Anna-Kaisa Hermunen tylytti Vappu Pimiää: ”Suuri myötähäpeä”

Yleissivistys 0!

Tällä kertaa rouva Hirmuinen on ihan oikeassa. Vappu Pimiän kaltaset tyhjäpäät nostetaan juontajiksi jostakin typerästä chatti-visailuohjelmasta, kun ammattitaitoisiakin juontajia olisi olemassa.

Vappu Pimiä on koko tv-historian surkein juontaja. Vapun "yleissivistys" on jatkuvaa naurun hohotusta ja silmien pyörittelyä muka nokkelien juontojensa ohessa.

Liekö tuore äitiys vienyt Vapulta viimeisetkin älynrippeet, kun hän tuntuu olevan esim. Korkojen kera-ohjelmassa koko ajan kuin väärällä planeetalla. Jenni Pääskysaari johtaa kyseisen ohjelman orkesteria, kun taas Vappu istuu suu ja silmät pyöreinä ja hörähtelee kuin hevonen ja aina väärään aikaan. Vappu käy ns. hitaalla.

Leppilampi on varsinainen pohjanoteeraus ja nolouden huippu! Tv-yhtiöt aliarvioivat katsojiaan juontajavalinnoillaan. Siksi en katso ohjelmia, joissa kyseiset "juontajat" esiintyvät. Suomessa ei osata tehdä hyvää tv-showta. Tuotantoyhtiöt apinoivat huonoja jennkiläisiä ohjelmia ja kuvittelevat, että se riittää katsojille.

40 vuotta toimittajana työskennellyt Anna-Kaisa Hermunen kritisoi vahvasti nykyajan toimittajia Arto Nybergin ohjelmassa sunnuntai-iltana TV1:ssä.
Toimittaja ja vahva mediapersoona Anna-Kaisa Hermunen vieraili TV1:n Arto Nybergin keskusteluohjelmassa sunnuntai-iltana.

Pitkän tv-toimittajan uran tehnyt Hermunen kritisoi vahvasanaisesti nykypäivänä televisiossa näkyviä kasvoja.

- Yleissivistys on vähän huonossa huudossa toimittajilla. Kulttuuri kevenee, kaupallistuu, pinnallistuu, nopeutuu. Syvällisempi ei ole muotia.

Hermunen kertoi tietävänsä, miten televisio vaikuttaa tunnettavuuteen ja sosiaaliseen elämään.

- Televisio leimaa, se on niin voimakas väline, Hermunen kertoi.

Hermunen nosti haastattelussa esille muutaman televisiojuontajan nimen, jotka esiintyvät tv-konkarin mielestä ruudussa liian usein.

- Mulla on suuri myötähäpeä, kun katson Vappu Pimiää tai Mikko Leppilampea. Sitten tämä oululainen (Tuomas) Enbuske; eikö löydy mitään muuta. Hän on Helsingin Sanomissa, Glorialla, oma ohjelma Maikkarilla. Viestintää leimaa se, että kun joku löydetään, se tekee kaikkea.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288552662105.html

49

2287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvähyvähyvä

Kerrankin asiaa.

• Justiinsa!

Juuri näin!

• kaukollekäyttöä

Täysin samaa mieltä! Pimiän juontamia (?) ohjelmia en ever never katso! Kuvottava, käkättävä, ruma eukko! Pahanhajuisen hengityksensäkin melkein haistaa kotisoffalle!

• NIIIIN SURULLISTA

Pimiä on niin last season ihan joka tavalla.
      Järkyttävä muija.
      Miten nolla yleissivistyksen omaava idioottimainen kaikesta ulkona oleva kana voidaan laittaa jonkun ohjelman juontajaksi (=pilaajaksi) ja prime-time aikaan?
      Pelkästään sen ulkomuoto, possun ylöspäin menevä kärsänenä, ylipainoa, homssuinen, tyylittömät vaatteet, siihen kun yhdistää täydellisen ammattitaidottomuuten, voi hellanlettas sentään.
      Ihanko oikeasti Suomessa pääsee kuka vain juontajaksi, kyllä on surullisesti asiat.

• Telkkupistecom

Viihdeohjelmia on erilaisia,ei Enbusken ja Pimiän odotetakaan lukevan maikkarin uutisia. Hermunen jotenkin unohti sen, että ei se perinteinen Tastula/Pyykkö -toimittajuus ole kadonnut,on olemassa niitä aitoja,sivistyneitä ja kokeneita toimittajia mutta ihmisiä ne ei kiinnosta. Eikä se ole näiden Leppilampien vika että he ovat esillä,eikä Enbusken vika että sitä tulee joka tuutista. Katsojista iso osa näyttää haluavan näitä tupajumeja
        eetteriin joten ei siinä auta muu kun soimata suomalaisia tv:n katselijoita,kun meille kelpaa mikä vaan.

Mutta ihan asiaa se Hermunen siltä osin on puhunut,ettei ammattitaitoa vaadi edes toimittajat itse.

Niin ja minä pidän Pimiän persoonasta,sopii hyvin viihdeohjelmaan. Leppilammen juontohommia katsoessa taasen mietin,että miksi oi miksi...

• pimeää on

Pimiän kohdalla nimi oli enne. En pystynyt kuuntelemaan radiota kun se kana oli siellä kotkottamassa, joka ikinen päivä jutut oli luokkaa "Minä tein sitä ja minä mietin tätä ja minä minä minä!" Ja nyt se on telkkarissa pilaamassa kaikki mahdolliset ohjelmat tyhjäpäisellä persoonallaan, ärsyttävällä äänellään, mitättömällä yleissivistyksellään ja surkealla ulosannillaan. Vaikka kuinka olisi viihdeohjelmien juontaja, niin ei se tarkoita sitä etteikö siihenkin tarvittaisi ammattitaitoa ja älyä.

• WanhaJuopHuor

Anna-Kaisa Hermunen 65 ei enään tykkää asioida Helsingissä. Mieluummin viettää aikaansa hirsitalossa ISON kosken rannalla. Yli kymmenen vuotta poissa potkujen takia tv:stä. Esittää narsistisia ja kateellisia mielipiteitä huomattavasti nuoremmista juontajista jotka toimivat televisiossa juontajina ja edustavat vuotta 2013. Haukkui jopa eläkkeellä olevan uutistenlukijan Arvi Lindin. Joka on kuulemma turhaan nostettu jalustalle, toisin kuin hänet. Toisin kuin Anna-Kaisa Hermunen joka sai potkut aikoinaan tv;stä alkoholisminsa takia. Hermunen kertoi ettei voinut koskaan kuvitella saavansa potkuja televisiosta, koska on niin kuuluisa yksilö! Hermunen edustaa aikaa jolloin värejä ei ollut edes vielä televisiossa. Hänestä paistaa lävitse katkeruus ja jopa jonkinasteinen viha nuorisoa kohtaan. Kirjoittaa puuduttavia kulmneja Kaleva lehteen. Jotka toimivat lähinnä lehden täytteenä mainosten vieressä. Maksaako Kalveva Anna-Kaisa Hermuselle näistä hänen mielipiteistään ja eläkeläisen katkerista avautumisista?! Hermunen ei voi elää ilman ryppyvoiteita. Ei maininnut Ylen ohjelmassa mihin ryppyyn hän sitä käyttää. Ulkoiselta olemukseltaan tämä eläkeläinen muistuttaa pitkään vedessä uitettuja sormenpäitä. Osaa ikäisekseen luetella hämmästyttävän paljon tv-ohjelmia jotka kuulemma ovat suoraan verrannollisia ihmisen alapään tuotoksiin. Herääkin kysymys: Miksi ihmeessä niitä pitää sitten katsoa? Aikoinaan Hermusella oli vaikea alkoholiongelma. Elikkä kyseessä on eläkkeellä oleva alkoholisti. Kenties hänen harrastuksiinsa kuuluu alkoholin nauttiminen ja tv-ohjelmien katselu kuten Ylen ohjelmassakin mainitsi "sillä silmällä", elikkä pakottava tarve katsoa ja arvostella ihmisiä. Humalapäissään meuhkata ja kirjoittaa alapään tuoksuisia kolumneja. Todella harmillista kun hän pääsi Ylen ohjelmaan ja esittämään humalaisia dementikon mielipiteitä. Keskeyttelemään muiden ohjelmassa esiintyvien mielipiteitä yms. Liekkö tässä ollut kyse katsojalukujen metsästyksestä ohjelmaa juontaneella ns. torttutukalla?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288552662105.html

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013040116846310_vi.shtml

• mikä ryppyvoide?

Mitä ryppyvoidetta mahtaa käyttää kun naama on ihmeen sileä. Monilla julkimoilla on ryppy ja kurttua tuossa iässä pilvin pimein. Mutta jatkuvat pakkelit tuhoavat ihon ja hermusen ei ole tarvinnut paklata kaupassa käyntiään varten kuin jonkun turhamaisen julkkiksen?

• Gaudeamus Igitur

So ? Hermunen osui naulan kantaan. Itse akateemisena täysjärkisenä verokalenterikelpoisena veronmaksajana olen täysin samaa mieltä, jos tärkeintä onkin kuka sanoo eikä se mitä sanotaan. Kuten eräille näyttää olevan.

Itse olen sitä mieltä, että toimittajien ammattitaito on heikentynyt myös lehdistössä. Joskus kun näkee oman alan "uutisia" höystettynä lukuisillla asiavirheillä niin automaattisesti ajattelee, että myös muu uutisointi pohjautuu samanlaisiin epätarkkuuksiin.

• tatanooomi

Mikähän tuo Pimiä on koulutukseltaan, merkonomi(ko)?

• en tykkääää

Ei taida olla mitään koulutusta. Käynyt ehkä jonkun media kurssin. Aika hyvin on siihen nähcden tahkonut rahaa.

• uimahaisteri

Olisko peruskoulu ja rippikoulu, niillä pääsee Suomessa jo pitkälle..tietysti pitää olla nainen.

• PANKKIKO PÖKSYISSÄ
        en tykkääää kirjoitti:

Ei taida olla mitään koulutusta. Käynyt ehkä jonkun media kurssin. Aika hyvin on siihen nähcden tahkonut rahaa.

Onko siis jakanut pesää edetäkseen?

• Viksulan likka
        uimahaisteri kirjoitti:

Olisko peruskoulu ja rippikoulu, niillä pääsee Suomessa jo pitkälle..tietysti pitää olla nainen.

Juurikin nuo perus- ja rippikoulu sekä muutama meikkikurssi käytynä. Lisäksi tunkenut itsensä piireihin joissa telkkaripomoihin ja tuotannoista vastaaviin tutustunut, niin siitähän sitä lirkuttelun ja mielistelyn taitavana pääsee etenemään. Vapun mottona onkin: "Yleissivistyskö -sehän on niin last season."

• Väsynyt 112

Embuske joutais kans pois julkisuudesta..

• jookos kookos

itse en pidä Vappu Pimiän tavoista ja maneereista ,kun hän juontaa.Sopisi paremmin chattiin.En katso koskaan pe illan ohjelmaa sttuneesta syystä.Toivottavasti ei palaa juontamaan tanssiohjelmaa.Enbuskeakaan en ymmärrä,mielestäni hänellä ei ole miotään tähdellistä sanottavaa.Onneksi on kuitenkin kanavia ja ohjelmia mistä valita...

• kaksbuske puis

Enbusken mamma on joku jehu telkkarissa.
        Selittääkö jotain????

• Utelias ja puhelias

Anna-Kaisa Hermunen on keskeyttänyt opintonsa Tampereen yliopistossa.

Tässä osa Hermusen haastattelusta Jyväskylän ylioppilaslehdessä:

”Mä oon maanisen puhelias. Sana, mikä kuvaa mua parhaiten, ei ehkä kuitenkaan ole puhelias, vaan utelias. Oon jumalattoman utelias.
      Päätin 12-vuotiaana, että musta tulee toimittaja. Jäin luokalleni monta kertaa, mutta ainekirjoituksesta sekä historiasta ynnä muista mulla oli aina kymppi.
      Tarjosin 17-vuotiaana itseäni tekemään juttuja silloiseen Keski-Suomen maakuntaradioon.

Olin pitkään freelancerina, mutta pääosan urastani olen ollut Yleisradiossa ja Maikkarissa. Kun ihminen on 62-vuotias, se on ehtinyt olla monessa mukana.
      Maikkarissa ne tarjosivat mulle keskusteluohjelmaa omalla nimelläni. Sen tekeminen oli elämäni suurin virhe. Julkisuudessa ollutta ihmistä pelätään. Se on sosiaalisesti hirveän rajoittavaa.
      Opiskelin Tampereella tiedotusoppia, mutta sehän jäi kesken. Siihen aikaan oli klassista, että toimittajat opiskelivat valtiotieteitä tai toimittajantutkintoa, ja sitten kun rekrytoitiin, jäätiin töihin. Ihan hulluahan olisi ollut jäädä opiskelemaan.
      Jyväskylän yliopistoon mulla on se yhteys, että tehdessäni Hermusta Maikkarille mulla oli opintovapaata ja kävin yhden syksyn kuuntelemassa journalistiikan opintoja."

Ja täältä voi lukea lisää Hermusen haastattelusta:

http://www.jylkkari.fi/2010/12/utelias-ja-puhelias/

• Tunkioruusu

Tässä Hermusen haastattelu:

http://arenan.yle.fi/radio/1325487

• Lääkäriä

Ihan asiaa se puhui. Nyt pääsee ulkonäöllä juontajaksi.

• Kateellinen Hermunen
        Lääkäriä kirjoitti:

Ihan asiaa se puhui. Nyt pääsee ulkonäöllä juontajaksi.

Hermunen on kateellinen vanha akka, joka itse sai potkut telkkarista jo vuosia sitten. Hänet muistetaan talk showstaan etenkin siitä että hän ei antanut suunvuoroa haastateltavilleen vaan puhui heidän päälleen ja keskeytti koko ajan. Ei Hermunen koskaan osoittanut mitään suurta yleistietoa tai sivistystä. Hermunen on luojalle kiitos ollut jo vuosia eläkkeellä ja siellä saa pysyäkin, ei häntä kukaan kaipaa. Jättäköön Vaput ja kumppanit rauhaan, ei hänellä ole oikeutta muita moittia! Hävetköön itse käytöstään!

• yli 70% huonompaa

Hirmuinen on parhaat vuotensa tehnyt, joten voi puhua TOTTA. Ei ole pelokoa, omat työt kärsis, kun kertoilee PISSIS tyttöjen puuhista, jossakin shaissee haissee talkissa. Hirmuinen omaa kokemusta, jota Vaappun kaltanen seksss-opjekti ei voi koskaan esdes saada, kun hihii hihii hiii on vastaus kaikkeen.

Onneksi suomi ei ole VIELÄ PEE-korea, jossa telkkarissa vain yksi kanava ja vain yksi virallinen tv juontaja kehuu kaikkea mitä käsketään. Pee-korea olis innoissaan, jos Vappu hihittäs uutisten tilalla "hiih hiih ohjus oli taas suutari hiih hiih ja räjähti hiih."

Kun SPEDE kuoli ja DIKI baskat tulivat notkumaan tvn päällä on telkkaris ohjelmat muuttuneet aivan baskoiksi. YLE sentään lähettää ilman mainoksia ohjelman, eikä Vaappu oli hihittämässä.

• rumavappu

Pimiäkö seksiobjekti??? Mistä kohtaa?!

• kaulajänne

olis vaan tuo hirmusen noita-akka hiljaa.kateellinen ku muut osaa homman.

• Inhokki koko Vappu

Vappu Pimiä on itserakas, aina vaan itseään korostava ja minä, minä, minä muija. Katsoisin muuten Korkojen kera -ohjelmaakin, mutta yksinkertaisesti sitä ei vaan voi tuon takia. Jenni Pääskysaari on ihan järkevä, aivan eri maata tuon kanssa. Tajuaisi jo hävitä mtv3:sta, ettei kaikki katsojat kaikkoa eri kanaville. Itse katsonkin nykyään hyvin vähän tuon kanavan ohjelmia. Yhtä hömppää kaikki tällä kanavalla.

• 30v

Hermunen on oikeassa. Telkkarista ei ole tullut mitään hyvää ohjelmaa pitkään aikaan. Jenkkisarjat ja väkivaltaispainoitteiset ohjelmat vievät kaikki parhaimmat katseluajat ja ihmiset alistetaan synkkien ohjelmien eteen. Kaikki sarjat samnalista skeidaa loppupeleissä.
      Koretsmäen haukkui myös omasta mielestäni oikein. En pystynyt katsomaan ohjelmaa kuin alle 10 minuuttia ja oli pakko sulkea. Äijä ei vain minun silmiini ainakaan iske millään lailla.
      Maikkari tunnetusti kierrättää juontajia eri ohjelmissa ja se on sääli. Juontajilla vain palkat nousee ja kusi nousee päähän myös. Journalsimin taidot unohdetaan ja aletaan viettää "jetset" elämää.
      Hermunen oli telkkarissa kyllä liikaa aikanaan, mutta journalistina pääsi henkilöiden perälle aina. En koe Hermusta katkerana, vaan suorana. Hermunen edustaa järkeä, Pimiät sun muut sitä suomen idioottikansaa, vaikka Vappu onkin ihan miellyttävä persoona. Mutta silti joskus liika on liikaa.

Onko suoraa linkkiä Hermusen kolumneihin. Kaleva alkoi kiinnostaa!

• acojvdsjosvdjoå

Joonas Hytösen "Jay Leno"-matkintashow oli aikoinaan vielä kammotavampaa katsottavaa kuin tuo Korkojen kera, jota en ole katsonut aikoihin. Jätkä takoi pöytää, kun isukin (Mattiesko Hytönen) kirjoittamat "vitsit" muka naurattivat.

• rautau

Hyvä, että Hermunen pistää täyslaidallisen asiaa. TV suosii tiettyjä tyyppejä joiden ammattitaidosta ei voi edes puhua. Pimiän, Enbusken, Kortesmäen ja Harkimon ohjelmia ei voi sanoa talk showksi. Pelkää tyhjää läpän heittoa, jossa ei ole mitään järkeä. Jos TV-kanavat luulevat heidän ansiostaan saavansa katsojia niin pieleen ja pahasti ja katsojien aliarvioimista. Olisi korkea aika vaihtaa kasvoja ettei kaikki katsojat katoa. Mutta mitäs Ylekään välittää ohjelmistaan. Se saa katsojilta nyt määrätyn potin ja ohjelmilla ei ole väliä. Hömppäläppää ja uusintojen uusintojen uusimista.

• HPR takaisin

Ainoa oikea talk show Suomessa on ollut aikoinaan Hyvät, pahat ja rumat, parivaljakon Sarasvuo&Rantalainen vetämänä. Sitä oli viihdyttävä katsoa. Pojilla oli sana hallussa, osasivat tarvittaessa piilovittuilla ja udella kautta rantain. Simo oli tarvittaessa se paha, Jari taas tasoitteli, etteivät vieraat aivan täysin hiilly.

• Simo-fani
        HPR takaisin kirjoitti:

Ainoa oikea talk show Suomessa on ollut aikoinaan Hyvät, pahat ja rumat, parivaljakon Sarasvuo&Rantalainen vetämänä. Sitä oli viihdyttävä katsoa. Pojilla oli sana hallussa, osasivat tarvittaessa piilovittuilla ja udella kautta rantain. Simo oli tarvittaessa se paha, Jari taas tasoitteli, etteivät vieraat aivan täysin hiilly.

Jumalauta se oli kyllä asiaohjelma! Ei oo enää sen vertaista tullut. Ja Rantalainen sata kertaa parempi kuin Sarasvuo.

• Uusi hyvis ja pahis
        Simo-fani kirjoitti:

Jumalauta se oli kyllä asiaohjelma! Ei oo enää sen vertaista tullut. Ja Rantalainen sata kertaa parempi kuin Sarasvuo.

Henkeä pidätellen aina kuunneltiin tarkoin sanavalinnat. Pojat olivat aina sanansa sujuvasti valinneet :D

Kumpikin olivat yhtä hyviä, kumpikin omalla tavallaan. Mistä löytyisi manttelinperijät pojille?

• allumaria

En ymmärrä yhtään Leppilammen haukkumista. Olen nähnyt euroviisut, mikä oli ihan loistava suoritus, Tanssii Tähtien kanssa sujuu ilman lippuja ja kortteja tosi hyvin ja luontevasti. Olen ollut studiossa kerran katsomassa eikä sillä on ole mitään ruutuja eikä muistilappuja.

Juuri katselin Voice of Finlandia, jossa sönkkäsivät niin lavalla kuin takahuoneessakin juontajat mutta kukaan ei hauku. Mikko on hyvä!!

• Ei tänksjuu

Saat toki kaikin mokomin olla Leppilammen fani. Maku se on huonompikin.

• tuoreutta uusia ??

Ymmärrän jos Hermuska tarkoitti sitä, että samat naamat/äänet/tyypit useissa ohjelmissa? Eikö muka teitä ärsytä, että samat tyypit kiertävät kuin kiertopalkinnot? Ihmettelen sitäkin et Ella Kanninen otettu puolseiskaan? Onko suomi niin pieni maa ja ei löydy uusia kykyjä vaan on kierrättettävä samoja?

• ällöttää
        Ei tänksjuu kirjoitti:

Saat toki kaikin mokomin olla Leppilammen fani. Maku se on huonompikin.

Mikko on niin itseään täynnä, että pääkin on perceessä.

• Vappu on paras

Hermunen on vanha kiukkuinen akka, jokas puhuu paljon paskaa, kun nykyjuontajat ovat suositumpia. Nybergiä ei viitsi katsella ja Enbuske lyö molemmat laudalta, jos kisataan yleissivistyksestä.

• dfgah

Valitettavasti olen aivan samaa mieltä ollut aina. Sukkelasanainen on tuo Vappu, mutta se ei vaan riitä. KK ohjelma on niin älytöntä katsottavaa, kun siitä puuttuu juuri se äly. Hohotetaan kuin järkeä vailla jossa huumorilla ei ole mitään tekemistä. Surullista kaikenkaikkiaan, että jotkut tuotannossa eivät näe metsää puilta ja on päätytty näin keveisiin ratkaisuihin.

• pimeämpi,pimein

yhtä sähläämistä on ollut tanssii tähtien kanssa ,silloin kun on Pimiä tai Leppilampi ollut juontamassa.kerrankin joku uskaltaa taas sanoa suorat sanat.iltapäivälehdet hymistelee kilpaa Vappu Pimiän kauneutta ja ylivertaisuutta,kauneus ainakin on liioiteltua!pidän itse Ellen Jokikunnaksen ja Heikki Paasosen naamoista ja juonnoista!

• käkäkäkääkäkäkäkää

hyvä remonttivinkki, jos polkupyärän kettingit kuulostaa samalta kuin pimiän naurua soitettaisiin takaperin, on paras käydä pyörähuollossa.

• On se ressukka

Hermuska ei ole edes ylioppilas! Ressukka ei saanut ikinä kirjoitettua ruotsia hyväksytyllä arvosanalla :)

• 8+54

Olen Hermusen kanssa samaa mieltä Vapusta. Vaihdan kanavaa heti kun tämä chätti-tyhjännauraja tulee röhöttämään kuvaruutuun ohjelmasta riippumatta.

• ei kumpikaan

Aikoinaan Hermusella oli vankka vihailijakunta, myös maneereita riitti sen ajan eniten....plus joitakin haastateltavia nuoleskeltiin kiusallisen paljon.
        Että aikansa kutakin. Kyllä Vapunkin voisi jo vaihtaa uuteen löydökkiin.

• sontaluukku tv-2

Ja Kortesmäestä olen Hermusen kanssa samaa mieltä. Mitä tämä pelle tekee televisiossa?
      TV-2 voisi hiukan parantaa linjaansa.

• Vaputtaa

Hienoa kirjoittelua, tosi hienoa :-)

Tykkään kaikista jountajista!!! Ja taitaa olla niin, että Hermunen on vähän jo sivuraiteella... mukavampi olisi tietty olla "jotain"... :-)

• läskiä lotinaa

Samaa mieltä. Vaappu sai hysteriakohtauksia chat-juontajana ja "itkupotkukohtauksia" jonkun mainitessa Vapun lihoneen. Vappu on sitä mieltä, että lihominen on negatiivista ja sitä ei saa sanoa ääneen, mutta laihtumisesta huutelee joka suuntaan .

• 33+3

Vappu v i t t u u n ällö ämmä.

• tarkkanen

Vappu väittää laihtuneensa 21 kg. Silikonitissit? jäivät kokoonsa.

• luomut on

Ei Vapulla ole silareita.

• omia ei ookkaan

Silikoniaivot.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      274
      3431
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      21
      1893
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      29
      1549
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1431
    5. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      138
      1083
    6. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1024
    7. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      67
      983
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      87
      825
    9. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      717
    10. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      51
      706
    Aihe