Eli kouristelukohtauksen jälkeen minulle määrättiin kolmen kuukauden ajokielto. Asun sellaisessa paikassa, että auto/kyyti on välttämätön. Joudun siis käyttämään taksia melko paljon. En ole töissä, mutta haluan/tarvitsen toki päästä pois kotoa aina välillä kuitenkin. Voiko näistä taksimatkoista saada kelakorvausta?
Ajokielto, saanko korvausta matkakuluista?
3
260
Vastaukset
- sos.virasto
Pyydä neurologiltasi B-lausunto ja toimita "kuljetusavustushakemus" liitteenä kuntasi sosiaalivirastoon. Tosin silloinkin taksin maksimikäyttö on kahdesti viikossa kotipaikkakunnallasi ja naapurikunnissa.
- autoton4
Ainakaan meidän kunnassa ei toimi, vastauksena oli hylkäävä päätös ja perusteluna että epilepsia ei ole pysyvä haitta. Niinpä mieheni kuljettaa minua töissä, harrastuksia kodin ulkopuolella ei ole (mieheni kuljettaa lapset harrastuksissa, joten en halua rasittaa häntä yhtään enempää) ja asioin kodin ulkopuolella mahdollisimman vähän. Menossa kuudes vuosi ajokiellossa (välillä saan ajaa, sitten kohtaus ja vuosi ajokieltoa). Asumme maaseudulla jossa julkista liikennettä ei ole ja auton käyttö välttämätöntä. Suuri kiitos rakkaalle ja kärsivälliselle aviomiehelleni :)
- Uus yritys
Epilepsia on pitkäaikaissairaus, joten perusteluna kunnalta tuo ei pysyvähaitta, ei ole hyväksyttävä. Joten neurologilta uusi lausunto toimintakyvyttömyydestä ja neuvoja epilepsialiitosta. Tämän jälkeen kunnalle uusi hakemus ja valitus... Aspa:lla näytti olevan projekteja, joista voisi aolla hyötyä teille toimintakyvyn määrittelyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374