Rakastunut narkkariin

salakavala1

Tapasin 2 vuotta sitten miehen. Tapailimme, meillä oli hauskaa. Pystyin puhumaan hänelle kaikesta, ja tunsin, että vihdoin olen löytänyt henkisesti samalla aaltopituudella kanssani olevan ihmisen. Se oli myös elämäni jännittävintä aikaa, niin ihastumisen kannalta kuin muutenkin. Tunsin kaiken niin mahtavaksi, kun minulla oli hänet.

Tämä herra jäi kuitenkin pahaan huumekoukkuun, ja katosi. Sanaakaan sanomatta. Riuduin aikani, kunnes elämä vei eteenpäin ja toiselle paikkakunnalle.

En kuitenkaan ikinä unohtanut häntä. Aina kotipaikkakunnalla käydessäni toivoin näkeväni hänet edes vilaukselta, välillä näinkin -ja olin hänelle kuin ilmaa. Välillä hän taas tuli huumetokkuroissaan selittämään, kuinka tärkeä olen hänelle ja kuinka hän haluaisi tavata vielä.

Luovutin hänen suhteensa lopullisesti viime syksynä. Tajusin, että en voi pelastaa häntä, ja todennäköisesti olen vain ihastunut mielikuvaani hänestä tai siihen mitä hän ehkä joskus oli.
Päädyin parisuhteeseen aivan ihanan ja kunnollisen miehen kanssa, hän on kaikkea mitä nainen voi toivoa. Turvallinen ja luotettava. En koskaan ihastunut roihuavasti häneen, mutta aloin rakastaa ajan mittaan. Meillä on mennyt tasaisen hyvin 7kk.

Nyt kuitenkin viime viikonloppuna olin käymässä taas kotipaikkakunnallani. Törmäsin sattumalta tähän narkkari-mieheen. Hän tuli puhumaan minulle, kertoi että on lopettanut kaiken paskan käyttämisen ja on kuivilla taas. Olen ainut ihminen joka hänelle on koskaan mitään merkannut, ja että katuu syvästi omia virheitään ja juttumme pilaamista. Ja haluaisi yrittää uudestaan.
Mä menin sekaisin. En tiennyt mitä vastata, lähdin vain pois.

Enkä tiedä vieläkään mitä tekisin. Luopuako hyvästä ja turvallisesta suhteesta, vain koska haluan elämääni jännitystä ja ylä-ja alamäkiä? Mitä jos hän jää taas huumekoukkuun? Onko itsekeskeinen narkkari yhtään minkään arvoinen, ja miksi hän kaikesta huolimatta vetää minua yhä puoleensa?

14

1416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calle13

Huumeriippuvainen ihminen voi osata manipuloinnin taidon kätevästi. Kyseessä ei siis välttämättä ole valoisa ja ihana tulevaisuus. Joten melkeinpä sanoisin, että jatka elämääsi ja katsele ympärillesi. Älä jää tuleen makaamaan.

• Jätä se narkkari

Jatka elämääsi niinkuin et olisi koskaan kohdannutkaan tätä narkkaria.

Olen mietiskellyt paljon ihmissuhteita viimeisen puolen vuoden aikana. Minulla on ollut sinkkuelämässäni suhteita miehiin ja sitten ollut ihan ystäviä. Jostain syystä joku nainen tai mies on ilmaantunut elämääni juuri silloin, kun olen tarvinnut rinnalla kulkijaa. Joku on ollut vain hetken ystävä, joka on auttanut eteenpäin, joku on saattanut olla fuckbuddy. Kukaan näistä henkilöistä ei ole tiiviisti elämässäni mukana enää, toisten kanssa ei enää edes tervehditä (fb) ja toisten kanssa saatetaan jutella niitänäitä.

Kuitenkin. Jälkeenpäin ajatellen he kaikki ovat auttaneet minua elämässä eteenpäin, antaneet jotain ja sitten ehkä jääneet taka-alalle. Toivottavasti hekin ovat saaneet minusta jotain elämäänsä.

Tällä hetkellä elän ihan suhtkoht tyydyttävässä, lähes 15 vuotta jatkuneessa parisuhteessa. Töitä riittää, raha-asiat ja asuminen ikäiselleni helvetin hyvässä jamassa. Tapasin kuitenkin itseäni vanhemman miehen, joka nykyiseen avomieheeni verrattuna melko hulttio. Juo aika paljon, tosin minun painostuksesta lopettanut melkein kokonaan. Elämäntavat muutenkin niin ja näin. Meillä on helvetin hauskaa yhdessä, parikin tuntia saattaa mennä puhelimessa ihan helposti, kunnes on jostain syystä pakko lopettaa.

Itsekin mietin, onko tämä vanhempi mies tarkoitettu elämääni loppuelämän kumppaniksi, hetken ystäväksi vai lopuniän ystäväksi. En haluaisi päästää hänestä irti, mutta pelkään pilaavani elämäni, jos en sitä tee.

Siksi neuvoisin, että jatka elämääsi siinä turvallisessa suhteessa. Olen huono neuvomaan, koska toisaalta ajattelen, että kaikki ovet elämässä pitäisi aukaista. Mutta siinä saattaa joku ovi sulkeutua, sellainen jota katuu lopunikää. Alkoholisti ja narkomaani ovat sairaita, jotka eivät koskaan parane ilman omaa tahtoa. Oletko valmis ottamaan sen riskin? Minä en tiedä...

Tietenkään koskaan ei pitäisi luopua uskosta toiseen ihmiseen ja häneen hyvyyteen. Enkä ole uskovainen, vaikka tekstistä saattaa sen kuvan saada.

• äläotajuoppoa
        Jätä se narkkari kirjoitti:

Jatka elämääsi niinkuin et olisi koskaan kohdannutkaan tätä narkkaria.

Olen mietiskellyt paljon ihmissuhteita viimeisen puolen vuoden aikana. Minulla on ollut sinkkuelämässäni suhteita miehiin ja sitten ollut ihan ystäviä. Jostain syystä joku nainen tai mies on ilmaantunut elämääni juuri silloin, kun olen tarvinnut rinnalla kulkijaa. Joku on ollut vain hetken ystävä, joka on auttanut eteenpäin, joku on saattanut olla fuckbuddy. Kukaan näistä henkilöistä ei ole tiiviisti elämässäni mukana enää, toisten kanssa ei enää edes tervehditä (fb) ja toisten kanssa saatetaan jutella niitänäitä.

Kuitenkin. Jälkeenpäin ajatellen he kaikki ovat auttaneet minua elämässä eteenpäin, antaneet jotain ja sitten ehkä jääneet taka-alalle. Toivottavasti hekin ovat saaneet minusta jotain elämäänsä.

Tällä hetkellä elän ihan suhtkoht tyydyttävässä, lähes 15 vuotta jatkuneessa parisuhteessa. Töitä riittää, raha-asiat ja asuminen ikäiselleni helvetin hyvässä jamassa. Tapasin kuitenkin itseäni vanhemman miehen, joka nykyiseen avomieheeni verrattuna melko hulttio. Juo aika paljon, tosin minun painostuksesta lopettanut melkein kokonaan. Elämäntavat muutenkin niin ja näin. Meillä on helvetin hauskaa yhdessä, parikin tuntia saattaa mennä puhelimessa ihan helposti, kunnes on jostain syystä pakko lopettaa.

Itsekin mietin, onko tämä vanhempi mies tarkoitettu elämääni loppuelämän kumppaniksi, hetken ystäväksi vai lopuniän ystäväksi. En haluaisi päästää hänestä irti, mutta pelkään pilaavani elämäni, jos en sitä tee.

Siksi neuvoisin, että jatka elämääsi siinä turvallisessa suhteessa. Olen huono neuvomaan, koska toisaalta ajattelen, että kaikki ovet elämässä pitäisi aukaista. Mutta siinä saattaa joku ovi sulkeutua, sellainen jota katuu lopunikää. Alkoholisti ja narkomaani ovat sairaita, jotka eivät koskaan parane ilman omaa tahtoa. Oletko valmis ottamaan sen riskin? Minä en tiedä...

Tietenkään koskaan ei pitäisi luopua uskosta toiseen ihmiseen ja häneen hyvyyteen. Enkä ole uskovainen, vaikka tekstistä saattaa sen kuvan saada.

juopot soittelee useille naisille humaluspäissään, ainut elämänilo :

• en ehkä otakaan
        äläotajuoppoa kirjoitti:

juopot soittelee useille naisille humaluspäissään, ainut elämänilo :

no tämä ei soittele, tiedän. Mutta oma riski hänessä silti on alkoholin takia.

• äläedesmieti

Ihmettelen miksi joku käyttää huumeita. Pystyykö hän selittämään miksi vai onko vain tyhmä ja piittaamaton.Luultavasti rahat loppu ja kämppä mennyt alta, narkkarit on ällöjä kähmijöitä "pikkupäissään": etkö voi sanoa asiaa niinkuin se on että luottamus on mennyt etkä voi enää yrittää uudelleen.

• pääset eroon

se haluaa PILLUA koska päihteissä tekee mieli PILLUA, se siitä sössötyksestä
      sano että lähde samantien mun mukaan ja ens viikolla kihloihin ja se on kerrasta poikki jos narkkaat tai teet jotain muuten epämääräistä, eiköhän lähde äkkiä karkuun....

• yks hullu

Huhuh... Mene oikeesti sivulle www.päihdelinkki.fi keskustelupalstalle //vilppola, joka on huumeiden käyttäjien läheisille tarkoitettu.. saat sieltä todellista faktaa mitä elämä on narkin kanssa..

Jep, se kuvilla olo... oma narkki ilmoitti aikoinaan n.3/kk välein, että nyt alkaa uus elämä ja kuivilla ollaan. on joskus ollut jopa 2vuotta, (ikä vähän alle 30v) mutta se on tätä narkkien vuoristorataa, kun 'tavallinen' elämä ei riitä eikä mikään tunnu miltään..usko sitten kun alkaa vuoden päivät mennä, että kuivilla ollaan.. retkahdus riski on läsnä kokoajan, mutta tietty sitä haluu ruusunpunaiset lasit silmillä ajatella alkuun, että rakkaus voittaa, mutta ei se voita.. ja usko pois narkkimaailma on SAIRAS..

Itse hengattuani narkin kanssa 'kokemusta rikkaampana' vuoden päivät voin sanoa, että ÄLÄ kuluta itseäs ellet ole aktiivikäyttäjä kanssa.. Itse en tiennyt kuinka raju päihdeonglema oli (kaikki piri, bentsot, yms.. sekakäyttöä myös rännitettynä) valehtelu ja riippuvuuden vähättely on jatkuvaa.. sain omassa suhteessa turpaan, kun oli äijä sekopäissään, mies aina p-a eli mun rahoilla elettiin, vainoharhailua, kamalia refloja, poliisit tuli tutuiksi (kotietsintä), itse en tätä ennen ollut aiemmin tekemisissä poliisin kanssa ja se maailma siihen kuuluu saat tutustua narkkikamuihuin ja majoittaa näitä pummeja kotonasi, väkivalta, rikollisuus, henkinen pahoinvointi, taudit ex.lllä ainakin C-hepatitti..(c-hepa on 70% suonensisäisen käyttäjistä) myös hiviä liikkuu noissa piireissä.. kävin testeissä suhteen päätyttyä ja luojan kiitos putsi, vaikka kumia käytettiin, mutta aina riski..

Narkkaria et voi myöskään muuttaa ja jos kama alkaa maistua varaudu parin viikon katoamisiin abaut viikonvälein.. puhelimeen ei vastata ja jos vastataan raivotaan ja skitsotaan... ja tälöin myös kämpästä vaikka olisi yhteinen niin viedään kaikki arvokas , jonka saa rahaks.. ei väliä vaikka lapsia, sillä kama menee aina edelle. ja jos narkin kanssa meinaat lapsia tehdän niin olet lastensuojelun asiakas samantien ja menetät lapset, jos et potki ulos narkkiukkoa.. lähdet suhteesta todella rikkinäisenä ihmisenä, mitä pidemmälle jatkat.. itsellä tästä suhteesta vuosia ja edelleen naksu viestittää parikertaa vuodessa olevansa kuivilla.. joo evvk.. onneksi löysin turvallisen miehen, jonka kanssa voi suunnitella ja toteuttaa tulevaisuuden haaveita :)

http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewforum.php?f=86

• apua narkoille

Pitäisi varmaan saada vieroitukseen jos ei älyä mitä tekee ypäristölleen ja ennenkaikkea itselleen, mistä narkkaaminen johtuu. Voi siitä selvitä jos on valmis ja tukea riittää ja tulevaisuutta! :)

• hjapog8

MItä edes mietit tollaisia kun hän itse lähti nyt epätoivon ihannoinnista eroon!

• mun elämäni

paras suhde on ollut narkkarin kanssa. ensimmäiset 1,5v, oli kyllä melko haasteellista aikaa, kun hänellä oli vielä toinen jalka siinä toisessa maailmassa hetkittäin, vaati paljon kärsivällisyyttä, mutta rakastin niin paljon, että päätin jaksaa, tukea, kattoa läpisormien lipsahduksia, ja se kannatti. sillä hiljalleen se kaikki paska jäi taakse. oltiin 6v. kimpassa ilman päihteitä. erosimme ihan sovussa, ja edelleen hän on yksi parhaimpia kavereitani. näin jälkeenpäin ajateltuna, sanoisin, että onneksi jaksoin sen alun hankaluuden, sillä koko tämä aika hänen kanssaan, muutti myös omaa tapaani katsella maailmaa, rikastuttaen sitä monin tavoin, ja tuskin olisin näin suvaitsevainen elämän koko kirjoa kohtaan, ilman tätä pätkää elämässäni. sanoisin vielä, että turha yrittää alkaa muuttamaan toista, tai alkaa asetteleen mitään ehtoja. riittää kun on tukena, rakkaudella.

• g420vn24n0vn02t40vn2

Oisit tarjonnu sille piritöötit.

• hmmmm mmm

älä koskaan usko mieheen joka puhuu liian pokkana liian suoraan...se valehtelee
      narkomaanit ovat itstuhoisia, jotain ongelmaahan siinä on taustalla voi olla hyvä tyyppi tai sitten ei, kuiville kai se pitäisi saada...

• juokse tyttö juokse

Kaikki riippuvuussuhteessa olevat valehtelevat. Narkkarit ja alkkikset. He ovat tehneet taidetta manipuloinnista ja valehtelemisesta. Usko pois !

He ovat loisia jotka käyttävät kaikkia hyväksi, sairastuttavat lähellä olevat ihmiset hengiltä.

• nistit yök

Niin se menee! Nistit ja muut riippuvaiset on manipuloinnin mestareita. Ei etes mieti mitään suhteita, ei ees yhteydenottoja niihin. Nimittäin pian kokeilet sen yhden ns. Viattoman kokeilun kun muru nisti vakuuttaa sen olevan ihan vaaratonta. Sit alkaa kämppä oleen täys nistejä ja pöllittyä tavaraa. Ja siinäpä sit onki yks nisti lisää... ykskään nisti ei kokeile estää/ auttaa ketään pois huumeidn tieltä vaan levittävät sanomaansa ja tautejaan kuin jehovat ovelta ovelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe