Liikennesäännöistä piittaamattomien henkilöiden määrä lisääntyy koko ajan. Joka päivä näkee ihmisiä jotka tahallaan rikkovat liikennesääntöjä. Joka kerta miettii että olisi kirveellä töitä tässäkin maassa.
-
Liikennesäännöistä piittaamattomuus lisääntyy
8
707
Vastaukset
- Autoilija
käyttöä juu, jotta tuollaiset kyylät saataisiin harvenemaan. Käypä vaikka Euroopan metropoleissa ja huomaat että ei se liikenne tarvii olla "niin just" vaan niitä sääntöjä voi hieman soveltaakin (muita vaarantamatta). Silloin homma luistaa paremmin eikä hermot ole niin pinnassa (paitsi jos ottaa muiden rikkeet henk. kohtaisesti...kuten taidat ottaa).
- Säännöstelijä
Ja sääntöjen rikkoja itse tapauskohtaisesti päättää kuinka rikkoo sääntöjä muita vaarantamatta? Kyllä sulla leikkaa!
- Autoilija
Säännöstelijä kirjoitti:
Ja sääntöjen rikkoja itse tapauskohtaisesti päättää kuinka rikkoo sääntöjä muita vaarantamatta? Kyllä sulla leikkaa!
se toimii muuallakin, vaan etpä taida moisesta tietää kun et ole täältä lintukodosta paljon muualla liikkunut.
- Säännöstelijä
Autoilija kirjoitti:
se toimii muuallakin, vaan etpä taida moisesta tietää kun et ole täältä lintukodosta paljon muualla liikkunut.
Useimmissa kehitysmaissa vallitsee anarkia myös liikenteessä. Sinä olet ilmeisesti haluamassa saman menon myös Suomeen? Mikä tuossa kapinoinnissa on niin tärkeää, että sitä täytyy julkisesti täällä mainostaa? Kotikasvatuksen tiukkuudestakaan ei voi olla kyse, koska sellaista ei enää juurikaan esiinny. Onneksi jo jossain poliisipiirissä on ymmärretty pistää nuo taitamattomat kuskit suorittamaan kuljettajatutkinto uudelleen.
Selvänäkijän kykysi ovat kuitenkin huonot, mitä minun matkusteluuni tulee. - Hånta
Säännöstelijä kirjoitti:
Useimmissa kehitysmaissa vallitsee anarkia myös liikenteessä. Sinä olet ilmeisesti haluamassa saman menon myös Suomeen? Mikä tuossa kapinoinnissa on niin tärkeää, että sitä täytyy julkisesti täällä mainostaa? Kotikasvatuksen tiukkuudestakaan ei voi olla kyse, koska sellaista ei enää juurikaan esiinny. Onneksi jo jossain poliisipiirissä on ymmärretty pistää nuo taitamattomat kuskit suorittamaan kuljettajatutkinto uudelleen.
Selvänäkijän kykysi ovat kuitenkin huonot, mitä minun matkusteluuni tulee.Ulkomaillahan liikenne sujuu paljon paremmin sen takia että siellä muut osaavat ottaa minun, suomalaisen, töppäyksiä huomioon.
Sehän on sitä joustavuutta kun muut joustavat minun hyväksi.
Jostain kummallisesta syystä en ole huomannut sitä ylivertaisuutta liikenteessä ulkomailla.
Vertailuaikaa on ollut 1971-1990. Sen jälkeen satunnaisesti.
- 4wd
Lian tiukat rajoitukset ja jatkuva autoilijoiden ahdistelu valtiovallan suunnalta.
Liikenneolosuhteiden jatkuva kurjistaminen, totalitaariseen valvontaa siirtyminen (kamerat).
Eiköhän tuossa ole riittävästi syitä kapinaan. - räpeltäjä
itsellä ainakin töyssyjen jälkeen rikon sääntöjä ihan huvikseni koska rajoitetaan vapaata liikkumisen vapautta...
hienoa olla antamatta tietä koska siellä voi ajaa töyssyn kannattaja...
mukavaa ohittaa eteen kurat silemille tyylillä koska siellä voi olla sama töyssyn kannattaja...
mukavaa ajaa pitkät päällä perässä edellä mainituista syistä...
ja kaikki tämä pelkästään pienestä patista tiessä...
hienoa liikenne turvallisuus on parantunut ainakin kukkahattujen mielestä..... - Redness
Onko se sitten niin kamalaa, jos liikennesääntöjä ei kirjaimellisesti noudatakaan, mutta kuitenkin liikenne sujuu sujuvasti?
Toiset rikkovat sääntöjä tahallaan ja toiset tahattomasti. Kumpi sitten on parempi?
Harva pystyy sanomaan, että ajaisi aina liikennesääntöjen mukaan ja jos sanoo, niin valehtelee.
Esim. 2luku 9§ on varmasti yleisimmin rikottu liikennesääntö.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras981514Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva204966- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7724
- 60703