onx tää anoreksiaa?

pikku tyttö 92

155cm ja 44kg ja tunnen itseni lihavaksi... tiedän etten ole sitä, vaan olen itseasiassa jo alipainoinen, mutta silti tahdon laihtua... olen rajoittanut syömistäni kotona niin että syön vain vajaa puolet siitä mitä olen normaalisti syön. onko anoreksiaa??? mä en tiedä anoreksian riskeistä ja vaaroista paljon mitään mut en mä vielä haluukkaan tietää. haluun tietää vain että onko tämä anoreksiaa... vastaa mulle!

5

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku enkeli'86

Jos sinulla on ahdistunut ja vaikea olo syödessäsi tai syömisen jälkeen ja ruoka ja oma ruumiinmuotosi vaivaa sinua suurimman osan päivästä niin on mahdollista että olet sairastumassa anoreksiaan.

Toivoa vain sopii että et mene liian pitkälle...olet OIKEASTI normaalipainoinen! Ainoa mitä suosittelen on se että hankit jonkin uuden, kivan harrastuksen ja unohdat laihduttamisen...ok?

• Kukka

anoreksiaa, mutta ei välttämättä. Älä anna periksi, koska olet aivan hyvissä mitoissa. Itse olen samanmittainen kuin sinä ja lääkäri on sanonut ihannepainokseni eli aikuisen naisen painoksi 48 kiloa, johon pyrin parhaillaan. Jos syöminen ahdistaa ja tajuat, että olet alkanut rajoittaa syömistä, ota ihmeessä yhteyttä terveydenhoitajaan tai lääkäriin ja pyydä ajoissa apua ennen kuin on liian myöhäistä. Alkuvaiheessa on vielä suht helppoa kääntää asiat hyväksi.

Tsemppiä sinulle ja iso halaus, jotta jaksat!

• nancy

vaikket haluaisikaan tietää, niin anoreksiaan voit kuolla. ja jos et sitä fyysiseti tekisikään niin ainakin henkisesti. ajatukset, pelkästään ruuassa ja kaloreissa, et voi osaa nauttia elämästäsi. pienikin lihominenkin on kuolemaa pahempi vaihtoehto. vaikka nt se ei sinusta oliskaan vakavaa niin muutaman syömishäiriöisen vuoden jälkeen kadut tätä päivää enemmän kuin mitän muuta elämässäsi

• nipsnaps

ja vaikket kuolisikaan niin hiuksesi tippuvat pois, ihosi menee huonoksi, näkösi pahenee ja pituukasvusi hidastuu,sairastut osteoporoosiin,kasvoillesi kasvaa nukkamaista karvaa etkä jaksa tehdä mitään tai keskittyä mihinkään...siinä vain muutama esimerkki

• Anskuli

Muista että anoreksia näkyy viimeisimpänä ulos päin. Asenne ruokaan muovautuu mielessä aivan huomaamatta ennen kuin havaitaan ulkoisia muutoksia (laihtumista). Siksi olisi mielestäni tärkeää, että hankkisit apua jo siinä vaiheessa kun alat epäillä itselläsi anoreksiaa (eli toisin sanoen NYT!) Anoreksia on niin salakavala sairaus, että siihen sairastuneet eivät välttämättä huomaa sitä vaikka kaikki muut joiden kanssa olet tekemisissä huomaavat. Hanki apua pian, sillä itse ehdin sairastaa miltei kaksi vuotta ennen kuin tajusin mistä oli kyse (mitä pitempään ehdit sairastaa, sitä pitempi on paranemis prosessisi). Voimia ja jaksamista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5053
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      94
      2293
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1978
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1858
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1640
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1246
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      111
      892
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      821
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      301
      818
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      654
    Aihe