Ja kyse on tytöistä ja pojista. Onko lapsi minkä ikäisenä päätoksenteko kelpoinen ja entä jos lapsi haluaakin reiän muualle kuin korvaan. Eihän vanhempi voi sitä lapsensa puolestakaan päättää, että esim. 9-v Lissu saa tänään synttärilahjaksi korvakorut.
Minkä ikäisenä lapselle korviin reiät koruille
11
499
Vastaukset
- ........
Esim sitten kun lapsi tietää, että päätoksentekokelpoinen on yhdyssana.
- tiukkapipo äiti
Kun täyttää 18 saa rei`ittää itseään niinkuin haluaa, sitä ennen ei.
- tyttönen11v
18 vuotiaana saa rei'ittää itseään niinkuin haluuaa, kuin tiukkapipo äiti sanoi.. Mutta itse sain korvareiät 4vuotis synttäriahjaksi, koska olin mankunut niitä kun täytin 3, äiti lupasi, että saisin korvareiät 4vuotis synttäreillä, koska luuli, että unohtaisin sen, mutten unohtanut, ja niin tätini vei minut nelivuotiaana korvakoru ostoksille. Siitä asti olen pitänyt korvakoruja, eivätkä reiätole mennyt kertaakaan umpeen:D Eli, kun lapsi sitä todella haluaa..
- lapsi on lapsi
Koska lapsi olisi päätöksentekokykyinen, ehkä 12-13v. voisi jo olettaa jotain kykyä. Oma tyttäreni sai 7v. reiät korviin, oli toivonut niitä jo pitkään ja ylpeä kun vihdoin sai ne. Ehkä en kuitenkaan antaisi vielä rei'ittää muita paikkoja kun korvanlehtiä alle 18v.?
- rh74
Missä liikkeessä Tampereella tai lähistöllä laitetaan 2-vuotiaalle reiät korviin?
- Hani22
Meillä on kaikille kolmelle tytölle laitettu korvakorut 3- vuotiaana tutulla kampaajalla. Mielestäni se on hyvä ikä, reiät paranevat hyvin, kun tuon ikäinen ei osaa itse irroitella vielä niitä, ja vanhemmat voi pitää hänen korvissaan vain aitoja koruja, ettei tule allergioita, reikien kunnolla parannuttua tämä on huomattavasti epätodennäköisempää. poika ei ole halunnut, enkä kyllä antaisi pojan laittaakaan.
- Vanhanaikaista
"enkä kyllä antaisi pojan laittaakaan."
Mikset, liian homoa? Vai pelkästäänkö tyttöjen pitäisi rei'ityksestä kärsiä, poika on äidin mussukka?
- Aadamama
Monissa maissa laitetaan tyttövauvoille jo ennen yhtä ikävuotta reiät korviin. Omalleni laitettiin 11 kk:n iässä.
Pojalle en laittaisi.
Poika päättää sitten itse isona = täysi-ikäisenä.- Tyttö-parat
Tytölläkö tätä päättämisoikeutta ei ole kun jo vauvana rei'itetään? Ihme poikien paapomista...
- hyvä poika
pojat on etu oikeutettuja paremmin
- J0000
No vitttu. Antakaa lasten olla lapsia!! Ehtivät aikuisena kyllä sitten rei'itellä paikkojaa ihan kyllikseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232413Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531673- 251952
Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu276941Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11917- 146893
- 56824
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110739- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8698