Se, mitä Raamattu sanoo oikeasta ja väärästä, vastaa sitä, mitä ihminen hämärästi tajuaa sydämessään. Kun kuulemme, mitä Raamattu käskee tai kieltää, on kuin jokin sisällämme sanoisi: "Tuo on totta" - vaikka sitten ihminen kapinoisikin sitä vastaan. Miksi on näin? Siksi, että Raamattu on Luojamme kirja ja me olemme Luojamme kuvia. Jokin jokaisessa ihmisessä vastaa sitä, mitä Luojamme sanoo oikeasta ja väärästä. Tämä rohkaiskoon meitä pitämään Raamatun käskyjä esillä ja toimimaan niiden mukaan.
Neuvostoliitossa Raamatun käskyjen opettaminen kiellettiin, Raamatut hävitettiin ja sen opit korvattiin ihmisten keksimillä opeilla, jotka tuntuivat paljon paremmilta kuin Raamattu. Mitä tapahtui? Kului muutama vuosikymmen ja sinä aikana tapahtui paljon: Kansa oppi varastamaan, valehtelemaan ja elämään piittaamatta lähimmäisistä. Maan talous saatiin niin sekaisin, että ilman entisten vihollisten apua maa ei selviäisi - jos selviää senkään turvin. Jopa luonto saatiin tuhottua. Näin kävi ja näin käy siellä, missä Raamatusta ja sen käskyistä ei välitetä. Raamatussa on erinomaiset elämänohjeet. Jos ei välitetä siitä, millaiset käyttöohjeet laitteen valmistaja antaa, laite on pian rikki. Raamatussa puhuu tämän maailman Tekijä. Ja hän tietää, miten hänen tekemässään maailmassa täytyy elää, jotta mahdollisimman monella olisi mahdollisimman hyvä olla.
Koko Raamatun opetus oikeasta ja väärästä on sanottu rakkauden kaksoiskäskyssä: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." (Matt 22:37 ja 39). Että tulee rakastaa, siitä varmasti kaikki ovat yhtä mieltä. Mutta siitä ollaan eri mieltä, mitä rakkaus on. Mitä rakkaus on ja miten on eri tilanteissa toimittava, jos rakastaa, sitä emme tietäisi, ellei sitä kerrottaisi meille meidän ulkopuoleltamme, Raamatussa. Raamatun muut käskyt selittävät rakkauden kaksoiskäskyä. Kymmenen käskyä ovat jo melko laaja rakkauden käskyn selitys. Kolme ensimmäistä käskyä kertovat, mitä on rakastaa Jumalaa: se on sitä, ettemme palvele muita jumalia, ettemme käytä turhaan Jumalan nimeä ja että pyhitämme lepopäivän. Käskyt neljännestä kymmenenteen kertovat, mitä on rakastaa lähimmäistä: se on sitä, että kunnioittaa vanhempia, ettei tapa, ei tee aviorikosta, ei varasta, ei sano väärää todistusta eikä himoitse toiselle kuuluvaa. Rankinen.
Elänkö oikein?
27
153
Vastaukset
- nuppi
Hyvää Pääsiäistä kaikille.
- - - -
Täällä ollut aiemminkin aloituksesta, mutta tärkeää asiaa ja hyvä muistutella.
Aivan kuin olisi profetia maamme tulevaisuudesta. Samalla tiellä olemme jo menossa. - Niin, elänkö?
Aloituksessa tiivistetysti asiat ilmaistu.
"Se, mitä Raamattu sanoo oikeasta ja väärästä, vastaa sitä, mitä ihminen hämärästi tajuaa sydämessään. Kun kuulemme, mitä Raamattu käskee tai kieltää, on kuin jokin sisällämme sanoisi: "Tuo on totta" - vaikka sitten ihminen kapinoisikin sitä vastaan. Miksi on näin? Siksi, että Raamattu on Luojamme kirja ja me olemme Luojamme kuvia. Jokin jokaisessa ihmisessä vastaa sitä, mitä Luojamme sanoo oikeasta ja väärästä. Tämä rohkaiskoon meitä pitämään Raamatun käskyjä esillä ja toimimaan niiden mukaan." - ;:_;;_:
Minä sanon Herralle:Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää;
Ps. 73:25 Ketä muuta minulla olisi taivaassa! Ja kun sinä olet minun kanssani, en minä mistään maan päällä huoli.
ja pyhille, jotka maassa ovat:Nämä ovat ne jalot, joihin on koko minun mielisuosioni.
. Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä.
Herra on minun pelto- ja malja-osani; sinä hoidat minun arpani.
Ps. 73:26 Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
Ps. 119:57 Herra on minun osani; minä olen päättänyt noudattaa sinun sanojasi.
Valit. 3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sentähden minä panen toivoni häneen.
Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani.
Room. 8:17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
. Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa.
Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju. - 1...
"Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." (Matt 22:37 ja 39).
- 30.3
Vain yhdellä Kuninkaalla on orjantappurakruunu.
http://www.patmos.fi/blogi/?entityId=551 - Profeettojen seuraaj
Muista, että pelkkä Raamattu ei riitä ja sitäpaitsi tuskin sinä osaat sitä tulkitakaan oikein. Onneksi meillä on netissä monia luotettavan tuntuisia profeettoja, jotka osaavat ennustaa tulevat tapahtumat tarkasti ja - mikä tärkeintä - kertoa tarkat tempauspäivät, joten jokainen voi ko. päivinä olla herkeämättömässä tempausvalmiudessa armontilassa! Profeettojen kuunteleminen ja uskominen on tärkeämpää kuin se, että kaikenlaiset amatöörit joilla ei ole edes vuosikymmenten mittaista katkeamatonta profetioiden sarjaa yrittävät itse tavailla Raamatusta jotain.
- Ei seuraaja
Täällä on oikeista sanan julistajista puhuttu. Todella Raamatun sanaa väärentämättä ja nöyrästi esille tuovista ihmisistä Yksi tällainen on Tapani Suonto One Way mission, samoin muut pastorit sieltä.
Aivan uskomatonta, että täällä sitten sanotaankin, että lahkolaisuudesta kysymys.
Näinpä ne ihmiset taaplaa tyylillään. Mielestäni lukijalle tulee jättä itselleen mahdollisuus tutustua aineistoon, ilman sarvia ja hampaita.
Samoin on profetioiden laita. Lukee ja jos tuntuu, että huuhaata, niin antaapa olla.
Jokainen miettiköön tykönään, mikä oikein, mikä väärin.
Siitä voi miettimistä jatkaa, että elääkö oikein.
- Ite profeetta
A vot. Profeettojen seuraajalta tuli asiaa jopa enemmänkin kuin kotitarpeiksi.
Tässä linkissä vaikuttaa Pyhä Henki ja auttaa löytämään pelastuksen. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen
- _ -_
Luetaanpa myöhemmin, sillä nyt tulee deillä Jumalanpalvelus Raamattuopistolta.
- Usko näkyy
Elänkö oikein? Mistä sen tietää? Talouselämä - lehdestä presidentin vaihtumisen vaikutuksista. Tulipa mieleen, mahtaisko johtua muutokset siitäkin, että nykyinen pressa on uskossa.
Työelämä
Presidentti vaihtui - Linnassa työilmapiiri parani ja poissaolot laskivat. - NRK
"Sinut on kutsuttu jatkamaan sitä työtä, jonka Jeesus aloitti julistaessaan taivasten valtakunnan ilmestymistä Israelin kansan keskuudessa. Jeesus asuu sinussa Pyhän Hengen kautta. Todellisen minuutesi tulee kasvaa Jeesuksen kaltaisuuteen. Jeesus sinussa vaikuttaa ne asiat, jotka ovat Jumalasta. Kun kohtaat erilaisia tilanteita, katso niitä Jumalan Isän rakkaudella ja Hänen valtaistuimensa näkökulmasta. Mieti mitä siinä tilanteessa tekisi Jeesus, joka antoi anteeksi kaikki synnit ja rikokset ja joka riisui kaikki aseet hallituksilta, valloilta, ja voimilta pimeyden avaruuksissa. Vastaanota ja puhu Jeesuksen armon ja totuuden sanoja, joilla on voima tuoda pelastus mihin tahansa tilanteeseen."
Muista olla uskollinen omalla paikallasi.
- Simeon...
Aloituksen kirjoittajalta tässä vielä jatkoa.
"On Raamatussa myös sellaista, mikä ei enää ole voimassa. Jumala antoi aikoinaan käskyjä, jotka kuuluivat vanhaan liittoon ja joita vain Israelin kansan piti noudattaa. Monet uhrimääräykset ovat näitä käskyjä, samoin nyt paljon keskustelua herättänyt Raamatun kielto pidättyä verestä - se oli käsky vanhan liiton kansalle. Raamattu itse sanoo, että on solmittu uusi liitto eivätkä nämä määräykset ole enää voimassa - koska näillä määräyksillä oli oikeastaan vain yksi tehtävä: niiden tehtävä oli sovittaa synnit ja tuoda ihmiselle vanhurskaus. Jumalan Poika on kuollut ristillä, sovittanut koko maailman synnin ja hankkinut kaikille vanhurskauden. Ja siksi Mooseksen lain monia määräyksiä ei enää tarvitse eikä saakaan noudattaa. Niiden noudattaminen olisi Jeesuksen kuoleman halveksimista - kun yritettäisiin hankkia omilla teoilla pelastus, jonka Jeesus on meille jo hankkinut ja jonka hän tahtoo antaa meille lahjana, ilman että me teemme jotakin sen ansaitsemiseksi." - Leevi...
Jos en elä oikein, niin opetusta täältä.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Raamatunopetuksia - Mistä rakkaus alkaa
.. . se on salaisuus.. .laulettiin 50-luvun iskelmässä? Seuraavalla vuosikymmenellä se näytti muuttuvankin salaisuudeksi konkreettisesti - Suomessa!
"(Matt 22:37 ja 39). Että tulee rakastaa, siitä varmasti kaikki ovat yhtä mieltä. Mutta siitä ollaan eri mieltä, mitä rakkaus on. Mitä rakkaus on ja miten on eri tilanteissa toimittava, jos rakastaa, sitä emme tietäisi, ellei sitä kerrottaisi meille meidän ulkopuoleltamme, Raamatussa. Raamatun muut käskyt selittävät rakkauden kaksoiskäskyä. Kymmenen käskyä ovat jo melko laaja rakkauden käskyn selitys. Kolme ensimmäistä käskyä kertovat, mitä on rakastaa Jumalaa: se on sitä, ettemme palvele muita jumalia, ettemme käytä turhaan Jumalan nimeä ja että pyhitämme lepopäivän. Käskyt neljännestä kymmenenteen kertovat, mitä on rakastaa lähimmäistä: se on sitä, että kunnioittaa vanhempia, ettei tapa, ei tee aviorikosta, ei varasta, ei sano väärää todistusta eikä himoitse toiselle kuuluvaa. Rankinen. "
Jumala vihaa hylkäämistä. Siihen nykyisinkin vedotaan avioeroissa.
Kuinka moni pikkulapsen äiti ajattelee, miten vaurioittaa sekä omaa että lapsensa sielua hylkäämällä pienen ymmärtämättömän lapsensa vieraalle10 h päivä
Nyt jo kaikki psykologitkin tietävät, että alle 3 vuotias kuuluu äitinsä lähelle kokonaan ja vain tilapäiset muutaman tunnin erot olisi luvallisia. Mutta ennekaikkea kyllä jokainen äiti tunnollaan oikeasti tietää, että näin on.
Kun virta lähti viemään Suomen perheitä alamäkeen, mukaan hypättiin laput silmillä ja niin jätetiin jopa 2 kk:n ikäiset vauvat hyläten vieraan armoille.
Mitä rakkaus on ja KUKA sitä välttämättömimpänä kaikkista ihmisistä jatkuvasti tarvitsee? - http://petrifb.blogs
Olet täynnä itseäsi itserakas.
On sinulla oma salarakas.
Oma napa on sulle tärkeä,
etkä käytä kovin paljoa järkeä.
Kaikki kaikessa on raha.
Kaiken keskipiste on oma maha.
Rahanahneus sydämesi valtaa,
himo rahaan sydäntäsi kalvaa.
Kerskut aina siitä mitä olet,
kun on sulle auki kaikki ovet.
Kerskuntasi on varsin röyhkeä,
sekä käytöksesi todella töykeä.
Ylpeä olet aina kaikella tavalla.
Näytille tunget itsesi elämän lavalla.
Ylpeydelläsi muita kovasti lyöt,
koska tärkeintä on sulle omat työt.
Et sinä tottele äitiä etkä isää,
Oma minä kasvaa kokoajan lisää.
Sydämelläsi on suuri uhma
ja sinä olet todella tuhma.
Ulkokuoresi kaunistat koreaksi,
teet itsesi varsin soreaksi.
Sisimpäsi on kuitenkin täynnä likaa.
Silti sanot kaiken olevan muiden vikaa.
Pariasi petit himoissa lihan,
askelsit petoksella poikki pihan.
Avioliitot sinä haureudella rikot.
Ahdistukseen viet Maijat ja Mikot.
Seksin luonnollisen hylkäsit,
kun naisen päälle sylkäsit.
Mies meni miehen syliin,
sekä lesbous muutti kyliin.
Kaiken edellä sanotun jälkeen,
kuitenkin aina vetoat omaan järkeen.
Pidät itseäsi ihmisenä hyvänä,
ellet jopa ihan henkilönä pyhänä.
Pelastut kuitenkin vain yhdellä tavalla,
et suinkaan oman elämäsi lavalla.
Syntisi Herralle Jeesukselle tunnusta,
niin Hän näyttää sinulle armon punnusta - N-liitto esim.
Aloitustekstin Rankinen on puuttunut todella tärkeään asiaan. Hyvin kerrottu elämästä kun Raamatut kiellettiin. Mitä tapahtui?
- Hyvä -
Tässäpä profetaalinen teksti onkin.
"Neuvostoliitossa Raamatun käskyjen opettaminen kiellettiin, Raamatut hävitettiin ja sen opit korvattiin ihmisten keksimillä opeilla, jotka tuntuivat paljon paremmilta kuin Raamattu. Mitä tapahtui? Kului muutama vuosikymmen ja sinä aikana tapahtui paljon: Kansa oppi varastamaan, valehtelemaan ja elämään piittaamatta lähimmäisistä. Maan talous saatiin niin sekaisin, että ilman entisten vihollisten apua maa ei selviäisi - jos selviää senkään turvin. Jopa luonto saatiin tuhottua. Näin kävi ja näin käy siellä, missä Raamatusta ja sen käskyistä ei välitetä. Raamatussa on erinomaiset elämänohjeet. Jos ei välitetä siitä, millaiset käyttöohjeet laitteen valmistaja antaa, laite on pian rikki. Raamatussa puhuu tämän maailman Tekijä. Ja hän tietää, miten hänen tekemässään maailmassa täytyy elää, jotta mahdollisimman monella olisi mahdollisimman hyvä olla." - uiqwiort
N-liiton ajassako elämme?
Aloittaja on copy-paste -varastelija.
http://sley.fi/luennot/ESITYS/ElankoJR.htm- Höpö-höytyä
Hyvä kekkuli kun kiinnostut ateistina uskosta. Et voi sanoa itseäsi kalle neroksi silti, sillä aloituksessa olevan nimen perusteella kaivat lisää lukemista, vaikka aloitus ottanut vain pienen otteen pitkästä opetuksesta. Se on aloituksen asia, ei sinun.
Ateisteilla on omat sivustot, oletko huomannut? Profetaalinen ei muutu ateistiseksi sivustoksi, joten teet turhaa duunia.
Tässäpä sulle lisää copya.
2 Piet 3:
3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. - Simmut auki
Käväiskääpäs katsomassa kuinka kekkuli ja muut ateistit kirjoittelevat ateistien sivustolla ja hellareidenkin sivustolla näkyy näitä änkyröitä kirjoittelevan, jotka täällä änkyröissään profosoivat ja pilkkaavat uskovia tavalla jos toisellakin, mutta etupäässä valheen kaikella voimalla, kuten kirjoitettu onkin.
- Niin menee
Mikäli uskomme uutisia niin Suomi on maa, jossa on paljon mielenterveysongelmaisia. Se on asia, joka vaikuttaa elämiseemme, siihen, että elämmekö oikein ja Raamatun mukaisesti.
Asiasta keskustelu haasteellista kun joku höyry keksiikin tulla väliin ja kun ei ole sanottavaa, se keksitään hatusta ja aletaan jankuttamaan ja omia keksintöjä tuomaan esille, että huomattaisiin. Kun tulee lemput yhdeltä sivustolta niin vaihdetaan toiselle. Täälläkin monenlaista yrittäjää.
Aloituksen mukaan myös valehteleminen ja varastaminen katsotaan miltei hyveeksi.- 15.8
2Tim. 3:2
Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
Rinnakkaisviitteet
Room. 1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
Room. 1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
- ---
---
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1162118Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1751679Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551394- 551178
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661165Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75996Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62892Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36877- 52874
- 56821