Ostin ensimmäisen Pösöni.206 vuosimallia -99.Minkähänlaisia tyyppi- tai mallivikoja on odotettavissa?
Peugeot 206:n tyyppivikoja
31
15087
Vastaukset
- 1.4 XR -03
Tulikohan lykättyä kätesi siihen yhteen paikkaan..... ja syvälle? Vaihtoon menee tämäkin vipu.
- Keimo
Peräpönttö ruostuu puhki, etujarrut laahaa, etupää kolisee, etuvaloja kärähtää, vettä sataa sisään, lamppujen pesimet pysyy ylhäällä. Tässähän näitä joitain...
- Simo
Laatikko vikoja, sähköt temppuilee, vesipumppu vikoja, ylilämpenemis vikoja, talvella jäätymis vikoja. Ylipäätänsäkin pelkkiä vikoja isoja ja pieniä ja usein. Pääsin onnekseni omastani eroon.
- 206
Minulla uudesta ollut -00 206, ajettu nyt 123 tuhatta eikä minulla ole ollut mitään varsinaisia vikoja. Lamppuja palaa joka autosta, niin tästäkin, jarrupalat on vaihdettu 90 tuhannen jälkeen, tuulilasin pyyhkijöitä on vaihdettu muutamat. Hyvä auto. Sille joka kirjoitti että vettä sataa sisälle annan neuvon pitää ikkunat ja ovet sateella kiinni, kattoluukusta puhumattakaan.
- pösö
Kuules tanukki ei se vesi sisään ikkunasta valunu, vaan takaikkunan tiivisteen välistä! Aiheutti sitten sen, että sateen jälkeen turvavyö oli aina litimärkä.
"Sille joka kirjoitti että vettä sataa sisälle annan neuvon pitää ikkunat ja ovet sateella kiinni, kattoluukusta puhumattakaan"
Just just.. Hyvät on neuvot!!! - kokemusta
tämä veden sisään sataminen johtuu siitä että autosta on ovipahvit ym purettu pois (esim: kaiuttimia asennettaessa) ja tämän jälkeen kasattu huonosti takaisin jolloin vettä pääsee ikkunan välistä sisään!
eli vika on tee se itse miehessä eikä pösössä:)
nim: kokemusta on:)
- Nämä
Minulla on ollut seuraavia vikoja (206 1.4XR vm '99, 87 tkm):
- Etupään jatkuvat kolinat, koiranluita menee solkenaan
- Etujarrut vinkuu
- Jäähdyttimen flekti pyöri ajoviimassa -> vinkui -> alkoi ulista ja kolista pyöriessä -> flektin moottori paskana.
- Pelkääjän puolen penkin lämmitin rikki
- Ajovalojen pesurit jumittuivat yläasentoon -> vaseliinilla korjaantui
- Käyntihäiriöitä kostealla ilmalla
- pakoputken keskipätkä ruostui takapäästä puhki. Samassa pätkässä on katalysaattori, joten piti rakentaa uusi putki tilalle
- takapönttö menee kohta
- pelkääjän puolen turvatyynyn avaimella toimiva katkaisin rikkoontunut itsekseen.
- Bensatankin korkin lukko AINA talvella jäässä
Siinäpä aika paljon vikaa 5 vuotta vanhalle autolle! - Easy Wind
Mahtaako 206:ssa olla määriteltynä tyyppivikoja..?
Ostin viime keväänä vm. -99 206 XS:n, ajettu 56tkm. Edellinen omistaja pitänyt autosta tod. hyvää huolta.
-Vähäisistä ajokilometreistä johtuen pakoputki ruostui puhki. Sama juttu tapahtuu kaikilla autoilla, jopa tojotoilla(!), jos putkeen jää kondenssi tms. -vettä. Putken pitäisi ehtiä kuumentua niin, että se haihduttaisi sinne tiivistyneen veden.
-Takaikkunan tiiviste päästi itsellänikin muutaman pisaran vettä sisälle->hoitui käsittelemällä tiiviste silikonipuikolla (vian korjauksen kesto 2 min.)
-Takapenkin lukitussalpa natisi->hoitui rasvauksella (korjaus 25 sek.)
-Takaiskari natisi->hoitui rasvauksella (korjaus 3 min.)
-Moottorin vikavalo palaa ajoittain, sytytyspuola mennee ehkä vaihtoon lähiaikoina. Tätä ei varmaan itse korjaakaan..
Siinäpä ne, loistava auto kaikin puolin. Harmi, että joillakin tuntuu käyneen huonompi tuuri 206:nsa kanssa. Onhan näitä pikkusöpöjä aivan älyttömästi liikenteessä; en siis ihmettele, että noita viallisiakin yksilöitä joukkoon mahtuu. Mutu -pohjalta sanoisin kuitenkin, ettei viallisten Söpöjen prosentuaalinen osuus ole sen suurempi kuin millään muullakaan autolla/auton valmistajalla.
Toivotan hvyää ja vikavapaata yhteiseloa uuden vanhan 206:n kanssa!! - ExPugisti
Reilut viisi vuotta ja 67 tkm tuli ajettua 1.4 XR:llä. Varsinaisia vikoja ei ollut kuin tuo etupään kolina (20 tkm paikkeilla). Siitäkin päästiin n. 50 e korjauksella. Ei uusiutunut seuraavan 45 tkm aikana.
Riesoja olikin sitten tuo bensakorkin jäätyminen talvella ja pesurin jumittuminen ylös. Silikonilla sekin tokeni. Etuvaloja sai vaihtaa puolen vuoden välein, kunnes osuin Osramiin. Ne kestivät ainakin pari viimeistä vuotta. On muuten pirullinen vaihdettava se repsikanpuoleinen polttimo.
Suomen oloissa taitaa muistakin autoista mennä pakoputkia, en lue kulutusosia tyyppivioiksi. Kuluuhan niitä renkaitakin.
Nyt tuo helmi on jo uudella ja toivottavasti yhtä onnellisella omistajalla (Tampereen Laakkoselta ostettu aivan äskettäin, terveisiä vaan, jos luet :). Aina ekalla käyntiin eikä koskaan jättänyt tien päälle.- thjdfj
Vm '99 206:n pakoputkessa on ääliömäinen suunnitteluvirhe! Katalysaattori on osa keskipätkää, eikä irrallinen kuten pitäisi! Kun keskipätkä syöpyy puhki muutamassa vuodessa loppupäästä, joutuu rakennushommiin tai ostamaan koko pätkän katalysaattoreineen päivineen! Vitun tyhmä moka!
Itse sahasin keskipätkän poikki katalysaattorin takaa, ostin uutta putkea ja hitsasin kiinni. Turhaa työtä joutui typerän suunnitteluvirheen vuoksi tekemään!
- Ex-GTI
Kun näitä alla olevia textejä lukee, niin herää kysysmys... miksi kukaan ostaa Peugeot 206:n? Onko se niin halpa, hyvän näköinen vai mikä? Oliko sinulla jotakin muita vaihtoehtoja?
- Pösö
Mistähän johtuu, että 206 oli viime vuonna Euroopan ostetuin automalli ja sitä on valmistettu ja monta miljoonaa. Sitä voi kysyä, miksi miljoonat ihmiset ostavat 206:n ? Olisiko syy, että se on hyvä pikkuauto monella tavalla.
- huojentunut
tulin yhä vain vakuuttuneemmaksi siitä että 206 on hyvä ja huoleton menopeli!
itsellä takana 70000 huoletonta kilometriä! - Tutkija
Pösö kirjoitti:
Mistähän johtuu, että 206 oli viime vuonna Euroopan ostetuin automalli ja sitä on valmistettu ja monta miljoonaa. Sitä voi kysyä, miksi miljoonat ihmiset ostavat 206:n ? Olisiko syy, että se on hyvä pikkuauto monella tavalla.
99,95 % autojen tyytyväisistä omistajista eivät kirjoittele näille palstoille. Näihin kirjoittaa vain ne, joilla on valittamista ja ne jotka haluavat vain puhua potaskaa ja haukkua jotakin muuta kuin omaa merkkiään. Siksi on syytä suhtautua varauksella näiden sivujen antiin.
- Ex-GTI
Tutkija kirjoitti:
99,95 % autojen tyytyväisistä omistajista eivät kirjoittele näille palstoille. Näihin kirjoittaa vain ne, joilla on valittamista ja ne jotka haluavat vain puhua potaskaa ja haukkua jotakin muuta kuin omaa merkkiään. Siksi on syytä suhtautua varauksella näiden sivujen antiin.
Niin... Olen omistanut yhden Peugeot merkkisen auton ja lupasin itselleni että se olisi minun viimeinen. Niin kalliiksi ja hermoja raastavaksi se tuli. Auto oli 205 1.9 GTI ja laissa olisi pitänyt kieltää kyseisen auton ajaminen pakkasella. Ostin vehkeen koska se oli silloin tehokkain kinneri mitä löytyi. Ehjänä auto ei ollut kovin usein mutta kovaa kulki ja se oli pääasia.
Entisenä Pökötti kuskina on mukava silloin tällöin lueskella miten merkin omistajilla nykyään menee? Töissä on muutama henkilö jolla on myös tämän tehtaan tuotoksia ja autojen toiminta on lievästi sanottuna erikoista. Peugeot omistajilla on yleensä autoissaan vain "pientä vikaa" tai "tyyppivikaa" joka tarkoittaa ns.turvallista vikaa koska kaikissa muissakin pököteissä on sellaisia. Kummalista matematiikkaa?
En voin kun ihmetellä miksi 206 on Euroopan eniten myyty auto? 85% omistajista naisia jotka luulevat, että autossa kuuluu olla vähän vikoja? Ei muulla väliä kun on vain pieni? Halpa? Tai joku muu älytön syy. Kertokaa te. - Ex-GTI
huojentunut kirjoitti:
tulin yhä vain vakuuttuneemmaksi siitä että 206 on hyvä ja huoleton menopeli!
itsellä takana 70000 huoletonta kilometriä!Mieleeni tulee vertauskuva äidistä joka puolustaa poikaansa viimeiseen asti vaikka hän on juuri tuomittu murhasta. Itsellä ei ole mitään huonoa ja vaikka olis niin sitä ei saa myöntää koskaan! ; )
Jos oikeasti joku ajaa 206:lla 70000km ilman ongelmia ja jollakin se lahoaa kokoajan, on tehtaalla / laadunvalvonnassa suuria ongelmia.
PS. Textejä = tekstejä. - huojentunut
Ex-GTI kirjoitti:
Mieleeni tulee vertauskuva äidistä joka puolustaa poikaansa viimeiseen asti vaikka hän on juuri tuomittu murhasta. Itsellä ei ole mitään huonoa ja vaikka olis niin sitä ei saa myöntää koskaan! ; )
Jos oikeasti joku ajaa 206:lla 70000km ilman ongelmia ja jollakin se lahoaa kokoajan, on tehtaalla / laadunvalvonnassa suuria ongelmia.
PS. Textejä = tekstejä.eipä ole vielä tullut vastaan ketään omalla nimellään joka olisi väittänyt että 206 olisi merkittävästi vikoja!
kävin muuten viimeviikolla katsastamassa söpöni ja katsastusmies sanoi että ei söpöissä juuri vikoja kirjoteltu 3vuodessa=vaihto uuteen
- TÄSSÄ
- Ajovalonpesurit voi jäädä ylös (erityisesti vm. 98 ja 99)
- Lämmityslaitteen moottori voi vikistä kylmänä hetkenaikaa. Voitelu auttaa hetkeksi.
- GTI & XS malleissa alatukivarret voi olla väljät (kolisee)
- polttoainekorkin lukko jäätyy helposti talvella.(CRC aseöljy auttaa)
- Etujarrut voi jäädä laahaamaan (vikisee) jos jarruja ei huolleta 1x vuodessa.
- Takajarrut (rumpu) herkät vinkumaan kosteiden kelien jälkeen ekoissa jarrutuksissa.
- Takavaloissa voi olla kosteutta (höyrynpoistoreiät puuttuvat).
kuten täst'kin listasta voidaan todeta todellisia "tyyppivikoja" ei löydy vaan muutamia jokaisesta autosta löytyviä virheitä!- Pökötti
-Ajovalonpesurit voi jäädä ylös (erityisesti vm. 98 ja 99)
Siis että mitä että? Eikös ne ole kiinteinä siinä puskurissa?
- GTI & XS malleissa alatukivarret voi olla väljät (kolisee)
Tuota esiintyy omassanikin. Paljonkohan korjaus maksaisi?
- polttoainekorkin lukko jäätyy helposti talvella.(CRC aseöljy auttaa)
Kiitos vinkistä!
- Etujarrut voi jäädä laahaamaan (vikisee) jos jarruja ei huolleta 1x vuodessa.
Tätäkin ilmenee omassa 206:ssa. Paljonkohan korjaus maksaisi?
- Takavaloissa voi olla kosteutta (höyrynpoistoreiät puuttuvat).
No jopas nyt.. tuttu juttu tämäkin.. Onko "ongelmaan" ratkaisua? - söpökuski
Pökötti kirjoitti:
-Ajovalonpesurit voi jäädä ylös (erityisesti vm. 98 ja 99)
Siis että mitä että? Eikös ne ole kiinteinä siinä puskurissa?
- GTI & XS malleissa alatukivarret voi olla väljät (kolisee)
Tuota esiintyy omassanikin. Paljonkohan korjaus maksaisi?
- polttoainekorkin lukko jäätyy helposti talvella.(CRC aseöljy auttaa)
Kiitos vinkistä!
- Etujarrut voi jäädä laahaamaan (vikisee) jos jarruja ei huolleta 1x vuodessa.
Tätäkin ilmenee omassa 206:ssa. Paljonkohan korjaus maksaisi?
- Takavaloissa voi olla kosteutta (höyrynpoistoreiät puuttuvat).
No jopas nyt.. tuttu juttu tämäkin.. Onko "ongelmaan" ratkaisua?-Ajovalonpesurit voi jäädä ylös (erityisesti vm. 98 ja 99)
Siis että mitä että? Eikös ne ole kiinteinä siinä puskurissa? ei kyllä ne nousee ylös veden voimalla:) tähän ongelmaan auttaa sen "tapin" rasvaus
- GTI & XS malleissa alatukivarret voi olla väljät (kolisee)
Tuota esiintyy omassanikin. Paljonkohan korjaus maksaisi? eipä hirveitä! vaihda -02 tai uudempaan niin ei kolisde
- polttoainekorkin lukko jäätyy helposti talvella.(CRC aseöljy auttaa)
Kiitos vinkistä!
- Etujarrut voi jäädä laahaamaan (vikisee) jos jarruja ei huolleta 1x vuodessa.
Tätäkin ilmenee omassa 206:ssa. Paljonkohan korjaus maksaisi? auttaa kun putsaat jarrupalat/vaihdat uusiin
- Takavaloissa voi olla kosteutta (höyrynpoistoreiät puuttuvat).
No jopas nyt.. tuttu juttu tämäkin.. Onko "ongelmaan" ratkaisua? mitäs sillä on väliä jos takavaloissa vähän höyryä on:)
- Mjau
Eli yks 206:n on jo vaihdettu uudeen samanmoiseen (tai tosin hieman paremmin varusteltuun). Ekassa tuli vastaan juuri nuo etupään kolinat sekä jattujen vinkumiset, joita ei koko aikana (3 vuotta) saatu kokonaan poistettua. Muuten ei mitään mainittavia vikoja.
Nyt keväällä päätettiin uudistaa automalli, eli otettiin 206 S-edition lähinnä ilmastoinnin vuoksi. Auto ollut alla nyt vajaa 7000 km, eikä mitään ihmevikoja ole vielä ilmennyt. Meillä on tosin se Peugeotin huoltosopimus, että voi viedä auton ilmaseksi huoltoon, mitä vikaa siinä sitten tuleekaan. Sisältää perushuollot, lampunvaihdot, pyyhkijönsulat jne. Sopii tälläisille tumpeloille, jotka ei juurikaan osaa/jaksa itse fiksailla autoaan.- heh:)
aika hullu saa olla että menee pösönhuoltoon lampyunvaihdattamaan!
itse homma vie aikaa 10-30sek itsetehtynä
pösön "pika"huollossa 1-4tuntia:)
itsellänikin on 206 ja koskaan ei ole huolto pelannut! - sdgsdfg
heh:) kirjoitti:
aika hullu saa olla että menee pösönhuoltoon lampyunvaihdattamaan!
itse homma vie aikaa 10-30sek itsetehtynä
pösön "pika"huollossa 1-4tuntia:)
itsellänikin on 206 ja koskaan ei ole huolto pelannut!Flektin puhaltimen vaihto, vikakoodien lukeminen ja etupään kolinoiden tutkiminen kesti merkkikorjaamolla yli 4,5 tuntia. 1,5 tuntia odottelin korjaamon pihalla, josta näin halliin. Tuon 1,5 tunnin aikana autoni seisoi yksikseen yli tunnin. Välillä kävi joku nostelemassa sitä ylös-alas ja katselemassa kädet taskuissa etupäätä. Mitään ei löydetty ja mitään kolinoita ei muka kuultu. Auto kolisee kuin kivireki! Meni hermot, enkä viitsinyt jäädä väittelemään! Tiedän kolinoiden syyn, mutteivat uskoneet, koska ei kuulema ollut missän väljää. Ei ollut edellisellä kerrallakaan, mutta silti koiranluut vaihtamalla kolinat katosivat. Silloin oli eri korjaamo (ei merkkikorjaamo).
- Mjau
heh:) kirjoitti:
aika hullu saa olla että menee pösönhuoltoon lampyunvaihdattamaan!
itse homma vie aikaa 10-30sek itsetehtynä
pösön "pika"huollossa 1-4tuntia:)
itsellänikin on 206 ja koskaan ei ole huolto pelannut!Eli jos kerran työpäivän aikana saapi vaikka lamput vaihdetuksi ihan ilmaiseksi, niin miksi en käyttäisi palvelua? Varsinkin, kun moisiin en TOSIAANKAAN aio itse kajota... Ja tähän mennessä ei huollossa ole ollut mitän valittamista, tosin voihan olla korjaamokohtainen juttukin.
- miksi ei
Mjau kirjoitti:
Eli jos kerran työpäivän aikana saapi vaikka lamput vaihdetuksi ihan ilmaiseksi, niin miksi en käyttäisi palvelua? Varsinkin, kun moisiin en TOSIAANKAAN aio itse kajota... Ja tähän mennessä ei huollossa ole ollut mitän valittamista, tosin voihan olla korjaamokohtainen juttukin.
no ihan vain sen takia että siihen huoltoon viemiseen ja sieltä hakemiseen kuluu jo niin paljon aikaa ja vaivaa että siinä ei ole mitään järkeä!
pelkillä bensakuluilla jo ostelee lamppuja seuraavaksi 10vuodeksi(riippuen toki välimatkasta) - 206
Jäähdytysneste vaihdettiin vihreäksi jostain kumman syystä huollossa mulle ilmottamatta. Taitaa sen takia heittää rampillla lämmöt nevadaan ja STOP VALO PALAA JA HUUTAA. 10 min tauon jälkeen matka jatkuu. Vaihdampa ite punaisen jäähdytysnesteen toivoen että talvi aika menis laulellen 😊
- hdfhjdf
Noita em. vikoja ilmenee vanhemmissa 206:ssa. Uudemmissa (vm. 2002->) nuo viat on kaiketi jo korjattu.
- Toinenpeugeot206
Jännä ettei tässä ole muilla mainittu takana oikealla olevaa painoon reagoivaa jarruvoiman säädintä joka tahtoo jäädä jumiin. Ittellä toinen 206 ja kummassakin tämä hapettuu kiinni nopeahkosti. Yksin ajellessa sitä ei tietysti huomaa, mutta renkaan vaihdon yhteydessä pitää muistaa rasvata ja pakkoliikuttaa jolloin lähtee toimimaan. Muuten joutuu näyttää katastuksessa uudelleen.
- autoatarvitseva
aikoinanin osti pösön 206 vm2004. koska oli halpa silloin ja ajetty noin 175000km jarrut ok vaihteet ok akku alkuperinen vielläkin .ainoat osat mitä vaihdettu jakohihna 4vuoden välin.vesipumppu.harvoin ajovalo hehkuja(sanotaan 2kpl vuoden välin(ihan normaalia minusta) ainoa asia mikä on korjattu meilkein uutena oli oikean takaryörän aselin laaakerit(makso 85 euroa muistaaseni).hyvä ajaa ja lämminkino.pienehkö pensan meno(noin 4.2l----7.0litraan riippuu kelistä//joten siinä on pohtimista joille kulle jotka hakkuvat pösöä/oli halpa laittaa silloin 2004 ja halvat todella on olleet remontit. KOKEILKAAPAS PÄÄSTÄ SAMAAN TULOKSEEN ja auto on normaali käytössä ei talli autona ollut vaan joka kelin ja maastossakin ajettu ihan hyvin ainoa pieni nihrautuma on vasella takaloka suojassa kun kaveri ajoi aunsa liian lähelle omaani mutta kyllä pösö sen kantaa pieni väri ero vain naarmujen kohdalla
- Anonyymi
suurin vika tuossa 206 on paska moottori, joka pösössä on öljyä paisunta säiliössä täys
- Anonyymi
Ensin meni kierrosluku ja viikon päästä nopeusmittari epäkuntoon tai lakkasi toimimasta onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812