pakko kysyä onko täälä ketään ,jolla ko. dg saatu aikuisena, siis yli 40 vuotiaana? tuonhan pitäisi olla nuoruusajan epilepsiaa..?? kahdella lapsellani on epilepsia, eikä tiettävästi suvussa ole muilla.. mutta onko nyt sitten minullakin?
minulla alkanut olemaan ihmeellisiä tahattomia säpsyjä ja nypsyjä , tajunta ok eikä mitään muuta sellaista oiretta ole,. noitä säpsyjä tulee ja menee ihan hereilläkin useita päivänaikaan.. mitä muuta voisi olla? lihaskissa myös ylimääräistä liikehdintää, suuria faskulaatioita pitkin päivää ja yötä..
aikuis iällä alkava myoklonia- epilepsiaa?
6
2977
Vastaukset
- 12+12
Varmastikin sinun kannattaa varata itsellesi aika neurologin vastaanotolle.
- marizza70
niinhän tietysti täytyisi, olen vain aina ollut huono menemään lääkäriin.. ajattelin siksi kysyä ensin täältä, onko edes syytä huoleen ?
- vilukissaq
..on syytä huoleen..mene neurologille
- Myoklonia
Myoklonia. Nootropil 1200mg
- Myoklonia
Myoklonia kirjoitti:
Myoklonia. Nootropil 1200mg
Sain vaikeutuvia oireita (Voimakasta toispuoleista lihasnykimistä levossa alkaen vasemmasta kädestä ja edeten vasenta puolta jalkaan ja jalkapohjaan ja vähitellen myös oikealle puolelle) alkaen iässä 36 tulehduksen seurauksena. Neurologi ei olisi varmaan just iän vuoksi osannut diagnosoida, mutta itse tulin siihen tulokseen ettei voi olla muuta kun ei kerran ns. fyysistä syytä löydy. (selasin YouTubesta englanninkielisiä videoita ja samankaltaisia oireita näkyi siellä) Minulle kokeiltiin parkinsson lääkettä ja lihasrelaksanttia jotka eivät auttaneet. oireet vain paheni kuukausi kuukaudelta. Menin yksityiselle neurologille joka ehdotti piracetamia . (=Nootropil) 3x2tbl annostuksella oireet ovat lähes poissa. Pelottaa silti tuleva kun ei tiedä mihin etenee vai eteneekö ja auttaako lääkkeiden teho miten kauan. Silti sain lisä aikaa viettää "tervettä" elämää. Sitäpä tässä nyt siis opettelen. Täysillä elämistä.
- Anonyymi
Hei!
Kaipaisin vertaistukea, vaikka oma diagnoosi on vielä avoin..
Marizza 70, todettiinko sinulla epilepsia ja minkä tyyppinen?
Myoklonia, onko lääkitys vieläkin tepsinyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983