Asiakas joka penkoo koko myyntipaikan viidessä minuutissa ylösalaisin, heittelee vaatteita minne sattuu, ja hyllyllä olevien muiden tavaroiden päälle, ettei niitä näy,
osan pudottaa lattialle nostamatta takaisin.
Viimeksi kun olin just myyntiloosini siivonnut ja pölyt pyyhkinyt, jäin kiertelemään muita paikkoja vähäksi aikaa, ja olin just poistumassa, kun vielä vilkaisin omaani,
joka oli siis siinä ajassa saatu täysin mullinmallin.
Eikun uudelleen siivoamaan...... Mrrrrrrrr
Kirppismyyjän painajainen on
18
1050
Vastaukset
- Suututtaa
Tällaista se on nykyään. Ihmisillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja. Mennään vaan ja pöyhitään ja sotketaan ja sen jälkeen mikäänei mene kaupaksi kun hintalaput on hävitetty.
- en tajuah
Joo ja penskat syytää lelut joka pöydästä lattialle ja huudattaa patterikäyttöisiä leluja koko sen ajan kun "äiti vähän kiertelee", sitten lelut nakataan jonnekin pöytään kassan lähellä. Lapsia ei komenneta ei niin yhtään :o
- möly seis
Kirppikset tuntuvat olevan etenkin lapsiperheille jonkinlainen huvipuisto ja vapauden valtakunta.
Ei siinä kaikki, että pöytiä sotketaan. Mutta se hirveä huuto ja mekastus, jota ei pidä ainoastaan lapset, vaan myös vanhemmat.
Vai ovatko kirppiksellä kävijät suurimmaksi osaksi kuulovammaisia ja puolikuuroja??? - kirppisostaja
Ymmärrän kirppisasiakkaana, että panen katsomani tavarat paikoilleen ja jos jotain on pöydästä pudonnut, nostan sen, vaikka en itse olisi pudottanutkaan.
Olen kuitenkin huomannut senkin, että jos pöydässä jokainen vaate on laskostettu hienosti ja ne on asetettu sievään riviin, en viitsi edes koskea niihin. Ajattelen, että enpä viitsi sekottaa jonkun nätisti asettelemia vaatteita.
Toinen huono juttu on, että tankoon ripustetaan niin paljon vaatteita, ettei niitä pystyy "selaamaan", vaan vaatteen nähdäkseen se on yritettävä saada pois sieltä tangolta ja sitten olisi onnistuttava laittamaan se vielä takaisinkin!
Toinen ärsytystä aiheuttava seikka on, että esim. jokin avarakauluksinen pusero on viritetty henkariin niin, että se liukuu kaiken aikaa pois paikoiltaan. Vaatii todella viitseliäisyyttä nostaa se ensin pois, että pystyy katsomaan muita tangolla olevia vaatteita ja sitten pitää taas itse virittää se pusero paikoilleen, ettei nyt ainakaan itse ole se pöydän sotkija. - tykjyrj
KIRPPISMYYJILLE:
- Jos tavaroissa (esim. leluissa) on tahroja, puhdista ne kostealla rätillä ennen myyntiin viemistä, menee varmasti paremmin kaupaksi eikä ällötä asiakkaita.
- Älä ahda myyntipöytääsi liian täyteen tavarasta, erityisesti vaatteita ei tulisi olla kovin paljoa.
- Suurikokoiset tavarat taakse, pienet eteen.
- Laita hinta näkyviin, että asiakas näkee hinnan vaikkei koskisi tuotteeseen.
- Hinnoittele oikein. Jos vaatteissasi on nukkaa, reikiä tai ne ovat haalistuneet selvästi pesussa, miksi pyydät niistä esim. 7 € kappalehinnalta? Luuletko että joku ostaa sellaista tavaraa sellaisella hinnalla? Mieti jokaisen tuotteen kohdalla, paljonko sinä olisit valmis maksamaan kyseisestä tavarasta. Kirppismyynnin tavoitteena ei yleensä ole tehdä voittoa (eli myydä kalliimmalla millä itse olet ostanut) vaan saada vanhat tavarat kierrätykseen ja saada niistä pieni hyvitys sen sijaan että veisit ne roskikseen. - siisti asiakas
En viivy yhden myyntipaikan luona viittä minuutti. Myllään jonkin verran että näen mitä on myös päällimmäisten alla. Hankala "löytää" mitään jos katselee vaan päällimmäisiä. En heittele myyntipaikan ulkopuolelle vaatteita enkä muutakaan. Jos jotain putoaa niin nostan takaisin.
Sori mutta kirppispaikat menee mullinmallin koska niitä pengotaan. Sehän on kirppiksen idea. PINOT EI VOI PYSYÄ SUORINA. - mykistynyt1
Itse olen kokenut saman. Huomattavasti auttoi kun vein puolet vähemmän tavaraa ja pitkin viikkoja hieman lisää.
Itseäni enemmän ärsyttää henkilöt jotka varastavat 1e paidan, taitaa tarpeeseen mennä. On myös ärsyttää hintalappujen vaihtelu! Otetaan halvemman vaatteen hintalappu ja laitetaan kalliimpaan, jätetään kalliimman tuotteen lappu lojumaan pöydälle. Törkeää. - myllääjät.com
Jos pöydässä on mielenkiintoista, mutta ylihintaista tavaraa, niin myllään yleensä koko pöydän ylösalaisin, koska itseäni ärsyttää ylihintaisen tavaran myyjät kirppareilla.
- iloinen mieliala
Oho!!!! Tuota viimeistä mielipidettä. En ole kirpparilla myynyt,mutta ostanut kyllä ja käyn mielelläni. Ei ole asiakkaan asia arvostella kirpputorin hintoja. Jokainen saa laittaa tuotteilleen just' sen hinnan kuin haluaa. Älä siis ilkeyttäisi sotke vaikka ärsyttäisikin.
- Ostan ja myyn
Minun tekisi mieli pistää ylihinnoiteltuihin tavaroihin tarralappuja, joissa lukee "ylihinnnoiteltu tuote" . Tai jos takissa on vaikkapa hinta 60 euroa, voisin jättää tarralapun "Maksan tästä 25 euroa".
En tule tätä koskaan tekemään, älkää peljästykö. Mutta ihmettelen ihmisiä, jotka kantavat tavarat pöydälle kahdeksi viikoksi´, hinnoitelevat ne ja pitävät koko sen kaksi viikkoa sitä yhtä samaa ylihintaa. Eikö nyt ole maailman yksinkertaisin asia tarkistaa hinnat samalla kun käy siivoamassa pöytää? Miksi se on niin vaikeaa???
- vikaa myyjissäkin
En tiedä miten jotku kehtaa viiä likasia vaatteita myyntiin.. Yököttävää. Jos ei viitti pestä niin heittäis sitte enemmin roskiin, jos pitää tosiaan päästä eroon.. Ällöttäviä on myös muut tuotteet joita ei oo viittitty ees yrittää puhditaa esim. vauvojen kaukalot, hyppykiikut jne jne. Jäi ostamatta, vaikka tuote oli muuten uutta vastaava. Mutta kun ei kiinnosta maksaa valmiiksi paskasesta tuotteesta. :)
- kirppunkirppu
Yksi mikä kannattaa huomioida, kun laittaa laput nitojalla kiinni,
on se, ettei sitä lappua laita niskaan eikä etumukseen.
Olen pari kertaa sellaisen ostanut, ja tuote olisi ollut lähes uudenveroinen,
mutta vaikka miten varovasti irrotin niittejä,
niin reiäthän siihen jäi..... ja harmitti.
Mielellään johonkin helmaan tai hihaan, yleensäkin paikkaan missä mahd syntyvä jälki ei näy niin hyvin. Kiitos! =)
ps. 1-2 niittiä riittää, ei tarvi olla 5 =)
- petunia61
Itselläni on koko ajan kirppispöytä enkä vie kerralla liikaa tavaraa. Siitä päätellen, miten kauppa käy, hinnatkin ovat kohdallaan. Totta kai tavaroita saa katsella, mutta kyllä silti ihmettelen, että esim. pussilakana pitää avata ja sitten se jätetään levälleen muiden tavaroiden päälle. Kai jokainen tietää, millainen on pussilakana. Jos lapussa lukee, että ehjä pussilakana, ja hinta on esim. 1 tai 2 euroa, mikä on myllääjän motiivi?
Sitä ei voi olla ihmettelemättä, miten ihmiset viitsivät kantaa kirppikselle niin paljon tavaraa, joka kuuluisi roskiin. Risaisia vaatteita, rikkinäisiä astioita... Meidän kirppiksellä loossi maksaa 77 euroa kuussa. Ilmeisesti hinta on liian halpa, kun niin monella on varaa vuokrata loosi ylimääräisen rojun säilytyspaikaksi.- kirppisostaja
Nyt kyllä olen petunian kanssa eri mieltä tästä pussilakana-asiasta. Myyjä voi kirjoitella ihan mitä tahansa pussilakanan kunnosta ym., mutta on ikävää, jos asiakas sen ostaa tutkimatta ja kotona katsoo ostoksiaan huomatakseen, että myyjä onkin jujuttanut. Pussilakanan keskellä voi olla vaikka miehen mentävä reikä, siellä voi olla likaa, haalistumia, värit seonneet.
Ostan itse paljon kankaita kirppareilta ja joskus olen mennyt tähän vipuun, että olen luottanut myyjän kirjoituksiin. Avattuani kangaspakan olenkin huomannut likatahroja tai värivirheitä.
Toki tutkittuaan tuotteen, tulee asiakkaan panna se siististi takaisin, eikä suinkaan levitellä kaikkien tavaroiden päälle, mutta olen sitä mieltä, että jos en saa katsoa tuotetta lähemmin, en myöskään sitä osta.
Sinulla Petunia on myös ristiriita kirjoituksessasi. Ensin ihmettelet asiakkaita, jotka haluavat tutkia tuotteen. Seuraavaksi jo kirjoitteletkin, kuinka ihmettelet ihmisiä, jotka kuskaavat myyntiin rikkinäisiä tuotteita.
- jhjhjhjhjhjhj
aika halpa kyllä, meilläpäin maksaa 35e viikko
- jen815
Minulla on alle 2-v poika, jota opetan juuri käyttäytymään julkisilla paikoilla, enkä millään voi ymmärtää ihmisiä jotka antavat lastensa tehdä mitä lystää! Poikani on toki vielä pieni, ja joudun toistamaan itseäni useasti -ja jos poika saa kauheat itkupotkuraivarit, rauhallisesti otan pojan syliin ja jos ei muu auta, me menemme pihalle kunnes poika on rauhoittunut ja tullaan takaisin.
Kirppareilla on useasti hyvääkin tavaraa, mutta toiset tosiaan ylihinnoittelevat rajustikin ja joku kirjoitti ettei viitsi maksaa jo valmiiksi likaisesta tavarasta -siinä len kyllä samaa mieltä!
Olen juuri hankkimassa tuplarattaita koska meille on tulossa pojalle seuraa, ja on yllättävää kuinka moni kauppaa likaisia ja/tai rikkinäisiä ja vielä korkeaan hintaan! Löysin vanhemman malliset tuplarattaat, mutta koska ne ovat siistit, puhtaat ja ehjät ne tulen ostamaan.- ylileveä kuljetus
Ethän sitten tuki kirppisten käytäviä niillä panssarivaunun kokoisilla rattailla!!!!
- jen815
ylileveä kuljetus kirjoitti:
Ethän sitten tuki kirppisten käytäviä niillä panssarivaunun kokoisilla rattailla!!!!
Hah, koska poika kävelee oikein hyvin ja toinen voi mennä kantoreppuun niin eipä tarvitse tuode niitä rattaita edes sisälle....... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827