Kissahäkki

n45 tumpelo

Haluaisin rakentaa ikkunani alle n.30m2 katetun kissahäkin.Ongelmana on vain se,että en yhtään osaa suunnitella,enkä tiedä mitä tarvitaan ja kuinka paljon.
Vasaraa,sahaa ja porakonetta osaan kyllä käyttää.
Auttakaa,jos olette rakentaneet itse kissahäkin tai teillä on tietoa kuinka sellaisen voi rakentaa.Kun nyt vain pääsisin edes alkuun!
Kiitos paljon!

5

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussin mamma

      ensin tolpat pystyyn. rakennustarvkeliikkestä saa tolpanjalkoja ja kyllästettyä puuta tolpiksi. Sitten verkko ympärille ja rautalangalla kiinni. On helpompi purkaa jos ei naulaa. Katon voi tehdä iskemallä ensin tolpasta tolppaan laudan ja siitä laudasta sitten talon seinään kannatinlaudat ja verkko lautojen päälle.
      huon, kissa viihtyy häkissään jos sillä on siellä jokin koppi, miellään kaksi ovea, ja katettu hiekkalaatikko. Katoksen saa vaikka vanhasta pöydästä tai rakennuspukista kun heittää peltiä, tai pressua päälle.Kissa tykkää kun saa lymyillä ka kytätä tarhassaan. Tukeva kiipeilypuu, esin metsästä tuotu kelo on kissasta kanssa kiva

    • Kevät tulossa

      Helppo tapa on tehdä kissahäkki teräslankaelementeistä koottavista verkkokehikoista. Ne ovat tarkoitetta lehtien ja puutarhajätteiden kompostointiin, mutta voi niitä käyttää muuhunkin.

      Mukana tulee rautalankakierukat, joilla koota häkki. Käytimme itse kuitenkin nippusiteitä kiinnitykseen. Näistä kehikoista voi sitten rakentaa miten ison häkin haluaa. Ehkä kuitenkin suurempaan häkkiin kannattaa laitaa tukipuita lisäksi. Ja häkin oveen pitäisi myös olla tukikehikko puusta.

      Jussin mamman vinkit sisärakenteista olivat hyviä, pitääpä kokeilla omalle kissallekin.

    • Katti.

      Mulla on ainakin painekyllästetystä puusta tehty kunnon tukeva kehikko ja sitten sitä vihreää paksua aitaverkkoa ympäri. Korkeutta 3 m, leveyttä 3m ja pituutta 6 m koko hoito yhdistettynä verkotettuun takaterassiin. Tarhassa on paljon erilaisia tasoja, kiipeilymahdollisuuksia ja tikapuita. Kesällä istutan vielä paljon pensaita tarhaan, että tulee vihreää ja suojaisaa.

      Tää ei tainnut nyt kyllä vastata aloittajan kysymykseen .. Mutta kunnon tukeva kehikko ja verkko ympäri ja sisälle paljon eri tasoihin kiipeiltävää ja oleskelutasoja ym. Mun tarhassa kissat esim pystyy reilun 2 m korkeudessa kiertämään koko tarhan, kun sinne on tehty sellainen "kulkusilta" laudasta. Mielikuvitushan siinä on rajana, kunhan tekee kaiken niin, että ei jää nauloja ja että mikään ei romahda.

      Mutta tarha on kyllä rakentamisen arvoinen.

      • lispet ja hau

        Tottahan tarhoissa on katto. Kissa kun on ketterä ja kekseliäs.

        Tarha syntyy: Tukipuut. Verkko sivuille ja pääle. Ja ehkä allekin. Ovi tai kulku. Sisälle puut ja kiipeilyt.


    • poltinkarva

      Kerran vastasin. Eli kissahäkin rakentamissa pitää ottaa huomioon, että joku joku ulkopuolinen tekijä saattaa kiinnostua ja vahingoittaa Kisua. Kissahäkistä pitää tehdä ainakin koiran kestävä. Kannattaa huolella varmistaa, ettei verkon ali pääse mikään eläin kaivautumaan. Koiran lisäksi kettu, minkki tai kanahaukka ja hörhöt ovat vaaraksi Kisulle.
      Itse rakentasin siihen ikkunan alle kunnollisen hiukan pergolatyyppisen aitauksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe