Voi helevata, aikuset äijät juoksee lastensa kanssa ovelta ovelle kuskaamassa lapsiaan "trullittamaan" ja virpomaan.
siinä sitten seisotaan vaivautuneena kerjäämässä....voi prkl.
Pohojammaan trullit
4
155
Vastaukset
- Bongaaja22
Upeaa, että isät viitsivät ja jaksavat satsata lasten iloon.
Sinun lapsillasi ei ole tainnut käydä yhtä hyvä onni isän(kään) suhteen. - turha tulla meille.
Onneksi ei oo lapsia! riesana.
- Tuoreeks´terveeks
Olettepa te siellä Pohjanmaalla hitaita. Meillä täällä vilkkaassa Kaakois-Suomessa virpojat liikkuivat jo viime sunnuntaina.
- virvonvarvonvarv
Kyllä tuo virpominen on idästä tullut uusi villitys. Itse en pienenä kulkenut virpomassa, koska se ei kuulu Länsi-Suomen perinteisiin. Virpominen trullivaatteissa on aivan kulttuurien sekamelskaa. Idässä ortodoksiperinteeseen kuuluu tuo virpominen lapsilla aivan tavallisissa vaatteissa. Sen sijaan muistan että kun itse olin lapsi, pikkutytöt (huom. TYTÖT!) kulkivat pitkin teitä ns esittäytymässä trullivaatteissa ja kasvot maalattuina mukana kaikkia noitaroinaa. Eivät he mitään kerjänneet. Lähinnä tarkoitus oli kai vain esitellä naamiaisasuja ja että tunteekohan naapurin täti tai setä.
Kyllä nämä molemmat perinteet voivat elää vaikka rinnakkainkin, mutta on hullua sekoittaa niitä keskenään. Ja kerjääminen on kyllä rumaa. En itse ole törmännyt kerjäläistrulleihin. Ovat kysyneet aina että saako virpoa. Rahaa en anna, vaikka se nykyään tuntuukin olevan tuon virpomisen perustarkoitus. Vähän karkkia voin antaa tai pullaa tai keksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621117Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661087- 501050
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373999Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153912Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717857- 89827
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182800Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105719Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51703