Kun tuota alla olevaa metodia ajetaan, ensimmäiset 10 kierrosta i on koko ajan 0, niinkuin pitääkin, mutta j kasvaa joka kierros yhdellä. Miksi? Tiedän kyllä että j kasvattaa j:tä, mutta kun lauseessa sanotaan että "int j = i 1". Ja koska i on koko ajan 0, niin silloinhan 10 ekan kierroksen ajan j on aina 0 1 eli siis 1. Vai miten tuo oikein pitäisi ymmärtää...
for (int i=0; i < 10-1; i )
for (int j=i 1; j < 10; j )
Miksi j kasvaa?
Peet4
3
180
Vastaukset 3
- gggfgf
Se on vain se muuttujan alustus.. mitä järkeä koko for lausekkessa muuten olisi jos alustetun muuttujan arvoa ei voisi muuttaa?
- sis-silmukat
Sisäkkäisten silmukoiden ansiosta ensimmäisellä yhdeksällä kierroksella i on nolla.ja j saa arvot 1 ... 9
Sitten i on arvoltaan 1 kahdeksalla kierroksella joissa j saa arvot 2 ... 9
Sitten i on arvoltaan 2 seitsemällä kerroksella joissa j saa arvot 3 ... 9
jne
... kunnes viimeisellä kierroksella i on 8 ja ja j on 9- Peet4
String bob = "Tänks" ;
System.out.println (bob) ;
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911497
- 831032
- 67927
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361861Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t172853- 92783
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61605- 63566
- 36531
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta128507