Muuli vai Betanet?

Filippulus

Auttakaa viisaammat!

Peräkärryä (uutta) etsiskelen. Tällä hetkellä tarjolla olisi (kuomullisena) Muuli 1400 LH (140x274x30) ja Betanet medium C 300L (147x299x23). Molemmissa kuomu Jaxal.

Kummankin kärryn mitat riittävät tarpeisiini, hinnatkin ovat lähes samat, lehtijousitus ja kippi löytyy molemmista. Mutta miten muu laatu? Onko niissä eroja? Olisin kiitollinen neuvoista.

7

10502

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärrimiäs

Ainut merkittävä ero taitaa olla se, että Betanetissa ei aukea etulaita, joten tämä rajoittaa todella pitkän tavaran kuljettamista. Laatu kuitenkin mielestäni ihan ok. Muulista en sano mitään koska en sellaista omista.

• Sämi78

Katsoppas tekno-trailer. Hyviä suomalaisia kärrejä. Hinta samaa luokkaa. Itte vetäny jo vuosia ja kestää. :)

• betanetti

Mulla on betanet medium ja siinä on kyllä aukeava etulaita saranoilla. Todella hyvä !

• steelman

maanantaimalli jos etulaita ei aukea :-) kärry on jämäkkä ja vakaa vedettävä. laidat profiloitu, eli ei mene mutkille niinkuin suorapeltisissä. Ja alle kurkkaamalla selviää myös onko rautaa vai ei. ps. laakerit on nykyään lähes kaikissa uusissa kärryissä vedenkestävät. Jos hankit 750 kg kokonaispaino kärriä niin vanha sanonta pitää paikkansa (laatu painaa) eli monesti se pienempi kantavuus, puhutaan muutamasta kymmenestä kilosta, puhuu laadukkaamman tuotteen puolesta.

• TEIN ITSE

Itsellä oli muulin kärry ja kärry otti etukulmalla kosketusta puun runkoon ja kärryn runko heti salmiakilla.Pulttaamalla tehty koko kärry ja vaneerikin irtosi runkosta,kun pop-niitit antoivat periksi.Akseli tosi heppoinen,kun oli toinen napa vähän vääntynyt ja purin sen osiksi.Alkuun luulin,että akselijousitus on kumivääntö-akseli(päällepäin samanlainen),mutta yllätykseksi akseliputken sisällä kulkee teräsjousilatta navasta napaan,elikä mitää kumeja sisällä ei ollut ja se selitti miksi kärry pomppii tyhjänä holtittomasti,elikä en suosittele mitään muulin pulttikärryjä.

• Anonyymi

Betanetin kärryssä laakerit asennettu kuivana ja vesi menee sisään. Ruostetta ja poks. Köppänen värkki ja lavarunko joustaa pienelläkin kuormalla. Ei tosikäyttöön.

• Anonyymi

Katotaan, ostin uuden betanet venetrailerin..
        Sopiva hinta, tarkastan laakerit ja asennam ensitöikseen vaseliininipat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1309
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      82
      1172
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      967
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      813
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      713
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      589
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      29
      516
    8. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      510
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      468
    10. Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla

Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu
      Ikävä
      33
      455
    Aihe