Tekevälle sattuu

Sattumus1

Perjantairisteilyllä SIlja Europalla pari naista koki yllätyksen. Mentyään hyttiinsä peiton alta kömpi melkoisessa tuiskeessa oleva mies.

Mies oli ollut käytävässä ja kutsunut näkemäänsä vartijaa avukseen. Hän ilmoitti, että hänen hyttinsä avainkortti ei toiminut. Vartija oli lphteliaana avannut oven. Hytti vaan ei ollut miehen hytti.

25

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Potkut vartijalle!

      Onhan tuo aivan käsittämätöntä että henkilökunta tekee noin perustavaa laatua olevan mokan. Olkoon vaikka sitten kuinka uusi työssään. Kyllähän nyt hyvä ihminen jokaisen järki pitäisi raksuttaa sen verran että ihmistä ei lasketa laivalla mihinkään hyttiin ilman että ensin tarkistetaan että hytti tosiaan on hänen!

      Nyt selvittiin pelkällä ällötyksellä (vieras mies sammnut sänkyyn eikä henkilökunta viitsinyt edes lakanoita vaihtaa hänen jäljiltään) mutta entä jos kyseessä ei olisikaan ollut juoppo vaan varas?

    • satujamonia

      tämäkin satu vailla todellisuuspohjaa

      • Ota selvää

        Ottaisit asioista ensin selvää ja puhuisit vasta sitten.

        Nuo hyttiavainten toimimattomuudet ovat liiankin yleisiä kaikilla mg-juova-avaimilla. Tässäkin voi olla, että samalle vartijalle tuo oli jo ties kuinka mones kerta kerta saman illan aikana ja kun kaikki edelliset oli käytetty infon kautta kortin uusinnassa, oli vartija jo tympääntynyt. Perin inhimillistä.


      • satujamonia
        Ota selvää kirjoitti:

        Ottaisit asioista ensin selvää ja puhuisit vasta sitten.

        Nuo hyttiavainten toimimattomuudet ovat liiankin yleisiä kaikilla mg-juova-avaimilla. Tässäkin voi olla, että samalle vartijalle tuo oli jo ties kuinka mones kerta kerta saman illan aikana ja kun kaikki edelliset oli käytetty infon kautta kortin uusinnassa, oli vartija jo tympääntynyt. Perin inhimillistä.

        Niin, sen vuoksi tuossa tapauksessa testataan ensin hyttikortti, kortissa on myös hytin numero mikä tarkastetaan ennen hyttiin menoa.

        on nimittäin itsellekin käynyt muutaman kerran ettei avain toimi, siksi tuo avaus on täysin tuulesta temmattu. Että selväksi otettu asia omakohtaisesti.


      • Potkut vartijalle!

        Ei ole mikään satu vaan täyttä totta. Tallink Siljan viestintäpäällikkö itse vahvisti Ilta-Sanomille että järjestysmies oli päästänyt miehen hyttiin ilman että olisi mitenkään tarkistanut onko hytti todella miehen.

        Tuskin viestintäpäällikkö vahvistaa asiaa joka ei ole totta, varsinkin kun asia asettaa yhtiön turvallisuuskäytännöt TODELLA outoon valoon!


      • satujamonia
        Potkut vartijalle! kirjoitti:

        Ei ole mikään satu vaan täyttä totta. Tallink Siljan viestintäpäällikkö itse vahvisti Ilta-Sanomille että järjestysmies oli päästänyt miehen hyttiin ilman että olisi mitenkään tarkistanut onko hytti todella miehen.

        Tuskin viestintäpäällikkö vahvistaa asiaa joka ei ole totta, varsinkin kun asia asettaa yhtiön turvallisuuskäytännöt TODELLA outoon valoon!

        olisi hyvä uskottavuuden tukemiseksi liittää kyseisen uutisen linkki viestiinsä.
        edelleenkään ilman tuota lähdettä asiaa voi pitää satuna ...


      • Potkut vartijalle!

      • Ota selvää

      • satujamonia
        Ota selvää kirjoitti:

        Niin, "satujamonia". Oma ajatus ei ole tietoa. Omia ajatuksia ei paljoa kannata viljellä, jos ovat sinun luokkaasi.

        Ottaisit ensin asioista selvää, mutta 6tuon neuvonhan annoin jo aikaisemmin. Ei vaan läpäissyt umpiluuta.

        Helpottaisi huomattavasti uskottavuuttasi jos ymmärtäisit laittaa linkin uutieen jo avaukseesi, eipä näemmä heti mennyt sinunkaan korviesi väliin.
        vähän vaikea uskoa ilman näyttöä, eli jutun kyseenalaistaminen oli täysin oikeutettu


      • satujamonia

        no onhan se ikävää ettei osata esittää asioita keskustelupalstalla oikein, ei minua harmita mokasi yhtään, ymmärsithän ottaa vinkistä vaarin ja esittää linkin juttuusi.
        harmillistahan se oli kannaltasi ettet sitä ymmärtänyt jo avaukseen laittaa


      • Ota selvää
        satujamonia kirjoitti:

        no onhan se ikävää ettei osata esittää asioita keskustelupalstalla oikein, ei minua harmita mokasi yhtään, ymmärsithän ottaa vinkistä vaarin ja esittää linkin juttuusi.
        harmillistahan se oli kannaltasi ettet sitä ymmärtänyt jo avaukseen laittaa

        Miksi sinä säälittävä paskahousu olet jällleen kerran poistattanut täältä viestejä joissa osoitetaan miten loputtoman typerä ja lapsellinen olet?????

        Ei uskoisi että aikuinen ihminen osaa olla noin täydellisen idiootti.


      • peili kertoo
        Ota selvää kirjoitti:

        Miksi sinä säälittävä paskahousu olet jällleen kerran poistattanut täältä viestejä joissa osoitetaan miten loputtoman typerä ja lapsellinen olet?????

        Ei uskoisi että aikuinen ihminen osaa olla noin täydellisen idiootti.

        katsopa kaikessa typeryydessä mitä se sulle kertoo, kertoisiko se vaikka miten keskustelupalstalla tulee toimia, jos osaisit kirjoittaa kuten palstalla kuuluu, ei sinun aina tarvitsisi narista käyttäjätuen toimista jos olet kirjoittanut jotain mikä ei kuulu keskusteluun. katsopa todella sitä peiliäsi, valittaako aikuinen tavallasi, kuuluuko se aikuisen käytökseen. voisit ehkä kiukuttelultasi jo lopultakin aikuistua, jos ymmärrät mitä sillä tarkoitetaan.

        tiedoksesi sen verran ettei viestejä poisteta tuosta vain, kyllä ne ovat silloin palstan ohjeistuksen vastaisia jos ne on asiattomina poistettu. sinä itse voit jatkossa omalla toiminnallasi vaikuttaa viestiesi sisältöön siten että ne ovat palstan ohjeistuksen mukaisia. sinun on siis aivan turha valitta omista virheistä johtuvista asiostasi, ainoastaan itse voit toiminnllasi niihin vaikuttaa, on siis lapsen omaista valittaa omista virheistäsi, säännöt ovat kaikille samat, enpä viitsi itse sinun tyylilläsi valittaa omista virheistäni täällä, sitä muuten sanotaan että omat virheet hyväksyessään ja ymmärtäessään ihminen on aikuistunut.

        kuvitteletko kenties kerääväsi säälipisteitä tuolla narinallasi.

        tämä viesti meni OT:ksi, ei haittaa jos joku tekee ilmoituksen viestistäni,
        se ei muuta kuitenkaan todellisuutta miksikään


      • Tosi kuin vesi
        peili kertoo kirjoitti:

        katsopa kaikessa typeryydessä mitä se sulle kertoo, kertoisiko se vaikka miten keskustelupalstalla tulee toimia, jos osaisit kirjoittaa kuten palstalla kuuluu, ei sinun aina tarvitsisi narista käyttäjätuen toimista jos olet kirjoittanut jotain mikä ei kuulu keskusteluun. katsopa todella sitä peiliäsi, valittaako aikuinen tavallasi, kuuluuko se aikuisen käytökseen. voisit ehkä kiukuttelultasi jo lopultakin aikuistua, jos ymmärrät mitä sillä tarkoitetaan.

        tiedoksesi sen verran ettei viestejä poisteta tuosta vain, kyllä ne ovat silloin palstan ohjeistuksen vastaisia jos ne on asiattomina poistettu. sinä itse voit jatkossa omalla toiminnallasi vaikuttaa viestiesi sisältöön siten että ne ovat palstan ohjeistuksen mukaisia. sinun on siis aivan turha valitta omista virheistä johtuvista asiostasi, ainoastaan itse voit toiminnllasi niihin vaikuttaa, on siis lapsen omaista valittaa omista virheistäsi, säännöt ovat kaikille samat, enpä viitsi itse sinun tyylilläsi valittaa omista virheistäni täällä, sitä muuten sanotaan että omat virheet hyväksyessään ja ymmärtäessään ihminen on aikuistunut.

        kuvitteletko kenties kerääväsi säälipisteitä tuolla narinallasi.

        tämä viesti meni OT:ksi, ei haittaa jos joku tekee ilmoituksen viestistäni,
        se ei muuta kuitenkaan todellisuutta miksikään

        Selittele mitä selittelet. Se ei muuta tapahtumia miksikään. Itse vastasit ja ajattelit jutun olevan löpinää. Et tarkistanut, vaikka se olisi ollut vain yksi kuukkelointi. Jos olisit pysähtynyt ajattelemaan edes sekunniksi, olisit keksinyt, että jostainhan tuo uutinen on luettu ja jos joku toinen on sen löytänyt netistä, niin kyllä sen toinenkin löytää.

        Sinun piti vain näyttää, kuinka fiksu olet.
        Näytitkin!


    • re erw few

      Ihan normaalia tämä on myös Vikinglinellä että infosta saa uuden avainkortin hyttiin, vaikka ei olisi henkkareita, eikä edes "asu" ko. hytissä...

      Itsekin pari kertaa hakenut avaimen kaverin hyttiin, kun ne on ollut siellä liian pitkään ;)

      • tuulestatemmattua

        toimimattoman kortin tilalle saat uuden, et ilman ....

        ittelläni oli kortti mennyt reittimuutoksen vuoksi vanhaksi,
        täytyi näyttää myös kuitti jolla olin maksanut hytistä illalla neuvontaan.


      • rgt rt rg
        tuulestatemmattua kirjoitti:

        toimimattoman kortin tilalle saat uuden, et ilman ....

        ittelläni oli kortti mennyt reittimuutoksen vuoksi vanhaksi,
        täytyi näyttää myös kuitti jolla olin maksanut hytistä illalla neuvontaan.

        Itse olen useita kertoja saanut kortin omaan, ja miksei muidenkin hyttiin kertomalla

        A Hytin numeron

        B Ketkä matkusaa ko. hytissä

        C matkan keston, eli onko reittimatka, risteily, koska alakanut tms...

        Kaipa se henkkaeiden kysyminen ois sitten liian raskasta


      • tuulestatemmattua
        rgt rt rg kirjoitti:

        Itse olen useita kertoja saanut kortin omaan, ja miksei muidenkin hyttiin kertomalla

        A Hytin numeron

        B Ketkä matkusaa ko. hytissä

        C matkan keston, eli onko reittimatka, risteily, koska alakanut tms...

        Kaipa se henkkaeiden kysyminen ois sitten liian raskasta

        uskokoon satuihisi sitten kuka vaan, minä en.

        kokemus, se kokemus tapahtuneesta


      • fgb yhvb yh
        tuulestatemmattua kirjoitti:

        uskokoon satuihisi sitten kuka vaan, minä en.

        kokemus, se kokemus tapahtuneesta

        Tuskmpa meilläon ollut sama hemkilö infossa... aikamoinen tuuri olisi nääs


      • tuulestatemmattua
        fgb yhvb yh kirjoitti:

        Tuskmpa meilläon ollut sama hemkilö infossa... aikamoinen tuuri olisi nääs

        uskokoon kua uskoo kuvitelmiisi, ohjeistus on vain kailiie sama,
        kuka sitten työvuorossa kulloinkin on, edelleenkään kuvitelmasi eivät osu todellisuuden kanssa yksiin


      • f dgsgd
        tuulestatemmattua kirjoitti:

        uskokoon kua uskoo kuvitelmiisi, ohjeistus on vain kailiie sama,
        kuka sitten työvuorossa kulloinkin on, edelleenkään kuvitelmasi eivät osu todellisuuden kanssa yksiin

        Anakin kolme kertaa sanaut M/S Amorellalla uuden hyttiavaimen tuolla keinolla...

        Joku aika sitten oli tosin epäilyksenä, että muutama henkilö haluaisi mun hyttiin, joten kysyin infosta, saako he avainta... vastaus oli "ei ilman henkkareita" en paljoa anna sana-arvoa kun just kuukaus sit oli saanu


      • Tuulestatemmattua
        f dgsgd kirjoitti:

        Anakin kolme kertaa sanaut M/S Amorellalla uuden hyttiavaimen tuolla keinolla...

        Joku aika sitten oli tosin epäilyksenä, että muutama henkilö haluaisi mun hyttiin, joten kysyin infosta, saako he avainta... vastaus oli "ei ilman henkkareita" en paljoa anna sana-arvoa kun just kuukaus sit oli saanu

        omapa on ongelmasi, tarinasi vain ei ole uskottava. Valitan


      • ff rfrr
        Tuulestatemmattua kirjoitti:

        omapa on ongelmasi, tarinasi vain ei ole uskottava. Valitan

        Kuten sanottu, henkilöstä se on kiinni sakko avaimen tai ei....

        Aloittajan tapauksessa oli saatu avain, vaikka ei edes tiedetty kuka hytissä asuu


      • Palstan se
        ff rfrr kirjoitti:

        Kuten sanottu, henkilöstä se on kiinni sakko avaimen tai ei....

        Aloittajan tapauksessa oli saatu avain, vaikka ei edes tiedetty kuka hytissä asuu

        Suurin syy miksi tuota ei ole voinut tapahtua, on se, että laivaa "M/S Amorella" ei ole olemassa on

        Vain olemassa Viking Line OYj Amorella


      • Korjaus
        ff rfrr kirjoitti:

        Kuten sanottu, henkilöstä se on kiinni sakko avaimen tai ei....

        Aloittajan tapauksessa oli saatu avain, vaikka ei edes tiedetty kuka hytissä asuu

        avauksen tapauksessa oli vartija avannut oven, avainta ei ollut edes kysytty


    • jäpppp

      Haha ei vitttu. En suosittele kenellekään kyseistä laivaa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe