Saako luottohäiriöinen kaupanalan työpaikkaa?

Miten on?

Vuokrasin eräälle nuorelle naiselle asunnon, mutta jätti heti vuokrat maksamatta. Hän on kait hiljattain aloittanut Citymarketissa työt, joten kysyn että tarkistetaanko tällaisessa työpaikassa luottotiedot ennen palkkaamista?

13

3243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+4

      Eli vuokrien maksamatta jättäminen on Citymarketin vika ei sen nuoren naisen?

    • ????????????????????

      S-ryhmän paikkoja ei ainakaan saa luottotietohäiriöinen, K-ryhmän osalta en tiedä. Mut sitä tässä vaan jäin miettimään, että mitä tekemistä sillä Cittarilla nyt on tuon vuokranmaksun kans?

    • 220

      Höpö höpö. Ei ainakaan HOK:lla mitään luottotietoja tarkisteta. Olen ollut talossa vuosia ja useita työkavereita on joilla luottotiedoissa merkintöjä.

      • Joissakin vaikuttaa

        Ainakin osa osuuskaupoista tarkastaa ja luottotietohäiriöisillä tyssää työnsaanti saman tien. Tuli testattua muutamaan otteeseen aikoinaan.


      • kunnon kansalainen
        Joissakin vaikuttaa kirjoitti:

        Ainakin osa osuuskaupoista tarkastaa ja luottotietohäiriöisillä tyssää työnsaanti saman tien. Tuli testattua muutamaan otteeseen aikoinaan.

        En vain ymmärrä miksi luottohäiriöinen ei saisi työpaikkaa?
        Juuri työstä ja siitä ansaitsemalla palkallahan pystyy maksamaan rästejä pois,
        ts. uo voi ottaa palkasta suoraan ja kierteen saisi katkaistua.

        Tämä menee jo ihmisoikeuksien polkemiseksi, jos kielletään elanto
        luottohäiriöiden vuoksi.

        Aivan käsittämätön yhtälö.

        Tässä tuntuu olevan vain rankaisumentaliteetti vietynä ihan tappiin.
        Toivottavasti nämä kunnon kansalaiset saavat tyydytettyä oikeassa olemisen
        tarpeensa.


      • Ihan tavallista
        kunnon kansalainen kirjoitti:

        En vain ymmärrä miksi luottohäiriöinen ei saisi työpaikkaa?
        Juuri työstä ja siitä ansaitsemalla palkallahan pystyy maksamaan rästejä pois,
        ts. uo voi ottaa palkasta suoraan ja kierteen saisi katkaistua.

        Tämä menee jo ihmisoikeuksien polkemiseksi, jos kielletään elanto
        luottohäiriöiden vuoksi.

        Aivan käsittämätön yhtälö.

        Tässä tuntuu olevan vain rankaisumentaliteetti vietynä ihan tappiin.
        Toivottavasti nämä kunnon kansalaiset saavat tyydytettyä oikeassa olemisen
        tarpeensa.

        Jokainen firma voi itse valita työntekijänsä, eikä esim punatukkaisia, tai vasenkätisiä ole pakko ottaa, jos kerran tarjolla on brunetteja oikeakätisiäkin. Ilmeisestikin luottotietojen menetys antaa monelle työnantajalle kuvan epäluotettavasta henkilöstä ja jos sattuu olemaan vielä jotain rästejä, niin tulee ylimääräistä vaivaa palkanmaksupuolella....

        Syyt on simppeleitä, mut tällaiset asiat ei vaan ole kovin yleisesti tiedossa.

        S-Ryhmällä on ainakin joidenkin osuuskauppojen kohdalla tuo luottotiedot kunnossa -kriteeri. Sama homma monella operaattorilla/kännykkäkaupalla jne.


    • ihanaa

      Voin kertoa että töitä ei todellakaan isoista ketjuista luottotiedoton saa. Kyllä mä sanoisin että ihmisoikeuksia tässä poljetaan. Mulla ei ole tällä hetkellä edes ulosottovelkaa, jossain vaiheessa kyllä taas tulee maksuja, mutta ei nyt. Mutta töitä ei saa.

      • <-creditti->

        Kertoisitko tarkemmin mitkä isot ketjut tarkastavat rekrytointivaiheessa luottotiedot? Oletan että tällä palstalla puhutaan kaupan alasta, joten montaa vaihtoehtoa ei ole. S- ja K-ryhmä pitävät hallussa 80% Suomen markkinoista. Ettei olisi tämäkin väite vain mutujuttu nettipalstojen kivikovasta faktamaailmasta...


    • en ole rikollinen

      Itse olen ulosotossa ollut jo mennessäni s-ryhmään töihin ja siis pääsin myös. On törkeää tehdä luottohäiriöisestä tai ulosotossa olevasta ihmisestä rikollinen tietämättä taustoja tms. Itse näen asian niin että ehkä juuri nykytilanteestani johtuen olen yksi rehellisimmistä, mutta ehkä myös pelokkaimmista työntekijöistä koska jos työpaikalla katoaa jotain henkilökunnan toimesta olisin varmaan ensimmäinen JA ainoa epäilty. Se pelottaa, todella :( Siksi itse pyrinkin moitteettomaan ja avoimeen työhön yrittäen myös huolehtia siitä että työkaveritkin toimivat moitteettomasti (mitä osa heistä ei valitettavasti tee vaan sääntöjä rikotaan kylmästi).

    • Kokemusta löytyy

      Olen aikoinaan hakenut töihin S-ryhmään monet kerrat, haastattelussakin useampaan otteeseen, lupasivat ilmotella valintapäätöksistä, mutta ilmotusta ei vaan ikinä tullut. Myöhemmin kuulin samaisen Osuuskaupan työntekijältä, ettei luottotietohäiriömerkinnällä oteta... Olishan tuo ollut ihan fiksua kertoa asiasta jo ihan haastattelussa, tai edes ilmottaa jälkikäteen, etten tullut valituksi, mutta että täysi hiljaisuus...

      Samoihin aikoihin eräs tuttava joutui rekryfirman haukkujen ja painostuksen kohteeksi, kun oli kyseisen firman kautta vuokratyöntekijänä samaisella Osuuskapalla, eikä ollut maininnut luottotietohäiriömerkinnästään... rekryrirma syytti tätä tuttavaa huijauksesta, petoksesta ja ties mistä.

      • ei voi syyttää

        Jos ei missään kysytä luottotiedoista niin ei voi myöskään syyttää valehtelusta tai petoksesta. Eri asia jos on kysytty ja valehdellut, että luottotiedot on kunnossa.


      • Kokemusta löytyy
        ei voi syyttää kirjoitti:

        Jos ei missään kysytä luottotiedoista niin ei voi myöskään syyttää valehtelusta tai petoksesta. Eri asia jos on kysytty ja valehdellut, että luottotiedot on kunnossa.

        Rekryfirman kämmi se olikin, kun eivät olleet asiaa tarkastaneet, vaikka asiakasyrityksen kriteereihin kuuluu nimenomaan tuo luottotietohäiriöttömyys.. Millonpa rekryfirma olis omaa mokaansa itse kärsinyt, kyllä kait siitä pitää vuokraorjaa löylyttää..


    • wobu

      Pääsin vuoden alussa HOK:lle töihin. Minulla on noin vuoden ajan ollut omatieto.fi palvelun kautta hälytys josta saan ilmoituksen, kun joku kysyy luottotietojani. Esim vaihdoin syksyllä kännykkäliittymäni ja samana päivänä tehtyäni netissä siirtopyynnön tuli tekstari luottotietojeni kysymisestä uudelta operaattorilta. HOK ei tietoja ole kysellyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      774
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe