Haluaisin asiallisia vastauksia tähän kysymykseen.
Hieman taustaa.
Olemme 60 pariskunta käyneet aika useasti taikuissa sekä matkatoimistojen matkoilla että omatoimisesti, mutta viime syksynä ajateltiin että olisi jo aika vaihtaa kohdetta, pitkä lento Bkk:iin ja siitä siirtyminen kohteeseen 2-4h. Myös Phuket suoralla lennolla koettu, joten yksi syy = lento. Lisäksi venakot ja hintataso jo melkein meidän tasoa. Kuumuus ja kosteus. Joten matkakohteen vaihto, sopivan matkan päästä löytyi ehkä meille sopiva Gran Ganaria ja sieltä Puerto Rico Amadores. Hotelli Gloria Palace.
Joten voisiko joku kertoa asiallisesti mitä saamme kun emme ole koskaan käyneet ja kaikki tuttavamme jotka ovat taikkufaneja haukkuvat ja epäilevät tasoa mennen tullen.
Tiedän että kanarialla on tietty maine johtuen entisaikojen keihäsmatkoista, mutta miten nyt, jostakin olen kuullut että nykyään tilanne on toinen.
Matka on varattu mutta olisi kiva tietää vähän vinkkejä ja asiallista tietoa ko. paikasta, hotellista ja muusta.
Odotan kivoja matkakertomuksia. Sekä negatiivisiä, kunhan ne on todenperäisiä ei mitään kateelisten pahantahtoisia juttuja.
Kiitos.
Kanaria vastaan Thaimaa
92
4010
Vastaukset
- ex-turisti vakiasuja
Kyllä siellä voitte viettää hyvän, jos vältätte Kanarian kuuminta aikaa elokuu-syyskuu- lokakuun alku. Silloin on lämpö yleensä yli 30 astetta ja kun se on lähempänä 40 alkaa kuumuus olla liikaa, ainakin meille. Silloin pysyn asunnossa, mies käy kaupassa. Iltaisin voi kyllä mennä kävelemään ja syömään, eikä tarvitse pitkähihaista. Lokakuun aikana muuttuu sää ihanteelliseksi, mutta marraskuussa on usein myrskyjä, joulukuussakin voi olla, mutta harvoin.
Myös Meloneras on hyvä paikka, ranta-kävelytie hyvä. Puerto Ricossa vaikuttaa viihtyvyyteen, onko hotelli ylhäällä vuorella (hienot näköalat, taxilla matkat ostariin ym) tai alhaalla lähellä beachia, moni on ollut siellä tyytyväinen. - meekanariallee..
Kanarian saarilla olen käynyt todella useasti, suosikkini on Gran Canaria. Tässä vähän omasta mielestä plussaa ja miinusta Gran Canarialle.
plussat:
lyhyt lentomatka, noin 6tuntia kestää
Gran Canarialla on useita hyviä paikkoja/kaupunkeja joissa viettää loma. Jos haluaa lomalta muutakin kuin rantalomaa niin suosittelen tietenkin Las Palmasia. Sen sijaan rantaloma paikkoina Puerto Rico ja Maspalomas ovat parhaita. Eritoten Maspalomas komeiden dyynien ansiosta.
Gran Canaria on siistiä seutua, ei likaa kaduilla yms.
Rannat siistejä ja ei tungosta liikaa paitsi klo 14-15.30 välillä ainakin Maspalomasissa.
Paljon paljon erilaisia ja tasoisia ravintoloita, osassa hinnat halpoja toisisssa taas ei.
hotellit pääosin hyviä, paitsi Playa Del Inglesissä on kohdallemme sattunut välillä muutama huonompi hotelli
Hyvät ostosmahdollisuudet, paljon aktiviteetteja (suosittelen käymään Palmitos Parkissa, vaikka ei eläinpuistoista pidä niin jotenkin todella kiva oli siellä kävellä, upeiden kasvien yms. seassa)
jos nyt jotain miinusta pitäisi Gran Canarialle antaa niin varmaankin se, että rannoilla tuulee aika usein, meri vesi ei ole aina kovin lämmintä, Playa Del Inglesissä välillä paljon örveltäviä nuoria venäläisiä, suomalaisia ja saksalaisia - kanariafani1
Heippa Amadores on pienipaikka (ehkä liiankin) iltaisin pitäisi lähteä pois. Olimme maaliskuussa ilmat olivat hyvät , ranta on mukava, kiva kävelytie Puerto Ricoon, ruokapaikat aikaisin kiinni ei mitään musiikkibaaria ym.missä voisi ottaa yömyssyt. Ehkä Meloneras tai Mogan olisi parempi vaihtoehto. Itse en sinne ehkä enää majoittuisi, muuten paikka on tosi siisti ja rauhallinen.
Kanarialle katselen taas ensitalveksi uutta kohdetta . - Abela-63
Tuota hintatason vertailua Thaikuista Suomeen ihmettelen ... missä lie syötte sitten. Itse käynyt molemmissa paljon ... enemmän Thaikuissa ja voin sanoa, että vesien lämpö on itselleni suurin ero. Harvemmin käyn uimassa Kanarialla meressä kuin altaassakaan. Siisteys on Kanarialla selkeesti parempi. Itse käyn Corralejossa päin, joten ei niin pahasti suomiörveltäjiä näy ... venakoista puhumattakaan. Toivottavasti viihdytte :)
- Kanaria vastaan Thai
Kiitos asiallisista vastauksista.
Vielä jos kertoisitte hintatasosta ruoka, juoma kauppahinnat, ravintolahinnat ja ostokset esim. vaate, mekot kengät, laukut ym. mitä nyt naiset ostaa.
Joku kertoi että ei käy meressä eikä altaassa.
Onko niin että syyskuussa on niin kylmää vettä että ei voi mennä Atlantin aalloille.
Meri on meille se juttu, taikuissa se oli niin ihanan lämmintä siellähän se on liki 30 asteista.
Ja joku myös ihmetteli missä kävimme syömässä, viime syksynä hintataso Huassa oli ravintolassa thaimaalaisen omistamassa, länsimainen ruoka 2 hlö 30 euroa siihen 2 olutta. Thaimaalainen annos oli hiukan halvempi. Katukeittiöitä emme harrasta. Thaimaan bath 1000 bath = 29,20 euroa, joten 1000 bathilla et vielä ravintolassa kummosia syö.
Hotellien taso myös kiinostaa onko 4-5 * hotellit meikäläisten tasoa ja onko elukoita? Tarkoitus olisi olla 2 viikkoa joten hotelli tieto olisi kiva.
Kiitos teille kaikille jotka viitsitte vastata ehkä typeriinkin kysymyksiini.
Tiedä vaikka taikkufanista tulisi kanariafani.- variaki
Hei. Kaupoissa ruoka halpaa ja tietty olut ja viini. Maspalomasin Palm Oasis todella hieno huoneistohotelli. Kaksiot bungaloveissa, tilavia ja hyvin varusteltuja. Keittiössä mm. uuni, jääkaappipakastin ja hyvät välineet kokkaamiseen. Kylpyhuone upea, poreamme ja hierova suihkukaappi. Itse hotelllialue kaunis ja siisti. Taksi Innglesiin n. 4 euroa. Bussilla käteevästi ympäri saarta. Ravintoloissa paljon hintaeroja, muttei missään kallista. Itse teemme välillä ruokaa huoneistossa ja käymme myös ulkona syömässä. Toivottavasti löydätte oman "Kanarianne". Meille se on Maspalomas ja toisaalta aivan erilainen ihana Puerto de la Cruz. Siitä on täällä monta ketjua, joten tutustukaa myös tähän ihanaan kaupunkiin.
- amadores
tässä yksi linkki keskusteluun jossa hotellia kehuttiin
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10612108#comment-59616002
- Kaupunkiloma
Eri ihmiset haluavat lomaltaan erilaisia asioita. Itselleni lomaa on se, kun pääsen kävelemään johonkin kaupunkiin, jossa ei tarvitse liukastella, eikä toisaalta kärsiä liiasta kuumuudesta. Harrastan myös poluilla vaeltamista reppu selässä. Uimassa en käy.
Kiva on istuskella katukahviloissa, käydä kuuntelemassa klassista musiikkia ja syödä hyvissä ravintoloissa. Asua haluan kaupungin keskustassa huoneistossa - en hotellissa.
Valintani on talvella usein Las Palmas tai La Laguna. Nyt keväällä menen Nizzaan ja syksyllä Cadiziin. Kesällä olen Suomessa. - Kanaria vastaan Thai
Jep, tarkoitus olisi kierellä paikallisdösällä, tai taxilla.
Onko Amadoresista pitkäkin matka La Palmasiin ja kuika usein bussit kulkevat?
Entä Maspalomasin dyyneille?
Puerto Moganiin?
Kuten huomaatte tiedon jano on kyltymätön, löytyis varmaan vastauksia googlettamalla ko. paikat mutta jotenkin on kiva kuulla teidän mielipiteitä jotka olette siellä käyneet.
Kaikki tieto ja vinkit otetaan vastaan.
ps. myös hotelli Gloria Palace onko joku käynyt? Ruoka? All Inclusive?- gloria Palace Royal
Olin tammikuussa Gloria Palace Royalissa Amadores rannalla. Tasokas hotelli ja joka huoneesta on hieno näköala rannalle. Minulla olika all.incl. ja se olika tyvärr valuta. Amadores rannalta on kaunis kävelytie Puerto Ricoon. Bussipysäkki on lähellä hotellia joten on helppo lekmän sekä Moganin että Las Palmasin suuntaan.
- peko1
gloria Palace Royal kirjoitti:
Olin tammikuussa Gloria Palace Royalissa Amadores rannalla. Tasokas hotelli ja joka huoneesta on hieno näköala rannalle. Minulla olika all.incl. ja se olika tyvärr valuta. Amadores rannalta on kaunis kävelytie Puerto Ricoon. Bussipysäkki on lähellä hotellia joten on helppo lekmän sekä Moganin että Las Palmasin suuntaan.
nämä all inclusive systeemit tappaa paikallisen monien vuosien aikana kehittyneen ravintolakulttuurin
- Välimatkat
Noista välimatkoista ihan arviolta heittelisin, että Amadoresista on Las Palmasiin noin 55 km, Maspalomasiin ehkä 7 km ja Puerto Moganiin noin 5 km.
- blues_brother1
Välimatkat kirjoitti:
Noista välimatkoista ihan arviolta heittelisin, että Amadoresista on Las Palmasiin noin 55 km, Maspalomasiin ehkä 7 km ja Puerto Moganiin noin 5 km.
Amadoresista on 15 km Moganiin, 25 km Maspalomasiin ja 80 km Las Palmasiin.
blues_brother - Lyhyet matkat
blues_brother1 kirjoitti:
Amadoresista on 15 km Moganiin, 25 km Maspalomasiin ja 80 km Las Palmasiin.
blues_brotherMitä kautta kiertäen????
- Googlemapsasin
Välimatkat kirjoitti:
Google Mapsin mukaan Amadores - Playa de Mogan n.12 km, Amadores - Maspalomas n. 20 km ja Amadores - Las Palmas n. 72 km.
- Viva la vida
Hyvä asiallista tietoa, minua kiinnostaisi kanssa jos joku vastaisi missä Ganarialla kuulisi Gipsy Kings tyylistä musisointia. Mieheni tykkää kovasti akustisen kitaran soitosta espanjalaisittain. Eli onko joku ravintola missä soittavat, ja missä. Haluaisin viedä hänet sinne, siis saarella Gran Ganaria.
Olemme myös yli 60-kymppinen aviopari ja reissanneet Afrikat, Kaukoidät, Välimerenmaat ym. Pitkät lennot ovat meille myös tuskaa, joten nykyään käymme enimmäkseen Kanarialla keskitalvella tammi-helmikuu. Yleensä olemme 2-3 viikkoa. Säät ovat meitä suosineet 20-25 C lämmintä, joka tällä iällä kyllä riittää, eikä tartte olla koko ajan pää ja paita märkänä.
Suosikkisaaria ovat Teneriffa ja sen pohjoisosa sekä Gran Canaria ( Mas Palomas, Las Palmas). Jos mahdollista majoitumme mielellään Bungalow-tyyppisiin asuntoihin. Liikumme paljon enimmäkseen kävellen tai vuokraamme polkupyörän. Paikallisilla busseilla on myös mukava matkustella saarten eri osissa. Samalla näkee saaren todellista elämää, eikä vain turistirysiä. Suosittelen Kanariaa, sillä se on mielestäni erinomainen, mielenkiintoinen ja erittäin siisti turistikohde, kun vain viitsii lähteä hotellia ja lomakaupunkia kauemmas katselemaan ja tutustumaan. Hyvää matkaa!- Los Cristianosiin
Thaimaan ja Kanarian ilmastoja on vaikea verrata toisiinsa. Thaimaassa yli 60 vee "tavallinen" lievästi ylipainoinen sydänvikainen eläkeukko (kuten allekirjoittanut) voi juurikaan harrastaa kuntoliikuntaa päivisin, koska on ehdottomasti liian kuumaa ja kosteaa. Aamulla ennen kello kuutta se jotenkin onnistuu. Siis ilmasto on useimmille aikuisille suomalaisille liian kuuma ja kostea. Vaikka he Suomeen palattuaan eivät sitä myönnä. Kokemusta on muutamalta kuukauden reissulta.
Kumma kuitenkin, että sen epämiellyttävän kuumuuden tuppaa kuitenkin unohtamaan aina tammi-helmikuussa Pohjois-Suomessa. Samoin kuin ne Suomen kesän hyttyset.
Kanarian ja Thaimaan hintatasoa on vaikea verrata toisiinsa. Gran Canarialla ja Teneriffalla hinnat nousevat koko ajan, siellä siis saa maksaa syömisistään lähes saman kuin Suomessa, ellei mene maalaiskyliin syömään tai ruokaostoksille. Palmalla oli hieman halvempaa, runsaat puolet Suomen hintatasosta. Thaimaassa saa katukeittiössä sapuskan ja vesipullon kahdella eurolla. Tosin venäläiset, joilla on rahaa enemmän kuin järkeä, ovat nostaneet Phuketin hintatason. Eihän siellä turistikaduilla kohta ole muuta kuin venäjänkielisiä hintalappuja ja kylttejä!
Thaimaassa on kiva käydä uiskentelemassa, sukeltelemassa ja syömässä mutta talviajan liikuntalomailijalle Kanarian ilmasto on parempi. Jos hyväksyy sen, että talvella sielläkin sataa ja myrskyää, varsinkin saarten pohjoisrannoilla, kuten Puerto de la Cruzissa ja Las Palmasissa. Niin kuin Suomessa heinäkuussa.
Fuerteventuran Corralejo yllätti minut positiivisesti. Se kiilasi aiempien lomakohteiden Puerto del Carmen, Puerto de la Cruz, Maspalomas ja Playa del Ingles ohi. Kirjoittelin matkastani tänne.
Piipahdin Corralejosta laivalla Lanzaroteen Playa Blancaan, joka on nyt matkalistallani seuraavana, jos vain saan sinne edullisen matkan?- provosooo
Kannatta mennä katsomaan ihan itse.
en oikein tiedä kuinka alkaisin, mutta kerran elikkä vuosi sitten kävin vuoden vaihteessa kanarialla olin kaksi viikkoa ja ihastuin inglesin seutuun,asuin mas paomasissa lämpö oli sopivaa minulle sitten tasan vuosi sitten olin phuketissa enkä voinut kuin olla huoneessa liika lämpö oli liikaa. en pitänyt siitä oikein muutenkaan ja niin olin taas tammikuussa inglesissä isommalla porukalla ja kaikki olivat reissuun tyytyväisiä joten sinne myös ensi kerralla mutta ei aurinkomatkojen reissulle koska ei mitään apua missään asiassa.eli näin laukkuni lähtöselvityksessä ja sen jälkeen seuraavan kerran yli kuukauden jälkeen hakiessani sen vantaan kentältä. no se siitä mutta itse olen ehdottomasti kanarian kannalla joka suhteessa... t.jukka -57v
- reppu&reissumies
Tuon matkalaukkusi katoamisessa ei Aurinkomatkat ole vastuussa pätkääkään. He eivät voi tehdä muuta kuin muutkaan matkanjärjestäjät. Et ole ainoa reppusi hukannut ja niitä sattuu muillakin matkanjärjestäjien matkoilla tai omatoimimatkoilla.
Lue tästä tuore juttu asiasta ja lopeta matkanjärjestäjien syytteleminen.
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288552151177.html - aurinkom..pettynyt
reppu&reissumies kirjoitti:
Tuon matkalaukkusi katoamisessa ei Aurinkomatkat ole vastuussa pätkääkään. He eivät voi tehdä muuta kuin muutkaan matkanjärjestäjät. Et ole ainoa reppusi hukannut ja niitä sattuu muillakin matkanjärjestäjien matkoilla tai omatoimimatkoilla.
Lue tästä tuore juttu asiasta ja lopeta matkanjärjestäjien syytteleminen.
http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288552151177.htmlaurinkomatkojen palvelu oli olematonta siis ei lainkaan.jopa finnmatkojen eräs mukava mies yritti auttaa laukkuni löytymisessä ,vaikka asia ei olisi hänelle kuulunutkaan. jos aurinkomatkat vain myy matkan ja palvelu loppuu siihen oli eka ja vika heidän matkansa... joihinkin voi luottaa kaikkiin ei......
- amadoreslover78
Kyllä Amadoresissa uimaan tarkenee mennä melkeinpä ympäri vuoden. Se Amadoresin ranta on ihana "poukama" ja matala. Enpä ole missään muualla Kanarialla niin kaunista rantaa nähnyt. Tosin ranta on usein sesonkiaikana melko täynnä. Gloria Palace on hyvä hotelli pikku kävelymatkan päässä rannasta. Amadores tosiaan on rauhallinen paikka, illalla ei tapahdu mitään mutta Puerto Ricoon on lyhyt matka jos menoa kaipaa. Hintataso tosiaan alkaa ravintoloissa olla Suomen luokkaa mutta ruoka on kyllä hyvää. Olipa kiva muuten huomata että joku muukin on "kyllästynyt" Thaimaahan. En ole siis ainoa. Tykkään Kanariansaarista enemmän. Ainoa asia mitä Thaimaasta kaipaan on ihanan vehreä luonto ja aina takuuvarma lämpö. Hyvinpä tuolla Amadoreissakin pari viikkoa sitten tarkeni. Mittari lähenteli 30 astetta joka päivä.
- kkk
Juuri kanarialta tulleena, niin voi kyllä sanoo, että ei tarennut. Ikävä tuli thaimaan lämpöä. Jäi uinnit vähiin altaassakin...saati sitten meressä. Positiivisena puolena täytyy sanoa, että eipä ollut venäläisiäkään. Ihan ok paikka, ei voi oikeen verrata thaimaahan molemmissa on omat hyvät puolensa.
- tylsät saaret
kkk kirjoitti:
Juuri kanarialta tulleena, niin voi kyllä sanoo, että ei tarennut. Ikävä tuli thaimaan lämpöä. Jäi uinnit vähiin altaassakin...saati sitten meressä. Positiivisena puolena täytyy sanoa, että eipä ollut venäläisiäkään. Ihan ok paikka, ei voi oikeen verrata thaimaahan molemmissa on omat hyvät puolensa.
venäläiset on hylänneet Kanarian ja heillä on rahaa mennä sinne missä on paratiisi....vain köyhät käy enää Kanarialla....ja eläkeläiset.
- amadoreslover47
Thaimaassa ja muuallakin käynyt ja oleillut pariskunta koha 70 totesi jo muutama vuosi sitten saman kuin useimmat kirjoittajat Thaimaan matkoista. Pitkä matka ja lian kuuma muuhun kuin oleskeluun altaassa tai aurinkovarjon alla, Turha mennä sinne kärsimään oleilustaan ja se paikan epäsiisteys ja lähes laiton liikenne pelottaaaa. Olihan paikkaa hyvä tutustua ja todeta ettei kannata läheteä merta edemmäksi "kalaan".
Niinpä löysimme Gran Canarian ja siellä Amadoreksen.
Ihastuimme heti ensi käynnillä tähän paikkaan niin että ostimme sieltä Holiday Clulbin omistanan hotelliketjun viikko-osakkeen ja nyt olemme viettäneet siellä tasokkaassa huoneistossa marras-,joulu- tai tammikuussa kahdesta neljään viikkoa kerallaan. Myöhemmin varmaan enemmän mutta nyt emme voi.
Nautimme lyhyistä ja edullisistakin lennoista, kauniista paikasta, rauhallisuudesta muiden eläkeläisten ja "isovanhempien" seurassa.
Hintataso on hieman Suomea edullisempaa ja edullisia ruokapaikkoja kyllä löytyy mutta täytyy sanao, että kaikkialla joutuu tientenkin hyvästä maksamaan - ja niin teemmekin AINA KERRAN VIIKOSSA.
Puerto Rico on lähellä (30-40 min kävelymatka tai taxilla 3-4€ siis ei mitään) ja sieltä löytyy huvituksia. ravintoloita ja myymälöitä kaikilla mausteilla, eikä Ingleskään ole kaukana.
Lopuksi sanon Kanarian eduksi sen, ettei se ole meistä läheskään samanlainen paikka turistiensuhteen kuin se oli 1980 ja 1990 luvulla, jolloin mekin siellä kävimme ja sitten pidimme yli 20-vuoden tauon.
Kannatan kaikille Kanarian saaria - siellä on turvallista ja paikat yleisesti ottaen kunnossa ja siistejä. Olé
- 98797970
Kuka ihme matkustaa thaimaan jälkeen mihinkään muualle.. on se vaan niin paratiisi verrattuna näihin kanarian rysiin.
Käykää vaikka thaimaan Khaolakissa tai muualla missä ei vielä niin hirveästi ole porukkaa, löydätte palan aitoa aasiaa!- Johtaja.
Thaimaa sopii vain laiskoille junteille, jotka vain lilluvat altaassa koko lomansa. Vesikin on liian lämmintä uimiseen ja ilmasto estää kaiken tuopin kallistelua raskaamman tekemisen. Ilmastoinnista voin "nauttia" työpaikallani.
- Näin on palmut
Ai Khao Lak aitoa aasiaa... just joo. Se nyt on rysä, jos jokin. Kanarialla on muutakin kuin niitä rysiä, ei ole pakko mennä niihin. Ihan sama Thaimaassa.
- Nyt Portugaliin
En mene enää ikinä Thaimaahan! Olen golffari ja minulle suositeltiin Thaimaata.
Kuukauden aikana(helmikuu) kiersin vain neljä kokonaista kierrosta. Miksikö vain neljä? Se kuumuus oli karmeaa - yöllä ja päivällä 35 astetta ja ilmankosteus liki 100.
Thaimaa sopii sellaiselle, joka vain pulikoi vedessä ja istuu varjon alla. Liikkuvalle ihmiselle se on kauhistus.- matkamiesvaan
En nyt sanoisi, että kauhistus liikkuvalle ihmiselle, itse olen aktiivinen kuntosaliharjoittelija ja käyn vuodessa ainakin yhden kk reissun thaimaassa, tänä vuonna lähden toista kertaa kesäkuukksi, joka on vielä lämpimämpi kuin tammi-huhtikuu. Pystyn aivan hyvin lenkkeillä ja käydä salilla(ilmastoimaton,toisinaan sellainen kadunvarsisali jossa etuseinä auki kadulle), vähän enemmän tietty nestettä(vesi) menee kuin suomessa.
Aika paljon myös olen nähnyt golfin harrastajia matkoillani. Kauhistus thaimaa varmasti on ylipainoiselle golf-kärryllä liikkuvalle ihmiselle, mutta siinäkin tapauksessa syy löytyy, kun katsoo peiliin(ja lautaselle). - Golf Thaimaassa
Älä nyt lannista muita golffareita
http://minnethaimaassa.blogspot.com/2013/09/golf-thaimaassa.html
on upea harrastus. Kenttiä on yli 150kpl ja kun huolehdit nestetasapainosta ja pidät suojakertoimet kohdillaan ei ole valittamista.
- onhan niitä...
No miten olisi Philippiinit? Mikä pakko se on aina samoissa paikoissa käydä...
- Kanaria out..
En suosittele kumpaakaan, mutta jos vaihtoehdot ovat tässä, niin Thaimaa ja sinnekin sellaiseen paikkaan, missä ei ole massa turismia.
Itse matkustan Intiassa, mutta en missään nimessä Goalle sielläkään. - thj1
Hei!
Minä olen käynyt sekä Kanarialla (lasken mukaan kaikki Kanariansaaret) että Thaimaassa, molemmissa muutaman kerran. Itse pidän Thaimaasta enemmän. Onhan siellä kuuma, mutta Kanarialla on usein kylmä. Thaimaan ilmastoon tottuneelle suosittelen Kanarialle menoa syksyllä, jolloin on vielä lämmintä. Marraskuussa ja helmikuussa oli aivan liian kylmä. Minä en lähde lomalle palelemaan. Maaliskuussa Kanarialla (Lanzarotella) olikin jo kivan lämmintä.
Myös maisemat ovat ihan erilaiset Thaimaassa Kanariaan verrattuna. Thaimaan reissun jälkeen Kanarian maisemat ovat lähinnä itkettäneet. Siellä ei kasva juuri mikään ilman kastelujärjestelmää. Turistikylien ulkopuolella on todella karua.
Sitten vielä hintatasosta. Kanarian hinnat ovat melkein samat kuin Suomessa. Viini ja olut ovat selvästi halvempia kuin Suomessa. Itsellä on kuitenkin mennyt suunnilleen sama summa rahaa sekä Kanarialla että Thaimaassa ollessa. Tämä johtuu luultavasti siitä, että Thaimaassa tulee shoppailtua paljon enemmän kuin Kanarialla.
Suosittelen kuitenkin käymään Kanarialla kokemassa sen. Käykää kuitenkin lämpimään aikaan, koska muuten Thaimaan lämpöön tottuneina tulette pettymään (ja palelemaan). - Peruskohteita
Kanaria on kuin Kouvola jonka päällä on solarium.
- Peruskohteita
kappukiino kirjoitti:
Kouvola on jees. Oletko koskaan edes käynyt?
Olen itse asiassa. Kai siellä monien kouvolalaisten mielestä on "jees" asua, mutta turistille kaupunki on yhtä kiinostava kuin lähimetsän kivet.
- matkaaja
kanaria köyhän thaimaa
- kanarialla ihanaa
Olen ollut lomilla Thaimassa ja Kanarian saarilla, eri paikoissa. Gran Ganarialla on ollut paras paikka lomailla. Viimeksi olimme mieheni kanssa joulun Playa de Ingelissä. Se sopi meille, koska siellä on paljon tanssipaikkoja. Harrastamme tanssia. Muutenkin mukavat matkayhteydet Suomesta Kanarialle ovat sopivat. Ei mene lentoihin liian kauan.
Siellä on helppo tutustua muihinkin ihmisiin ja solmia tuttavuuskia. Tai sitten voi olla ylähäisessä yksinäisyydessään jos haluaa. Hiekkarantaa riittää. Mikä sen ihanampaa kuin kävellä vedenrajaa hietikolla altojen hyväillessä jalkapohjia. Itse tein sitä useana päivänä tuntikausia ja nautinnon lisäksi sain puhtaat ja pehmeät kantapäät. Parempaa jalkahoitoa ei ole ollut missään:)
Aloittajan kysymästä hotellista en kyllä tiedä mitään, koska en ole siellä koskaan ollut. Mutta muuten Kanarialla on ihan hyvä taso hotelleissa. Nykyisin alkaa olla sosituin matkakohde suomalaisilla. - Mai pen rai
Pattijoelle! Tarkenee varmasti eikä ole kallista!
- Matkaileva-apina
Voinko aluksi todeta ettei missään turistikohteessa palvella turisteja niinkuin paikallisia? Ei edes Suomessa? Ja ne hinnathan ne vasta eri ovatkin paikallisella
ja turistilla viellä tinkimisenkin jälestä turistikohteissa /-?kalliimpia kun köyhillä paikallisilla.
Apinakin tajuaa että kaikkialla muualla on halvempaa kun Suomessa? lähes kaikki
paitsi länsimaiset merkkituotteet mitkä maksaa samanverran kaikkiallla?
Kanaria oli joskus halpa muttei Thamimaassakaan turistikohteet ole sitä enää nykyään muuhun
kun ehkä oletusarvoiseen maksukkykyyn suhteutettuna.
Suomi ei ole kilpailukykyinen ainakaan hintatasoltaan muttei myöskään palkoiltaan
niille jotka saavat liikaa liksaa, - 12+15
Aah, Kanaria. Tuo keski-iän ylittäneiden suomalaisten Disneyland.
- 57mupi
Juu pidän paljon Kanariansaarista, mutta Inglesissä ohikulkumatkalla tuli tunne et olenko huvipuistossa. Aika hurja.
- 10 kk matka
Ei kyllä pidä paikkaansa, että thaimaassa olisi sama hintataso kuin täällä suomessa, viimeksi olin 8.1-7.2.2013 ja silloin oli huomattavasti halvempaa kuin suomessa ja 27.5 on kk reissu.
Venäläisten määrä on kyllä kasvanut räjähdysmäisesti. - Aloittaja Thai /Gana
Kiitos kaikille jotka vastasitte aloitukseeni.
Sain paljon tietoa jota halusinkin.
Thaimaa vastaan Kanaria tuli myös paljon.
Kuten kerroin Thaimaa on tuttu, tässä huonot ja hyvät puolet.
- pitkä lento, ei ongelma terveille jotka jaksaa istua
- aikaero 4 ja 5 kesä ja talviaika, ei vaikuta kaikkiin ihmisiin
- Bkk:sta pitkä siirtymä kohteeseen, Phuketin saarella lyhyempi koska saari pieni
- liian kuuma ja kostea, jälleen ei ongelma nuorille tai hyväkuntoisille terveille
vihreys ihana paratiisi, varsinkin saaret
upeat rannat
lämmin meri
kirkas vesi, paitsi Hua Hin jossa vesi puhdasta mutta sameaa
ilmasto, lämmintä
ihmiset ystävällisiä, paikalliset
ravintoloissa hyvä palvelu, ennen venäläisten tuloa
siistit ja hyvätasoiset hotellit, jopa 3*
Tässä ehkä nämä tärkeimmät, sain kuitenkin 12 vuotta joka vuosi mennä sinne, mutta nyt joudun vaihtamaan kohdetta.
Tiedän että en voi vertailla kohteita keskenään koska erot ovat todella suuret,
mutta nyt mennään näillä eväillä, ja olen onnellinen että vielä pääsen matkaan.- blues_brother1
En väitä vastaan vaan kysyn. Miten Thaimaassa hoidetaan jätevedet. Onko siellä vedenpuhdistamoja vai johdetaanko jätevedet suoraan mereen?
blues_brother
- Matkusteltu on
Ei Thaimaata ja Kanariaa voi eikä tarvitsekaan verrata. Itselläni tai oikeastaan puolisollani on tilanne, että mahdollisuudet ovat rajatut. Saa olla kiitollinen että pystyy matkustamaan edes rajoitetusti. Pian ei lainkaan.
Kanarian saarilla löytyy kyllä mahdollisuuksia erilaiseen lomanviettoon , jos ei välttämättä halua rasittaa elimistöään ja sydäntään kovassa kuumuudessa ja ilmankosteudessa. (Ja tukea maassa vallitsevia epäkohtia) - Aloittaja Thai /Gana
Kiitos, juuri näin
- Valinnan vapaus
Miten Kanaria voi olla köyhän miehen Thaimaa?
Phuket 2 vk. noin 1300 euroa
Gran Ganaria 1700 euroa
Hyvät 4* tähden hotellit
Kumman otan?- Inglesiin...........
Otan kuitenkin sen Kanarian, lennon pituus ratkaisee tässä asiassa ja sama aurinko siellä paistaa
- suosittelen
Tai jos ottaisit Teneriffan. Hinta menee samaan ton Phuketin kanssa. Ja tulee huomattavasti pienempi hiilijalanjälki.
Joku väitti ettei Kanarialla "kasva mikään". Itselläni on vähän erilaiset kokemukset.
Fuerteventura, Lanzarote ja Gran Canarian sekä Teneriffan etelä-osat ovat aika karuja mutta Gran Canarialla ja Teneriffalla luonto muuttuu ylös vuorille mentäessä. Teneriffan pohjois-osa tai ainakin Orotavan laakso ovat varsin vihreitä alueita.
Gomeran keskeltä löytyy jopa vähän sademetsän kaltainen alue. El Hierrolla on ylhäällä eräänlainen "nummialue".
Kaiken kruununa tietenkin la Isla bonita eli La Palman saari.- Näin siis on
Hienoa bluesveli!
La Palmalla pitää käydä! Sinne meno on hieman työläämpää ja kustantaa jonkun satasen enemmän kuin isoimmille saarille. Tosin Tukholmasta on suoria lentoja sinne. Mutta Binter Canarias lennättää Palmalle ja Hierrolle kaikilta Kanarian kentiltä siedettävillä hinnoilla. Oletko, bluesveli, käynyt Palman Tazacortessa? Jos et, niin korjaa puute heti kun aikataulu sallii. Entä saaren pohjoisreunan korkeimmalla tulivuoren kraaterin reunalla, jossa on paljon ihmeteltävää.
Siis Kanarian saaristo on lähes loputon, ilmastoltaan suomalaiselle palelijalle sopiva innoittava tutkimuskohde. Erityisesti eläkeläiselle. - blues_brother1
Näin siis on kirjoitti:
Hienoa bluesveli!
La Palmalla pitää käydä! Sinne meno on hieman työläämpää ja kustantaa jonkun satasen enemmän kuin isoimmille saarille. Tosin Tukholmasta on suoria lentoja sinne. Mutta Binter Canarias lennättää Palmalle ja Hierrolle kaikilta Kanarian kentiltä siedettävillä hinnoilla. Oletko, bluesveli, käynyt Palman Tazacortessa? Jos et, niin korjaa puute heti kun aikataulu sallii. Entä saaren pohjoisreunan korkeimmalla tulivuoren kraaterin reunalla, jossa on paljon ihmeteltävää.
Siis Kanarian saaristo on lähes loputon, ilmastoltaan suomalaiselle palelijalle sopiva innoittava tutkimuskohde. Erityisesti eläkeläiselle.Olen ollut Palmalla useampaan otteeseen Kristina Cruisesin risteilyillä. Yhdellä risteilyistä osallistuin Palman kiertoajeluun, jolloin kävimme mm. tunnelin kautta länsirannikolla ja varmaankin kävimme noissa esittämissäsi kohteissa. Siitä on vain vuosia aikaa enkä muista paikkojen nimiä. Ei kai tuo Tazacorte ole se paikka, jossa oli niitä kivistä rakennettuja vanhoja asumuksia? Tuolla kiertoajelulla tutustuimme myös erääseen länsirannikolla olevaan viinipuristamoon.
Haaveina olisi joskus kiertää Kanarian saaret henkilöautoilla ja yöpyä pienissä hotelleissa ja majataloissa, joita olen linja-autokierroksilla nähnyt. Muutaman yön voisi viettää teltassakin. Mutta haaveitahan on hyvä olla...
blues_brother Näin siis on kirjoitti:
Hienoa bluesveli!
Siis Kanarian saaristo on lähes loputon, ilmastoltaan suomalaiselle palelijalle sopiva innoittava tutkimuskohde. Erityisesti eläkeläiselle.Korjaan pikku asian.
Pohjoisen kraateri on eroosio kraateri. Saaren etelään suippenevassa osassa on useita vulkaanisia kraatereita.
Siis mikäli kysymyksessä on Caldera de Taburiente? Kraaterin leveys on 10 km. Ja on siten yksi maailman suurimmista. Ellei sitten suurin.
http://www.360cities.net/image/mirador-de-los-roques
Jos tuolla ei ole mitään väliä, niin kraateri kuin kraateri. Mitä niistä saivar......- blues_brother1
All-Marino kirjoitti:
Korjaan pikku asian.
Pohjoisen kraateri on eroosio kraateri. Saaren etelään suippenevassa osassa on useita vulkaanisia kraatereita.
Siis mikäli kysymyksessä on Caldera de Taburiente? Kraaterin leveys on 10 km. Ja on siten yksi maailman suurimmista. Ellei sitten suurin.
http://www.360cities.net/image/mirador-de-los-roques
Jos tuolla ei ole mitään väliä, niin kraateri kuin kraateri. Mitä niistä saivar......Jep tuolla Caldera de Taburientella olen käynyt... jos nyt silläkään on mitään merkitystä... :)
blues_brother - Thainaaria
blues_brother1 kirjoitti:
Jep tuolla Caldera de Taburientella olen käynyt... jos nyt silläkään on mitään merkitystä... :)
blues_brotherTossa voi vertailla:
http://kanariansaaret.net/
www.thaimaahan.net
Musta Thaimaa on paree
- Tykkää Kanariasta
Itse tykkään Kanarian saarista (lähinnä Teneriffa ja Gran Canaria) koska:
-sopiva ilmasto
-kohtuullinen lentomatka
-paljon nähtävää, edelleen, monen reissun jälkeen
Tokihan se on kallista etenkin siellä etelän turistikohteissa, mutta esim Las Palmasissa syöt hyvin puolta halvemmalla kuin etelässä. Samoin sisämaan kylissä ravintolahinnat on huomattavasti edullisemmat. Me liikumme aina ympäri saarta kun sinne menemme, ja edelleen löytyy uusia hienoja paikkoja missä ei olla käyty, ja joissakin on kiva käydä aina uudestaan muutaman vuoden välein.
Amadoresissa emme ole majoittuneet, pieni paikka se on, mutta siellä on aivan ihana, tehty uimaranta, missä on kiva käydä viettämässä rantapäivää. Uida tarkenee kyllä, jos Suomessakin kesällä tarkenee, ei vesi tietenkään ole 30-asteista. Ihmiset ovat mukavia, ja jos osaa edes vähän espanjaa, siitä on iloa ja hyötyä. Itse en ehkä Amadoresissa viihtyisi kahta viikkoa, mutta meidän tapauksessa valitsemme ihan mielellään majoituksen jostain tällaisesta pienemmästä ja rauhallisesta paikasta, ja sieltä on sitten kätevää autolla lähteä liikenteeseen. Busseilla pääsee myös liikkumaan näppärästi esim rannikon kylien välillä. Sisämaahan yhteyksiä ei tietenkään ole yhtä tiuhaan, eli täytyy vähän suunnitella, ettei vahingossa jää yöksi johonkin kylään, missä ei ole yhtään hotellia.
Minusta on hirveän sääli, että joku joka on yhden kerran (tai ei sitäkään) lomansa viettänyt vain vaikkapa Puerto Ricossa tai Inglesissä, kirjoittelee täällä minkälaisia turistirysiä kaikki Kanarian saaret ovat. Onhan siellä nämä rysät, mutta saaret ovat pääasiassa jotain ihan muuta. Sen tietävät kaikki, jotka ovat siellä edes vähän tutustuneet näihin seutuihin. - Lomaa odotelessa
no, tuo hinta sama suomessa ja kanarialla, ei pidä paikkaansa, enpä taida Suomesta löytää ravintolaa, missä kaksi syö illalisen viinenineen alle 50 eurolla...jos ei lasketa abc:n possunleikkeitä mukaan...minä en vaihatisi kanarian monia saaria thaikkuihin monestakaan syystä, mutta miten köyhän thaimaa voi olla kanaria, kun kerran Thaikkufanit kehuvat kilpaa, kuinka siellä on halpaa....
- las palmas
toi hintataso että on muka samanhintaista ei pidä kyllä alkuunkaan paikkaansa, kyllä sanoisin että ruoka on ravintoloissa huomattavasti halvenpaa. mitä tulee ryssiin niitä kyllä riittää täälläkin. ovat tosi röyhkeitä
- Hyvin syönyt
Niin, Las Palmasissa on huomattavasti halvempaa, mutta siellä saaren eteläpuolella tietyillä turistialueilla ravintolahinnat ovat melkein Suomen luokkaa. Varmasti sieltä niitä edullisiakin ravintoloita löytyy, mutta itse katselin parin tasokkaaksi kehutun ravintolan hinnastoa, ja esim pihvit olivat noin 2o euroa. Juomien hintoja en katsonut, koska olimme menossa muualle syömään. Venäläisiä emme tavanneet koko viikon loman aikana, eipä kyllä paljon suomeakaan kuulunut. Emme käyneet Inglesissä, Puerto Ricossa tai vastaavissa.
Itselleni yksi oleellinen asia Kanarian matkailussa on liikkua saaren eri puolilla. Kanarialla liikenne on aika selkeää ja minusta siellä on turvallista liikkua. Myös jalankulkijoita kunnioitetaan taajamissa hienosti. - matkailija01
KANARIAAA!!!!
Jos kaukoitään matkustaa, niin kannattaa siellä olla vähintään pari viikkoa, koska kroppa ja elimistö ainakaan vanhemmilla ihmisellä ei viikon lomalla ehdi tottua siihen lämpöön. Molemmissa paikoissa hyvät ja huonot puolensa, mutta näin vanhempana ihmisenä pidän enemmän Kanarian lämmöstä.
- hyvää lomaa
Olen käynyt sekä thaimaassa että canarialla ja sen lisäksi egyptissä. Jos haluaisin löytää jotain sellaista mitä näin ja koin thaimaassa valitsisin egyptin ja sieltä jonkun kivan lomakeskuksen meren rannalta. Syy, nuo lomakeskukset ovat isoinen puutarhoineen jotain sellaista mitä thaimaassa tykkäsin. Kanaria on karumpi. Punainenmeri on lämpimämpi ja rannat on yhtähyvät kuin thaimaassa. Kanarialla merivesi on melkein aina liian kylmää ja kova aallokko estää uimisen.
Mutta tämä on mun mielipiteeni ja loma on loma vietti sen sitten missä hyvänsä. - Kanariallekin kyllä
Juu, Egyptissä voi nauttia lämpimästä merestä ja vedenalaisista maisemista, mutta ne maanpäälliset maisemat on - no, aika karut. Jos Kanarialla haluaa uida, kivoin ranta on Amadores, siinä on sellainen keinotekoinen 'laguuni', joten ei oo juurikaan aallokkoa ja vesikin kohtuullisen lämmintä. Jopa minä olen tarennut uida siellä :) Kanarian parasta antia on ne sisämaan vuoristomaisemat ja pienet kylät.
- sakkeus6
Viimeksi kanarialla ja sitä ennen thaimaassa 4 kertaa. Thaimaa voittaa joka suhteessa 10-0 kanarian. Ja Finnmatkoja kannattaa vältää, kusetus on niin rankkaa, ettei tule kuin paha mieli matkan jälkeen.
- Pissattaa
Voisitko tarkentaa, miten Finnmatkat sinua kusetti?
- sakkeus6
Hotelli FFF ja hinta sen mukainen. Mutta kellon ympäri kova äänistä discon jumputusta hotellin allas-alueelta, joka kuului todella hyvin huoneeseen asti. Esitteissähän ei tästä puhuttu mitään, eikä siitä, että huone oli tosi karseassa kunnossa, mm. sänky kuin kiviä olisi ollut täytteenä ja henkilökunta tosi törkeää. Ei ihme, että paikka olikin täynnä brittejä.
Ja valittaa kannattaa: finnmatkat lupasi mielipahasta korvata 5%matkanhinnasta tai 10% lahjakortilla(minua ei kahta kertaa kuseteta, joten ei koskaan finnmatkoille). Valitin sitten kuluttajariita lautakuntaan ja ihme kyllä sieltä tuli sama suositus/päätös ja perustelut: matkanjärjestäjän selvitys asiasta on luotettava. Vaikka paikan päällä ei tarjottu hotellin vaihtoa, kun kaikki oli kuulemma täynnä, mutta matkanjärjestäjän mukaan tarjottiin.
Kuluttajariita lautakunnan mukaan maksimi korvaus pilatusta lomasta on 5-10% matkanhinnasta, joten kannattaa todella katsoa kenen matkanjärjestäjän matkalle lähtee.
- Kanariallekin kyllä
Hyvä että jotkut tykkää siitä Thaimaasta. Itselläni ei ole Finnmatkoista mitään sen enempää sanottavaa kuin muistakaan matkanjärjestäjistä. Varaan matkan sieltä mistä löytyy paras hinta-laatusuhteeltaan ja sitä mitä ollaan sillä kertaa hakemassa. FM, Tjäreborg ja Aurinkomatkat kaikki olleet ihan yhtä ok. Pääseehän sinne Kanarialle toki muutenkin. Pääasia että pääsee, silloin kun itselle sopii. Ja sitten joskus taas jonnekin muualle. Keväällä ja syksyllä Kanaria kyllä houkuttelee. Nyt on onneksi kesä tulossa, ja muut reissut.
- näin se menee
MOLEMMAT OVAT PARHAITA MATKAKOHTEITA. Viikoksi Kanaria, kahdeksi Thaimaa.
- petu4334
Kerta Thaimaassa , phuketissa pari vuotta sitten riitti minulle. Paikassa ei mitään vikaa mutta matka on yksinkertaisesti liian pitkä. Samat jutut löydämme Kanarian saarilta ja loman jälkeen on rentoutunut ja täynnä tarmoa.
Olemme kiertäneet kaikki kanarian saaret, monet useampaakin kertaan ja ehdoton suosikkimme on lanzarote. Käymme kaksi kertaa koko perheen voimin vuodessa lomalla joko Euroopassa tai sitten Kanarialla. Yleensä kanarialla menee 2 viikkoa ja sitten viikon kaupunkiloma jossain Eurooppan kaupungeissa.
Käykäähän kattelemassa ja kiertelemässä eri kanarisaarilla niin löytyy se oma tuntuma asiaan. - Saaristolomalle
Kyllä viikko on yleensä Kanarialla liian lyhyt aika, tai sitten pitäisi käydä useammin kuin pari krt vuodessa. Toki jos ihan lepolomalla on, eikä halua suuremmin liikkua, viikko varmaan riittää. Eri saaret on mukavan erilaisia, kaikilla en ole vielä edes käynyt.
- lomaa odotellessa
Juuri Teneriffalta kotiin palanneena voin kertoa, että kyllä meressä tarkeni uida...satttuipa ilmat olemaan niin lämpimät, että jopa paikalliset huokailivat, etttä on liian kuuma :) Tuuli Sahararasta toi lämmintä ilmaa, joten lämpötila oli 28- 30 samaan aikaan manner Espanjassa satoi lunta! Ravintola hinnat Play de Americassa ja costa de Adejessa ja Callao Salvejessa edelleen suomen ravintola hitoja halvemmat, kolmen hlön illallinen alkuruokineen, pääruoka ja jälkiruoka, alkudrikit, viiniplo ja red label ja baileys lopukis, lasku n. 100e, eli HUOMATTAVASTI halvempaa kuin suomessa :))
- gran canaria
Jos hyvän loman indikaatio on "halpa kalja" niin Thaimaa on ylivoimainen valinta.
Todellisuus kun on se että Thaimaa on muuttunut uudeksi "keihäsmatkoiksi" juurikin sen halvan viinan/kaljan takia minkä takia Suomalainenkin kokee hetkellisesti itsensä lähes "rikkaaksi" kun kaikki on niin halpaa.
Kanariansaaret on alkanut vauhdilla uudistua erittäin trendikkääksi lomakohteeksi jossa naureskellaan niille 70-80 lukujen Suomalaisten sikapossu juhlille. - Reissu80
Loistava vaihtoehto Thaimaalle ja Kanarialle on Portugalin Madeira, todellinen paratiisisaari. Lämpötilat mukavat lähes aina, ehkä muutamaa talvikuukautta lukuunottamatta. Harvoin on tosi kuuma, paahtava helle. Tutustukaa!
- Petter
Tuttavapariskunta kävi taannoin Thaimaassa parin viikon loman. Heidän mukaansa kerta riitti, lämmintä oli melkein liikaakin ja lennot olivat pitkät. Aikaero rasitti muutamana päivänä aika rankasti. Köyhyyttä näkyi aika paljon ja venäläisiä turisteja pörräsi siellä sun täällä. Puhtaustaso ei ollut kaikkialla kovinkaan hyvä.
Lähempääkin löytyy suomalaiselle hyviä kohteita. Välimeri, Kanaria, Madeira, Azorit, Marokko jne. Thaimaan luonto on toki monimuotoinen, mutta esimerkiksi Madeira ja Azorit eivät häviä kauneudessa tippaakaan Thaimaalle.- Bath
Mitä muuta tuttavapariskunta kertoi? Uskotko kaiken mitä sinulle kerrotaan? Miksi et itse kokeile matkustaa jonnekin.
- Baht
Entäpä jos itse matkustaisit jonnekin, josta voisit kertoa muille. Matkusta vaikka Thaimaahan.
- Bath
Gran Canarialla, Teneriffalla sekä Thaimaassa käyty ja Thaimaa on ykkönen, ei tarvitse pitkähihaista edes illalla, ruoka on hyvää ja edullista.
- Hiki pinnassa
Bath kirjoitti:
Gran Canarialla, Teneriffalla sekä Thaimaassa käyty ja Thaimaa on ykkönen, ei tarvitse pitkähihaista edes illalla, ruoka on hyvää ja edullista.
No sehän se onkin kohteessa pääasia, ettei tarvitse pitkähihaista. Voihan sitä mennä saunaan istumaan, ei tarvitse pitkähihaista, ei.
- Parasko kohde?
Totta taikuissa ei tarvitse pitkähihaista.
Mutta jos nauttii siitä että selkä on märkänä koko loman ja kosteus liimaa hiukset päänahkaan, eikä jaksa kulkea kohteessa kuin rannalle ja sinnekkin tuk- tukilla, puhumattakaan ostoksille.
Markkinoilla kuolet hikeen ja janoon, nestehukka melkoinen. Haluat vain ilmastoituun hotelliisi, parvekkeella ajattelit ottaa drinksut ja sehän oli virhe, sehän pukkaa sellaisen hien pintaan ettei paremmasta väliä.
Opas sanoi kerran meille jos ei halua hikoilla kannattaa välttää alkoa.
Kyllä Thaimaa on ihana lomakohde, jos nämä eivät haittaa, puhumattakaan muista epäkohdista josta nyt en puhu ja jotka ei kuulu tälle sivustolle.
Täytyi käydä 12 vuotta , ennen kuin silmät näkivät totuuden.
Mutta Thaimaa on siitä kumma kohde että se koukuttaa. - trellos
Toiset tykkää lämpimästä, kesällä Kreikassa ja talvella Thaikussa. Täytyy olla melko pönttö että kestää 12 vuotta ennen kun tajuisit että hikeä pukkaa Thaikussa! Onko seuraava kohde kenties Grönlanti?
- Taikkufani edelleen
Kyllä jo ekakerralla hokasin sen hien pukkaamisen.
Kysehän ei kirjoituksessani ollut siitä, vaan niistä epäkohdista joita siellä maassa on.
Ja kun kuljet paljon, maassa eri paikoissa kuin turistit, tulet näkemään muutakin kuin turisteille näytettyä pintaliitoa.
Ehkä Sinullekkin tarjoutuu siihen mahdollisuus.
Ja voin kertoa että se ei aina ole kaunista katsottavaa. - Petter
Baht, olen toki käynyt joskus ulkomaillakin ;) Thaimaassa en ole ollut vielä kertaakaan, mutta en usko hyvien tuttavien puhuvan täyttä roskaa.
Esim. Madeira, Azorit ja Mauritius olivat niin mahtavia paikkoja, että vaikea uskoa Thaimaata paremmaksi. Myös Välimereltä löytyy upeita kohteita, esim. Korsika, mutta ne eivät ole talvisaikaan sopivia.
Thaimaasta on tullut mautonta pullamössöä. Vai pitäisikö sanoa, että nähty on ja turha ylistää jatkuvasti samaa paikaa. - K.........
Olen käynyt kerran Thaimaassa Patongilla. Kanarialla varmaan yli 20 kertaa. Rahalla ei ole matkojen mittapuussa väliä. Työssäkäyvällä on lomaa vain kaksi viikkoa talvella ja molemmilla olen ulkomailla. Viikko Thaimaassa vähän lyhyt aika aikaeroineen ja pitkine lentoineen. Thaimaassa ärsytti muutamat seikat. Karmeita pikku ötyköitä, joita ei silmällä meinaa nähdä - purivat jalat järkyttävään kuntoon (onneksi tuli aivan reissun lopussa). Typerää nukkua ihmeharsojen sisällä. Taksit ja Tuk Tukit huijaavat, ellei sovi etukäteen kaikkea tarkasti - Kanarialla ajan monesti useita kertoja päivittäin taksilla, kun ovat rehellisiä ja halpoja. On myös iltaisin turvallista vaikka olisi ottanut kun ei kävele kaduilla. Naiset ovat jatkuvati kipussa massage huutoineen ja kun menee hirontaan kiinnostaa vain yhden paikan hierominen (hierovat vaikka kieltäisikin) - rantamummot ovat poikkeus. Ärsyttää hymypakko kun kadulla ovat kauppiaat todella röyhkeästi kimpussa kuin ennen Turkissa. Loppuviikosta tekisi jo mieli haistatella, vaan ei uskalla kun voivat tulla loukatuksi, menettää kasvonsa ja sitten käyvät kimppuun. Voi myös käytöksellään yrittää hämätä, etteivät tunnista suomaiseksi esim. ei lippalakkia. Camelin merkkiliikkessä ostin runsaasti sekundaa.
- Traveller83
Valitkaa hyvät ihmiset Dubai UAE! Lentoaika sama kuin kanarialle, matkan hinta sama kuin kanarialle tai taikkuihin. Nähtävää ja koettavaa vaikka millämitalla! Ilmasto täydellinen lokakuusta-huhtikuuhun, ihmiset ystävällisiä, ei rikollisuutta, kaikkialla puhdasta, hyvät olosuhteet niin kaupunki kuin rantalomaankin. Miettikääpä...
- ei kiitos
Kun ei keinotekoinen maailma kiinnosta. Kaikki rakennettu rahalla ja kaksinaismoraali kaikkialla. Jos ei ole muuta luonollista kuin hiekka niin antaa olla.
- kamaria jyrää !!!!!
Ehdottomasti kanaria tässä pelkkiä plussia kanariasta.
KANARIA
lyhyt lentoaika 6 tuntia.
matkan hinta.
ystävällisyys.
ruoka
hotellit
lämpö ympäri vuoden noin 20-25
halpaa.
kaupat.
suomalaiset lentoemännät
sama valuutta
aamulento
ei isoa aikaeroa
hyvät rannat
hyvät drinkit
pienemmät koneet
hyvät hotellit
hienoja päiväretkiä.
Thaimaa
lämmin yöllä
-Liian kuuma
-Töykeät henkilöt
-kallis
-pitkä lentomatka
- ei välttämättä suomen kielisiä emäntiä
-laajarunkoinen kone
-huonot shoppailu mahdollisuudet
-ei nähtävyyksiä
-huonot hotellit
-huonot drinkit
-ruoka
-pakko olla 2viikkoa.
-tasjuvarkaat
-aikaero
-eri valuutta
-paikassa olevat tiet.
-päivälennot
-ei hyviä ravintoloita
-ei urheilua
-eri valuutta.
-ei päiväretkiä,paitsi paskan keruu kisa! - Si si
kamaria jyrää !!!!! kirjoitti:
Ehdottomasti kanaria tässä pelkkiä plussia kanariasta.
KANARIA
lyhyt lentoaika 6 tuntia.
matkan hinta.
ystävällisyys.
ruoka
hotellit
lämpö ympäri vuoden noin 20-25
halpaa.
kaupat.
suomalaiset lentoemännät
sama valuutta
aamulento
ei isoa aikaeroa
hyvät rannat
hyvät drinkit
pienemmät koneet
hyvät hotellit
hienoja päiväretkiä.
Thaimaa
lämmin yöllä
-Liian kuuma
-Töykeät henkilöt
-kallis
-pitkä lentomatka
- ei välttämättä suomen kielisiä emäntiä
-laajarunkoinen kone
-huonot shoppailu mahdollisuudet
-ei nähtävyyksiä
-huonot hotellit
-huonot drinkit
-ruoka
-pakko olla 2viikkoa.
-tasjuvarkaat
-aikaero
-eri valuutta
-paikassa olevat tiet.
-päivälennot
-ei hyviä ravintoloita
-ei urheilua
-eri valuutta.
-ei päiväretkiä,paitsi paskan keruu kisa!Onko psyykelääkkeet taas jäännyt ottamatta? Thaimaa vs Canariansaaret 10-0.
- Yingluck S.
Si si kirjoitti:
Onko psyykelääkkeet taas jäännyt ottamatta? Thaimaa vs Canariansaaret 10-0.
Onks nämä sun reissujen STD tilastot vai mahatautiako vain?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751390Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431269Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521076Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551048- 51775
- 65744
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62727Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39708Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44671- 30627