Hei
Osaisko kukaan sanoa, että saanko kelan sairauspäivärahaa diagnoosilla F 43.0 ?
Olen työttömänä, en saa päivärahaa koska olen sairauslomalla. Sairausloma nyt 4 viikkoa ja uusi aika lääkärille, joka aikoi jatkaa sairauslomaa.
Nyt pelottaa etten saa mistään rahaa, mihin turvaudun jos en saa kelalta?
Kelan sairauspäivärahaa diagnoosilla F 43.0
5
3248
Vastaukset 5
- leeann_
Kyllä pitäisi saada. Työterveyslääkärin mukaan Kela ei kuitenkaan pidä tästä koodista pitkissä sairauslomissa ja saattaa pyytää selvitystä lääkäriltä. Jos silloin lääkärin pitää kertoa sinun oikeasti kärsivän työuupumuksesta niin päivärahaa ei heru. Tämän takia moni saa työuupumuskoodin sijasta todistukseen unihäiriöt, tuon sopeutumishäiriön tai sitten pidemmissä sairauslomissa masennuksen, jotta sairauspäiväraha juoksisi.
- eli2
F43.0 on traumaattinen stressireaktio, sain tuon diagnoosin eilen kun kävin työterveyslääkärillä. Äitini kuoli viime viikolla hieman "hämärissä" olosuhteissa, mistä on seurauksena tuo em. reaktio.
- liugl
Äkillinen stressireaktio
Äkillinen kriisireaktio
Äkillinen reaktio stressiin
Taisteluväsymys
(Henkinen) kriisitila
Psyykkinen sokki
Ohimenevä häiriö, joka kehittyy mieleltään ilmeisen terveelle yksilölle reaktiona poikkeukselliseen ruumiilliseen tai henkiseen stressiin ja joka tavallisesti väistyy tuntien tai päivien kuluessa. Yksilöllisellä haavoittuvuudella ja selviytyvyydellä on vaikutusta äkillisten stressireaktioiden ilmenemiseen ja vakavuuteen.
Oirekuva on tyypillisesti monimuotoinen ja muuttuva, ja siihen kuuluu alussa huumaantunut olo sekä tietoisuuden ja huomiokyvyn kaventumista, kyvyttömyyttä ymmärtää ärsykkeitä sekä ajan ja paikan tajun hämärtymistä. Tätä tilaa voi seurata joko lisääntyvä vetäytyminen ympäröivästä tilanteesta (aina dissosiatiiviseen sulkutilaan F44.2 asti) tai kiihtymys ja liikatoiminnallisuus (pakoreaktio tai pakkovaellus). Paniikkiahdistuksen autonomisia oireita (sydämen tiheälyöntisyyttä, hikoilua, punastumista) ilmenee yleisesti.
Oireet ilmaantuvat tavallisesti muutamassa minuutissa rasittavan ärsykkeen tai tapahtuman vaikutuksen alettua, ja ne häviävät parissa kolmessa päivässä (usein jo muutamassa tunnissa). Tapahtumaan saattaa liittyä osittainen tai täydellinen muistinmenetys (F44.0). Jos oireet jatkuvat, olisi harkittava diagnoosin muuttamista. - pääsiäispupu
hoh hoijjaa - miksi ihminen täältä kyselet saatko sairaspäivärahaa. Hae sitä kelasta!!! Sitten tiedät saatko vai et.
Koko ketju on niin outo - mutta ei kai ihme täällä psykiatristen ihmisten joukossa.- Anonyymi
En ole ap, mutta viestisi on vain ikävä mm. ”Koko ketju on niin outo - mutta ei kai ihme täällä psykiatristen ihmisten joukossa.”
Hänen äitinsähän siis kuoli ja kaikenlisäksi vielä hämärissä olosuhteissa! Ap on ihminen.
Mitäs kuuluu ”pääsiäispupun” elämään nykyään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2341422Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va249980- 89856
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48762Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan67753Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48703Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan84672- 24615
Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko68614- 81611
- 109599
- 49588
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27573- 39569
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja304569Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34564Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47534Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94519Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64519