Eli jos joku tietää jonkun järkevän tavan siirtää dataa GD libraryn avulla tehdyn kuvaksi määritellyn kuva.php tiedoston, ja nettisivuna toimivan index.php:n välillä.
Minulla on siis index.php:ssa ihan normaalisti
ja sitten kuva.php on erillisenä tiedostona jossa on määritelty taustakuva ja siihen pitäisi lisätä pisteitä, joiden sijaintia käsitellään index.php:ssa. Pisteiden määrä ja sijainti vaihtelee riippuen siitä mitä index.php:ssa on valittuna, ja nämä valintatiedot pitäisi saada toimimaan myös kuva.php:ssa.
Yksi vaihtoehto on että index.php tallentaa pistejoukon tekstitiedostoon (tai tietokantaan) ennen kuva.php:n lataamista ja kuva.php hakee ne sieltä, mutta jotenkin tuntuu järjettömältä tallentaa dataa jota tarvitaan vain hetken, eli sen millisekunnin kun nettisivu ladataan valituilla määreillä.
Eli jos jollakin olisi joku kikka tuohon datansiirtoon niin ottaisin mielelläni vastaan..
Miten siirrän dataa PHP-kuvaan (GD_library)
2
123
Vastaukset
- gettaa parametrit
No miksipä data ei voisi tulla GET-parametrina kuvan piirtävälle tiedostolle sen kutsussa.
Siis toisin sanoen tiedoston nimen jälkeisen kysymysmerkin perässä tyyliin kuva.php?x=12&y=34&z=56 - lomake on eduke
GET-parametrien vaihtoehtona voisit siirtää tietoa kuva.php:lle POST-parametreina, sillä GET-parametreja ei voi olla kovin paljon.
Tutkihan HTML:n lomakkeen (form) komponentteja. Parametreja voisi työstää JavaScriptillä ennen lomakkeen lähetystä. Toki voi edellyttää että parametreille on jonkinlaiset oletusarvot ja kuva täytyy "virkistää" tai luoda uudelleen kun sille halutaan välittää uusia parametreja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663