Raskaustestin oikea tekoaika?

epätietoinen

Kyselisin mielenkiinnosta, onko totta että raskaustestiä EI voi tehdä silloin kun kuukautiset ovat alkaneet? Olin keskeytetyssä yhdynnässä, mutta kuukautiset alkoivat ajallaan, ne olivat täysin normaalit ja kivuliaat (olen kuullut että ns. valemenkat ovat kivuttomia?)mutta päätin varmuuden vuoksi tehdä raskaustestin. Tein ensimmäisen testin ekana päivänä kun kuukautiseni olivat alkaneet, seuraavan pari päivää myöhemmin. Molemmat testit negatiivisia. Mutta onko tulos ollut virheellinen, koska minulla oli kuukautiset? Nyt alkoivat toiset kuukautiset taas normaalisti, silti en pääse vainoharhaisuudestani eroon. Jos haluan mennä terveyasemalle tekemään varman raskaustestin, milloin voin sen mennä tekemään? Ovatko nämä kaksi testiä jotka tein luotettavia vai päinvastoin?

14

2260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoi

Testi näyttää negatiivista ja kuukautiset tulevat normaalisti niin mietippä nyt vähän ET OLE RASKAANA!!!!!!
      sitte voisit jo vähän huolestua jos testi näyttäs positiivista mutta kun se on negatiivinen niin silloin se on!!!

• epätietoinen

Siksi kysyinkin, että ONKO tekemäni testi edes apteekkitestin verran luotettava koska se tehtiin kuukautisten alettua, kun pelkäsin josko kyseessä olisivat ns. valemenkat.

• sama
        epätietoinen kirjoitti:

Siksi kysyinkin, että ONKO tekemäni testi edes apteekkitestin verran luotettava koska se tehtiin kuukautisten alettua, kun pelkäsin josko kyseessä olisivat ns. valemenkat.

kyllä mun mielestä testi on luotettava!
        testin voi tehdä sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa ja etkö sä niin tehnytkin joten kyllä se silloin on 99,9%
        :sesti on negatiivinen (eikö testeissä näin luvata että testi näyttää 99,9% oikeen).

-huolehdi ehkäisysi kuntoon niin ei tarvi niin pelätä raskautta ja miettiä mitään abortteja..pääset paljon helpommalla-

• epätietoinen
        sama kirjoitti:

kyllä mun mielestä testi on luotettava!
        testin voi tehdä sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa ja etkö sä niin tehnytkin joten kyllä se silloin on 99,9%
        :sesti on negatiivinen (eikö testeissä näin luvata että testi näyttää 99,9% oikeen).

-huolehdi ehkäisysi kuntoon niin ei tarvi niin pelätä raskautta ja miettiä mitään abortteja..pääset paljon helpommalla-

Se on ihan varma että ehkäisystä pidetään 100% huoli jatkossa.

Tosiaan testi pitäisi tehdä sinä päivänä kun kuukautisten PITÄISI alkaa, en vaan tiedä onko tulos sama jos kuukautiset ovat alkaneet...

• luotettava..
        epätietoinen kirjoitti:

Tosiaan testi pitäisi tehdä sinä päivänä kun kuukautisten PITÄISI alkaa, en vaan tiedä onko tulos sama jos kuukautiset ovat alkaneet...

jos sulla tulee normaalisti kuukautiset ja testi oli nega niin kyllä se silloin on nega...

• argh!
        epätietoinen kirjoitti:

"...onko tulos sama jos kuukautiset ovat alkaneet..."

Hhmmm, annas mä mietin. *muahahahhahhaaa* Ei voi olla noin säälittävä ja epätoivonen! Hei haloo! Tervetuloa todellisuuteen. Et oo raskaana. Huolehdi ehkäisystä! Tai sit et harrasta seksiä jos oot noin saamaton!

Kaikkea sitä kans..

• epätietoinen
        argh! kirjoitti:

"...onko tulos sama jos kuukautiset ovat alkaneet..."

Hhmmm, annas mä mietin. *muahahahhahhaaa* Ei voi olla noin säälittävä ja epätoivonen! Hei haloo! Tervetuloa todellisuuteen. Et oo raskaana. Huolehdi ehkäisystä! Tai sit et harrasta seksiä jos oot noin saamaton!

Kaikkea sitä kans..

Kun kirjoittaa asiallisen viestin, sitä uskoo saavansa asiallisia vastauksia, olen kai väärässä, heh...
        Eräs nainen joka on jo keski-ikäinen ja abortin tehnyt, kertoi minulle että kuukautisten aikana tehty raskaustesti EI ole luotettava. Uskoin että täällä on joku jolla asiasta on varmaa tietoa. Jos on, vastauksia otetaan enemmän kuin mielellään vastaan...

• jaa kiitos
        epätietoinen kirjoitti:

Kun kirjoittaa asiallisen viestin, sitä uskoo saavansa asiallisia vastauksia, olen kai väärässä, heh...
        Eräs nainen joka on jo keski-ikäinen ja abortin tehnyt, kertoi minulle että kuukautisten aikana tehty raskaustesti EI ole luotettava. Uskoin että täällä on joku jolla asiasta on varmaa tietoa. Jos on, vastauksia otetaan enemmän kuin mielellään vastaan...

mä olen kyllä mielestäni antanu asiallisia vastauksia!! mutta kun ei kelpaa niin ei sityten...

• Vilijonkka
        epätietoinen kirjoitti:

Valekuukautisilla ei ole mitään vaikutusta raskaustestiin! Testi mittaa virtsasta ns. raskaushormoonin määrän. Jos olet raskaana hormoonin määrä on lisääntynyt ja antaa positiivisen tuloksen, riippumatta siitä onko vuotoa vai ei.

• epätietoinen
        Vilijonkka kirjoitti:

Valekuukautisilla ei ole mitään vaikutusta raskaustestiin! Testi mittaa virtsasta ns. raskaushormoonin määrän. Jos olet raskaana hormoonin määrä on lisääntynyt ja antaa positiivisen tuloksen, riippumatta siitä onko vuotoa vai ei.

Hienoa kuulla, kiitos vastauksesta.

• äiti-83

raskaustestin voi tehdä vaikka sinulla olisi menkat. veren vuoto tai muu vastaava ei vaikuta raskaustestin tulokseen. "vale" menkat voivat olla kivuliaat tai kivuttomat. yleensä kun on raskaana niin verta ei pitäisi hirveästi tulla eikä olla kovia kipuja. sellaiset enteilevät keskenmenoa tai ainakin vaaraa. SINULLA EI OLE MITÄÄN SYYTÄ KUVITELLA OLEVASI RASKAANA. unohda koko juttu ja elä elämääsi eteenpäin. raskaustestit kyllä kertovat oletko raskaana ja vielä kun sinulla menkatkin ovat olleet.

• nii

ootsä joku 14 ku et uskalla soittaa esim. terveyskeskukseen vaan kyselet täältä!!??
        luuletsä et kaikki vastaa täällä ihan tosissaan tollasiin kysymyksiin? no ei tod.
        muutenki, ku kattoo vaik jotain nelosen chattii päivällä ni siel kans puolet viesteistä on jotain kysymyksiä, yh-juttuja ym. "onks normaalii et mun vauva kääntyy jo vatsalleen vaik on vasta 3 vuotta" HEI HALOOOOO

• epätietoinen
        nii kirjoitti:

ootsä joku 14 ku et uskalla soittaa esim. terveyskeskukseen vaan kyselet täältä!!??
        luuletsä et kaikki vastaa täällä ihan tosissaan tollasiin kysymyksiin? no ei tod.
        muutenki, ku kattoo vaik jotain nelosen chattii päivällä ni siel kans puolet viesteistä on jotain kysymyksiä, yh-juttuja ym. "onks normaalii et mun vauva kääntyy jo vatsalleen vaik on vasta 3 vuotta" HEI HALOOOOO

En ota kantaa noin ala-arvoiseen viestiin, vaan kommentoin edellistä.

Eilen soitin terveyskeskukseen, ja kuukautisvuoto VOI väärentää raskaustestin tulosta. Terveyskeskuksen testi edessä ensi viikolla.

• Minä
        epätietoinen kirjoitti:

En ota kantaa noin ala-arvoiseen viestiin, vaan kommentoin edellistä.

Eilen soitin terveyskeskukseen, ja kuukautisvuoto VOI väärentää raskaustestin tulosta. Terveyskeskuksen testi edessä ensi viikolla.

Voi lapsiraukka, mitäs sitten jos päätät olla luottamatta terveyskeskuksen testiin?
        ehkä se ei olekaan 100% varma. Meinaatko sitten loppuelämäsi kuukautisista huolimatta tehdä testejä "jos nyt vaikka tällä kertaa olisinkin raskaana"
        Ehkä jos vielä hetken kasvaisit ja aloittasit tuon sukupuolielämän vasta kun perusasiat on kohdallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2594
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1406
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      101
      1359
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe