun tilalle vaihdetaan vähäkulutuksisempi ja tässä tapauksessa vielä nopeampi alus. Europan huiput liikkuvat jossain vähän yli 20 solmua, nykyisten Turun alusten 23-24 solmua, kuten gracellakin.Nyt ne koneet eivät enää olekaan risoja, vain kuluneita. No niin on melkein kaikkien muidenkin autolauttojen, vain Gace ja nuo Princess ja Galaxy poikkeuksena.
Kuluneet? No et ole koskaan kuullut puhuttavan osien vaihdosta. Etpä tietenkään.
Se Ahvenanmaa voidaan aina ohittaa Force majeureen vedoten. Eihän se Ahvenanmaan pysähdys ole matkustajia varten ja jos on myrsky, niin satamassahan voidaan niille satunnaisille matkaajille ilmoittaa asiasta ja vaikka antaa liput Tukholman kietoa varten.
Ikääntynyt ei suinkaan tarkoita huonoa. Onhan Suomenlinnan lauttakin vasta 60-vuotias ja ihan hyväkuntoinen.
Muuten, fakta on, että Länsisatama on tuulella vielä Ahvenanmaatakin hankalampi. Eikä Tallinnan satamassakaan liikoja tiloja ole leikitellä. - JustinL
Vai että niin... kirjoitti:
Nyt ne koneet eivät enää olekaan risoja, vain kuluneita. No niin on melkein kaikkien muidenkin autolauttojen, vain Gace ja nuo Princess ja Galaxy poikkeuksena.
Kuluneet? No et ole koskaan kuullut puhuttavan osien vaihdosta. Etpä tietenkään.
Se Ahvenanmaa voidaan aina ohittaa Force majeureen vedoten. Eihän se Ahvenanmaan pysähdys ole matkustajia varten ja jos on myrsky, niin satamassahan voidaan niille satunnaisille matkaajille ilmoittaa asiasta ja vaikka antaa liput Tukholman kietoa varten.
Ikääntynyt ei suinkaan tarkoita huonoa. Onhan Suomenlinnan lauttakin vasta 60-vuotias ja ihan hyväkuntoinen.
Muuten, fakta on, että Länsisatama on tuulella vielä Ahvenanmaatakin hankalampi. Eikä Tallinnan satamassakaan liikoja tiloja ole leikitellä.Ensinnä, Tallinkin tultua Siljan omistajaksi laivoja ei huollettu enää yhtä säntillisesti kuin Siljan aikaan. Ja edelleen, jos laiva on liikenteessä yli 20 tuntia vuorokaudessa, korjaaminen ja huoltaminen on huomattavasti haastellisempaa kuin jos laiva seisoisi suurimman Osan vuorokaudesta satamassa. Turun linjallahan oli joskus kerran viikossa ns. huoltopäivä jolloin laiva seisoi satamassa.
Toiseksi, Ahvenanmaalla ei käydä pelkästään verovapauden takia. Sinne menee rahtia sekä matkustajia sekä päiväristeilijöitä tku-mhamina-tku. Laivojen pitää olla samaan aikaan satamassa matkustajien vaihdon aikana. Ai että et ole kuullut tälläisestä risteilystä? - kisava
Vai että niin... kirjoitti:
Nyt ne koneet eivät enää olekaan risoja, vain kuluneita. No niin on melkein kaikkien muidenkin autolauttojen, vain Gace ja nuo Princess ja Galaxy poikkeuksena.
Kuluneet? No et ole koskaan kuullut puhuttavan osien vaihdosta. Etpä tietenkään.
Se Ahvenanmaa voidaan aina ohittaa Force majeureen vedoten. Eihän se Ahvenanmaan pysähdys ole matkustajia varten ja jos on myrsky, niin satamassahan voidaan niille satunnaisille matkaajille ilmoittaa asiasta ja vaikka antaa liput Tukholman kietoa varten.
Ikääntynyt ei suinkaan tarkoita huonoa. Onhan Suomenlinnan lauttakin vasta 60-vuotias ja ihan hyväkuntoinen.
Muuten, fakta on, että Länsisatama on tuulella vielä Ahvenanmaatakin hankalampi. Eikä Tallinnan satamassakaan liikoja tiloja ole leikitellä.Ikääntyminen tarkoittaa kohonneita ylläpitokustannuksia ja tuskin polttoainekulutus vanhoissa aluksissa on uusia pienempi. Vanha alus voi olla hyvällä hoidolla pätevä kulkine. Europahan ajoi viime talvella pitkän aikaa vain yhdellä pääkoneella toisen ollessa rikki. Ajoi mennen tullen pitkänenän kautta, muuten ei olisi pysynyt aikataulussa.
- J.S.
kisava kirjoitti:
Ikääntyminen tarkoittaa kohonneita ylläpitokustannuksia ja tuskin polttoainekulutus vanhoissa aluksissa on uusia pienempi. Vanha alus voi olla hyvällä hoidolla pätevä kulkine. Europahan ajoi viime talvella pitkän aikaa vain yhdellä pääkoneella toisen ollessa rikki. Ajoi mennen tullen pitkänenän kautta, muuten ei olisi pysynyt aikataulussa.
" Europahan ajoi viime talvella pitkän aikaa vain yhdellä pääkoneella toisen ollessa rikki."
Entäs ne kaksi muuta? - Melkoinen mylly!
J.S. kirjoitti:
" Europahan ajoi viime talvella pitkän aikaa vain yhdellä pääkoneella toisen ollessa rikki."
Entäs ne kaksi muuta?Kaiken lisäksi yhdellä koneella nopeutta 20 solmua.
On melkoiset myllyt!
- MeisseliEki
No nyt siellä on jo joku päässyt hengestään-surullista.
- pettynyt4
Karmee laiva... en enää mee... informaatio pers..... kuulutkset ei pelaa. laivasta poistuminen Helsingin päässä. yli 1000ihmistä sulloutuu etupäähän ja kuinka ollakkaan , poistuminen takapäästä.. paniikia
- merimies1
miten joku vanha laiva voi saada aikaan näin paljon keskustelua,suurin osa on siellä kittaamassa viinaa niin se on aivan sama mikä sen purkin nimi on
- vaippari
Tämän ketjun alussa joku halusi Silja Euroopan takaisin Turun linjalle ja itse totesin, että viekää vaan ja että olen kuullut pääkoneen olevan ihan lopussa. Tuo toteamus sai valtavan tunneryöpyn puolesta ja vastaan. Samoja asioita on esitetty monen kirjoittajan suulla.
Muuten tarkoittaako Hki-Sto helsinki Tukholma linjaa? Jos näin on, niin ao:lle tiedoksi, että Silja Europe ajaa Helsinki Tallinna linjaa ja laskelmat pitää tehdä sillä perusteella.- Näin on
"Samoja asioita on esitetty monen kirjoittajan suulla."
Vanha KGB:n käyttämä temppu. Samasta lähteestä lähtenyt tieto, jota naiivit ja kritiikittömät apinat toistavat.
Useus ei lisää uskottavuutta! Uskottavuus tulee tietolähteestä.
- Europa
Kyllä vain Europa kuuluu takaisin Turku linjalle, vaihto oli täysin pöljä ja hihasta vedetty. Jos laivaa vaihdetaan, pitää myös katsoa se, että samat ja uudemmat palvelut tulevat uudessa laivassa, hienommat sisätilat. Nyt on jo luovuttu näköala uintipaikasta, näköala hisseistä, kauneuspalveluista, merinäköaloista.
Lisäksi vaihdon jälkeen hinnat nousseet kuin pilviin, viime vuonna selvisin reittimatkalla 173 Eurolla, käytin pisteitä, nyt hinta on 260 e ilman pisteitä. Mitä säästöä tämä muka on?! Luulin, että kun saadaan "uudempi botski" niin hinnatkin tulevat alas, päinvastoin kävi.
Eli Europa takaisin Turkuun, niin päästään taas nauttimaan merinäköaloista, mitä Baltic Princess ja Galaxy eivät valitettavasti tarjoa. - käpypää
Että oikein näköalahissienkin takia se romu pitäisi saada Turkkuseen? Siitä vaan. Omat kokemukseni Euroopasta eivät ole kovinkaan mairittelevia. Hyttien "skotit" ovat paperia, ovat pahvia, ei minkäänlaista äänieristystä eli jos joku paaksaa naapurihytissä, koko kongi on hereillä. Viking-laatua, jonka Papenburgin turkkilaisvoimin toimiva telakka toimitti Myrstenille ja joka sittemmin joutui kilpailija Siljalle. Näin on!
- Metelipaatit
Nyt kyllä puhut näistä uusista Tallinkeista.
- europa
Ainut ongelma oli kansi 5 auton hälytin joka piipitti suoraan hytin alapuolella, muuten kyllä saatu paremmin nukuttua Europalla, Galaxyssa silloin kun hytti ei ole ollut suoraan Starlight Palacen kohdalla.
- Iida
Sulle perkeleen puusilmä on montaki syytä saada europa takas turkuun! Okei polttoinaineen kulutus/ylläpito on kalliimpaa ku prinssean, mut europalla oli seuraavat hyvät puolet, joita ei prinsessa voi tarjota. 1 Keulan panorama ikkunat,., Sellaista näköalaa ei taida tarjota kuin viking grace osittain? Ja sitten näköala hissit Niitä ei turunlinjalla enää ole... Sauna jossai merinäköala(miesten puoli) viking grace korvaa tämän uima-allas osastolla, mutta prinsessa ei. Ja 13 kantta, edes Grace ei korvaa tätä ominaisuutta. siinä muutamat syyt miksi europa pitäisi saada takaisin... Plus et prinsessa on pienenmpi laiva kuin europa, pidempi ehkä muttei korkeampi... no se on totta mitä jotkut sanoi että ryyppäämään sinne mennään..,, Joo...
- Hahhahahaa
Ei vitun turkulaiset, senkus viette kaipaamanne Europan, antakaa aikuisten huvipuisto takaisin meille Helsinkiin. Europa on aivan perseestä!
- Perää!
No etkös just ole sitä perään huutelemassa!
- PRINSESSA221
sää sen sun muoviprinsessan saisit mun puolesta saadakkin takaisin sinne hesaan jos se musta kiinni olis:) EUROPA TURKUUUN!!!
- europa1
Silja Europan takaisin tuloa varten on laadittu adressi, käykää allekirjoittamassa:
http://www.adressit.com/silja_europan_palauttamiseksi_turku-tukholma_linjalle- Hah hah!
Slobofirmalle adressi. Älä naurata!
- 9+7
Ihan aikuisten oikeasti, mitä helvettiä te pelleilette? Addresseja yksityiselle yritykselle siitä, millä linjalla sen pitäisi jotain laivaansa käyttää, tai muita resurssejaan? Herätkää tähän päivään: se laiva on yhtiön omaisuutta ja yhtiö tekee sillä mitä lystää. Turkulaisten, tai sen puoleen muidenkaan osakkeita omistamattomien, mielipiteellä ei ole siinä sanan sijaa.
- Jotkutkuneivaantajua
9+7 kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeasti, mitä helvettiä te pelleilette? Addresseja yksityiselle yritykselle siitä, millä linjalla sen pitäisi jotain laivaansa käyttää, tai muita resurssejaan? Herätkää tähän päivään: se laiva on yhtiön omaisuutta ja yhtiö tekee sillä mitä lystää. Turkulaisten, tai sen puoleen muidenkaan osakkeita omistamattomien, mielipiteellä ei ole siinä sanan sijaa.
Eikö saa nykyään vaatia? Pitääkö alistua siihen, mitä jehut määräävät? Onhan aikaisemminkin niitä adresseja lähetetty yrityksille, niin miksi tässä tilanteessa pitäisi antaa anteeksi?
- 9+7
Jotkutkuneivaantajua kirjoitti:
Eikö saa nykyään vaatia? Pitääkö alistua siihen, mitä jehut määräävät? Onhan aikaisemminkin niitä adresseja lähetetty yrityksille, niin miksi tässä tilanteessa pitäisi antaa anteeksi?
Yritys tekee omaisuudellaan mitä lystää ja asiakkaat äänestävät lompakollaan. Muu on joutavaa.
Valtio ja kunta ovat vähän eri asioita, niillä on tietty moraalinenkin velvoite kuunnella kansalaisten mielipiteitä. - onkoseejasama?
9+7 kirjoitti:
Yritys tekee omaisuudellaan mitä lystää ja asiakkaat äänestävät lompakollaan. Muu on joutavaa.
Valtio ja kunta ovat vähän eri asioita, niillä on tietty moraalinenkin velvoite kuunnella kansalaisten mielipiteitä.No jos asia noin on, niin onko se sitten sama, jos esimerkiksi eläinlääkäri asema tekee mitä lystää?
Täältä voi lukea vähän lisää: http://www.adressit.com/turun_paivystava_elainlaakariasema_vaihtoon
- japimattila
silja europa oli vanha lyhyt mutta leveä. baltic princess on pidempi ja hienompi kuin silja europa. baltic princessissä on tyylikäs pianobar ja hieno iso kaksikerroksinen starlight palace mitä europassa ei oo. baltic princess on hemmetin hieno sisältä. europa kuuluu lopullisesti hel-tal reitille baltic princess turku-maarianhamina-tukholma reitille. europa surkea laiva!
- ugymyku,y
oot oikeessa
- japimattila
silja europa on lyhyt paatti. baltic princess on paljon pidempi ja upeampi kuin silja europa baltic princessissä on 2 kerroksinen iso tyylikäs starlight palace yökerho mitä euroopassa ei oo. baltic princess on hitosti parempi kuin silja europa. olen vitun onnellinen ku silja europa lähti pois!
- dndnddndn
Silja Europan nykyinen kunto on todella huono. Vähän kaikki repsottaa sisätiloissa, ja ulkoakin pahasti rapistunut. Turha haaveilla sitä takaisin Turun linjalle. Alus vaatisi täydellisen remontin. Kova käyttö vaatii veronsa.
- SamahanseGalaxyl
Joo Starligt Palace, mikä löytynee Galaxysta, siihen se hienous jääkin.
- remonttiatarvitaan
dndnddndn kirjoitti:
Silja Europan nykyinen kunto on todella huono. Vähän kaikki repsottaa sisätiloissa, ja ulkoakin pahasti rapistunut. Turha haaveilla sitä takaisin Turun linjalle. Alus vaatisi täydellisen remontin. Kova käyttö vaatii veronsa.
Ja nykyisellä huolenpidolla meneekin. Tallinkin olisi aika jo katsoa peiliin ja korjata asia, ei laiminlyödä, mutta ei kun ei...
- Turun laivalla
Ahne Tallink Silja
laivaromantiikkaa 6.8.2013 10:37
Hytitkin myydään kahteen kertaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013080517330477_uu.shtml
uskaltaako jatkossa matkustaa ko. varustamolla, jos joku tulee omaan hyttiinsä jonka sinä olet jo itsellesi saanut kertaalleen käyttöösi
Ohjelmoija 6.8.2013 10:56
Noin käy, kun ohjelmassa on aukko.
Joskus näinkin 6.8.2013 11:33
Välillä toisen hyttiin pääsee, kun pyytää vartijalta ovenavausapua
Tositapahtuma 7.8.2013 11:35
Sulje Kirjoitus, johon vastattiin:
"Joskus näinkin
6.8.2013 11:33
Välillä toisen hyttiin pääsee, kun pyytää vartijalta ovenavausapua"
Joo, tämä juttu oli huippu. Vartija päästi väärään hyttiin.
Sitten kun juttu oli täällä, palstan "tietoviisas" oli heti sensuroimassa sitä. Väitti lehtiuutista jopa keksityksi! Taisi olla itse Tallinkin projektipäällikkö asialla.
Ketju: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11616455#comment-0
Tässä projektipäällikön ensimmäinen kannanotto:
"satujamonia 28.7.2013 10:09
tämäkin satu vailla todellisuuspohjaa"
Eli vanhaan kunnon neukkutyyliin!
Tuon linkkiketjun aloitus oli
"Tekevälle sattuu
Sattumus1 27.7.2013 16:03
Perjantairisteilyllä SIlja Europalla pari naista koki yllätyksen. Mentyään hyttiinsä peiton alta kömpi melkoisessa tuiskeessa oleva mies.
Mies oli ollut käytävässä ja kutsunut näkemäänsä vartijaa avukseen. Hän ilmoitti, että hänen hyttinsä avainkortti ei toiminut. Vartija oli lphteliaana avannut oven. Hytti vaan ei ollut miehen hytti. "
Tämä halutaan innokkaasti liehuvasta lipusta päätellen poistaa. Hupsua. Ensin tehdään ja kun havaitaan pahasti mokaillun, peitellään jälkiä eikä uskalleta vastata suoraselkäisenä tekosistaan. Nyt tämä on kovalevyllä ja sieltä aina tarvittaessa kaivettavissa.
itisfun 7.8.2013 11:45
häiriköinti on kivaa kun ei muutoin kykene keskusteluja kommentoimaan, eiks jeh
Noin se menee 7.8.2013 12:03
Sulje Ne, jotka eivät kykene, häiriköivät poistattamalla asiallisuuksia.
Mutta tuo tulee olemaan ja pysymään siitä riippumatta, kuinka monesti se poistatetaan!
näin se menee 7.8.2013 12:44
Käyttäjätuki poistaa asiattomiksi katsomansa viestit,
viestejä ei siis poisteta automaattisesti (jos et ennen tiennyt).
Yritä siis jatkossa toimia palstan ohjeistuksen mukaisesti, vältyt jatkossa omista mokista jotuvista viestiesi poistoista asiattomina palstalla.
edellä mainittu asia on kerrottu sinulle useasti aiemmin, et vain ole siitä ymmärtänyt vieläkään ottaa onkeesi.
mm. harrastamasi kirjoittajien arvostelu sekä halveeraaminen eivät ole keskustelun kommentointia,
myöskään tapasi purkaa pahaa oloasi palstalla ei ole keskustelun kommentointia,
katso siis taas sinne peiliisi, sieltä se syy viestiesi poistoon taaskin löytyy
On ja pysyy 7.8.2013 12:49
Itke mitä itket ja heiluttele käyttäjätuelle sitä M-todistustasi, mutta tämä on ja pysyy. - Europalla 2
peili kertoo 29.7.2013 20:23
katsopa kaikessa typeryydessä mitä se sulle kertoo, kertoisiko se vaikka miten keskustelupalstalla tulee toimia, jos osaisit kirjoittaa kuten palstalla kuuluu, ei sinun aina tarvitsisi narista käyttäjätuen toimista jos olet kirjoittanut jotain mikä ei kuulu keskusteluun. katsopa todella sitä peiliäsi, valittaako aikuinen tavallasi, kuuluuko se aikuisen käytökseen. voisit ehkä kiukuttelultasi jo lopultakin aikuistua, jos ymmärrät mitä sillä tarkoitetaan.
tiedoksesi sen verran ettei viestejä poisteta tuosta vain, kyllä ne ovat silloin palstan ohjeistuksen vastaisia jos ne on asiattomina poistettu. sinä itse voit jatkossa omalla toiminnallasi vaikuttaa viestiesi sisältöön siten että ne ovat palstan ohjeistuksen mukaisia. sinun on siis aivan turha valitta omista virheistä johtuvista asiostasi, ainoastaan itse voit toiminnllasi niihin vaikuttaa, on siis lapsen omaista valittaa omista virheistäsi, säännöt ovat kaikille samat, enpä viitsi itse sinun tyylilläsi valittaa omista virheistäni täällä, sitä muuten sanotaan että omat virheet hyväksyessään ja ymmärtäessään ihminen on aikuistunut.
kuvitteletko kenties kerääväsi säälipisteitä tuolla narinallasi.
tämä viesti meni OT:ksi, ei haittaa jos joku tekee ilmoituksen viestistäni,
se ei muuta kuitenkaan todellisuutta miksikään
Tosi kuin vesi 30.7.2013 07:08
Selittele mitä selittelet. Se ei muuta tapahtumia miksikään. Itse vastasit ja ajattelit jutun olevan löpinää. Et tarkistanut, vaikka se olisi ollut vain yksi kuukkelointi. Jos olisit pysähtynyt ajattelemaan edes sekunniksi, olisit keksinyt, että jostainhan tuo uutinen on luettu ja jos joku toinen on sen löytänyt netistä, niin kyllä sen toinenkin löytää.
Sinun piti vain näyttää, kuinka fiksu olet.
Näytitkin!
re erw few 28.7.2013 17:04
Ihan normaalia tämä on myös Vikinglinellä että infosta saa uuden avainkortin hyttiin, vaikka ei olisi henkkareita, eikä edes "asu" ko. hytissä...
Itsekin pari kertaa hakenut avaimen kaverin hyttiin, kun ne on ollut siellä liian pitkään ;)
tuulestatemmattua 28.7.2013 18:34
toimimattoman kortin tilalle saat uuden, et ilman ....
ittelläni oli kortti mennyt reittimuutoksen vuoksi vanhaksi,
täytyi näyttää myös kuitti jolla olin maksanut hytistä illalla neuvontaan.
rgt rt rg 28.7.2013 18:45
Itse olen useita kertoja saanut kortin omaan, ja miksei muidenkin hyttiin kertomalla
A Hytin numeron
B Ketkä matkusaa ko. hytissä
C matkan keston, eli onko reittimatka, risteily, koska alakanut tms...
Kaipa se henkkaeiden kysyminen ois sitten liian raskasta
tuulestatemmattua 28.7.2013 22:16
uskokoon satuihisi sitten kuka vaan, minä en.
kokemus, se kokemus tapahtuneesta
fgb yhvb yh 29.7.2013 12:23
Tuskmpa meilläon ollut sama hemkilö infossa... aikamoinen tuuri olisi nääs
tuulestatemmattua 29.7.2013 12:49
uskokoon kua uskoo kuvitelmiisi, ohjeistus on vain kailiie sama,
kuka sitten työvuorossa kulloinkin on, edelleenkään kuvitelmasi eivät osu todellisuuden kanssa yksiin
f dgsgd 29.7.2013 13:57
Anakin kolme kertaa sanaut M/S Amorellalla uuden hyttiavaimen tuolla keinolla...
Joku aika sitten oli tosin epäilyksenä, että muutama henkilö haluaisi mun hyttiin, joten kysyin infosta, saako he avainta... vastaus oli "ei ilman henkkareita" en paljoa anna sana-arvoa kun just kuukaus sit oli saanu
Tuulestatemmattua 29.7.2013 15:24
omapa on ongelmasi, tarinasi vain ei ole uskottava. Valitan
ff rfrr 29.7.2013 18:02
Kuten sanottu, henkilöstä se on kiinni sakko avaimen tai ei....
Aloittajan tapauksessa oli saatu avain, vaikka ei edes tiedetty kuka hytissä asuu
Palstan se 29.7.2013 18:20
Suurin syy miksi tuota ei ole voinut tapahtua, on se, että laivaa "M/S Amorella" ei ole olemassa on
Vain olemassa Viking Line OYj Amorella
Korjaus 29.7.2013 18:57
avauksen tapauksessa oli vartija avannut oven, avainta ei ollut edes kysytty
jäpppp 28.7.2013 23:32
Haha ei vitttu. En suosittele kenellekään kyseistä laivaa. - Europalla 1
Tekevälle sattuu
Sattumus1 27.7.2013 16:03
Perjantairisteilyllä SIlja Europalla pari naista koki yllätyksen. Mentyään hyttiinsä peiton alta kömpi melkoisessa tuiskeessa oleva mies.
Mies oli ollut käytävässä ja kutsunut näkemäänsä vartijaa avukseen. Hän ilmoitti, että hänen hyttinsä avainkortti ei toiminut. Vartija oli lphteliaana avannut oven. Hytti vaan ei ollut miehen hytti.
Potkut vartijalle! 27.7.2013 23:15
Onhan tuo aivan käsittämätöntä että henkilökunta tekee noin perustavaa laatua olevan mokan. Olkoon vaikka sitten kuinka uusi työssään. Kyllähän nyt hyvä ihminen jokaisen järki pitäisi raksuttaa sen verran että ihmistä ei lasketa laivalla mihinkään hyttiin ilman että ensin tarkistetaan että hytti tosiaan on hänen!
Nyt selvittiin pelkällä ällötyksellä (vieras mies sammnut sänkyyn eikä henkilökunta viitsinyt edes lakanoita vaihtaa hänen jäljiltään) mutta entä jos kyseessä ei olisikaan ollut juoppo vaan varas?
satujamonia 28.7.2013 10:09
tämäkin satu vailla todellisuuspohjaa
Ota selvää 28.7.2013 11:29
Ottaisit asioista ensin selvää ja puhuisit vasta sitten.
Nuo hyttiavainten toimimattomuudet ovat liiankin yleisiä kaikilla mg-juova-avaimilla. Tässäkin voi olla, että samalle vartijalle tuo oli jo ties kuinka mones kerta kerta saman illan aikana ja kun kaikki edelliset oli käytetty infon kautta kortin uusinnassa, oli vartija jo tympääntynyt. Perin inhimillistä.
satujamonia 28.7.2013 13:40
Niin, sen vuoksi tuossa tapauksessa testataan ensin hyttikortti, kortissa on myös hytin numero mikä tarkastetaan ennen hyttiin menoa.
on nimittäin itsellekin käynyt muutaman kerran ettei avain toimi, siksi tuo avaus on täysin tuulesta temmattu. Että selväksi otettu asia omakohtaisesti.
Potkut vartijalle! 28.7.2013 17:43
Ei ole mikään satu vaan täyttä totta. Tallink Siljan viestintäpäällikkö itse vahvisti Ilta-Sanomille että järjestysmies oli päästänyt miehen hyttiin ilman että olisi mitenkään tarkistanut onko hytti todella miehen.
Tuskin viestintäpäällikkö vahvistaa asiaa joka ei ole totta, varsinkin kun asia asettaa yhtiön turvallisuuskäytännöt TODELLA outoon valoon!
satujamonia28.7.2013 18:25
olisi hyvä uskottavuuden tukemiseksi liittää kyseisen uutisen linkki viestiinsä.
edelleenkään ilman tuota lähdettä asiaa voi pitää satuna ...
Potkut vartijalle! 28.7.2013 18:29
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288585242260.html
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194828668340/artikkeli/is jarjestysmies mokasi naiset loysivat laivahytistaan ymparihumalaisen miehen.html
Ota selvää 29.7.2013 08:17
Niin, "satujamonia". Oma ajatus ei ole tietoa. Omia ajatuksia ei paljoa kannata viljellä, jos ovat sinun luokkaasi.
Ottaisit ensin asioista selvää, mutta 6tuon neuvonhan annoin jo aikaisemmin. Ei vaan läpäissyt umpiluuta.
satujamonia 29.7.2013 12:47
Helpottaisi huomattavasti uskottavuuttasi jos ymmärtäisit laittaa linkin uutieen jo avaukseesi, eipä näemmä heti mennyt sinunkaan korviesi väliin.
vähän vaikea uskoa ilman näyttöä, eli jutun kyseenalaistaminen oli täysin oikeutettu
satujamonia 29.7.2013 17:56
no onhan se ikävää ettei osata esittää asioita keskustelupalstalla oikein, ei minua harmita mokasi yhtään, ymmärsithän ottaa vinkistä vaarin ja esittää linkin juttuusi.
harmillistahan se oli kannaltasi ettet sitä ymmärtänyt jo avaukseen laittaa
Ota selvää 29.7.2013 19:19
Miksi sinä säälittävä paskahousu olet jällleen kerran poistattanut täältä viestejä joissa osoitetaan miten loputtoman typerä ja lapsellinen olet?????
Ei uskoisi että aikuinen ihminen osaa olla noin täydellisen idiootti. - 393939393939
Turun pelleille riittää plastic prinsessi. Me stadin kingit nautitaan porauslautasta. Ette kuulkaas usko miten paljon saa teinipillua kun ottaa sviitin.. ;)
Yst Terv, 3ritsaa illassa hoidellut KINGI! - silverclub
Ketjun avaaja on tasan oikeassa. Molemmat Siljan Turun laivat on onnettomia Raumalaisen rakennustaidon näytteitä (sori Raumalaiset, ei pahalla). Voiko tylsempiä lauttoja olla? EI. Näissä viihtyminen perustuu siihen, että on koko ajan hitn kännissä ja ulkona niin sysipimeää, ettei puuttuvia ikkunoita kaipaa. Tosin osalle tämä vaihtoehto toimii hyvin. Lähinnä viikkarin ex-asiakaskunnalle.
Ensin venäläis-virolainen omistajamafia yritti eroon suo0malaismatkustajista sillä, että ruuan taso laskettiin pohjalukemiin. Kun tällä ei päästy eroon kaikista suomalaisista, vaihdettiin laivat näihin kelluviin taxfreehalpispuoteihin.
Onneksi, onneksi, on vielä hesan linjan tukholmanlaivat.- jddkkzkznnz
Miten raumalaisten rakennustaito tähän liittyy? Telakalta varustamo tilaa aluksen ja telakka rakentaa sen varustamon speksien mukaisesti. Ihan kuten viikkari tilasi Gracen, tai TUI tulevat risteilijänsä. Sitä saa mitä tilaa.
- häh mitkä
mitkä turun laivat
- 9876543
Hyvä kun häipyi paska hesaan. Romulla mitään tee.
- Menejatiedä
Europalla sentään viihtyi kun oli Turussa
- ei turkuun
Eihän ne turkulaiset mitään tartte takaisin,onhan niillä aurajoessa hieno lossi..
- Näin hyvä
Vai kuuluisi Turkuun?
Laiva aloitti Helsinki - Tukholma -reitillä. Joten nyt laiva on siellä minne kuuluukin.
Turku sai kaksi uudempaa laivaa. Nauttikaa niistä!- Niino
Oikeastaan BP kuuluisi Helsinkiin, samoin sen sisaralus eläintarha. Kaiken lisäksi molemmat ei ole tarkoitettu ajamaan niin pitkää reittiä kuin Turku-Tukholma. Silja Europa soveltui vallan mainiosti Turku reitille, nyt linja pilataan laivoilla, joista ei edes näe ulos...
Onneksi vielä Viikkarin aluksilta näkee ulos Turun linjalla.
- Exmatkustaja
Silja Europan hyttin äänieritys on huono ainakin 10. kerroksessa. Puhe kuuluu selvästi läpi
- eikiitosMSeuropa
Eijeijei, sitä uima-altaatonta Europaa ette tänne Turkuun enää traijaa. Maisema-ikkuna-käytävä saadaan tarvittaessa jälkeenpäin muutettua telakalla kun natina ja addressit tarpeeksi suuria, katkaisulaikka, hitsauslaitteet, diblomi-insinöörit, metallimiehet ja ikkuna-asentajat ottaa muutosprojektin ja hoitaa asian vaikka viikossa kuntoon mutta uima-altaiden muutostyöhön ei Silja kumminkaan ryhtyisi. On sekin mielestäni totta että ruoka oli parempaa Europalla kun Baltic Princessillä...
- Europa1
Uima-altaaton Europa? Mahdatkos nyt olla perillä kaikesta? Europassahan oli suurin allas osasto BP:seen verrattuna, 2 poreallasta, yksi iso uima-allas, 2 lasten uima-allasta, sekä miesten saunasta näkymä merelle. BP:ssähän uima-allas on autokannen alapuolella, joka kuuluu jo menneisyyteen sinne 70-80 luvulle, ei 2000 luvulle.
- DJ juhels
Europa on kyllä Hel-Tal välillä aika kehno kokemus. Henkilökunta virolaista. Laivan yleiset tilat ovat jääneet 90 luvulle. Hytit oli laivan suurin yllätys sillä osa tekstiileistä ja tv oli vaidettu. Yleisistä tiloista ainoan saa kylpälä osasto. Tax-freessä on aika kehno valikoima ruotsin laivoihin verrattuna. Buffetin tarjontakin aika heikkoa.
- Nou hätä!
Jos arviointisi kulkee kirjoitustaitosi kanssa käsi kädessä, niin taitaa laiva olla loistokuntoinen.
- Australiaan
Viideksi vuodeksi Australiaan:
https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=617915&messageId=766129- åbo-alang
Viiden vuoden jälkeen täysillä romurantaan;)
- Åboa flatus
No nyt kaikki turkkulaiset mukaan...
- Åboa flatus
Pelastakaa se jätös "paskaojaan"museolaivaksi,siinä teille peräreiät.
Haluaisin Silja Europan takaisin Turku-Tukholma reitille. Laiva sopii tosi hyvin iltalähdölle Viking Gracen pariksi Turku-Tukholma reitille. Baltic Princess puolestaan voisi suksia kuuseen Turku-Tukholma reitiltä Helsinki-Tallinna reitille. Silja Europa takaisin Silja Line brändin alle ja suomen lipun alle. Baltic Princess Tallinkin väreihin ja viron lipun alle. Silja Europa sopii miljoona kertaa paremmin Turku-Tukholma reitille kun Baltic Princess, koska Silja Europalla on enemmän näköalamahdollisuuksia ja paljon muuta mm: näköalahissit, kauneushoitola, aurinkokahvila ym. Baltic Princess on pelkkä romu!
- Juuropa
Komppaan edellistä. Plastic princess on ns.aravalaiva, Rauman telakalla halvalla tehty. Vai olikos tuo nyt se mikä Hesassa kasattiin ranskalaisen keulan perään..samoilla kuvilla kun Raumalla (alihankkijat) piirsivät 2000-luvun alussa? Olkoon vaikka miten Wärtsilää täynnä ;)
- Mannit_painaa
Tässä(kin) ketjussa (jos jaksaa lukea) puhutaan että Silja Europan moottorit on "ihan loppu". Perustuuko tämä väite johonkin faktaan vai mutuun/ kuulo/luulopuheisiin? Viime syksynä SE painoi Ausseihin "kaasu pohjassa", n. 22-23 solmua koko matkan, vähän yli 4 viikkoa. Nyt on tulossa takaisin päin, ja AIS datan mukaan, vauhdilla 20 solmua. Ja "moottorit on ihan loppu" ?? SE: hän vaatii kaikki 4 moottoria jos nopeus halutaan pitä yli 17 solmussa... ;)
- naulojatulee
"Nyt on tulossa takaisin päin"
Iso laiva vaatii kovan nopeuden Alangin rantahietikkoon ajoon. Sitä ennen on hyvä polttaa karstat. Miksipä moottoreita ei ajettaisi loppuun, jos niillä ei enää ole tarkoituskaan ajaa?- Mannit_painaa
Noohh...huomenna on Colombossa, bunkraus ja eteenpäin. Jos olisi menossa Alangiin, niin omistaja (ja nimi) olisi jo vaihtunt. Mut muutaman päivän sisällä se nähdään meneekö ohi ;)
- S_E
Tuossahan Hän menee :)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:353085/mmsi:276807000/imo:8919805/vessel:SILJA_EUROPA
Välkommen till Åbo :) - MAN_DIESEL
Nyt on lähtenyt Colombosta kohti Jeddaa. Lopuilla koneilla vetelee 20 solmua.
- voieisentään
Ilmeisesti koneet ovat niin huonokuntoiset, että laivaa ei oltaisi saatu kunnolla rantautettua Alangissa. Tulee nyt siis takaisin suomalaisten ja Suomenlahdella kulkevien alusten riesaksi. Mukava varmaan venäläisten öljytankkereidenkin väistellä ympyrää pyörivää lossia.
Taisi tulla uusi Kaptain Boris ja yksi menetetty alustilaus turkulaisille. - tuo.työttömyyttä
voieisentään kirjoitti:
Ilmeisesti koneet ovat niin huonokuntoiset, että laivaa ei oltaisi saatu kunnolla rantautettua Alangissa. Tulee nyt siis takaisin suomalaisten ja Suomenlahdella kulkevien alusten riesaksi. Mukava varmaan venäläisten öljytankkereidenkin väistellä ympyrää pyörivää lossia.
Taisi tulla uusi Kaptain Boris ja yksi menetetty alustilaus turkulaisille."yksi menetetty alustilaus turkulaisille"
Näin siinä kävi ja Turun telakka aloittaakin Europan tulon vuoksi YT-neuvottelut. Olisi saanut kyseinen vanha konevammainen lotja jäädä iäksi toiselle pallonpuoliskolle. - 9plus10
tuo.työttömyyttä kirjoitti:
"yksi menetetty alustilaus turkulaisille"
Näin siinä kävi ja Turun telakka aloittaakin Europan tulon vuoksi YT-neuvottelut. Olisi saanut kyseinen vanha konevammainen lotja jäädä iäksi toiselle pallonpuoliskolle.Kyllä se nyt vaan niin on että ristelijöistä se leipä tulee. Autolauttoja voidaan väkertää siinä sivussa, mutta volyymit on aivan eri planeetalta. Ja katteetkin. Ja katteilla niitä duunarienkin palkkoja maksellaan.
- minttuneria
Turkuun kuluu Silja Europa eikä Hesaan jossa se tällä hetkellä risteilee
- Juksu1977
Turku on sen ainut ja oikea koti! Ensin ne vei meiltä pääkaupungin ja nyt sit vielä Silja Europan. PRKLE!!!
- kyläpahanenjaavoviemäri
Tiedätkö, Turku on ainoa kaupunki suomessa joka ei ole saanut kaupunkioikeuksia.
Eka pääkaupunki joten kutsuttiin kaupungiksi.
Myöhemmin virhe korjattiin mutta vieläkään Turulle ei ole myönnetty kaupunkioikeuksia. - ljjhg
Vai risteilee alus Helsingissä? Olisi parempi risteillä jossakin merellä, vaikka vain näillä rantavesillä. Ja mitäpä se koti(paikka) merkitsee?
Turkulaista ajattelua lienee moinen. Kehtoasteella oleva paikkakunta. Pitäisi kasvaa aikuiseksi.
Mutta kivaa kinastelua, joka ei johda mihinkään.
Moi
- Anonyymi
Tänne takaisin. Hienoja risteilyjä kaivataan.
Tai sitten Cinderella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812