Miten olette "hoitaneet" itse tämän kysymyksen: oletteko kertoneet teistä kiinnostuneille miehille, että olette käyneet sukupuolenkorjauksen? Ja missä vaiheessa?
Itse en ole ajatellutkaan miehiä pariin vuoteen, mutta tapasin töissä erään miehen, josta taidan olla kiinnostunut. Tapaan hänet myös lähiaikoina, koska hoidamme erään työasian yhdessä.
Itse en ole kerta kaikkiaan osannut ratkaista tätä kysymystä, koska en ole ainakaan itse keksinyt mitään hyviä ratkaisuja. Jos kertoo heti vaihtaneensa sukupuolta, niin mies lähtee varmasti lätkimään. Jos taas ei kerro ainakaan alussa, se tuntuu pimittämiseltä, ja jos menee kauankin, ennen kuin kertoo, niin ei se kauheasti luottamusta herätä. Itse haluaisin kuitenkin ihan oikean ja toimivan parisuhteen, joka perustuu luottamukseen. Yksinkään en silti haluaisi elää.
Onko neuvoja?
Transnaisen ikuisuuskysymys: kertoako?
90
1458
Vastaukset
- T-Unit
Itse olen aika huono antamaan neuvoa tälläisessä tilanteessa, mutta ehkä tämä vie eteenpäin. Katso kuitenkin muut vastaukset ennen kuin turvaudut tähän. VAROITUS: tämä algoritmi on testaamatta, eikä allekirjoittanut ota vastuuta sen noudattamisen/noudattamattomuuden seurauksista. KOKEILE VAIN OMALLA VASTUULLA.
Kannattaa ottaa ensinnä tietty selville onko "kohteella" ennestään perhettä ja millainen asema hänellä on siellä työpaikalla (eli onko juoruaja ja miten todennäköistä on että taustan selville saatuaan tapahtuisi outtaus, joka voi johtaa ongelmiin). Ja tietenkin tarkkailla merkkejä arvomaailmasta sekä pistää mahdollisesti pientä flirttiä peliin, katsoen minkä suuntaista palautetta saat.
Itse kannatan sitä että oma tausta tulee ilmi suhteen aikaisessa vaiheessa. Siinä vaiheessa kun lasten hankinta/pre/non-op tulee huomioon on hieman liian myöhäistä selitellä, ellei se mies ole täysin pauloissasi. HUOM minä en ole siis mikään miestennielijä!
Pystyisitkö johdattelemaan miehen sellaiseen tilanteeseen/tapahtumaan jossa olisit "TS muiden joukossa", ja jonka kautta hän voisi lähestyä sinua (se säästäisi selittelyiltä)? Esim jäisit työpaikalla tauolla "kiinni itseteosta" selaamalla transaiheisia sivustoja, jolloin hän ymmärtäisi samantien(?) tilanteen ehkä pienen "selittelyn" jälkeen.
Jos tälläinen ei ole mahdollista tai tuntuu liian brutaalille, kannattaa vaikka mennä töiden jälkeen lasilliselle, ehkä useammallekin ja hivuttaa tilannetta eteenpäin hauskanpidon ja flirttien merkeissä. Jossain vaiheessa sitten menette kävelylle vaikka lastentarhan ohi ja päivittelet "Harmi kun en itse voi saada biologisia lapsia..." tarkkaile reaktio.
Jos alkanutsuhde ei muutu huonompaan suuntaan ja olet valmis etenemään, voit ottaa pikkuhiljaa puheeksi taustan vaikkapa tähän tyyliin "Tiedätkös, minun elämänpalapelissä oli alussa sinisiä paloja... mutta ne ovat olleet punaisia pitkän aikaa..." Kunhan ihmetys hälvenee otat asian hienovaraisesti esille ja puhut asioista oikeilla nimillään ja käytte keskustelua molemmin puolisella kunnioituksella. Loppu onkin sitten itsestä kiinni.
JOS riskit ovat liian suuret ja feili on todennäköinen, voi toki alkaa "jengiytymään" ja hakemaan läheisyyttä kanssaihmimisistä ja olla perustamassa T-Unitia, minulle ei tarvi selitellä mitään ; )
Jokatapauksessa toivotan onnea. Ja toivotaan että saat minun vastausta parempia neuvoja : )- Suhteellista
Varmaan ollaan aika heikolla pohjalla, jos potentiaalinen puoliso ei voisi transtaustaasi hyväksyä. Ja jos se salaamisen jälkeen paljastuisi, hän olisi joka tapauksessa todennäköisesti loukkaantunut siitä, että olet asian häneltä salannut riippumatta siitä, hyväksyisikö hän menneisyytesi osaksi suhdettanne.
Voi siis olla parempi kertoa alkuvaiheessa. Jos se tuottaa ongelmia suhteelle, se ei ehkä kuitenkaan olisi kestänytkään mahdollisia tulevia koettelemuksia. Silloin ei muuta kuin uutta matoa koukkuun. - T-Unit
Suhteellista kirjoitti:
Varmaan ollaan aika heikolla pohjalla, jos potentiaalinen puoliso ei voisi transtaustaasi hyväksyä. Ja jos se salaamisen jälkeen paljastuisi, hän olisi joka tapauksessa todennäköisesti loukkaantunut siitä, että olet asian häneltä salannut riippumatta siitä, hyväksyisikö hän menneisyytesi osaksi suhdettanne.
Voi siis olla parempi kertoa alkuvaiheessa. Jos se tuottaa ongelmia suhteelle, se ei ehkä kuitenkaan olisi kestänytkään mahdollisia tulevia koettelemuksia. Silloin ei muuta kuin uutta matoa koukkuun."Voi siis olla parempi kertoa alkuvaiheessa."
Näin minäkin implikoin, mutta ensin on kuitenkin "markkinoitava" itseään muuten. Kukaan tuskin haluaa heti ensimmäisenä että "pommi pudotetaan niskaan", vaan on hyvä että taustalla on jotain joka hieman sitouttaa tilannetta ja suhdetta, eli luoda sitä pohjaa (mikäli tausta ei ole jo kohdatessa selvillä).
Jos pitäisi mies ottaa itselle, henkilökohtaisesti ottaisin mieluumin transmiehen, jotta olisi ymmärrystä jo molemmin puolin valmiina ja mielellään etsisin sellaista transihmisten tapahtumasta. Mutta romanttiset tunteet kohdistuu minulla kuitenkin naisiin.
Kohteliasta on kertoa ennen kuin harrastaa seksiä.
- ......
Ai siten että "pistetäänkö munaa munaa vasten, minulla se on vain sisäänpäin".
Minä en ainakaan ala kertomaan yhtään mitään ainakaan ensimmäisellä kerralla. Eri asia jos syntyy edes vähän pidempi suhde niin sitten kertominen on järkevää.
Olen varma että jos ennen sänkyyn menoa kertoo että minulla on kirurgin tekemä värkki niin tavallinen heteromies juoksee karkuun. Joku transdiggari voisi kokeilla kerran että voisi kehua kavereille että olenpa kerran kokeillu transua. - Hilarious
...... kirjoitti:
Minä en ainakaan ala kertomaan yhtään mitään ainakaan ensimmäisellä kerralla. Eri asia jos syntyy edes vähän pidempi suhde niin sitten kertominen on järkevää.
Olen varma että jos ennen sänkyyn menoa kertoo että minulla on kirurgin tekemä värkki niin tavallinen heteromies juoksee karkuun. Joku transdiggari voisi kokeilla kerran että voisi kehua kavereille että olenpa kerran kokeillu transua."pistetäänkö munaa munaa vasten, minulla se on vain sisäänpäin".
Hahhahhaaaa! Pointsit ilmaisustasi! :DD - Entinen transnainen
Onko sillä lopulta mitään väliä että kertooko? Jos mies haluaa harrastaa seksiä niin kai se sitä haluaa? Parisuhde on sitten erikseen.
- Suhteellista
Entinen transnainen kirjoitti:
Onko sillä lopulta mitään väliä että kertooko? Jos mies haluaa harrastaa seksiä niin kai se sitä haluaa? Parisuhde on sitten erikseen.
Satunnaisen seksin tapauksessa kertominen tuskin on tarpeen. Aloittaja puhuu kuitenkin parisuhteesta, jossa kertomattomuus todennäköisesti kostautuu ennemmin tai myöhemmin eikä siis ole hyvä strategia kestävän suhteen aloittamiseen.
Eri asia on se, jos piirit, joissa liikutaan, ovat jo alun perin "sukupuolidynaamiset". - .............
...... kirjoitti:
Olen varma että jos ennen sänkyyn menoa kertoo että minulla on kirurgin tekemä värkki niin tavallinen heteromies juoksee karkuun. Joku transdiggari voisi kokeilla kerran että voisi kehua kavereille että olenpa kerran kokeillu transua."Minä en ainakaan kerro yhtään mitään ainakaan ensimmäisellä kerralla."
"Olen varma että jos ennen sänkyyn menoa kertoo että minulla on kirurgin tekemä värkki niin tavallinen heteromies juoksee karkuun."
Eli pimittäisit mieheltä tiedon, jonka tiedät olevan hänelle tärkeä. Tuo on tahallista valehtelua ja harhaanjohtamista. Moraalitonta. - ttyttö
...... kirjoitti:
Olen varma että jos ennen sänkyyn menoa kertoo että minulla on kirurgin tekemä värkki niin tavallinen heteromies juoksee karkuun. Joku transdiggari voisi kokeilla kerran että voisi kehua kavereille että olenpa kerran kokeillu transua.''että minulla on kirurgin tekemä värkki niin tavallinen heteromies juoksee karkuun''
mut aito heteromies ei juokse karkuun - Millainen on aito
ttyttö kirjoitti:
''että minulla on kirurgin tekemä värkki niin tavallinen heteromies juoksee karkuun''
mut aito heteromies ei juokse karkuunheteromies?
Mun kokemukseni on se, että ihmiset juoruavat ja stalkkaavat ja pelkkä epäilys trans-suuntaan riittää, niin kuin stalkkaajilla yleensäkin.
- Aito transnainen
Vain transtrenderit kertovat. Aito transnainen unohtaa kokonaan sen että on syntynyt väärään sukupuoleen ja käynyt läpi korjausprosessin.
- 17+2
Aito transnainen on niin eläkkeellä että dementia on pyyhkinyt muistin
- 6+9
Aito transnainen kyllä unohtaisi myös ton transliitteen. Mutta tosiaan jos aivot on jo dementian runtelemat...
- Upeeta - mahtavaa
"Aito transnainen unohtaa kokonaan sen että on syntynyt väärään sukupuoleen ja käynyt läpi korjausprosessin."
Oi että ihan aito transnainen - fantsuu!
En ole mitään tuon rinnalla kun olen vain nainen käytyäni korjausprosessin läpi. - einäymiehii
Upeeta - mahtavaa kirjoitti:
"Aito transnainen unohtaa kokonaan sen että on syntynyt väärään sukupuoleen ja käynyt läpi korjausprosessin."
En ole mitään tuon rinnalla kun olen vain nainen käytyäni korjausprosessin läpi.Ulkonäköni säästää minulta kertomisen vaivan terv. Eläkeläinen
- aito on juu
Upeeta - mahtavaa kirjoitti:
En ole mitään tuon rinnalla kun olen vain nainen käytyäni korjausprosessin läpi.Aito transnainen on onnistunut ilmaus. Aito nainen olisi valehtelua.
Joskus mainostivat jotain pöytää jossa oli pintana aitoa puujäljitelmää. - Älä puhu paskaa
yksikään transnainen ei koskaan unohda sitä, että käynyt läpi korjausprosessin.
- ab cd ef gh ij kl mn
"Aito transnainen unohtaa kokonaan sen että on syntynyt väärään sukupuoleen ja käynyt läpi korjausprosessin. "
Ymmärrän, että onhan se tuokin yksi ratkaisu.
Minusta se on kuitenkin todellisuuspakoa siitä faktasta, että kuitenkin suuri osa elämästä on eletty miehen fyysisessä ja juridisessa sukupuolessa. Kromosomitkaan eivät koskaan muutu toiseksi.
Samoin elämässä on paljon ihmisiä, jotka tietävät entisen fyysisen sukupuoleni. Minusta olisi muös rastkasta elää niin, etten kertoisi koskaan mahdolliselle kumppanilleni, koska salaisin jotain melko oleellista menneisyydestäni.
Tämä asia on täynnä ristiriitaisuuksia ja sen takia kuulenkin vielä mielelläni erilaisia ajatuksia, kokemuksia ja neuvoja tästä asiasta. Itse kun en ole löytänyt oikein minkäänlaista hyvää ratkaisua tähän pulmaan.- fdfr6dy
"Minusta se on kuitenkin todellisuuspakoa siitä faktasta, että kuitenkin suuri osa elämästä on eletty miehen fyysisessä ja juridisessa sukupuolessa. Kromosomitkaan eivät koskaan muutu toiseksi."
Riippuu henkilöstä. Nykyisin tuo suhden voi olla jo toisinpäin, "väärässä sukupuolessa" on eletty ehkäpä 20-25% elämästä.
Kromosomit ei todellakaan muutu vaikka lasta olisi leikelty jo syntymästään saakka paremmin tytön näköiseksi.
- Höhkkk
Miehellä on oikeus tietää ja oikeus lähteä lätkimään.
- .........
Niin onkin. Jos miehen ego ei kestä totuutta rakastamastaan ihmisestä, parempi vaihtoehto onkin että lähtee lätkimään. Se tulisi kuitenkin aina ongelmaksi parisuhteessa myöhemmin.
- ttyttö
''Miehellä on oikeus tietää ja oikeus lähteä lätkimään.''
sä olet naisten hakkaja
- erer erre
Jos olisin erehtynyt olemaan jonkun transseksuaalin kanssa tuntisin oloni kyllä raiskatuksi.
- ...........
Onpas kauhea asia. Kuitenkin moni mies lähtee silmät kiiluen Thaimaan ladyboyn kanssa patjapainiin ja jopa toivoo puolin ja toisin b-portaaseen pökkimistä.
Mutta olet aivan oikeassa, voit todellakin erehtyä koska transsukupuolisen naisen tunnistaminen ei ole helppoa. - Transsukupuolisennai
........... kirjoitti:
Onpas kauhea asia. Kuitenkin moni mies lähtee silmät kiiluen Thaimaan ladyboyn kanssa patjapainiin ja jopa toivoo puolin ja toisin b-portaaseen pökkimistä.
Mutta olet aivan oikeassa, voit todellakin erehtyä koska transsukupuolisen naisen tunnistaminen ei ole helppoa.tunnistaminen on todella helppoa
- Antaa olla
Transsukupuolisennai kirjoitti:
tunnistaminen on todella helppoa
Taasko se alkaa. Ei ala, katkaistaan heti tähän.
- Tunnistan lähes
Antaa olla kirjoitti:
Taasko se alkaa. Ei ala, katkaistaan heti tähän.
100% varmuudella transnaisen kun sellainen vastaan tulee. TS naisella ei ole esim naisellista takamusta, kasvojen piirteet ovat miehiset. Suurimmalla osalla iso koko jo tekee sen, että ei muistuta naista.
Lähistön kukkakaupassa on ts myyjänä, marketissa käy ostoksilla ts joka pitää peruukkia ja aurinkolaseja. Joten sitä rataa. - 3+5
Tunnistan lähes kirjoitti:
100% varmuudella transnaisen kun sellainen vastaan tulee. TS naisella ei ole esim naisellista takamusta, kasvojen piirteet ovat miehiset. Suurimmalla osalla iso koko jo tekee sen, että ei muistuta naista.
Lähistön kukkakaupassa on ts myyjänä, marketissa käy ostoksilla ts joka pitää peruukkia ja aurinkolaseja. Joten sitä rataa."...marketissa käy ostoksilla ts joka pitää peruukkia ja aurinkolaseja."
Taitaa olla tiitti. - 6+8
Tunnistan lähes kirjoitti:
Lähistön kukkakaupassa on ts myyjänä, marketissa käy ostoksilla ts joka pitää peruukkia ja aurinkolaseja. Joten sitä rataa.Nuoret naiset kasvavat nykyisin isoiksi. 180-190 cm pituus ihan normaalia. Tiitit tunnistaa, transnaisia ei niinkään.
- ynnawe
6+8 kirjoitti:
Nuoret naiset kasvavat nykyisin isoiksi. 180-190 cm pituus ihan normaalia. Tiitit tunnistaa, transnaisia ei niinkään.
Niin. Mäkin olen aivan kauhean pitkä transnainen kun olen 170 cm pitkä. Ja veljentytär 15-vee on jo mua pidempi.
- normi perse
Voi sinulla olla tyypillisen suomalaisen naisen takapuoli.
Metrin leveä... - Ei yleistä
6+8 kirjoitti:
Nuoret naiset kasvavat nykyisin isoiksi. 180-190 cm pituus ihan normaalia. Tiitit tunnistaa, transnaisia ei niinkään.
180 cm naisella on edelleen hyvin harvinaista. Jopa nuorilla.
- ei ihan yleistä...
Ei yleistä kirjoitti:
180 cm naisella on edelleen hyvin harvinaista. Jopa nuorilla.
Ei voi sanoa HYVIN harvinaista, jonkinverran harvinaista kylläkin, mutta löytyy runsaasti naisia jotka ovat pituudeltaan 180 cm (ehkäpä - 5 cm) ja iältään hyvin erilaisia.
- aito transnainen..
..sitä, ja aito transnainen tätä.
Ei se tee yhtään aidommaksi naiseksi tai aidommaksi transnaiseksi että kuvittelee olevansa jotenkin muita parempi tai kehittelee väkisinkin päässään jonkinlaisia arvohierarkioita. Aika heikolla pohjalla oma itseluottamus jos sitä pitää pyrkiä vahvistamaan kehittämällä arvohierarkioita ja miettimällä miten on itse muka aidompi/parempi kuin muut syystä x tai syystä ö.
Onko nämä "minä olen aidompi nainen toisin kuin nämä muut" ihmiset myös "mitä olen parempi koska paiskin töitä ahkerasti toisin kuin nämä muut" tyyppiä ? Välillä ihmettelen kyllä että millä vuosituhannella ja minkä ihmeen menneiden aikojen puoskaripsykiatrien ajattelutapojen mukaan osa täälläkin elää, kun pitää ehdottomasti kehitellä kaikenmaailman hierarkioita.. - joku transu
Mielestäni transfobien on velvollisuus ilmoittaa kaikille kumppaneilleen transfobiasta viimeistään ennen seksiä siltä varalta että kumppani onkin trans. Hyi vittu, miettikää että tajuaisitte myöhemmin harrastaneenne seksiä transfobin kanssa.
- tilpehööriä
Eipä noihin voi suomessa erehtyä että onko kyseessä trans vai oikea nainen. Toista se on indokiinassa, etelä-ameriikassa ja jenkeissä missä hormoonit alotetaan ajoissa.
- turhaa vaivaa
Älä suotta kerro. Melkein kaikki sinut kuitenkin tunnistavat ja ne joita ei kiinnosta katoavat. Kiinnostuneet jäävät.
Ne jotka eivät tunnista ovat nynnyjä ja runkkareita jotka tyytyvät siihen mitä saavat. Eivätkä osaa edes älyä kysyä syytä kun kerrot ettet voi saada lapsia. - ttaasskk
http://www.huffingtonpost.com/toni-newman/how-to-tell-your-partner-youre-transgender_b_3288750.html
Ainakin tämän linkin mukaan kertominen kannattaa"First and foremost, you should absolutely tell them about it. It's a major factor in your life. It's made you who you are and has required lots of careful consideration and change. Leaving this huge fact out of your life with your partner is like not telling your partner that you're a devout Muslim. Moreover, though telling your partner can be daunting, you shouldn't be afraid to be who you are. "
Minä en voisi kyllä enempää olla eri mieltä tästä. Se, että ihminen on antaumuksellinen muslimi on kokopäiväistä ja vaatii esimerkiksi viisi rukousta päivässä, ramadanin vieton ja kieltäytymisen sianlihasta. Kukaan transsukupuolinen ei ole niin kiinni transsukupuolisuudessa kuin antaumuksellinen muslimi uskossaan varsinaisen prosesssin jälkeen.
Se, mitä transihmiset ovat, on ollut syntymästä lähtien, eikä prosessi muuta asiaa miksikään.
Minä en ymmärrä, mikä pakkomielle Huffington postilla on transihmisten suhteen.
- Kerro
Pitäähän se kertoa. On selvää, että mies saa sen henkilöhistorian tietää. Mieti kun hän ihmettelisi esim. kuukautisten puuttumista. Ja sitä, ettei sinulla ole näyttää lapsuusvalokuvia. Paras kertoa vasta, kun suhde on muuttunut vakavaksi, jotta mies ehtii saada tietä, että olet henkisesti nainen. Mutta liikaa ei saa pitkittää. Miksi edes haluaisit olla miehen kanssa, joka ei tietäisi henkilöhistoriaasi ja josta et siten tietäisi, hyväksyisikö hän sen? Josta et siis tietäisi, mitä hän ajattelee transsukupuolisista?
Mikä mies ihmettelee kuukautisten puuttumista tai lapsuusvalokuvien?
Minulla lapsuusvalokuvat puuttuvat ainakin sen takia, että olen muuttanut hirveän monta kertaa.- ...........
colaptes kirjoitti:
Mikä mies ihmettelee kuukautisten puuttumista tai lapsuusvalokuvien?
Minulla lapsuusvalokuvat puuttuvat ainakin sen takia, että olen muuttanut hirveän monta kertaa.Minullakaan ei ole mahdottoman paljon lapsuusajan kuvia ja nekin on jossain laatikossa kasassa tai joku albumissa, isällä oli sentään kamera ja perheessämme otettiin tavanomaista enemmän valokuvia.
Näissä oletuksissa on aina ajateltu että transnainen on nuori ja siksi vedetään esiin kuukautisten puuttuminen ja synnyttämisen mahdottomuus. Mutta kun cis-naiselle tulee ikää, ei hänelläkään ole kuukautisia ja lastensaanti on loppunut jo paljon aiemmin. Jotkut cis-naiset ei saa lapsia vaikka yrittäisi. Niin ja moniko nainen kertoo miehelle avoimesti kuukautisistaan, paitsi silloin kun mies vonkaa sänkyyn ja sattuu olemaan "huonot päivät".
- Pel miäs
Kaikkea on kokeiltava, paitsi kansantansseja.
Olin kerran kapakassa jossa oli samanaikaisesti myös transu "nainen". Ajettelin että tuota on päästävä kokeilemaan ja menin iskemään tarinaa. Illan päätteeksi mentiin samalla taksilla kämpilleni ja sudittiin sen kun kerittiin. Molemat tykkäsi, minä ja muna.
Parikolmekertaa käytiin uudelleenkin treffeillä ja aina ne päättyi samoihin lakanoihin. Ja kivaa oli.
Sitten kerran hän "paljasti" menneisyytensä ja kyseli miten jatketaan. Minä kerroin että tunnistin hänet entiseksi mieheksi heti, enkä ole halunnut hänestä muuta kun seksiä ja samalla linjalla voidaan jatkaa niin kauan kun se on molemmista kivaa.
Hän ehdotteli pysyvämpää parisuhdetta, sanoin etten ole sellaisen tarpeessa ja että hän on vapaa lähtemään jos ei samanlainen jatko kiinnosta. Ero tuli.
Hän on nyt useasti soitellut perään ja pyytänyt minua muuttamaan mieleni, mutta en aio sitä tehdä. Olen kertonut etten aio vakiintua ainakaan vielä. Ja jos sen joskus teen niin en ainakaan transun kanssa. Toiveissani on joskus saada omia lapsia ja niitä en hanki adoptiolla.
Jos seuraat tätä palstaa, tunnistat varmasti itsesi ja ehkä nyt tajuat lopettaa, tai palataan takaisin siihen seksilinjaan. Jos et oikeasti lauennut, niin ainakin näyttelit viimeisenpäälle hyvin.- Mitäs tulit
No jos Pel miäs on osannut hommansa niin ei tarvitse näytellä. Kyllä transsukupuolinen nainen saa orgasmin siinä kuin cis-naisetkin.
Eipä taida tuokaan transnainen enää olla sinusta kiinnostunut tuollaisen transuttelun jälkeen. Kuka nyt haluaisi olla pelkkä halveksittu panopuu. - nainen aikuinen.
Mitäs tulit kirjoitti:
No jos Pel miäs on osannut hommansa niin ei tarvitse näytellä. Kyllä transsukupuolinen nainen saa orgasmin siinä kuin cis-naisetkin.
Eipä taida tuokaan transnainen enää olla sinusta kiinnostunut tuollaisen transuttelun jälkeen. Kuka nyt haluaisi olla pelkkä halveksittu panopuu.Mistä minä löytäisin sellaisen mukavan miehen jonka kanssa voisi harrastaa seksiä ilman sitoumuksia. Kyllä tullaan pokamaan, mutta ei koskaan tiedä miten suhtautuu ja joudun antamaan pakit.
- On niitä
Mitäs tulit kirjoitti:
Eipä taida tuokaan transnainen enää olla sinusta kiinnostunut tuollaisen transuttelun jälkeen. Kuka nyt haluaisi olla pelkkä halveksittu panopuu."Kuka nyt haluaisi olla pelkkä halveksittu panopuu. "
Näkyy niitä löytyvän tarjolle trans-piireistä - Millainen oli tavara
Oliko hyvä pillu, erotitko oikeasta?
- Pel miäs
Millainen oli tavara kirjoitti:
Oliko hyvä pillu, erotitko oikeasta?
'Pillu' tuntui erilaiselta, oli lyhyt ja vehkeet ylsi pohjaan, oli myö ahdas ja oudossa asennossa. Kävi ennen temppua rasvaamassa, joten luistoa oli. Olisin erottanut aidosta vaikka en olisikaan etukäteen tunnistanut transuksi.
'Tissit' oli selvästi eriparia, muuten kiinteät. Perseestä puuttui pyöreyttä ja otti suihin oikein hyvin, tiesi selvästi mistä tuntuu hyvältä.
Intoa hänellä asiaan riitti, ei ilmeisesti saa niin usein kun haluaisi.
Voisin panna vielä uudelleenkin, mutta en silti sanoisi erityisen hyväksi partneriksi. - cccvv333
Pel miäs kirjoitti:
'Pillu' tuntui erilaiselta, oli lyhyt ja vehkeet ylsi pohjaan, oli myö ahdas ja oudossa asennossa. Kävi ennen temppua rasvaamassa, joten luistoa oli. Olisin erottanut aidosta vaikka en olisikaan etukäteen tunnistanut transuksi.
'Tissit' oli selvästi eriparia, muuten kiinteät. Perseestä puuttui pyöreyttä ja otti suihin oikein hyvin, tiesi selvästi mistä tuntuu hyvältä.
Voisin panna vielä uudelleenkin, mutta en silti sanoisi erityisen hyväksi partneriksi.Lietkö itsekään ollut kummoinen partneri? Kunnioitusta ja arvostusta peliin.
- näinkin käy.
cccvv333 kirjoitti:
Lietkö itsekään ollut kummoinen partneri? Kunnioitusta ja arvostusta peliin.
En minä ainakaan koe olevani mikään halveksittu panopuu jos haluan sextailla silloin tällöin. Enkä ole etsimässä mitään pari suhdetta. Yleensä minun kohdalla miehet jää roikkumaan ja haluavat vakavampaa suhdetta ja Se ei käy minulle ollenkaan
- Vihje...
Vihjaisitko etsiväsi uutta transnaista kun edellisestä jäi hyvä muisto?
- näinkin käy.
Vihje... kirjoitti:
Olen nainen
- Väärä numero
näinkin käy. kirjoitti:
Olen nainen
Kysymys oli Pel miehelle
- näinkin käy,
Väärä numero kirjoitti:
Kysymys oli Pel miehelle
Sori :)
- Pel miäs
Vihje... kirjoitti:
En etsi transua vaan seksikaveria noin ylipäätään periaatteella kaikki kaksijalkaiset kelpaa kanasta tikapuihin.
Tule torstai iltana 18 - 20 Kallion Oivaan ja jos vaikutat kiinnostavalta/kiihottavalta tulen varmasti jututtamaan. Jos teitä on siellä useampikin, niin pannaan pystyyn kolmiottelu. - ............
Pel miäs kirjoitti:
Voisin panna vielä uudelleenkin, mutta en silti sanoisi erityisen hyväksi partneriksi." 'pillu' tuntui erilaiselta, oli lyhyt ja vehkeet ylsi pohjaan, oli myö ahdas ja oudossa asennossa."
Taisi olla jotain "vanhaa mallia", eli niitä harjoittelukappaleita mitä tehtiin 90 luvulla. - qwe abc
cccvv333 kirjoitti:
Lietkö itsekään ollut kummoinen partneri? Kunnioitusta ja arvostusta peliin.
Soittelisiko perään jos ei sovinistisian tarjoama kyyti kelpaa?
- Ai jaa...
Pel miäs kirjoitti:
En etsi transua vaan seksikaveria noin ylipäätään periaatteella kaikki kaksijalkaiset kelpaa kanasta tikapuihin.
Tule torstai iltana 18 - 20 Kallion Oivaan ja jos vaikutat kiinnostavalta/kiihottavalta tulen varmasti jututtamaan. Jos teitä on siellä useampikin, niin pannaan pystyyn kolmiottelu.... näitä miehiä. Kiinnostus loppui.
- Minullekin
Pel miäs kirjoitti:
Tule torstai iltana 18 - 20 Kallion Oivaan ja jos vaikutat kiinnostavalta/kiihottavalta tulen varmasti jututtamaan. Jos teitä on siellä useampikin, niin pannaan pystyyn kolmiottelu.Montako otat samalla kertaa?
- Lyhyt vai pitkä
............ kirjoitti:
" 'pillu' tuntui erilaiselta, oli lyhyt ja vehkeet ylsi pohjaan, oli myö ahdas ja oudossa asennossa."
Taisi olla jotain "vanhaa mallia", eli niitä harjoittelukappaleita mitä tehtiin 90 luvulla.Olisiko ollut isovehkeinen kaveri?
- hmm jaa
Pel miäs kirjoitti:
Tule torstai iltana 18 - 20 Kallion Oivaan ja jos vaikutat kiinnostavalta/kiihottavalta tulen varmasti jututtamaan. Jos teitä on siellä useampikin, niin pannaan pystyyn kolmiottelu.Oiva on tuttu paikka. Montako meitä sinne tuleekaan?
- Epätoivoisia
Pel miäs kirjoitti:
Tule torstai iltana 18 - 20 Kallion Oivaan ja jos vaikutat kiinnostavalta/kiihottavalta tulen varmasti jututtamaan. Jos teitä on siellä useampikin, niin pannaan pystyyn kolmiottelu.Joku kertoo hyväksyvänsä transnaiset seksikumppaniksi ja heti on palsta puolillaan tarjokkaita.
Oletteko tosiaan noin epätoivosia, että kaikille annatte joka vaan tulee pyytämään? Ja tarjoatte vaikka ei pyytäisikään? - EX ja XL
Pel miäs kirjoitti:
Tule torstai iltana 18 - 20 Kallion Oivaan ja jos vaikutat kiinnostavalta/kiihottavalta tulen varmasti jututtamaan. Jos teitä on siellä useampikin, niin pannaan pystyyn kolmiottelu.Jos tulen jo tuntia aiemmin?
- Jallu Kallu
Pel miäs kirjoitti:
Tule torstai iltana 18 - 20 Kallion Oivaan ja jos vaikutat kiinnostavalta/kiihottavalta tulen varmasti jututtamaan. Jos teitä on siellä useampikin, niin pannaan pystyyn kolmiottelu.Onko mies kaksi vai kolmijalkainen???
- Tarkkailija tiskillä
Pel miäs kirjoitti:
Tule torstai iltana 18 - 20 Kallion Oivaan ja jos vaikutat kiinnostavalta/kiihottavalta tulen varmasti jututtamaan. Jos teitä on siellä useampikin, niin pannaan pystyyn kolmiottelu.Lähdin tarkkailemaan tilannetta ihan vaan uteliaisuudesta seuratakseni mitä tapahtuu. Useampikin trans-nainen kävi paikalla ja siellä heille jokuselle partnerikin löytyi. En tuntenut miehiä, mutta selvästi olivat siellä juuri trans-jahdissa, niin välittömästi kävivät kiinnni. Yksi ei edes ehtinyt juomaa tilaamaan kun jo yhdessä lähtivät.
Minun ei tullut mieleenkään käydä kiinni yhteenkään koska eivät ollet minun tyyppiäni. Kysymään kyllä tultiin, mutta en koe homoilua omaksi lajikseni.
Oliko "alkuperäinen" pelimies paikalla ja kenet iskit? - höh.höh
Tarkkailija tiskillä kirjoitti:
Lähdin tarkkailemaan tilannetta ihan vaan uteliaisuudesta seuratakseni mitä tapahtuu. Useampikin trans-nainen kävi paikalla ja siellä heille jokuselle partnerikin löytyi. En tuntenut miehiä, mutta selvästi olivat siellä juuri trans-jahdissa, niin välittömästi kävivät kiinnni. Yksi ei edes ehtinyt juomaa tilaamaan kun jo yhdessä lähtivät.
Minun ei tullut mieleenkään käydä kiinni yhteenkään koska eivät ollet minun tyyppiäni. Kysymään kyllä tultiin, mutta en koe homoilua omaksi lajikseni.
Oliko "alkuperäinen" pelimies paikalla ja kenet iskit?Ei kai Se mitää homoilua ole jos rakastelet transsukupuolisen naisen kanssa.
höh.höh kirjoitti:
Ei kai Se mitää homoilua ole jos rakastelet transsukupuolisen naisen kanssa.
Jospa tarkkailija on nainen?
- Pel Miäs
Tarkkailija tiskillä kirjoitti:
Lähdin tarkkailemaan tilannetta ihan vaan uteliaisuudesta seuratakseni mitä tapahtuu. Useampikin trans-nainen kävi paikalla ja siellä heille jokuselle partnerikin löytyi. En tuntenut miehiä, mutta selvästi olivat siellä juuri trans-jahdissa, niin välittömästi kävivät kiinnni. Yksi ei edes ehtinyt juomaa tilaamaan kun jo yhdessä lähtivät.
Oliko "alkuperäinen" pelimies paikalla ja kenet iskit?Tuli käytyä. Liian miesmäisiä minun makuuni, lähdin toisaalle.
- hh13
Pel Miäs kirjoitti:
Tuli käytyä. Liian miesmäisiä minun makuuni, lähdin toisaalle.
"'*****' tuntui erilaiselta, oli lyhyt ja vehkeet ylsi pohjaan, oli myö ahdas ja oudossa asennossa. Kävi ennen temppua rasvaamassa, joten luistoa oli. Olisin erottanut aidosta vaikka en olisikaan etukäteen tunnistanut transuksi.
'Tissit' oli selvästi eriparia, muuten kiinteät. ********** puuttui pyöreyttä ja otti suihin oikein hyvin, tiesi selvästi mistä tuntuu hyvältä.
Voisin panna vielä uudelleenkin, mutta en silti sanoisi erityisen hyväksi partneriksi."
Tuo kirjoituksesi aikaisemmin ja kertomasi nyt antaa sen kuvan että transkokemuksesi oli sinulle kuitenkin "nainen" vieläpä kun jälistäpäinkin täältä kävit häntä etsimässä! Hyvä, toivon että löydät etsimäsi vielä - Pel Miäs
hh13 kirjoitti:
"'*****' tuntui erilaiselta, oli lyhyt ja vehkeet ylsi pohjaan, oli myö ahdas ja oudossa asennossa. Kävi ennen temppua rasvaamassa, joten luistoa oli. Olisin erottanut aidosta vaikka en olisikaan etukäteen tunnistanut transuksi.
'Tissit' oli selvästi eriparia, muuten kiinteät. ********** puuttui pyöreyttä ja otti suihin oikein hyvin, tiesi selvästi mistä tuntuu hyvältä.
Voisin panna vielä uudelleenkin, mutta en silti sanoisi erityisen hyväksi partneriksi."
Tuo kirjoituksesi aikaisemmin ja kertomasi nyt antaa sen kuvan että transkokemuksesi oli sinulle kuitenkin "nainen" vieläpä kun jälistäpäinkin täältä kävit häntä etsimässä! Hyvä, toivon että löydät etsimäsi vieläSelvennetään!
Ei ollut nainen, eikä edes "nainen". Jos pitää yhdellä sanalla kuvailla niin vain ja ainoastaan "hoito", ilman sen kummempaa vakavaa tarkoitusta. Osin uteliaisuudesta ja kokemuksia teistäkin piti hankkia kun tilaisuus aukesi.
En myöskään lähtenyt häntä uudelleen etsimään, vaan hän on soitellut perään ja esittää suhteestamme toiveita johon en voi suostua.
Kokemus oli hänestä positiivinen, mutta ei mitenkään erityisen hyvä.
Se miksi en alkanut Oivasta seuraa iskemään, oli tarjonnan laatu. Vaikka Rautavaaran Tapsa oli komea mies, niin hänen näköiset (ja kokoiset) "naiset" ei kelpaa. - party nainen.
Pel Miäs kirjoitti:
Selvennetään!
Ei ollut nainen, eikä edes "nainen". Jos pitää yhdellä sanalla kuvailla niin vain ja ainoastaan "hoito", ilman sen kummempaa vakavaa tarkoitusta. Osin uteliaisuudesta ja kokemuksia teistäkin piti hankkia kun tilaisuus aukesi.
En myöskään lähtenyt häntä uudelleen etsimään, vaan hän on soitellut perään ja esittää suhteestamme toiveita johon en voi suostua.
Se miksi en alkanut Oivasta seuraa iskemään, oli tarjonnan laatu. Vaikka Rautavaaran Tapsa oli komea mies, niin hänen näköiset (ja kokoiset) "naiset" ei kelpaa.On tässä tullut käytyä vaikka minkä laisissa juhlissa ja pippaloissa ja aina on yritetty iskeä ja olen kohteliaasti kieltäynyt, kun seurustelen. Olen aina ollut läpimenevä ja ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
- hh13
Pel Miäs kirjoitti:
Selvennetään!
Se miksi en alkanut Oivasta seuraa iskemään, oli tarjonnan laatu. Vaikka Rautavaaran Tapsa oli komea mies, niin hänen näköiset (ja kokoiset) "naiset" ei kelpaa.Ymmärrän Sinua siinä jos "Tapio Rautavaaran näköiset" ei sytytä, mutta jokin silti transsukupuolisissakin nyt kiinnostaa Sinua. Et Oivaankaan olisi muuten mennyt! Kokemuksesi "jälkipuinti" nyt vain ajatelluttaa sinua jonkun verran. Et olisi todellakaan ensimmäinen joka löytäisi jotain "yllättävääkin"/hyvääkin heistä!
"Party naisen" kirjoitusta taas tähän väliin en tajua/ymmärrä pätkääkään. Tulee vain mieleen että pitää nyt itse yrittää vakuuttaa itselleen jotain!! - party nainen.
hh13 kirjoitti:
Ymmärrän Sinua siinä jos "Tapio Rautavaaran näköiset" ei sytytä, mutta jokin silti transsukupuolisissakin nyt kiinnostaa Sinua. Et Oivaankaan olisi muuten mennyt! Kokemuksesi "jälkipuinti" nyt vain ajatelluttaa sinua jonkun verran. Et olisi todellakaan ensimmäinen joka löytäisi jotain "yllättävääkin"/hyvääkin heistä!
"Party naisen" kirjoitusta taas tähän väliin en tajua/ymmärrä pätkääkään. Tulee vain mieleen että pitää nyt itse yrittää vakuuttaa itselleen jotain!!Ei sitä tarvitse tajuta/ymmärtää ja Se on hyvä, että itse tietää miten asiat on.
- Pel Miäs
hh13 kirjoitti:
Ymmärrän Sinua siinä jos "Tapio Rautavaaran näköiset" ei sytytä, mutta jokin silti transsukupuolisissakin nyt kiinnostaa Sinua. Et Oivaankaan olisi muuten mennyt! Kokemuksesi "jälkipuinti" nyt vain ajatelluttaa sinua jonkun verran. Et olisi todellakaan ensimmäinen joka löytäisi jotain "yllättävääkin"/hyvääkin heistä!
"Party naisen" kirjoitusta taas tähän väliin en tajua/ymmärrä pätkääkään. Tulee vain mieleen että pitää nyt itse yrittää vakuuttaa itselleen jotain!!Kuten ensimmäisessä viestissäni totesin, niin kaikkea on kokeiltava paitsi kansantansseja. Harrastin siis vain seksiä, en tanssia.
Ja mainitsin myös senkin, että en hyväksy trans väkeä parisuhteeksi, mutta seksiin kelpaavat, ainakin osa heistä. En kuitenkaan luokittele kyseistä toimitusta heteroseksiksi.
En nyt sen yksityiskohtaisemmin ala seksielämääni täällä puimaan, mutta voisin kuvailla olevani siinä avarakatseinen ja kokeilunhaluinen, mutta minullakin on tietyt periaatteet ja vaatimukset joista en tingi. - Olen homo
höh.höh kirjoitti:
Ei kai Se mitää homoilua ole jos rakastelet transsukupuolisen naisen kanssa.
Minä olen homo ja kävin torstaina Oivasta yhden naisennäköisen mukaani poimimassa.
Laaki onnistui, vaikka tarjolla oli naisellinen elin. Tunsin olevani koko ajan tekemisissä miehen kanssa, mutta eri tavalla kun yleensä. Suosittelen muillekin kokeilua. - 6+4
Olen homo kirjoitti:
Minä olen homo ja kävin torstaina Oivasta yhden naisennäköisen mukaani poimimassa.
Laaki onnistui, vaikka tarjolla oli naisellinen elin. Tunsin olevani koko ajan tekemisissä miehen kanssa, mutta eri tavalla kun yleensä. Suosittelen muillekin kokeilua.Et sä ole mikään homo jos olet pannut naista pilluun. Vai oliko se naisellinen elin sinulla?
- 5+8
Pel Miäs kirjoitti:
Kuten ensimmäisessä viestissäni totesin, niin kaikkea on kokeiltava paitsi kansantansseja. Harrastin siis vain seksiä, en tanssia.
Ja mainitsin myös senkin, että en hyväksy trans väkeä parisuhteeksi, mutta seksiin kelpaavat, ainakin osa heistä. En kuitenkaan luokittele kyseistä toimitusta heteroseksiksi.
En nyt sen yksityiskohtaisemmin ala seksielämääni täällä puimaan, mutta voisin kuvailla olevani siinä avarakatseinen ja kokeilunhaluinen, mutta minullakin on tietyt periaatteet ja vaatimukset joista en tingi.Hienoa että tunnustat rohkeasti ja rehellisesti olevasi homo. Pointsit kotiin!
- Olen Homo
6+4 kirjoitti:
Et sä ole mikään homo jos olet pannut naista pilluun. Vai oliko se naisellinen elin sinulla?
En pannut naista pilluun, vaan miestä reikään joka ei ollut perse.
Erikoisia viestejä sinulla muuten. Yritit väittää Pelimiestä homoksi, ilmeisestihän on bi. Minua väitit heteroksi tai bi, vaikka en ole edes bi, ikinä en ole saanut naisen kanssa edes erektiota - Selvätapaus
Olen Homo kirjoitti:
En pannut naista pilluun, vaan miestä reikään joka ei ollut perse.
Erikoisia viestejä sinulla muuten. Yritit väittää Pelimiestä homoksi, ilmeisestihän on bi. Minua väitit heteroksi tai bi, vaikka en ole edes bi, ikinä en ole saanut naisen kanssa edes erektiotaOikeaa homoa ei kiinnosta edes naisen näköiset eikä missään nimessä vääränlaiset "reiät". Väitteestäsi huolimatta olet bi.
- Olen Homo
Selvätapaus kirjoitti:
Oikeaa homoa ei kiinnosta edes naisen näköiset eikä missään nimessä vääränlaiset "reiät". Väitteestäsi huolimatta olet bi.
Minua innosti etukäteen nimenomaan ajatus naisen näköisestä miehestä.
Vai luuletko etten tiedä mistä innostun ja mistä en? - ...........
Olen Homo kirjoitti:
Minua innosti etukäteen nimenomaan ajatus naisen näköisestä miehestä.
Vai luuletko etten tiedä mistä innostun ja mistä en?"Minua innosti etukäteen nimenomaan ajatus naisen näköisestä miehestä."
Eli sinua kiinnostaa transvestiitit.
Leikki sikseen ja pylly pois tyynyltä. Ymmärrän että yrität näillä viesteilläsi loukata transnaisia kuten homoseksuaaleilla on yleisesti tapana. Hehän eivät kunnioita transsukupuolisia, syrjivät vähemmistöä vähemmistössä kun kokevat olevansa parempia. - Olen Homo
........... kirjoitti:
"Minua innosti etukäteen nimenomaan ajatus naisen näköisestä miehestä."
Eli sinua kiinnostaa transvestiitit.
Leikki sikseen ja pylly pois tyynyltä. Ymmärrän että yrität näillä viesteilläsi loukata transnaisia kuten homoseksuaaleilla on yleisesti tapana. Hehän eivät kunnioita transsukupuolisia, syrjivät vähemmistöä vähemmistössä kun kokevat olevansa parempia.Kyllä, minua kiinnostaa myös transvestiitit, vaikka he tuskin ovat kiinnostuneita minusta.
En yritä loukata transnaisia, vaan voin jatkossakin sekstailla heidän kanssaan, jos kiinnostuneita vielä lisää löytyy. Eikö se ole hyvä, että molemmille kelpaa? - Pel Miäs
5+8 kirjoitti:
Hienoa että tunnustat rohkeasti ja rehellisesti olevasi homo. Pointsit kotiin!
En ole homo, enkä heterokaan, olen bi-seksuaalinen.
- Jasmin 3
olen 48.v trans. 7v sitten tehtiin leikkaus ja en tosiaankaan kadu. tosin harrastan vain ns, yhden yön juttuja mutta saan just sitä mitä halusinkin.huomasin heti että nainen saa panossa 1000 kertaa enemmän mitä mies.varsinkin jos oikein paksukyrpäinen äijä nai
- Martti Juhta
Eksyin tälle palstalle, kun etsin kokemuksia testosteroni hoidoista. Mutta siis 27-vuotias mies kyseessä, ja pakkohan se on ottaa osaa keskusteluun.
Ennen ajattelin etten voisi koskaan seurustella transihmisen kanssa. Ajatuksena se tuntui väärältä. No, eräänä päivänä näin sitten uskomattoman kauniin pitkäsäärisen bruneten. Jostain syystä se jäi kuitenkin sellaiseksi kaukoihastukseksi, kun en saanut mitään juttua aikaiseksi. No kuitenkin myöhemmin sain kuulla kyseessä olevan transihminen. Se pakotti tarkistamaan omia näkökantoja. Pidin häntä naisena ja himoitsin häntä naisena, joten miksi hän olisi yhtään vähemmän nainen kuin muutkaan.
Kyseessä on erittäin kinkkinen tilanne. Jos hekilöön ehtii tutustua, asia voi olla helpompi sulattaa. Jotkut ahdasmieliset tai tietämättömät voivat kuitenkin olla todella käärmeissään, jos asia paljastuu vasta myöhemmin. Toisaalta heti kertominen voi potentiaalisesti karkottaa sulhasehdokkaita. Vähän niinkuin itse juoksisin kertomassa naisille, että minä miehenä käytän testosteroni valmisteita; Kiusallista.
Ehkä itselleni ei olisi välttämätöntä tietää heti, mutta arvostaisin asiasta kertomista ennekuin suhde muuttuu romanttiseksi. Ja kyllä panisin edelleen sitä kaunista brunettea ;)- Sitten heräsit ja
päästit kissan ulos?
- eiköhän huomaa
muutenkin ennemmin tai myöhemmin jos miehellä on vähänkään kokemusta aidoista naisista. Eikö ois törkeetä huijausta jättää kertomatta, viimestään ennenkun seksiä aletaan harrastaa?
Miehen on oltava jonkin verran homo kiinnostuakseen "naisesta" joka on oikeesti mies. Heterot (eli enemmistö) juoksee tosiaan karkuun heti kun totuus paljastuu, ihan sama missä vaiheessa kertoo. Näin se vaan menee.- Kaikki ei juokse
Karkuunjuoksija on homofoobikko jolla takaraivossa takoo jatkuvasti lause: "Se on oikeesti mies".
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei853895Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071822- 1091136
- 1001101
- 67966
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22761