Sain ajan verikokeisiin klo 9.30 aamulla.
Olen lukenut, että koe tulisi ottaa ennen aamu 10:ntä ja tuo on aika hilkulla, kun laboratoriossa ollaan yleensä hieman jäljessä aikatauluissa.
Heittääkö arvo paljon verrattuna esim.jos koe otettaisiin 8.30?
Pelottaa, että TSH lukema näyttää alhaisempaa eli normaalimpaa kuin näyttäisi aikaisemmin aamulla mitattuna ja vajaatoiminta jää selviämättä.
Klo 9:30 liian myöhään verikokeelle? :(
7
267
Vastaukset
- kkooollii
Ei ole mitään merkitystä tuolla ajalla.
- MonenMammeli
TSH laskee aamun jälkeen
- 4665
En usko, että sillä on suurta merkitystä, itse olen mennyt kilpirauhas verikokeisiin 10 jälkeenkin, esim. 10.15
- KilpirauhasSisko
minä usein käyn tuohon aikaan otattamassa kokeet. klo 10 on minulle kerrottu rajaksi, en tosin usko että puoli tuntia sinne tänne vaikuttaa kovinkaan paljoa.
- Vajaa rouva
Mielummin aikaisemmin kuin myöhään. Itse käyn noin klo 8.00. TSH laskee päivän mittaan jopa 70 %; tästä on siis tieteellisiä julkaisuja ja tämän saman sanovat myös endokrinologian oppikirjat. Jos labra on pahasti myöhässä, niin mene joku toinen päivä ja mielummin aika klo 8-9.
- KilpirauhasSisko
lienee siis järkevintä otattaa kaikki verikokeet samaan aikaan, että tulokset olisivat mahdollisimman hyvin verrattavissa keskenään :)
- Vajaa rouva
Juu, mutta viitearvot perustuvat aikaisen aamun arvoihin. Tämän takia kannattaa käydä aikaisin. Klo 9.30 on sinänsä ihan Ok, mutta labra saattaa olla myöhässä, jolloin jo mennään turhan myöhäiseksi. Mutta totta, että verikokeet aina samaan aikaan, jatkossa myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663422Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463242Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423068- 502663
- 311983
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271880- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871555Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401445- 391350