Mitä hevonen tarkoittaa sillä, kun se hiestää päätään minua vasten? Kutiaako se vai mistä on kyse? :)
Kysyn, kun en hevosia (vielä) tunne kovin hyvin, ja tuli tässä vain yksi päivä mieleen, kun olin tallilla katsomassa hevosia, eikä ennen kukaan ole tehnyt minulle noin.
Mitä heppa tarkoittaa sillä, kun se hiestää päätään minua vasten
6
3736
Vastaukset
- heppailija
Hiestää? Tarkotakko että hankaa? Meinaan siinä tapauksessa se mitä ilmeisimmin vaan kutiaa kallostaan ja yrittää raapia sitä jotenkin. Ei muuten tunnu kauheen kivalta aina ku semmonen iso ja kova pää hankaa kovaa kylkee vasten, sattuu ihan, vaikka muuten on jopa söpöä. :/
- Myö vaan. :)
Tai sitten se haluu tutustua suhun. Ihana ele! :)
- krhm
Myö vaan. :) kirjoitti:
Tai sitten se haluu tutustua suhun. Ihana ele! :)
Kun antaa hevosen raaputtaa tai hiertää päätään itseään vasten, myöntää samalla olevansa hevosta alempiarvoisempi, raaputuspuu. Miettikääs sitä, ennen kuin annatte hevosen käydä käsiksi. Omat hevoset pidän kaukan itsestäni, päätä saa hangata heti kun suitset tai riimu on otettu pois, mutta silloinkin hankaus kohdistuu seinään yms.
- minä
krhm kirjoitti:
Kun antaa hevosen raaputtaa tai hiertää päätään itseään vasten, myöntää samalla olevansa hevosta alempiarvoisempi, raaputuspuu. Miettikääs sitä, ennen kuin annatte hevosen käydä käsiksi. Omat hevoset pidän kaukan itsestäni, päätä saa hangata heti kun suitset tai riimu on otettu pois, mutta silloinkin hankaus kohdistuu seinään yms.
jeps. multa kerran melkein murtu käsi, ku hevonen hinkkas kalteria vasten. ja todellakin sattui.
- minde
minä kirjoitti:
jeps. multa kerran melkein murtu käsi, ku hevonen hinkkas kalteria vasten. ja todellakin sattui.
jos hepat hankaa päällänsä ihmistä niin niitä ihan selvästi kutittaa päästä ja ne yrittää ihmisen avulla lopettaa se kutina eli hankaamalla päällänsä. mua on hevonen pari kertaa hangannut päällä ja sen kyl huomas ihan selvästi että sitä kutitti päästä :)
- Ike
Hevonen kihnuttaa päätään sinua vasten. Se voisi hangata päätään myös jalkaansa tms. vasten mutta se hankaa sinuun päätään ja turpaansa. Pitää sinua siis nenäliinanasi. Eli se arvostaa sinua yhtä paljon kuin nenäliinaa, eli ei ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807