Clio 1.4 RN, v. 2000 (55 kW), ajettu 148 tkm.
Onko tuttu ongelma?
Lämmityslaitteen puhaltimen ollessa päällä auton seistessä käynnissä esim. liikennevaloissa, sisälle pukkaa kitkerää bensan tai pakokaasun tai ehkä molempien käryä. Auton ollessa liikkeellä käryä ei tule.
Mielestäni käryä ei juurikaan tule, kun starttaa kylmänä pakkasella. Koneen ollessa lämmin, käryä painaa sisälle.
Mitään bensavuotoja ei näy, öljynkulutus normaali, tyhjäkäynti ok, tulpat ja tulpanjohdot uudet, samoin venttiilikopan tiiviste vaihdettu juuri, jäähdytysnesteet ei vuoda.
Jonkn verran öljyvuotoa kuitenkin jakopään puoleisessa päädyssa, ehkä kampiakselin stefa vuotaa.
Samaisen käryn tuntee oikein hyvin, kun koneen ollessa käynnissä työntää kärsänsä ilmanputsarin ja jäähdytysnesteen paisuntasäiliön välimaille.
Jos tiedät, mikä auttaisi, olisin tiedosta kiitollinen.
Bensan / pakokaasun haju auton sisällä
Rellu-Reiska
2
1321
Vastaukset
- utmo
Saitko ikinä selvyytttä asiaan? sama vika vaivaa..
Eiköhän siellä ole ihan normaalisti pakoputki tai pakoputken tiivisteet alkanut vuotamaan. Normaali pakoputken käyttöikähän on sitä 8-10v luokkaa.
Itse tässä kauhulla odottelen, koska omasta 26v vanhasta päättää kulua puhki. Kun ei tiedä, onko koskaan vaihdettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2942983Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482017- 1181784
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261719Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661337
- 651337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781223