Ajattelin nyt tulla tänne kertomaan oman kokemukseni siinä toivossa, että joku muukin saisi ihonsa näin kuntoon.
Olen siis 20v tyttö ja kärsinyt aknesta 13 vuotiaasta asti. Finnit suorastaan hallitsi elämää enkä lähtenyt mihinkään ilman meikkiä. Häpesin itseäni ja suunnittelin päiväni aina "ihoni mukaan". Koulussa ei voinut olla 8 tuntia koska siinä ajassa olisi pitänyt meikata toisen kerran ettei ainainen meikin lisääminen tuhrisi naamaani aivan täysin. Elämä oli suoraan sanottuna kamalaa tuohon aikaan.
Kokeilin kaikki markettien tuotteet läpi ja finnivoidetta oli naamassa joka yö. Aloitin pilleritkin siinä toivossa että ne parantaisivat ihon, mutta ei, mikään ei auttanut.
Viime syksynä sitten pitkällä ulkomaan matkallani päätin että nyt vihdoin teen tälle asialle OIKEASTI jotakin, ja tein itselleni lupauksen että varaan heti kotiintultuani ajan ihotautilääkärille. Sen myös tein, mutta peruin ajan kolme kertaa ennenkun uskaltauduin vastaanotolle asti. Minua pelotti ja kauhistutti suunnattomasti ajatus että joutuisin olemaan lääkärin edessä ilman meikkiä tai putsaamaan edes pienen osan kasvoistani. Tammikuussa sitten marssin monien peruutusten jälkeen vihdoin lääkärille asti ja kokemus oli kaikkea muuta kuin kamala! Lääkäri oli todella asiantunteva ja asiallinen ja kaikinpuolin niin ymmärtäväinen!! Meikkiä ei tarvinnut ottaa hitusen vertaa pois, lääkäri vaan katsoi lampun avulla ihoani ja totesi että keskivaikea akne on kyseessä. Ei vähätellyt ollenkaan finnien määrää ja antoi kerralla antibiootin. Sain siis Tetralysal -kuurin joka kestää 6kk, eli kesäkuuhun asti napsitaan pillereitä.
Aloitin antibiootit samantien ja olin toivoa täynnä. Ja nyt se paras ja tärkein kohta. Kuukauden-puolentoista jälkeen ihoni oli loistavassa kunnossa!!!!! Helmikuun jälkeen kasvoissani ei ole ollut YHTÄÄN(!!!!) finniä, kun ennen niitä tuli vähintään 5 yön aikana. Ihoni on täysin sileä ja itsetuntoni on noussut kyllä huimasti. Toki aknen aikaisia arpia on todella paljon, mutta nekin vaalenevat koko ajan. Minulle tämä Tetralysal on ollut minulle maailman paras juttu, se todella paranti akneni. Joten kaikille aknen kanssa taisteleville: Menkää suorinta tietä ihotautilääkäriile, älkää edes harkitko kahta kertaa tai vähätelkö ongelmaanne. 7 vuotta finneistä kärsineenä voin sanoa, että aknesta ei pääse (välttämättä) eroon kuin antibiooteilla. Itse odotin liian kauan, ja olisin varmasti säilynyt kaikilta näiltä arvilta jos tauti olisi hoidettu ajoissa.
ÄLKÄÄ SIIS VAIPUKO EPÄTOIVOON KOHTALONTOVERIT, vaan käykää lääkärissä, oikeasti, se on paras teko mitä voitte aknen aikana tehdä :)
tsemppiä kaikille, nujerratte finnit vielä !
Akne VIHDOIN poissa!!
4
345
Vastaukset
- Acneton
Moikka, hienoa että olet saanut aknesi pois :) Minäkin sain ihotautilääkärin avulla aknen pois n. 2-3 vuotta sitten. Lääkäri kirjoitti Oricyclin- kuurin 4kk ajaksi jolloin ihoni oli akneton, ja sen jälkeen kävin samalla lääkärillä näyttämässä, niin hän kirjoitti "jälkihoidoksi" roaccutan- kuuria (isotretinoin actavis) 4kk :O Noh, söin kuurin ja iho kuivui kuurin aikana ja rasvaantuminen loppui täysin, ja akne ollut nyt poissa sen 2-3 vuotta eikä siitä ole tietoakaan.K yllä se ihotautilääkäri on paras hoito akneen.
- Jesse.kallio
Mulla ttasen ei tetracykliini auttanut oikestaan ollenkaan,finnejä pukkas
entiseen tahtiin ja vatsa oli huonona.
Vuoden käytön jälkeen lääkäri määräsi Ro-accutanea ja silloin alkoi tapahtua
puolessa vuodessa iho oli lähes normaali ja ilo ylimmillään.
Nyt ei tarvitse kuin peruspuhdistus aamuin .illoin. - kumma sairaus
Ei ne antibiootit kaikille auta kuin hetkellisesti. Roaccutankaan ei auta välttämättä. Terveisin akneihon kanssa kamppaillut nuoruudesta aikuisuuteen, 20v.
Arpien syntyä voi yrittää ehkäistä olla puristelematta kasvoja, vaan kuinka moni malttaa? Monet näppylät ja paiseet puhkeavat itsestäänkin...
Ihmeellinen sairaus siitä, ettei ole vielä keksitty millä sen saa kaikilla täysin parannettua. - bdddjd
pari kertaa oon ton tetra kuurin vetänyt ja auttoi sen ajan kuin sitä kesti. Myös keskivaikea akne mulla. Että niin erilaisia ovat ihmiset ja aknet meillä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803