Kannattaako moottrin optimointi? Omistan Volvo S80 D5. Haluaisin lisää varsinkin alavääntöä. Auto miettii jonkin tovin ennen lähtöä vaikka tehoa onkin. Yhden lastuttajan sivuilta katsoin, että maksaa n. 700 €.
Moottorin optimointi
8
687
Vastaukset
Tottakai kannattaa! Nimenomaan optimoijalle.
Kummalla luulet olevan enemmän laboratoriotutkimuksia takanaan moottorin säädöistä, tehtaalla vai jollakin "optimoijalla"?- Omasta kokemuksesta
Optimoinnilla saa kulutusta reilusti alas, autotehtailla nyt on tunnetusti ihan omat syynsä surkeisiin säätöihin... ei niitä joku sun polttoaineen kulutus kiinnosta!
Mulla kulutus laskenut melkein 20% optimoinnin jälkeen eli kyllä mä ainakin olen tosi tyytyväinen että lopulta kävin reilu vuosi sitten, myös tehot selvästi paremmat mikä tuntuu mm. turvallisemmissa ohituksissa.
Hinnoissa toki suuria eroja... mitään 700,- hintoja en tod. maksaisi kun kaikkine matkakuluineenkin selviää puoleen hintaan naapurimaassa. Työkaverit oli onneksi suositelleet yhtä firmaa Tallinnassa ja käytyäni siellä suosittelen minäkin... eivät puhu suomea mutta englannilla pärjää, yhteystiedot sivun alalaidassa:
http://www.chip.ee/
Ollut ilmeisesti alalla jo aika pitkään ja osaa asiansa, enkä yhtään ihmettele että Suomessakin saa kehuja. Palvelukin ensiluokkaista, samaa ei voi usein sanoa kotimaisista paikoista... - 4+6
Omasta kokemuksesta kirjoitti:
Optimoinnilla saa kulutusta reilusti alas, autotehtailla nyt on tunnetusti ihan omat syynsä surkeisiin säätöihin... ei niitä joku sun polttoaineen kulutus kiinnosta!
Mulla kulutus laskenut melkein 20% optimoinnin jälkeen eli kyllä mä ainakin olen tosi tyytyväinen että lopulta kävin reilu vuosi sitten, myös tehot selvästi paremmat mikä tuntuu mm. turvallisemmissa ohituksissa.
Hinnoissa toki suuria eroja... mitään 700,- hintoja en tod. maksaisi kun kaikkine matkakuluineenkin selviää puoleen hintaan naapurimaassa. Työkaverit oli onneksi suositelleet yhtä firmaa Tallinnassa ja käytyäni siellä suosittelen minäkin... eivät puhu suomea mutta englannilla pärjää, yhteystiedot sivun alalaidassa:
http://www.chip.ee/
Ollut ilmeisesti alalla jo aika pitkään ja osaa asiansa, enkä yhtään ihmettele että Suomessakin saa kehuja. Palvelukin ensiluokkaista, samaa ei voi usein sanoa kotimaisista paikoista...Ja tämä edellinen oli todella väsyneesti toteutettu mainos. Lähes samalla minuuttilukemalla sama mainosteksti usealle eri palstalle.
- as2
Jos olet valmis maksamaan niistä lisätehoista 700e niin sitten kannattaa.
- Senkin kokenut.
Siinä leikissä saattaa mennä toinenkin 700 €. Näihin optimoituhin tietokoneisiin ei yleensä pystytä palauttamaan alkuperäistä ohjelmistoa.
- lasten leikit
taitaa olla automaatti kun se miettii?? ei paljon optimoinnit auta, sillä vakionakin löytyy vääntöä ihan kivasti.
- Optimointi...
Onpa hieno sana keksitty ahtopaineen ja syötön lisäykselle.
- Yöuni
Parasta optimointia on se että ostetaan tehokas auto. Nämä lastuttajat ovat kovia puhumaan tuotteidensa puolesta. Kuitenkin nostetaan ahtopainetta ja syöttöä lisätään.
Jos yöllä paremmin nukuttaa optimoinnin jälkeen, silloin se on onnistunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174456
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842499Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731637Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261394Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 115951
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19944Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 20931
- 171914