Kumpi on parempi!??

camerra

elikäs ihan peruskäyttöön olen hankkimassa jompaa kumpaa kameraa. Kumpaa suosittelisitte?

Nikon D3000 vai
Canon EOS1000D

Kiitos etukäteen kaikille vastaamaan vaivautuneille.

8

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhoja malleja

Kummatkin yhtä hyviä(huonoja), molemmat ovat jo vanhentuneita malleja. Ei kannata maksaa 100 € enempää rungosta ( 50 € jo OK).

• vanha malli?

Jännää miten jotkut pro kuvaajat pystyvät kuvaamaan ikivanhalla tekniikalla filmille ja lopputulos on mahtava. Ei uskoisi että hyviä kuvia voi saada "vanhentuneella" tekniikalla.

• Jukka1975

Itsellä oli aikoinaan ekana "järkkärinä" tuo Nikon D3000 ja aluksihan se oli todella hyvä, hyvä sen takia kun ei ollut tietoa paremmasta. Tosin pikku hiljaa rupesi kyrsimään määrätyt asiat, ei voinut juuri ISOa nostaa ym. myin sittemmin Nikonin putket ja rungon pois ja ostin Canonin.

Nyt sitten olen kuvaanut Canon 550D:llä, harrastelija kamera sekin mutta hakkaa tuon Nikon D3000:n mennen tullen. Eli en suosittele lähtökohtaisesti noita vaan osta käytettynä vaikka 550D tai uudempi, niissä on paljon enemmän laatua.

Siihen kun sitten ostaa hyvän niin on jo hyvällä mallilla, itse tykkään käyttää kiinteitä valovoimaisia putkia. Itsellä suurin osa menee 85/1,8 ja 50/1,8 putkilla, niissä kun jalat toimii zoomina niin oppii sommittelemaan paremmin ja pärjää hieman hämärämmässäkin. Hyvää valovoimaista objektia kiittää siinä vaiheessa kun pitää saada suljin nopeus pidettyä edes jotenkin hyvänä, siihen kun lisää hyvän kameran ISO herkkyyden josta on oikeasti hyötyä ilman kohinaa. Tämä tosin vain oma mielipide, seuraava on varmasti taas toista mieltä.

• 60 D

HDR kuvauksessa saadaan aikaan noita "ylikylläisiä" värejä: kokeile Canonin DPP:ssä (Tools--->start HDR tools) . Tuo ohjelmahan tulee aina Canonin mukana CD:llä.

• Dol Biong

”Voisiko joku vielä antaa vinkin, miten saisin aikaan kyseisen näköisiä värikylläisiä kuvia:”

Koleile esim. Lightroomissa
        Precence-paletilla:
        Clarity (esim 100), Vibrance ( 30) Saturation ( 30)

Värikohtaiset säädöt
        HSL-paletilla:
        Säädä Saturation ja Lightnes-arvoja

HUOM!
        Päivitä LR versioon 4.4

• tättäräällää

Jes, paljon kiitoksia!!!

• Canonisti minäkin

Tuo on omine rajoituksineenkin ihan hyvä ensimmäiseksi rungoksi. Hanki siihen mukanatulleen "sutun" lisäksi joku toimiva objektiivi, kääntyväpäinen salama ja hyvä jalusta, niin kamerasta on iloa vuosiksi. Objektiivina esimerkiksi f/2.0 35 mm on ihan ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3343
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      40
      2197
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2148
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1887
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1518
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1329
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      125
      1222
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1200
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1145
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1099
    Aihe