Pohojammaan trullit

turha tulla meille.

Voi helevata, aikuset äijät juoksee lastensa kanssa ovelta ovelle kuskaamassa lapsiaan "trullittamaan" ja virpomaan.
siinä sitten seisotaan vaivautuneena kerjäämässä....voi prkl.

4

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bongaaja22

Upeaa, että isät viitsivät ja jaksavat satsata lasten iloon.
      Sinun lapsillasi ei ole tainnut käydä yhtä hyvä onni isän(kään) suhteen.

• turha tulla meille.

Onneksi ei oo lapsia! riesana.

• Tuoreeks´terveeks

Olettepa te siellä Pohjanmaalla hitaita. Meillä täällä vilkkaassa Kaakois-Suomessa virpojat liikkuivat jo viime sunnuntaina.

• virvonvarvonvarv

Kyllä tuo virpominen on idästä tullut uusi villitys. Itse en pienenä kulkenut virpomassa, koska se ei kuulu Länsi-Suomen perinteisiin. Virpominen trullivaatteissa on aivan kulttuurien sekamelskaa. Idässä ortodoksiperinteeseen kuuluu tuo virpominen lapsilla aivan tavallisissa vaatteissa. Sen sijaan muistan että kun itse olin lapsi, pikkutytöt (huom. TYTÖT!) kulkivat pitkin teitä ns esittäytymässä trullivaatteissa ja kasvot maalattuina mukana kaikkia noitaroinaa. Eivät he mitään kerjänneet. Lähinnä tarkoitus oli kai vain esitellä naamiaisasuja ja että tunteekohan naapurin täti tai setä.
      Kyllä nämä molemmat perinteet voivat elää vaikka rinnakkainkin, mutta on hullua sekoittaa niitä keskenään. Ja kerjääminen on kyllä rumaa. En itse ole törmännyt kerjäläistrulleihin. Ovat kysyneet aina että saako virpoa. Rahaa en anna, vaikka se nykyään tuntuukin olevan tuon virpomisen perustarkoitus. Vähän karkkia voin antaa tai pullaa tai keksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1117
    2. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1087
    3. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      50
      1050
    4. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      999
    5. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      912
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      857
    7. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      89
      827
    8. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      800
    9. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      105
      719
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      51
      703
    Aihe