Minkä ikäisenä lapselle korviin reiät koruille

Jännän äärellä

Ja kyse on tytöistä ja pojista. Onko lapsi minkä ikäisenä päätoksenteko kelpoinen ja entä jos lapsi haluaakin reiän muualle kuin korvaan. Eihän vanhempi voi sitä lapsensa puolestakaan päättää, että esim. 9-v Lissu saa tänään synttärilahjaksi korvakorut.

11

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Esim sitten kun lapsi tietää, että päätoksentekokelpoinen on yhdyssana.

    • tiukkapipo äiti

      Kun täyttää 18 saa rei`ittää itseään niinkuin haluaa, sitä ennen ei.

    • tyttönen11v

      18 vuotiaana saa rei'ittää itseään niinkuin haluuaa, kuin tiukkapipo äiti sanoi.. Mutta itse sain korvareiät 4vuotis synttäriahjaksi, koska olin mankunut niitä kun täytin 3, äiti lupasi, että saisin korvareiät 4vuotis synttäreillä, koska luuli, että unohtaisin sen, mutten unohtanut, ja niin tätini vei minut nelivuotiaana korvakoru ostoksille. Siitä asti olen pitänyt korvakoruja, eivätkä reiätole mennyt kertaakaan umpeen:D Eli, kun lapsi sitä todella haluaa..

    • lapsi on lapsi

      Koska lapsi olisi päätöksentekokykyinen, ehkä 12-13v. voisi jo olettaa jotain kykyä. Oma tyttäreni sai 7v. reiät korviin, oli toivonut niitä jo pitkään ja ylpeä kun vihdoin sai ne. Ehkä en kuitenkaan antaisi vielä rei'ittää muita paikkoja kun korvanlehtiä alle 18v.?

    • rh74

      Missä liikkeessä Tampereella tai lähistöllä laitetaan 2-vuotiaalle reiät korviin?

    • Hani22

      Meillä on kaikille kolmelle tytölle laitettu korvakorut 3- vuotiaana tutulla kampaajalla. Mielestäni se on hyvä ikä, reiät paranevat hyvin, kun tuon ikäinen ei osaa itse irroitella vielä niitä, ja vanhemmat voi pitää hänen korvissaan vain aitoja koruja, ettei tule allergioita, reikien kunnolla parannuttua tämä on huomattavasti epätodennäköisempää. poika ei ole halunnut, enkä kyllä antaisi pojan laittaakaan.

      • Vanhanaikaista

        "enkä kyllä antaisi pojan laittaakaan."

        Mikset, liian homoa? Vai pelkästäänkö tyttöjen pitäisi rei'ityksestä kärsiä, poika on äidin mussukka?


    • Aadamama

      Monissa maissa laitetaan tyttövauvoille jo ennen yhtä ikävuotta reiät korviin. Omalleni laitettiin 11 kk:n iässä.
      Pojalle en laittaisi.
      Poika päättää sitten itse isona = täysi-ikäisenä.

      • Tyttö-parat

        Tytölläkö tätä päättämisoikeutta ei ole kun jo vauvana rei'itetään? Ihme poikien paapomista...


    • hyvä poika

      pojat on etu oikeutettuja paremmin

    • J0000

      No vitttu. Antakaa lasten olla lapsia!! Ehtivät aikuisena kyllä sitten rei'itellä paikkojaa ihan kyllikseen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      410
      4208
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      137
      2841
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1968
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1370
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      75
      1302
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1268
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1262
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1231
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1031
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      970
    Aihe