Kertokaa mikä siinä sonerassa on vikana?
mikä sonerassa vikana?
26
443
Vastaukset
- kapasiteetistä viis!
Hankkii uusia asiakkaita muttei huolehdi siitä että verkon kapasiteetti kasvaa samassa suhteessa. Sen mobiililaajakaistan ongelmana on kuormittuvat tukiasemat. Ei pitäisi tehdä uusia sopimuksia asiakkaiden kanssa jos ei ole rahkeita ja haluja vahventaa tukiasemaverkkoja samassa suhteessa.
Mutta eipä silti, kyllähän sama trendi yhteiskunnassa on muutenkin menossa. Kerman kuorijoita kyllä piisaa mutta perustyön tekemistä. En helppoa luvata vaikka kuu taivaalta mutta kun lupauksen eteen pitäisi tehdäkin jotain. Siksi sähköt katkeilevat, talot mätänevät, ja lumet jäävät auraamatta.
Idea toimii näin: tuotot ylös, kulut mahdollisimman alas.
Siksi Suomessa niin monia asia menee nykyään päin per-settä. Ahneus on syrjäyttänyt vastuullisuuden. - wjiogjweiogewjiogwr
Uutisten mukaan netissä on joku suurhyökkäys meneillään mutta se ei kuulemma pitäisi koskea suomea. Silti soneran laajakaista mulla hidastelee niin että varmaan 56k modeemillakin surffaisi nopeammin. P3rkele kun v1tuttaa.
Lakossakin vielä hyväkkäät ovat, tainneet Soneran työntekijät sabotoida netin toiminnan kostoksi työnantajaansa vastaan...
Se
On
Netti
Epäkunnossa tai
Rikki
Alvariinsa. - Esimerkkejä vioista
Vikoja Sonerasssa!
1. Yhteysnopeus heikko, usein huomattavasti alle 1M-luokkaa.
2. Maksimi hinta minimi- nopeudella.
3. Verkot korjaamatta ja innokkaat myyjät myyvät "jopa maksimi" nopeuksia. 3-vuotta odotettu korjauksia.
4. Datarajoitus!
5. Datarajoituksen ilmoitus "laskutuskausi...". Miksi ei sanota jakson päivämäärää suoraan? Vai eivätkö Soneralla ymmärrä kalenterista mitään?
6. Dataraja Soneralla 20G.....ja kilpailijalla 50-G./kk. Naputtele siinä Soneran asiakas lisätilauksia ylihintaan.
6. Selaimella käytettävä ......n yhteysohjelma !! Yhteyttä ei saa poikki, kun selain menee automaattisesti Googlen-sivulle yhteyden ollessa päällä.
No, mokkula väkisin irti, niin taas löytyy se katkaisusivu, koska kuukkelia ei enää löydy..!
Kas, mutta sehän katkesikin jo mokkulaa irrottaessa, mutta ohjelma ei sitä huomaa....!
Siis yhteyden päälläolo tai katkeamista ei havaitse mistään ilman ylimäärisiä selvittelyjä. Onnistuu myös, kun avaa toisen selaimen ja menee mokkulan sivulle ja hakee yhteyden ja sit katkaisee. Helpompi on vetää irti mokkula...! Tietty saa poikki myös vintoosan verkköyhteydet mykistämällä, tai vetämällä piuhat Fortumin verkosta isti! Ja vesisaavissa hiljenee myös..!
Videkuvasta on turha uneksia. Uutiset tulevat sana kerrallaan tai jopa tavu..tyylliin "uut........iset, ...hyv....ää...ilt...aa!
Dataraja täytyy. kun toiomimattoman yhteyden takia joutuu lataamaa saman sivun 5-kertaa....kunnes luovuttaa!
Siis, mikä vialla?
Tunnetuin verkkovika suomessa...SONERA!
No, Mitä Soneralla tehdään ongelmien ratkaisemiseksi?
Tietty, palkataan supertehokas myyntitykki myymään "jopa maksiminopeudella" "toimivia" Internet-yhteksiä....! Ja sit, ihmetellään, kun asiakspalvelussa "on ruuhkaa..."Moro Esimerkkejä vioista,
Siinähän tulikin kattava lista. Tässä muutama kommentti omasta puolestani :)
1/2/3. Milloin olet viimeksi tehnyt vikailmoituksen?
3 vuoden korjausaikataulu kuulostaa siltä, että nettitikun käyttöpaikkasi on maanmuotojen perusteella niin haastavassa paikassa että signaalin parantaminen sinne on vaikeaa/mahdotonta. Ja toi kuuluvuus ja netin toiminta, nettitikun kautta, on haasteellinen, siinä mielessä että paikka sanelee todella paljon. Jos menee vaikka 100m sivuun niin yhteys voi toimia jo paljon paremmin. Naapurilla voi toimia netti ok, kun oma yhteys tökkii.
Mutta, jos alueella on verkkovikaa, silloin yhteys ei vain toimi, siinä ei silloin maastonmuodot auta vaikka olisi kuinka tasaista. Sitä en kiistä.
4. 4G-paketeissa ei ole rajoituksia. Sellaista kannattaakin harkita, jos on aktiivisempi liikkuvan netin käyttäjä, vaikkei 4G välttämättä vielä alueellasi toimikaan. Verkkoa rakennetaan koko ajan.
5. Olet ihan oikeassa, jo ensimmäisessä ilmoitusviestissä voisi lukea toi päivämäärä. Se kerrotaan siinä jälkimmäisessä, jos nopean datan käyttömäärä täyttyy. Toimitan vinkin eteenpäin, toi on meillä hyvä lisätä ensimmäiseenkin viestiin.
6. Joissain nettitikuissa on oma yhteysohjelma, joissain sen virkaa hoitaa selain. Se, kumpi ko tikussa on käytössä, määrittelee tikun valmistaja, ei operaattori.
Riippuen tikustasi, joissain tikuissa on siinä kyljessä oma nappi, jolla netin saa katkaistua, esimerkki tässä --> http://bit.ly/17au1kl. Kerrotko että mikä tikku sinulla on käytössä, eiköhän me löydetä tuohon ratkaisu että miten yhteyden saa katkaistua.
Tero@SoneraPartio- p--ätk--ii
sonerapartio kirjoitti:
Moro Esimerkkejä vioista,
Siinähän tulikin kattava lista. Tässä muutama kommentti omasta puolestani :)
1/2/3. Milloin olet viimeksi tehnyt vikailmoituksen?
3 vuoden korjausaikataulu kuulostaa siltä, että nettitikun käyttöpaikkasi on maanmuotojen perusteella niin haastavassa paikassa että signaalin parantaminen sinne on vaikeaa/mahdotonta. Ja toi kuuluvuus ja netin toiminta, nettitikun kautta, on haasteellinen, siinä mielessä että paikka sanelee todella paljon. Jos menee vaikka 100m sivuun niin yhteys voi toimia jo paljon paremmin. Naapurilla voi toimia netti ok, kun oma yhteys tökkii.
Mutta, jos alueella on verkkovikaa, silloin yhteys ei vain toimi, siinä ei silloin maastonmuodot auta vaikka olisi kuinka tasaista. Sitä en kiistä.
4. 4G-paketeissa ei ole rajoituksia. Sellaista kannattaakin harkita, jos on aktiivisempi liikkuvan netin käyttäjä, vaikkei 4G välttämättä vielä alueellasi toimikaan. Verkkoa rakennetaan koko ajan.
5. Olet ihan oikeassa, jo ensimmäisessä ilmoitusviestissä voisi lukea toi päivämäärä. Se kerrotaan siinä jälkimmäisessä, jos nopean datan käyttömäärä täyttyy. Toimitan vinkin eteenpäin, toi on meillä hyvä lisätä ensimmäiseenkin viestiin.
6. Joissain nettitikuissa on oma yhteysohjelma, joissain sen virkaa hoitaa selain. Se, kumpi ko tikussa on käytössä, määrittelee tikun valmistaja, ei operaattori.
Riippuen tikustasi, joissain tikuissa on siinä kyljessä oma nappi, jolla netin saa katkaistua, esimerkki tässä --> http://bit.ly/17au1kl. Kerrotko että mikä tikku sinulla on käytössä, eiköhän me löydetä tuohon ratkaisu että miten yhteyden saa katkaistua.
Tero@SoneraPartioTässäpä vastauksia.
1. "Milloin olet viimeksi tehnyt vikailmoituksen?"
Viimeviikolla, ja edellisellä viikolla ja useita ennen sitä. Ja seuraava yhteydenotto on jo sovittu, joten se puoli on hoidossa.
2. "käyttöpaikkasi on maanmuotojen perusteella niin haastavassa"
Juu, haastava on, mastolle matkaa kilometri ja masto näkyy ikkunasta ja on näkynyt silmissäni koko elinaikani. Ja mastossa Soneran pallo...! Ja käytössäni on suunta-antenni..! Kananmuna paistuu tuosta lähettimestä, vaan data ei liiku!
3."Mutta, jos alueella on verkkovikaa.."
Joo, Soneran 40-vuotinen vika pysyy luotettavasti..!
4. Vasta tuli ilmoitus rajan täyttymisen lähestymisestä. Siis sen 80%:n jakson mittausajanjakso tulisi tietää EDELTÄPÄIN, jotta tietää, milloin se päättyy. Esim: "30.3 päättyvästä 20Mt:n data-siirrosta on käytetty 80%."
"Aktiivinen käyttäjä?" Joo, varmaan suunta-antennia vedän taloineen perässä. Lisää vaan ehdotuksia, ettei tarvitse tunnustaa Soneran surkeita verkkoja. Olen viestittänyt ongelmista myös aiemmin sähköpostilla. Vaan tietty, Sonera kadotti ne postit palvelimelta jonkin "korjauksen" yhteydessä. Siis "korjauksen", koska korjausta ei kuitenkaan tapahtunut. "Jos nopean datan käyttömäärä täyttyy." Minkä ihmeen Nopean? Onko 200 kb/s se nopea? Soneralla ilmoitettiin yhtedekseni n.5-7Mb/s. eli ei 4-sadasosaa ole riittävä, koska lasku on aina 100% veronkorotukset..!
5. "Mutta, jos alueella on verkkovikaa.."On ollut ennenkin, mutta korjaavat tosi hitaasti, jos ollenkaan. "Toimitan vinkin eteenpäin" Hyvä! Tee niin. Kiitos!
6.Tikun valmistaja? minulla on kaksi "huliwili" tikkua ja toinen käyttää toista. uudempi käyttää selainta . Muutoin yks lysti, mutta kun yhteys on päällä tai pois, vain kun ei tiedä kumminka...! Siis se selaimen yhteysohjelma on huonosti tehty. Se suuri SONERA- teksti ei ole se oleellisin asia käyttäjälle! Mokkula on HW E353. Pitänee laittaa tuo vanha käyttöön, jotta sähköpostin saa toimimaan.
7."eiköhän me löydetä tuohon ratkaisu että miten yhteyden saa katkaistua."
Juu, mutta sitä katkaisu-juttua tarvitaan vasta, kun yhteys toimii, joten ei korjausta kannata katkaisusta aloittaa, vaan verkon korjauksesta!
Sen katkaisun oli jo ratkaissut, kuten edellä kerroin.
Kiitos, kun asiaan vastaaa Soneran edustaja. Sopimusaikani on päättymässä ja jatko riippuu paljon yhteyden toimivuudesta, hinnasta ja datarajasta. Kirjoitan kriittisesti, jotta Soneralla tiedetään, mitä asiakas haluaa. Aikomukseni ei ole ostaa mitään "extra-paketteja". Ne "extrat" saa kilpailijalta perusliittymällä.
Vielä tuosta datarajasta. Muistaaksen DNA:lla se on 50Mt ja se olisi minulle riittävä ja ilmeisesti heillä on lähetin samassa tolpassa Soneran kanssa. Ja Elisalla, Saunalahdella myös.
Sitten vielä eräs ehdotus: Voisiko Soneran sivulle laittaa sellaisen kohdan, jossa asiakas vois testata yhteysnopeutensa ja mikäli haluaa, niin lähettää sen suoraan Soneralle. Näin Sonera saisi reaali-aikaista tietoa lähettimiensä toimivuudesta. Silloin Sonera näkisi suoraan, millä seudulla on ongelmia. Ja tulokset voisivat olla myös Soneran sivulla nähtävissä. Tietysti ilman lähettäjän tunniste tietoja. Eli ongelmat näkyisivät lähetinalueittain.
t."Esimerkkejä vioista" - mokkula lentää
sonerapartio kirjoitti:
Moro Esimerkkejä vioista,
Siinähän tulikin kattava lista. Tässä muutama kommentti omasta puolestani :)
1/2/3. Milloin olet viimeksi tehnyt vikailmoituksen?
3 vuoden korjausaikataulu kuulostaa siltä, että nettitikun käyttöpaikkasi on maanmuotojen perusteella niin haastavassa paikassa että signaalin parantaminen sinne on vaikeaa/mahdotonta. Ja toi kuuluvuus ja netin toiminta, nettitikun kautta, on haasteellinen, siinä mielessä että paikka sanelee todella paljon. Jos menee vaikka 100m sivuun niin yhteys voi toimia jo paljon paremmin. Naapurilla voi toimia netti ok, kun oma yhteys tökkii.
Mutta, jos alueella on verkkovikaa, silloin yhteys ei vain toimi, siinä ei silloin maastonmuodot auta vaikka olisi kuinka tasaista. Sitä en kiistä.
4. 4G-paketeissa ei ole rajoituksia. Sellaista kannattaakin harkita, jos on aktiivisempi liikkuvan netin käyttäjä, vaikkei 4G välttämättä vielä alueellasi toimikaan. Verkkoa rakennetaan koko ajan.
5. Olet ihan oikeassa, jo ensimmäisessä ilmoitusviestissä voisi lukea toi päivämäärä. Se kerrotaan siinä jälkimmäisessä, jos nopean datan käyttömäärä täyttyy. Toimitan vinkin eteenpäin, toi on meillä hyvä lisätä ensimmäiseenkin viestiin.
6. Joissain nettitikuissa on oma yhteysohjelma, joissain sen virkaa hoitaa selain. Se, kumpi ko tikussa on käytössä, määrittelee tikun valmistaja, ei operaattori.
Riippuen tikustasi, joissain tikuissa on siinä kyljessä oma nappi, jolla netin saa katkaistua, esimerkki tässä --> http://bit.ly/17au1kl. Kerrotko että mikä tikku sinulla on käytössä, eiköhän me löydetä tuohon ratkaisu että miten yhteyden saa katkaistua.
Tero@SoneraPartioMulla oli joskus 3G mokkulaliittymä jossa ei ollut datan siirtorajoituksia alunperin, sitten kun määräaikainen sopimus loppui, siirtorajoitus otettiinkin käyttöön ja hinnat pompsahti taivaisiin. Kuka tietää etteikö 4G mokkuloiden kanssa meneteltäisi samalla kavalalla tavalla.
Sanomattakin lienee selvää että en kauaa katsellut enää sitä 3G liittymää vaan otin perinteisen langallisen nettiyhteyden. mokkula lentää kirjoitti:
Mulla oli joskus 3G mokkulaliittymä jossa ei ollut datan siirtorajoituksia alunperin, sitten kun määräaikainen sopimus loppui, siirtorajoitus otettiinkin käyttöön ja hinnat pompsahti taivaisiin. Kuka tietää etteikö 4G mokkuloiden kanssa meneteltäisi samalla kavalalla tavalla.
Sanomattakin lienee selvää että en kauaa katsellut enää sitä 3G liittymää vaan otin perinteisen langallisen nettiyhteyden.Moro mokkula lentää,
Emme muuta liittymien palveluita ns. omavaltaisesti, jos asiakkaalla on Data Kuukausi (eli se rajaton paketti), se pysyy päällä niin kauan kuin asiakas haluaa, tai tekee muutoksia siihen liittymään.
Määräaikaisuuden päättyminen muuttaa ainoastaan paketin hintaa (yleensä paketissa on määriksen ajan joku tietty tarjous), ei sisältöä.
Tero@SoneraPartiop--ätk--ii kirjoitti:
Tässäpä vastauksia.
1. "Milloin olet viimeksi tehnyt vikailmoituksen?"
Viimeviikolla, ja edellisellä viikolla ja useita ennen sitä. Ja seuraava yhteydenotto on jo sovittu, joten se puoli on hoidossa.
2. "käyttöpaikkasi on maanmuotojen perusteella niin haastavassa"
Juu, haastava on, mastolle matkaa kilometri ja masto näkyy ikkunasta ja on näkynyt silmissäni koko elinaikani. Ja mastossa Soneran pallo...! Ja käytössäni on suunta-antenni..! Kananmuna paistuu tuosta lähettimestä, vaan data ei liiku!
3."Mutta, jos alueella on verkkovikaa.."
Joo, Soneran 40-vuotinen vika pysyy luotettavasti..!
4. Vasta tuli ilmoitus rajan täyttymisen lähestymisestä. Siis sen 80%:n jakson mittausajanjakso tulisi tietää EDELTÄPÄIN, jotta tietää, milloin se päättyy. Esim: "30.3 päättyvästä 20Mt:n data-siirrosta on käytetty 80%."
"Aktiivinen käyttäjä?" Joo, varmaan suunta-antennia vedän taloineen perässä. Lisää vaan ehdotuksia, ettei tarvitse tunnustaa Soneran surkeita verkkoja. Olen viestittänyt ongelmista myös aiemmin sähköpostilla. Vaan tietty, Sonera kadotti ne postit palvelimelta jonkin "korjauksen" yhteydessä. Siis "korjauksen", koska korjausta ei kuitenkaan tapahtunut. "Jos nopean datan käyttömäärä täyttyy." Minkä ihmeen Nopean? Onko 200 kb/s se nopea? Soneralla ilmoitettiin yhtedekseni n.5-7Mb/s. eli ei 4-sadasosaa ole riittävä, koska lasku on aina 100% veronkorotukset..!
5. "Mutta, jos alueella on verkkovikaa.."On ollut ennenkin, mutta korjaavat tosi hitaasti, jos ollenkaan. "Toimitan vinkin eteenpäin" Hyvä! Tee niin. Kiitos!
6.Tikun valmistaja? minulla on kaksi "huliwili" tikkua ja toinen käyttää toista. uudempi käyttää selainta . Muutoin yks lysti, mutta kun yhteys on päällä tai pois, vain kun ei tiedä kumminka...! Siis se selaimen yhteysohjelma on huonosti tehty. Se suuri SONERA- teksti ei ole se oleellisin asia käyttäjälle! Mokkula on HW E353. Pitänee laittaa tuo vanha käyttöön, jotta sähköpostin saa toimimaan.
7."eiköhän me löydetä tuohon ratkaisu että miten yhteyden saa katkaistua."
Juu, mutta sitä katkaisu-juttua tarvitaan vasta, kun yhteys toimii, joten ei korjausta kannata katkaisusta aloittaa, vaan verkon korjauksesta!
Sen katkaisun oli jo ratkaissut, kuten edellä kerroin.
Kiitos, kun asiaan vastaaa Soneran edustaja. Sopimusaikani on päättymässä ja jatko riippuu paljon yhteyden toimivuudesta, hinnasta ja datarajasta. Kirjoitan kriittisesti, jotta Soneralla tiedetään, mitä asiakas haluaa. Aikomukseni ei ole ostaa mitään "extra-paketteja". Ne "extrat" saa kilpailijalta perusliittymällä.
Vielä tuosta datarajasta. Muistaaksen DNA:lla se on 50Mt ja se olisi minulle riittävä ja ilmeisesti heillä on lähetin samassa tolpassa Soneran kanssa. Ja Elisalla, Saunalahdella myös.
Sitten vielä eräs ehdotus: Voisiko Soneran sivulle laittaa sellaisen kohdan, jossa asiakas vois testata yhteysnopeutensa ja mikäli haluaa, niin lähettää sen suoraan Soneralle. Näin Sonera saisi reaali-aikaista tietoa lähettimiensä toimivuudesta. Silloin Sonera näkisi suoraan, millä seudulla on ongelmia. Ja tulokset voisivat olla myös Soneran sivulla nähtävissä. Tietysti ilman lähettäjän tunniste tietoja. Eli ongelmat näkyisivät lähetinalueittain.
t."Esimerkkejä vioista"Hyvä, että olet ilmoittanut meille aktiivisesti ongelmista mitä siellä suunnalla on.
Mutta, on myös todettava samaan hengenvetoon, että Suomen maasta voi löytyä paikkoja joissa mobiiliyhteydet eivät vain toimi, ei meillä eikä muillakaan operaattoreilla. Radiosignaali on siitä haastava, että joka paikkaan sitä ei saa (luotettavasti/tarpeeksi vahvana) joka paikkaan lennätettyä. Kuten kirjoitin jo aikaisemmin, pieni paikanmuutos voi parantaa/huonontaa yhteyttä todella merkittävästi.
Mutta toi, että masto on niin lähellä, en tiedä miksei siellä paikassa yhteyttä ole saatu toimimaan paremmin. Onko tietoa, oletko testaillut toimiiko ko paikassa muiden firmojen liittymät paremmin? Mitä sinulle on kerrottu, kun olet vikailmoituksia tehnyt, mistä tilanne johtuu ja onko sille luvattu parannusta?
Toimitin vinkkisi siitä tekstarista, ja sen sisällöstä eteenpäin, se oli hyvä palaute ja idea, kiitos siitä. Vinkkini omasta puolestani, laskustasi näet laskutuskautesi (laskutusjakso), milloin se alkaa ja milloin päättyy, rytmitys on joka kuukausi sama, joten sen kun kurkkaat niin tiedät että mihin asti nopeus on kuristettu ilman lisäpaketin tilausta.
Ja toi nopeustesti ja siitä suoraan häiriöilmoituksen teko, ainakin omaan korvaan kuulostaa todella hyvältä! Laitan siitä idean eteenpäin, toi jos mikä olisi asiakkaalle helppoa!
Tero@SoneraPartio- On kokeiltu
sonerapartio kirjoitti:
Hyvä, että olet ilmoittanut meille aktiivisesti ongelmista mitä siellä suunnalla on.
Mutta, on myös todettava samaan hengenvetoon, että Suomen maasta voi löytyä paikkoja joissa mobiiliyhteydet eivät vain toimi, ei meillä eikä muillakaan operaattoreilla. Radiosignaali on siitä haastava, että joka paikkaan sitä ei saa (luotettavasti/tarpeeksi vahvana) joka paikkaan lennätettyä. Kuten kirjoitin jo aikaisemmin, pieni paikanmuutos voi parantaa/huonontaa yhteyttä todella merkittävästi.
Mutta toi, että masto on niin lähellä, en tiedä miksei siellä paikassa yhteyttä ole saatu toimimaan paremmin. Onko tietoa, oletko testaillut toimiiko ko paikassa muiden firmojen liittymät paremmin? Mitä sinulle on kerrottu, kun olet vikailmoituksia tehnyt, mistä tilanne johtuu ja onko sille luvattu parannusta?
Toimitin vinkkisi siitä tekstarista, ja sen sisällöstä eteenpäin, se oli hyvä palaute ja idea, kiitos siitä. Vinkkini omasta puolestani, laskustasi näet laskutuskautesi (laskutusjakso), milloin se alkaa ja milloin päättyy, rytmitys on joka kuukausi sama, joten sen kun kurkkaat niin tiedät että mihin asti nopeus on kuristettu ilman lisäpaketin tilausta.
Ja toi nopeustesti ja siitä suoraan häiriöilmoituksen teko, ainakin omaan korvaan kuulostaa todella hyvältä! Laitan siitä idean eteenpäin, toi jos mikä olisi asiakkaalle helppoa!
Tero@SoneraPartioTuttavani kävi kesällä ja hänellä oli toisen operaattorin mokkula ja se toimi paremmin kuin Sonera. Testi oli kuitenkin niin lyhyt, ettei siitä voi luotettavasti päätellä toimivuutta. Hintakin oli edullinen, eli 1/5 osa sen hetkisestä Soneran yhteydestä. (verkot ja hinnat elää, joten vertaan testiä testiaikaiseen hintaan ja sen hetkiseen nopeuteen)
"Onko tietoa, oletko testaillut toimiiko ko paikassa muiden firmojen liittymät paremmin?"
Olen testannut. Ovat vain niin vaikeita saada koekäyttöön, ettei niitä viitsi kovin usein testaiilla. Haluavatt 2-vuoden sopimuksia ja sähköposti joutuu roskapostituslinjalle, Ei lienee salaisuus, että Elisa pommittaa roskaposteilla, kun sai osoitteen. Ennen roskaposteja oli 1% ja Elisan mokkulakokeilun jälkeen roskapostiosuus nousi 80:n prosenttiin. Tämä vuoden posteista taitaa olla lähes 100% Elisan roskapostia super, hyper, extra krääsästä.
DNA:lla oli testihetkellä heikohko kenttä. Alussa mainitsemani kaverin käyttämä xxxx-toimi aika hyvin. (=3-5 kertaa Soneran nopeus)
Katselen uusia liittymiä, mutta haluan varmistaa toiminnan ennen sopimusta. Nämä Citymarkettien" myyntihemmot eivät tiedä verkoista tai toimivuudesta mitään. Ne pitäis laitta kouluun, eikä myymään "nopeaa laajakaistaa" verkottomalle aluelle ja lukutaidottomalle mummolle pitkäaikais-sopimuksella.
"Mitä sinulle on kerrottu, kun olet vikailmoituksia tehnyt, mistä tilanne johtuu ja onko sille luvattu parannusta?"
Sanotaan vain, että "sen pitäisi olla nopeampi". Heikkoon nopeuteen ei ole syytä löytynyt! Ei ole luvattu korjauksia. (asia on keskemn tällä hetkellä, kuten yllä kerroin) Mielestäni ne lähettimet pitäisi käydä testaamassa / vaihtamassa tai lisätä kaistaa käyttäjämäärän mukaiseksi. Epäilen alimitoitettuja lähettimiä, mutta en tietysti voi tietää todellista syytä. Yöllä 4:n-aikaan toimi parhaiten. Ei kunnolla, mutta huomattavasti paremmin. Tosin vain yksi yö-testi.
Kuten ed. viestissä totesin, niin tätä ongelmaa pyrittiin ratkasemaan modeemin vaihdolla. Ping-parani pääsäänöisesti 2:n sekunnin alapuolelle. Luit oikein, 2000ms...!
Lisäpulmia tuli, kun uudessa mokkulassa tulisi olla kulmaliittimellä varustettu antenni-johto. Sekin on satojen kilometrien etsintä. Miksi sitä ei saa mokkulan mukana? Antennihan kuului johtoineen sopimukseemme. Tuo suora liitin rikkoo koko laitteen. Siis tällaista pientä ja isompaa kiusaa jatkuvasti. Siis ammattitaidottomat antennijohtojen sisäänostajat Soneralla. Rumasti sanottu, mutta helpottaa ymmärtämistä.
Samoin pitäisi uuteen mokkulaan saada laitettua jotenkin nuo Soneran sähköpostiasetukset . Pitäisi taas lähteä opiskelemaan Soneran sivuja, josko jostakin löytäisi asetus-ohjeet.
Tuo nopeustesti-ajatus oli sen johdosta, ettö operaattori voisi seurata myös helposti verkon kuormitusta ja suunnitella tulevia uudistustarpeita. Silloinhan olisi joka puolella käyttäjät antamassa Soneralle ilmaista informaatiota verkon kunnosta. Asialla siis vähennetään ne varsinaiset häiriöilmoitukset minimiin.
t."Esimerkkejä vioista" On kokeiltu kirjoitti:
Tuttavani kävi kesällä ja hänellä oli toisen operaattorin mokkula ja se toimi paremmin kuin Sonera. Testi oli kuitenkin niin lyhyt, ettei siitä voi luotettavasti päätellä toimivuutta. Hintakin oli edullinen, eli 1/5 osa sen hetkisestä Soneran yhteydestä. (verkot ja hinnat elää, joten vertaan testiä testiaikaiseen hintaan ja sen hetkiseen nopeuteen)
"Onko tietoa, oletko testaillut toimiiko ko paikassa muiden firmojen liittymät paremmin?"
Olen testannut. Ovat vain niin vaikeita saada koekäyttöön, ettei niitä viitsi kovin usein testaiilla. Haluavatt 2-vuoden sopimuksia ja sähköposti joutuu roskapostituslinjalle, Ei lienee salaisuus, että Elisa pommittaa roskaposteilla, kun sai osoitteen. Ennen roskaposteja oli 1% ja Elisan mokkulakokeilun jälkeen roskapostiosuus nousi 80:n prosenttiin. Tämä vuoden posteista taitaa olla lähes 100% Elisan roskapostia super, hyper, extra krääsästä.
DNA:lla oli testihetkellä heikohko kenttä. Alussa mainitsemani kaverin käyttämä xxxx-toimi aika hyvin. (=3-5 kertaa Soneran nopeus)
Katselen uusia liittymiä, mutta haluan varmistaa toiminnan ennen sopimusta. Nämä Citymarkettien" myyntihemmot eivät tiedä verkoista tai toimivuudesta mitään. Ne pitäis laitta kouluun, eikä myymään "nopeaa laajakaistaa" verkottomalle aluelle ja lukutaidottomalle mummolle pitkäaikais-sopimuksella.
"Mitä sinulle on kerrottu, kun olet vikailmoituksia tehnyt, mistä tilanne johtuu ja onko sille luvattu parannusta?"
Sanotaan vain, että "sen pitäisi olla nopeampi". Heikkoon nopeuteen ei ole syytä löytynyt! Ei ole luvattu korjauksia. (asia on keskemn tällä hetkellä, kuten yllä kerroin) Mielestäni ne lähettimet pitäisi käydä testaamassa / vaihtamassa tai lisätä kaistaa käyttäjämäärän mukaiseksi. Epäilen alimitoitettuja lähettimiä, mutta en tietysti voi tietää todellista syytä. Yöllä 4:n-aikaan toimi parhaiten. Ei kunnolla, mutta huomattavasti paremmin. Tosin vain yksi yö-testi.
Kuten ed. viestissä totesin, niin tätä ongelmaa pyrittiin ratkasemaan modeemin vaihdolla. Ping-parani pääsäänöisesti 2:n sekunnin alapuolelle. Luit oikein, 2000ms...!
Lisäpulmia tuli, kun uudessa mokkulassa tulisi olla kulmaliittimellä varustettu antenni-johto. Sekin on satojen kilometrien etsintä. Miksi sitä ei saa mokkulan mukana? Antennihan kuului johtoineen sopimukseemme. Tuo suora liitin rikkoo koko laitteen. Siis tällaista pientä ja isompaa kiusaa jatkuvasti. Siis ammattitaidottomat antennijohtojen sisäänostajat Soneralla. Rumasti sanottu, mutta helpottaa ymmärtämistä.
Samoin pitäisi uuteen mokkulaan saada laitettua jotenkin nuo Soneran sähköpostiasetukset . Pitäisi taas lähteä opiskelemaan Soneran sivuja, josko jostakin löytäisi asetus-ohjeet.
Tuo nopeustesti-ajatus oli sen johdosta, ettö operaattori voisi seurata myös helposti verkon kuormitusta ja suunnitella tulevia uudistustarpeita. Silloinhan olisi joka puolella käyttäjät antamassa Soneralle ilmaista informaatiota verkon kunnosta. Asialla siis vähennetään ne varsinaiset häiriöilmoitukset minimiin.
t."Esimerkkejä vioista"Hieno homma, asiat ovat siis tutkinnassa, ja toivottavasti sitä myöten myös etenemässä.
Enpä voi oikeastaan enää muuta jeesiä/infota, kuin tuon mokkulan ja sähköpostin suhteen. Kurkkaahan tuosta ohjetta, pääsitkö sillä eteenpäin --> http://bit.ly/ZMo3iL
Jos tuolla ei ole vastauksia kysymyksiisi, laitahan tähän ketjuun jatkoksi niin uskon että pystyn auttamaan (kunhan et ole konffaamassa sähköpostia mihinkään MAC-koneeseen ;)
Tero@SoneraPartio- mokkula lentää
sonerapartio kirjoitti:
Moro mokkula lentää,
Emme muuta liittymien palveluita ns. omavaltaisesti, jos asiakkaalla on Data Kuukausi (eli se rajaton paketti), se pysyy päällä niin kauan kuin asiakas haluaa, tai tekee muutoksia siihen liittymään.
Määräaikaisuuden päättyminen muuttaa ainoastaan paketin hintaa (yleensä paketissa on määriksen ajan joku tietty tarjous), ei sisältöä.
Tero@SoneraPartioOn puolitotuus sanoa että "emme tee muutoksia liittymien palveluihin".
Käytännössä se meni niin että kun se alkuperäinen määräaikainen kohtuuhinnoiteltu jakso loppui, rajattomalla datasiirrolla varustetun liittymän hinta räjähti niin kovaksi ettei siinä ollut minkäänlaista mieltä.
Halvimmankin liittymän hinta nousi huomattavasti alkuperäisen jakson hintaan nähden ja siinä on se datan siirtomäärä niin alhainen ettei sillä tee mitään.
Mielestäni tällaisen hinnoittelun moraali on yhtä alhaista kuin huumekaupassa, ensimmäinen annos saatetaan antaa pikkurahalla mutta sitten aletaan kiskoa niin huikeaa hintaa ettei seuraa kuin ongelmia.
Jotenkin vaikuttaa että tällainen kyseenalainen moraalittomuus on levinnyt kyllä muihinkin yrityksiin mikä mädättää sitten koko kansan moraalia ja aiheuttaa kyynisyyttä sekä välinpitämättömyyttä, se on tuhon kierre tälle yhteiskunnalle.
- kuningaskuluttaja
Hankkikaa mieluummin itselle syöpä tai sukupuolitauti kuin mitä soneran liittymä.
- että sikäli
Ei Soneralla ole sen enempää vikaa kuin muillakaan operaattoreilla.
Nämä trollit jauhavat paskaa aika tasapuolisesti kaikkien opraattoreiden palstoilla :)) - Kyllästynyt123
Sonerassa vikana.
a) Asiakaspalvelu on täysin syvältä, mainostetaan toimivia sähköisiä asiakaspalveluja, joita kun aikansa klikkailee päästäkseen oikean asian äärelle, niin lopulta tulee ilmoitus:
"Pahoittelemme, mutta emme voi tarjota itsepalvelua tästä asiasta. Voit varata sinulle sopivan ajan asiakaspalvelusta ja me soitamme sinulle, vaihtoehtoisesti voit soittaa asiakaspalveluun."
Sitten kun yrittää soittaa kyseiseen maksulliseen asiakaspalvelu nroon, on siellä joku "ääniohjaus" joka todellisuudessa vie enemmän aikaa (ja kyllä näkyy puhelinlaskussa) ja lopulta kun on saanut ohjattua itsensä oikeaan palveluun saa jonottaa asiakaspalvelussa loputtomiin.
Ja tämä persläpi missä minä asun sijaitsee alueella johon ei saa muutakuin SONERAN tai PPO:n kiinteän laajakaistan ja molemmat on ylihinnoiteltu ja yhteysnopeudet ei todellakaan mitä luvataan.
ps. Mulla sopimuskausi Soneran kanssa lopussa ja yritän uusia kiinteää laajakaistan sopimusta, niin EIPÄ VAAN ONNISTU. Ei saa kiinni ketään / ei löydy linkkiä "klikkaa tästä niin palvelusi jatkuu" Ja turha kuvittellakkaan että saisi entinen asiakas mitään tarjousta mitä uusille tarjotaan. (esim. mulla maksaa 39,90/kk ja netissä mainostetaan uusille asiakkaille 19,90/kk)
Nyt äkkiä Elisa, telefinlandia, dna:ta tahi saunalahtea tänne perähikiälle niin vaihan heti, enkä oo ainoa.- TF:llä ei kiint.yht.
Telefinlandilla vaan ei ole kiinteitä yhteyksiä ja lisäksi se on samaa firmaa kuin Sonera eli on Soneran halpabrändi.
Tere "Kyllästynyt123"!
Ymmärrän ärtymyksesi. Kurkkaas tätä linkkiä, saisitko tätä kautta asian näppärästi hoitoon:http://bit.ly/ZHYC2Q.
"Somelaisena muijana" voisin suositella tuota Facebookkia ja privaviestiä. Tai vaikkapa keskustelupalstaa, jonne kirjauduttaessa voi lisätä asiakasnumeron profiiliinsa (ei näy muille keskustelijoille) ja päästään sinuun olemaan yhteyksissä sekä ratkaisemaan mahdolliset ongelmat tai kysymykset.
Kyllä meillä huomioidaan nykyiset asiakkaatkin kampanjoissa. Tarjottavat kampanjat riippuvat pitkälti alueesta, tekniikasta, mahdollisista taloyhtiösopimuksista, nopeudesta yms. aivan kuten uusilla asiakkailla.
Tulethan vierailemaan verkkoon niin saadaan asioita eteenpäin :)
Lauren@SoneraPartio
- ADSL ainoa oikea
Langattomuus on järkyttävää kuraa, varsinkin suomessa, että ihmettelen suuresti kuinka idiootteja suomalaiset on. Hype uppoaa kuin pili vanhaan naiseen. Vähän sokeroitua teknologiaa ja ylisanoja mainoksiin... ja sitten kiukutellaan kun nopeudet on murto-osa mainostetusta.
Mulla on edelleen ADSL eikä nopeudet ja yhteyden laatu kärsi pätkääkään. Enkä tule hurahtamaan langattomuuteen. Mutta olen kiitollinen siitä että kuormitatte langattomia verkkoja ja jätätte mulle langalliseen tilaa;)- samaa mieltä
Samaa mieltä, en tule minäkään hurahtamaan tohon langattomuuteen, edes Wlanin muodossa!
- muutakin tekemistä
Ei tarvi pitää langatonta kun ei roikota
konetta joka paikkaan.
- esavesa1
Menee kyllä kohta vaihtoon tämä soneran p4ska.... Koko ajan pätkii vaikka tulee netti piuhoja pitkin.... Yrittää avata jotain toista välilehteä niin ei varmana onnistu saa päivittää 10 kertaa ennenkuin aukeaa.. Videoita ei pysty katsomaan yms. eikä liittymä ole ollu kuin vasta 2-3kk...
Elisa toimi moitteettomasti ei pätkinyt tai muutakaan... Nauroin ääneen soneran mainosta jossa se valittiin vuoden laajakaistaksi tai mikä lie täyttä kuraa en suosittele kenellekkään. Haukun soneran aina pystyyn jos joku on nettiä hankkimassa!Morjesta "esavesa1"
Millainen liittymä sulla on siellä käytäsi? ADSL? Valokuitu (ethernet, VDSL2, ADSL -tekniikalla toteutettu?) Ja mikä modeemimalli? Mitä kikkoja olet koittanut jo tuon korjaamiseksi? Oletko jo kerennyt tekemään vikailmoituksen, jotta päästään kiinni ongelman aiheuttajaan?
Lauren@SoneraPartio
- ikävä Gablea.
Sonera osti Turku-Gable yhtiön parisen vuotta sitten ja siirryin automaattisesti
Soneralaiseksi, Turku-gablessa oli 1,2 yhteys ja liikkuva kuvakin
oli ihan hyvä.
Kun siirrytettiin Soneralle, pätkytystä on piisannut.
En tiedä mihinkä oikeen siirtyisi, kun kaikilla on
se 24kk pakkopaita. Vai onko? - UlosteSonera
Tänään ei ole itselläni soneran mobiililaajakaista toiminut käytännössä ollenkaan, välillä 3g hyppää pois kokonaan, ja välillä nopeus on muuten vain ihan reilusti alle puoli megaa. Aivan järkyttävää skeidaa koko sonera! Sonerako ostaa uuden koneen, kun menee kohta lopullisesti hermot ja heitän koko läjän järven pohjaan!?
Moro,
Missä päin asustelet ja käytät mobiililaajakaistaa? Jos ongelmat jatkuu niin laitahan meidät tutkimaan asiaa, ja pyörät voit laittaa pyörimään esimerkiksi Omien Sivujen häiriöilmoituslomakkeen kautta --> http://bit.ly/11TLf3b
Ja sitä ennen kurkkaappa häiriökartasta että onko alueellasi yleistä verkko-ongelmaa. Jos ei ole niin sitten äkkiä tekemään meille ilmoitus kiitos :) --> http://bit.ly/177loXr
Tero@SoneraPartio
www.sonera.fi/sonerapartio
- valokuitua odotelles
Minulla on pitkän ajan kokemus Soneran internet yhteyksistä. Adsl liittymät ovat pääsääntöisesti toimineet hyvin. 8 mbit adsl liittymällä internet sivut avautui välittömästi ja tiedostojen lataaminen toimi todella hyvin. Mutta eräs nettipeli lagas paljon ja internet liittymä oli kallis, joten päätin vaihtaa halpaan mokkula liittymään.
Ensimmäiset mokkulat toimi nopeutensa puolesta suht hyvin, mutta yhteys pätki usein mennessä nettipankkiin. Youtube videot latautui yleensä nopeasti ja jos niiden kanssa tuli ongelmia otin mokkulan irti koneesta joksikin aikaa ja netti toimi taas hyvin. Mutta sitten tuli suurempia ongelmia. Nettisivut eivät enää avautuneet kunnolla ja tuli ilmoituksia, että nettisivua ei voi näyttää ja dns palvelin ei vastaa. Youtube videot pätkivät pahasti myös huonoimmalla laadulla. Nettipelistä katkesi yhteys muutaman minuutin pelin jälkeen (joo tämä voi olla myös pelin vika).
Sitten huomasin soneran kuuluvuuskartalta, että täällä pitäis toimia 3g dc verkko. Päivitin liittymän ja laitteen (4g 150mbits) ja odotukset olivat korkealla. Mutta laitteen signaalin voimakkuus valoista paloi yleensä vain yksi viidestä. Internet sivut avautui joskus kuin 56kbit modeemilla ja nopeustestikään ei mennyt aina läpi. Nopeutta oli huonoimmillaan 0.34 mbits alas ja 0.02 ylös (joka on myös tämän päivän huonoin tulos). Parhaimmillaan nopeutta oli puolen yön jälkeen kuitenkin yli 23mbits. Nopeustestin mukaan nopeutta oli joskus 7-8mbits, mutta tuloksesta huolimatta internet sivut avautui todella hitaasti. Vaihdoin laitteen ikkunan eteen soneran maston puolelle ja sama juttu. Soitin vikapalveluun ja sanoivat, että meille päin ei ole suunnattu lähetysmaston keilaa vaan olen sellaisten välissä (matkaa mastoon 1km). Sanoi myös että hän laittaa asian eteenpäin. Nyt sitten odotellaan tuleeko tilanteeseen parannusta. Kuulemma valokuitu on paras tekniikka seuraavat 50 vuotta, että miksi niitä ei oo vedetty jo joka paikkaan? - Kuitu vai langaton?
LVM on myös kiinnostunut aiheesta, mutta kuidun vetäjiä ei ole, jos operaattorit eivät halua kuituun investoida. Nyt odotetaan langattoman laajakaistan käyttöön saatavan 800 MHz:n taajuusalueen taajuuskauppaa, mutta sekin on toistaiseksi jumissa. Tukiaseman kapasitteettia on usein jakamassa suuri määrä käyttäjiä. Tuttava sanoi, että kesäpaikalla varsinkin öisin on kapasiteettia, mutta kun tulee sateinen päivä, niin verkko hyytyy täysin. Kun ei ole muuta tekemistä, niin mennään nettiin surffaamaan heikolla menestyksellä.
http://www.lvm.fi/tiedote/4168473/viitanen-kuituverkko-osuuskuntia-myos-pientaloalueille LVM odottaa, että pientaloasukkaat alkavat rakentaa kuituverkkoja ihan omaksi ajankulukseen?
Nyt rakennetaan taloja, joissa käytetyt materiaalit vaimentavat huomattavasti kännykkäverkon taajuusalueita. Siitä on tehty oma mietintö http://www.lvm.fi/tiedote/4231538/tyoryhmalta-laakkeita-matalaenergiatalojen-kuuluvuusongelmiin
Autoissa käytetyt ikkunoiden tummennukset vaimentavat huomattavasti kännykkätaajuuksia. Pahin tapaamani tapaus oli auto, jossa pelkästään jollain erikoiskalvolla varustettu tuulilasi vaimensi n. 6 dB GSM-taajuuksia ja jopa navigaattorikin valitti ajoittain satelliittien puuttumista. Nykyisin ei useissa autoissa enää ole ajoneuvo antenneja, joten laittakaa kunnon kalvot ikkunoihin, niin ajon aikana tulevista puheluista ei ole haittaa;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418