onx tää anoreksiaa?

pikku tyttö 92

155cm ja 44kg ja tunnen itseni lihavaksi... tiedän etten ole sitä, vaan olen itseasiassa jo alipainoinen, mutta silti tahdon laihtua... olen rajoittanut syömistäni kotona niin että syön vain vajaa puolet siitä mitä olen normaalisti syön. onko anoreksiaa??? mä en tiedä anoreksian riskeistä ja vaaroista paljon mitään mut en mä vielä haluukkaan tietää. haluun tietää vain että onko tämä anoreksiaa... vastaa mulle!

5

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku enkeli'86

      Jos sinulla on ahdistunut ja vaikea olo syödessäsi tai syömisen jälkeen ja ruoka ja oma ruumiinmuotosi vaivaa sinua suurimman osan päivästä niin on mahdollista että olet sairastumassa anoreksiaan.

      Toivoa vain sopii että et mene liian pitkälle...olet OIKEASTI normaalipainoinen! Ainoa mitä suosittelen on se että hankit jonkin uuden, kivan harrastuksen ja unohdat laihduttamisen...ok?

    • Kukka

      anoreksiaa, mutta ei välttämättä. Älä anna periksi, koska olet aivan hyvissä mitoissa. Itse olen samanmittainen kuin sinä ja lääkäri on sanonut ihannepainokseni eli aikuisen naisen painoksi 48 kiloa, johon pyrin parhaillaan. Jos syöminen ahdistaa ja tajuat, että olet alkanut rajoittaa syömistä, ota ihmeessä yhteyttä terveydenhoitajaan tai lääkäriin ja pyydä ajoissa apua ennen kuin on liian myöhäistä. Alkuvaiheessa on vielä suht helppoa kääntää asiat hyväksi.

      Tsemppiä sinulle ja iso halaus, jotta jaksat!

    • nancy

      vaikket haluaisikaan tietää, niin anoreksiaan voit kuolla. ja jos et sitä fyysiseti tekisikään niin ainakin henkisesti. ajatukset, pelkästään ruuassa ja kaloreissa, et voi osaa nauttia elämästäsi. pienikin lihominenkin on kuolemaa pahempi vaihtoehto. vaikka nt se ei sinusta oliskaan vakavaa niin muutaman syömishäiriöisen vuoden jälkeen kadut tätä päivää enemmän kuin mitän muuta elämässäsi

      • nipsnaps

        ja vaikket kuolisikaan niin hiuksesi tippuvat pois, ihosi menee huonoksi, näkösi pahenee ja pituukasvusi hidastuu,sairastut osteoporoosiin,kasvoillesi kasvaa nukkamaista karvaa etkä jaksa tehdä mitään tai keskittyä mihinkään...siinä vain muutama esimerkki


    • Anskuli

      Muista että anoreksia näkyy viimeisimpänä ulos päin. Asenne ruokaan muovautuu mielessä aivan huomaamatta ennen kuin havaitaan ulkoisia muutoksia (laihtumista). Siksi olisi mielestäni tärkeää, että hankkisit apua jo siinä vaiheessa kun alat epäillä itselläsi anoreksiaa (eli toisin sanoen NYT!) Anoreksia on niin salakavala sairaus, että siihen sairastuneet eivät välttämättä huomaa sitä vaikka kaikki muut joiden kanssa olet tekemisissä huomaavat. Hanki apua pian, sillä itse ehdin sairastaa miltei kaksi vuotta ennen kuin tajusin mistä oli kyse (mitä pitempään ehdit sairastaa, sitä pitempi on paranemis prosessisi). Voimia ja jaksamista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe