Oon miettiny viime aikoina et voiko vapaaehtosesti mennä suljetulle osastolle ? Oon siis kohta 16- vuotta täyttävä tyttö ja elämä on ollu viime aikoina aivan hirveetä. Keskivaikee masennus todettu ja viiltelyä ja muutenki itsetuhoset ajatukset valtaa mielen joka ikinen päivä vaikka ilonen olisinkin. Olen useasti miettinyt itsemurhaa mutta olen sen verran nössö kuitenkin. Psykologilla käyn.
Kertoisitteko millanen on nuorten suljettu osasto ja onko siellä kuinka vapaata oleskelua että saako olla puhelinta ja miten koulunkäynnin käy? Ja saako vanhemmat vierailla vapaasti katsomassa ja kuinka kauan siellä yleensä ollaan? Kiitos jo etukäteen!
nuorten suljettu osasta ?
3
270
Vastaukset
- bulletproof-
Mä jouduin nuorten psykiatriselle osastolle. Se 10 hengen osasto oli ihan mukava, ja siellä oli puhelinajat, ja muuten siellä oli kaikki maailman leffat ja singstareja ja muita pelejä, sekä lautapelejä ja korttipelejä, ja mikä parasta, mukavaa seuraa, mutta mä sanon et jos ne toteaa sun tilanteen liian pahaksi, joudut... sanoisinko et vankilaan. Intensiiviosasto - kamalin asia mitä maan päällä on keksitty. Ne seuraa sua vessaan, sulla ei saa olla rasvaa, hammastahnaa eikä mitään tällästä saatavilla, ne en siis anna sun käydä vessassakaan yksin, eikä suihkussa, sulla ei saa olla paperiakaan eikä kynää, niillä saa jälkeä helposti, sulla ei saa olla pinniä, eikä pompulaa, sillähän on helppo kuristaa ittensä, sun huoneessa on 2 valvontakameraa, sekä siinä ravaa noin 15 minuutin välein hoitaja.
- ei-suljetulle
Suljetulle viedään aivan kuin vankilaan. Siellä ei ole edes ihmisoikeuksia, mutta vankilassa on. Toinen kertoikin suljetun osaston ihmisoikeuksista.
Mene mieluummin omaehtoiseen hoitoon muualle kuin pakkohoitoon suljetulle. - Osasto94
Ite oon ollu kriisillä, suljetulla ja jollaki nuorten osastolla en tiiä onks se suljettu vai mikä:D
Mut siis se nuorten osasto oli iha jees. Siel sai käydä vieraita, tiistaisin ja lauantaisin pääsi käymään kaupungissa jos oli kaikki ulkoiluluvat, puhelimet sai olla päivisin ja siel oli tietokone. oiskoha siel ollu 8 nuorelle huoneet. Sit siin rakennuksessa oli kuntosalit ym. Kävin ite siin osaston omalla "koululla" ja se oli iha mukava ku oli nii rentoo ja jaksamisen mukaan. Ite olin siellä n.2 kk ja sillo olin puhunu psykologin yms kanssa et vois tommone osastojakso tehä hyvää.
Sit se kriisiosasto missä olin oliki tietty ihan erilaine. Siel oli ehk 8 kahden hengen huoneita. Eikä kyl saanu käyttää kännykkää jos oli kamera. Siellä ulkoilu oli jo "hankalampaa" mutta kyseessä oli tosiaan kriisi joten sinnehhän ei ny varmastikkaan ihan helpolla joudu.. Siellä olin vaan viikon.
Ja se suljettuosasto oli ihan "mukava". Se oli kylläkin enemmän täysiikäisille tarkoitettu mutta kai sinnekkin ois 16-17 vuotiaat päässy. Siel sai olla tietokone mukana joka kyl otettii yöks pois, puhelin sai olla kokoajan paitsi puhelimen lataus paikka oli lukitussa huoneessa. Itse sain siellä ulkoiluluvatkin aika nopeesti vaikka olinkin vain alle viikon.
En ny kovin hyvin osaa kertoo, mut toivottavasti ees jollaki tapaa auttas ja saa kysellä lisää:) Suosittelen puhumaan osasto ajatuksesta psykologille tai vaikka sosiaalityöntekijälle. Ite olin kanssa melkein 16 kun osastolle "jouduin", vaikea masennus, itsetuhoisuus ja ahdistus vaivasi ja nyt ikää on kohta 19..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847