minkä otan

kynsillävarustettu

moi. mikä lemmikki on teidän mielestä mukavin/kivoin?
-neitokakadu
-degu
-marsu
-harmaa jako

etsin itselleni lemmikkiä vastatkaa pian.♥:-)

7

77

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OSTA NEITOKAKADU!!<3

      NEITOKAKADU!!!

      Oon aina halunnu neitsikan!

    • Sedä

      Tosi erityyppisiä eläimiä.

      Mä itse hankkisin noista mieluiten neitsikoita, joskus jos mulla olisi mahdollisuus järjestää niille sopivat olot. Siksi, että mulla on jo degu-tyyppinen eläin (rottia, jotka on musta tyypissään paljon kivempia), ja marsu-tyypistä hankkisin mieluummin kaneja. Realistisesti en pystyisi ottamaan mitään, koska vanhemmat on heinäallergisia eikä linnuille ole tilaa.

      Mutta mikä tahansa lintu on aika vaikea tapaus mm. siinä mielessä, että se pääsee vapaana liikkuessaan aivan kaikkialle. Niillä pitäisi olla lentohäkki tai oma huone, tai mä ainakin tulisin hulluksi kokoaikaisen vahtimisen kanssa. Kun niidenhän pitää kuitenkin saada lentää tosi paljon, mieluiten kaiken aikaa. Lisäksi ne toki sotkee aika paljon, ja elää ihan älyttömän pitkään. Marsut ja degut taas pysyy vapaana tosi kiltisti lattialla, joten ne on ihan älyttömästi vaivattomampia.

      Sun on varmaan helpointa itse miettiä noiden perustarpeita ja mitä itse haluat lemmikiltä. Olisi kiva kuulla minkä rajauksen olet jo tehnyt kun olet päätynyt noihin neljään?

      Ja kaikki nuohan on toki lauma-/parvieläimiä, joten otathan ainakin kaksi mihin sitten päädytkään :)

    • piippi-1

      Marsua ei välttämättä kannata ottaa kun sinulla on noin monta vaihtoehtoa. Marsut nimittäin ovat vilkkaita ihan pieninä, mutta jo vuoden tai parin päästä ne suunnilleen vain syövät (paljon) ja nukkuvat (paljon). Itse ottaisin todellakin neitokakadun, niinkuin kaksi edellistäkin, suorastaan valloittavia eläimiä nuo neitokakadut. Degutkin ovat kyllä söpöjä. :)

      Jos nyt päädyt ottamaan sen neitsikan, niin minulla on vielä yksi ehdotus. Itäkeskuksen Faunattaressa on neitsikoita ja myös todella ihania papukaijoja. ;)

      • Sedä

        Vihje: jos päädyt mihin tahansa eläimeen, älä ota eläinkaupasta. Hyvältä kasvattajalta suoraan saat paljon paremmin käsitellyn eläimen jonka kanssa on kiva aloittaa.


    • luomumimmi2

      ota ensin selvää noiden eläinten elinvaatimuksista ja mieti, mikä sopii olosuhteisiisi parhaisten. Ehkä se deku, koska on kaikista lyhyt ikäisin.
      Papukaijat elävät hyvin pitkään, jopa 20 vuotta, joten ajatele aikaa eteenpäin. Entä muu perheesi, mitä he sanovat?

    • käytä järkeä-mieti

      Hei käytä järkeä!!! :D "mikä lemmikki on teidän mielestä kivoin?" itelles sä sitä lemmikkiä oot varmaan ostamassa, joten mieti nykyistä elämäntilannettasi. Omaa elämääsi, ei muiden :o mieti että mitä lemmikiltä haluut paljon sulla on antaa sille jne.. (et voi ottaa lintua jos sille ei ole tilaa, et voi ottaa hevosta omaan huoneeseesi vain koska ne olisivat kivoja) mieti :)

    • Lintuja ja marsuja

      Tosi, TOSI erilaisia eläimiä nuo ovat kaikki, mutta lyhyesti:

      - Neitokakadu

      Miinukset: Pitkäikäinen (jopa yli 20 vuotta), voi olla kova huutamaan, vaatii kärsivällisyyttä kesyttämiseen että pystyisit edes koskemaan siihen tai astumaan kädelle, ja pitkäjänteisyyttä kouluttamiseen, puree helposti, vaatii lajitovereita vähintään 1-2, sekä suuren häkin (eikä niitä löydy helposti, ja ovat todella kalliita), ja paljon tilaa lentää myös vapaana, pölyttävät ja sotkevat PALJON - lisäksi lintupöly voi sairastuttaa linnunpölykeuhkolle, eli krooniselle keuhkosairaudelle, joka on hengenvaarallinen. Näiden lintujen kanssa ei pidä nukkua samassa huoneessa! Ilmanvaihdosta täytyy muutenkin huolehtia.

      Plussat: Ovat kauniita ja älykkäitä, paljon värivaihtoehtoja, kasvattajia on paljon, ruokinta ja hoito on hyvin yksinkertaista ja leluja/tarvikkeita (häkkiä lukuunottamatta) saatavilla runsaasti, melko halpa eläin

      - Degu

      Miinukset: Vaatii hiukan kärsivällisyyttä kesyttämiseen, tarvitsee lajitovereita ja melko suuren häkin, saatavuus vaihtelee, melko pitkäikäisiä, vaativat myös vapaanaoloa

      Plussat: helppoja lemmikeitä, eivät haise (kuten muut pieneläimet ja jyrsijät yleensä), melko halpoja, tarvikkeita, ruokaa, leluja yms. löytyy helposti, eivät pidä oikeastaan mitään ääntä, eivät elä järjettömän pitkään, mutta niistä saa sylissäpidettäviä ja seurallisia kavereita

      - Marsu

      Miinukset: vaatii kärsivällisyyttä kesyttämiseen, vaativat myös vapaanaoloa

      Plussat: melko hiljaisia, saatavuus todella hyvä, todella halpoja, tarvikkeita ja ruokia löytyy äärimmäisen helposti, eivät haise, eivät elä ihan järjettömän pikään mutta niistä saa ihan täysin sylissä pidettäviä ja kesyjä kavereita!

      - Jako

      Miinukset: voivat olla TODELLA äänekkäitä, vaativat omistajaltaan hyvin pitkää pinnaa, kykyä kouluttaa papukaijoja, sekä kärsivällisyyttä kesyttämiseen, johon voi mennä jopa vuosia. Tarvitsevat hyvin tilavan häkin ja säännöllisesti uusia leluja ja virikkeitä, purevat hyvin helposti, ovat "yhden ihmisen lintuja" eli todennäköisesti muut eivät tule pitämään linnusta yhtä paljon kuin sinä. Jakot pölyttävät paljon (vaarana sairastua linnunpölykeuhkoon, eli krooniseen ja hengenvaaralliseen keuhkosairauteen), ja vaativat vapaanaoloa koko sen ajan kun olet itse kotona - papukaija on kuin lapsi, jota voi pitää häkissä vain sen ajan kun on ehdottomasti välttämätöntä sen oman turvallisuuden vuoksi (häkki on vain kuten päiväkoti lapselle).
      Lisäksi jako voi elää yhtä pitkään kuin sinäkin: se on vastuullasi jopa yli 60 vuotta, eli koko elämäsi ajan - silloinkin kun alat seurustelemaan, se on kanssasi kun menet naimisiin, ja se tapaa kaikki tulevat lapsesi (joista se ei välttämättä koskaan tule pitämään vaan yrittää aina hyökätä niiden päälle, kuten mahdollisesti tulevan miehesikin). Se elää vielä silloinkin kun itse kuolet, ja jää perinnöksi lapsillesi vielä moneksi vuodeksi.
      Isot papukaijat siis todella ovat kuin lapsia, jotka ovat vastuullasi koko elämäsi ajan - ethän hommaisi oikeitakaan lapsia kovin heppoisin perustein? Ainoa ero on, että papukaijat jäävät ikuisesti 3-vuotiaiksi lapsiksi, ne eivät luonteeltaan muutu koskaan aikuisiksi eivätkä esimerkiksi muuta pois kotoa.

      Plussat: äärimmäisen älykkäitä, voit opettaa monimutkaisiakin temppuja, veikeitä ja kauniita olentoja. Vaativat kyllä ihan oman ihmistyypin, joka ymmärtää niitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe