Ostimme talon missä on keskuspölynimuri. Aiemmin en ole ollut keskuspölynimurin kanssa tekemisissä ja tässäpä pulmat mitkä tulisi ratkaista:
1. Imu on aika tehotonta, kannattaisiko keskuksen vaihto uudempaan (vanhalla ikää 20 v) tai toiseen merkkiin.
2. voiko vaihtaa yksikön toiseen merkkiin tekemättä putkistoissa muutoksia?
3. Voiko vaihtaa itse vai pitääkö kutsua alan ammattilainen?
4. Yksi rasia on rikki, voiko itse vaihtaa rasian ja pitääkö se olla tietyn merkkinen?
5. pitääkö säiliötä puhdistaa muuten kuin tyhjäämällä? esim. onko siellä suodatin jossain?
... No tuntuupa tyhmältä tälläisiä kysyä, pääsis varmaan helpolla vaihtaa tavalliseen imuriin....
keskuspölynimurin vaihto parempaan
6
1437
Vastaukset
- Näin se on
Voi vaihtaa itse, kannattaa pysyä samassa merkissä, jolloin osat sopivat toisiinsa.
Keskusyksikössähän on "töpseli" itsessään ja imurasioille tulee vain heikkovirta, niistä ei "sätkyjä" saa.- Näin se on
Säiliön tyjennyksen yhteydessä pitää suodatin pestä ja kuivata hyvin ennen takaisin laittoa. (Ainakin Allaway) Suodatin on moottorin päässä siipimutterilla kiinni, (näkyy kun säiliön avaa.
Itse hommasin toisenkin suodattimen, niin imurointiin ei tule katkoja. Suodattimen likaisuus pudottaa imutehoa paljon, eikä ole moottorillekaan mieleen.
- luukku
Onko kaikki muut imurinluukut tiiviisti kiinni, paitsi se mitä par'aikaa käytät? Jos useampi luukku on imuroidessa auki, imuteho heikkenee huomattavasti.
- ja vielä
Jospa se rikkinäinen rasia vuotaa ilmaa?
Luulisin, että rasioita saa erikseen. Rasian vaihtaminen ei ole vaikeaa.
- pölypunikki
Kannattaa ostaa pölypussilla varustettu keskuspölynimuri, siisti käyttää verrattuna pussittomaan.
Imurasiaksi käy minkä tahansa valmistajan imurasia kunhan imuputken halkaisija on sama. Tosin halkaisijaheittokaan ei haittaa jos tiivistää liitoksen " sika " massalla tai muulla vastaavalla.
Merkistä toiseen vaihtokaan ei ole ylivoimaisen vaikeaa, asennuslevy on eri merkeillä erilainen, mutta ei yleensä aiheuta sen suurempaa ongelmaa. - Seniori.
Ikä ei välttämättä sitä imutehoa heikennä ei ainakaan minulla, jossa Putseri ostettu 14.4.1990 .
Mutta yhden imurasian kannen tiiviste meni hukkaan jolloin imuteho heikkeni, uusittuani tiivisteen imu oli entisellään.
Suosttelen kaikkein ennsinnä uusimaan sen rikkinäisen rasian samanmerkkiseen ja putken halkaisijaltaan sama, aivankun "luukku" ja "pölypunikki" mainitsi.
Jos rasian vaihto ei auta niin sitten pitää harkita jotain muuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574