J.W. -Yhtiöiden touhu

auringonkukka8

Minulla on monieräinen vippi kyseisestä puljusta. Nyt sieltä tuli sitten tekstiviesti, että halutessani voisin muuttaa maksuohjelmaa. Uteliaisuuttani sitten kysyin että miten. Vastaus oli: Järjestelykulu on 30 euroa korko ja se sisältää 4 erää. Jokainen ylimenevä erä 4 erästä on 5 euroa korko.

En kai nyt noin idiootti ole minäkään. Lainassa on siis tällä hetkellä 5 erää jäljellä ja maksimissaan kuulemma saisi kuuteen erään. Noilla kuluillahan tulos olisi varmaan plus miinus nolla, maksaisin vaan vielä yhden erän alkuperäistä enemmän.

Ja eikös tuollaisen järjestelykulun saa periä vasta, kun laina on perinnässä? Tämä ei ole eikä ole tarkoitusta antaa mennäkään. Akuutissa rahapulassa (koiran äkillinen iso leikkaus) jouduin vipin ottamaan ja todellakaan en ota tavaksi, täytyy hommata luottokortti vastaavanlaisten varalta.

Ihmetyttää vaan tämä touhu... mutta mitä olen nyt enemmän lukenut, niin tämä taitaa olla pulju, jolla on myös oma perintätoimisto ja nyt uuden lain myötä ei sitten saisikaan itse olla enää itsensä toimeksiantaja niin yrittää huijata näin?? ;)
Kusetusta sanon minä. Kunhan saan nuo erät maksettua, on mun vipit siinä.

49

8888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+11

      Noiden toiminta on todella kamalaa katsottavaa, yrittävät nyhtää ihmisiltä mahdollisimman paljon kaikenlaisilla "pienillä" kuluilla.

    • hyiJ.W

      Minä maksoin joskus vippausaikoinani heille ylimääräistä 91 euroa. Minulla oli myös monieräinen laina,josta viimeinen erä oli perinnässä. Maksoin tuon perintäerän (91€) ja seuraavana päivänä tulikin oikeudesta kirje kuluineen. Maksoin tuonkin säihkähdyksissäni pois.

      Eli siis J.W-yhtiöt sai ylimääräistä 91 € eikä koskaan ilmoittanut, että palauttaisivat. Tosin tuolloin en jaksanut edes penätä asiaa, kun olin niin voimaton itse. Nyt kyllä tappelisin tuollaisen summan vuoksi! Nyt on jo pitkän aikaa ollut vippikierre jo mennyttä elämää. Mutta oma vika,kun en tivannut rahaa takaisin,mutta kunnon firmat kyllä palauttavat tuon kokoisen summan huutelemattakin.

    • 4+8

      Ei kellekään ole voinut tulla oikeudesta kirjettä jos on sopinut perinnän kanssa velan maksusta.

    • hyiJ.W

      Tarkennus: siis perinnän viimeinen lasku tai maksuvaatimus ( viimeinen erä yht. 91 € korkoineen ) oli myöhässä noin 2 vikkoa ja meni oikeuteen.

      Eli en ollut sopinut mistään vaan, kun lasku on tarpeeksi kauan maksamatta niin kuin minulla oli ,niin viimeinen erä oli mennyt perintään2 .

      Maksoin siis perintätoimiston laskun 91 € ( mutta siis liian myöhään ) ja maksua seuraavana päivänä tuli oikeudelta kirje ( jossa siis viimeinen erä on mennyt käräjille) ja maksoin senkin kuluineen eli kokonaisuudessaan tuli maksettua 91€ ylimääräistä ( - 2viikon viivästyskorko)

    • 15+17

      eikö pitänyt maksaa ollenkaan oikeuskuluja?

      • hyiJ.W

        Kyllä siis maksoin myös oikeuskulut .


    • hopsis781

      ap: "Ja eikös tuollaisen järjestelykulun saa periä vasta, kun laina on perinnässä?"

      Todennäköisesti velan ehdoissa lukee, että mikäli lainaehtoihin tai maksusuunnitelmaan tehdään muutoksia, lainanantajalla on oikeus veloittaa niistä hinnastonsa mukainen kulu. Eihän ne ilmaiseksi niitä muutoksia ala tehdä. Ja toisaalta sun ei ole mikään pakko tehdä tuollaista muutosta, joten sitten et siitä maksakaan.

      • kaakatu

        Joo kai ne voi kuluja muutoksista ottaa. Aika härskiltä kyllä minustakin kuulosta että melkein samanlaiset maksuerät tulisi silti ja vielä yksi erä lisää. Mutta kai tuohonkin joku heikompi menisi.


    • Karhunkaataja
      • Tapsa5

        Tota Kontiota vähän arvelinkin, sillä yhden Lahdesta ostamani paidan selkämyksessä lukee tuo Perintätoimisto Kontio ja paidan mukana tulleissa shortseissa lukee Reissuluotto. Arveluni oli oikea.


    • 1184

      Tää on ihan huijariväkeä.

    • MT7

      Sieltä kyllä tulee maksuhuomautuksia ennen kuin tarjoavat maksusopimuksen
      tekemistä. Täytyy olla jo laskut pahasti myöhässä kun sopimusta tarjoavat.Kuukauden päästä maksusopimuksen tekemisestä alkaa vasta uudet lyhennykset. Ei kai kukaan ilmaiseksi maksusopimuksia tarjoa kun itse asiakas laiminlyönyt sovitut maksuerät. Voihan sitä odotella niitä kirjeitä ja kohta sitten jo käräjillä laskut. Jokainen tehköön miten parhaaksi näkee mutta turha syyttää aina firmoja jos ei itte pysty laskuja ajallaan hoitamaan. Kuukausierä kun ei voi valitettavasti itse päättää...

    • 10+13

      Kontio on pahimpia vedättäjiä koko alalla. Lähetteli aikoinaan maksuvaatimuksiansa parin viikon välein että tulivat maksimikulut nopeasti täyteen. Ja aika lailla sama meno jatkuu edelleen vaikka sitä on viranomaisten taholta koitettu hillitä. No ainakin heillä loppuu nyt tämä pelleily niitten omien pikalainojen perinnässä.

    • gvsdgdgfgbsd

      Tein äskettäin heidän kanssa lainani uudelleenjärjestelyn ja vaikka järjestely maksaa, niin tein sen mieluusti koska minulla on nyt heiltä 2 erääntynyttä erää joita en olisi voinut tällä hetkellä maksaa.

      Kyllähän homma on niin, että jos ja kun näihin pikalainoihin sotkeutuu, niin homma on jo lähtökohtaisesti päin persettä ja pitää olla valmis vaikka minkälaiseen vedätykseen.
      Itselläni on pakkorako, koska toinen vaihtoehto on asuntolainan uudelleen järjestely ja sitä kautta lainan marginaalin huima korotus ja se vasta kalliiksi tulisikin.

    • ffds

      Mitenkähän tämä nyt menee?

      Otin lainan Get Capitalilta. Heti lainanoton jälkeen tuli lasku ja tieto, että laina on siirretty J.W. -Yhtiöille, joka siis hoitaa laskutuksen.
      No nyt minulla myöhästyi yksi erä ja tuli sitten maksuvaatimus perintätoimisto Kontiolta, jossa sitten onkin taas alkuperäisenä velkojana Get Capital.

      Juu tiedän, että minun olisi pitänyt maksaa ajoissa, mutta tilanne nyt on sellainen, etten pystynyt. Mietin vaan, että jos se laskuttaja on kerran J.W. eli oikeastaan sama kuin Kontio, niin saako näin toimia? Eikö tämä saman puljun sisällä kierrättäminen tullut kielletyksi?

      Aion kyllä tämän hoitaa, ei ole tarkoitusta heittäytyä ulosoton asiakkaaksi, mutta mietityttää vaan tämä touhu. Näköjään J.W. osaa kusetuksen taidon.

    • Syvällä suossa

      Itse taas otin Get Capitalilta lainan, ja heti tuli lasku ja ilmoitus, että laina on siirretty J.W.-Yhtiölle. Sitten parin päivän päästä tuli uusi lasku, ja ilmoitus, että laskuttaja onkin sittenkin Get Capital. Peruin koko lainan.

      • kaler3

        Juuh tuota ne tekee juurikin sen takia, että jos menisi perintään niin eivät saisi ottaa niin suuria kuluja kun kontio ja jw ovat samaa puljua. Ihme vempaamista, mutta josko siihenkin joku tolkku tulisi joskus... hope so.


      • Hesekiel

        Vaikka tuossa asunnossa ei rahaa ole säästelty, en minä viihtyisi noin kolkossa kämpässä: ihan kuin paremmanluokan toimisto...savolaisineen.
        Vaikka ukolla rahaa vippaskonstifirmoineen on siunaantunut, akkaa ei ole silti löytynyt, vai eikö viihdy akkainseurassa.


      • Putiini*******

    • jaakkoalainaaja
    • täytyy käydä J.W:n toimistossa yllätyskäynnille selvittämässä samasta ongelmasta!!!!

      • aaaapellellelelee

        No kävitkö? Anna kun arvaan, jäi uhoamiseksi..


    • kusijulli

      Hakekaa pankista lainat vinkujat. Miks olette vetäny rahatilanteen siihen pisteeseen että illalla pitää heti saada satanen lainaan? :D Maksakaa vaan vanhoja vippejä velkarahalla. On Lahdesta muitakin lähtenyt nastolaan päin ja pysähtynyt ennen lähde grilliä kun ei oo ollu enää muuta vaihtoehtoa.

    • Feertyu

      J.W yhtiöltä minullaki laina oletteko päästänny perintään? Mite ootte sopinneet maksueristä?._. Minulla noin3400e laina ja lyhennys 400e kk,,

      • fyyff6yddr

        Teitä reppanoita kiinnostaa vain kuukausierän suuruus, ei kuinka kauan joudutte maksamaan sitä tai lainan kokonaishinta.


      • eihätää

      • perakamari

    • asd234234asd

      Korko on aivan sairas

    • Sakira

      Rikollinen yhtiö niin kuin kaikki pikavippit on perintätoimistojen perustamia kaikki ovat.

    • Anonyymi

      Tässä hyvä esimerkki heidän sivuiltaan "korottomasta" lainasta:
      Esimerkki 2: Nostat tänään 1200 €, siitä menee 15 % nostokulu, eli 180 €. Maksat takaisin 1380 € seuraavaan eräpäivään mennessä (n. 30 päivän kuluttua). Eli korkoa ei kerry, kun maksat seuraavaan eräpäivään mennessä takaisin.
      Tuostapa voi jokainen laskea sen todellisen vuosikoron ja vielä tulee lisää jos ei kokonaan maksa 30pvn aikana.
      Eli laillista ryöstöä !!!

      • Anonyymi

        Juu, tällaiset "esimerkit" ovat helvetin turhia. Ei kukaan ota vippifirmoilta 1200€ lainaa ja maksa sitä kuukauden sisällä takaisin. Ei kukaan.

        Pankista saa saman lainan halvemmalla ja vaikka vuoden maksuajalla ja tulee vielä halvemmaksikin.

        Ainoastaan narkkarit ja muut hörhöt ottaa näitä vippejä, kun tietävät että ei tarvitse maksaa takaisin.


    • Anonyymi

      Varo tätä firmaa henkilöstö osaamtonta virheitä, korkeita lisäkuluja ja heidät on haastettu joukkokanteella oikeuteen ylisuurten korkojen, lisämaksujen vuoksi.

      Keräävät korkoja ja kokroprosentti hämärää ja maksaakao osa näistä veroja suomeen Ferratun, Credit 24, Euroloan koska usealla kotipaikka on Malta , jossa ns rahanpesua tehdään.

      Myös Netistä lainaa, Saldo, Vippi, Top Finance usella sama työtapa ja ovat keksenään toiminnassa ja usea näistä kilpailee ja yrittää syödä muita laina, vippifirmoja.

      Uusi lainantarjoaja Tando perii jopa 40% korkoa, netistä lainaa 70%, saldo ja vippi jne 100% sekä JW jopa 200%, joka onkin nyt oiekuden ja uhkasakkojen selvityksessä. Nämä firmat voi lopettaa mahdollisimman pian.

      Ilmiantakaa näitä firmoja ja tieto kuluttajavirnomaisille, koska he ottavat tietoa vastaan ja valvovat nyt entistä tarkemmin firmojen toimintaa.

      Lyhennät, lyhennät jaa aina jokin lisäkulu, kuluihin ei saa selvitystä vaikka pyytää ja Saldo, Vippi jne korot ovat myös epämääräisiä korkeita.

      Myös kun katsoo korkoprosentteja ne ovat jokisella muuta kuin lakisääteisiä, kuka valvoo tutnuu, että valvonta on hakoteillä ja ryhmäkanteita vaan lisää. Varo ottamasta lainaa. Ja ilmoita kuluttajavirnaomaislle jos huomaat lainoissasa ja muutnekin sivuilla vilppiä ja isoja korkoja.

      • Anonyymi

        Sergel perintä on myös kusetuksen mestari!!!


      • Anonyymi

        Sergel perintä on myös kusetuksen mestari!!!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Todella suuret korot tuolla firmalla otin josku 2 tuhannen euron kulutusluoton. Maksu aikaa otin pari vuotta jossa kuluiksi kerrotiin yht noin 2500. Noh kuukausi meni ja ekan kuukausi koron näin joka siis yhtä paljon kun luottoa pitäisi maksaa elikkä 260e kk joten ei tätä lainaa kukaan saa maksettua jossei kokopottia saa kasaan. Olen nyt vuoden koittanut tuota maksaa ja vielä jäljellä 1800e vaikka olen jo monta tuhatta maksanut. En suosittele kusetus firma ja toivottavasti joutuvat helvettiin :)

      • Anonyymi

        Kuluttajaviranomaisen sivuilla on ohje ja valmis word-pohja, jolla voit pyytää korkojen kohtuullistamiseen. Jos eivät suostu, niitä jätä kuluttaja-asiamiehen selvitettäväksi. Niin minä tein.


      • Anonyymi

        Onko tuo "kusetus" sitä, että asiakas ei ymmärrä millä kuluilla ja korolla hän on ottanut lainaa.
        Ei ole kovin vaikea kertolasku , kun lainaehdoissa lukee 260 € x 24 kk =6200 €.
        Löytyy siis sellaisia järjen jättiläisiä, jotka haluavat lainata 2000 € ja maksaa sitä takaisin vain sievoiset 6200 € . Tämä on varmaan jotain demarien finanssipolitiikkaa.


      • Anonyymi

        KAVERILLA SAMA JUTTU, MAKSAA KUUKAUDESSA 2000 EURON LAINAA 250 EUROA, KAIKKI MENEE KORKOIHIN. PASKA FIRMA


    • Anonyymi

      Kokemukseni ko yhtiöstä! Maksoin maksoin maksoin ..ihan hulluna maksoin! Onneksi selvisin..mutta yksi riistofirmoista..mikä kytkös päättäjillä! Kun tuollaiset firmat saa edelleen jatkaa! SALDO.COM..BONDORA.. jne..aivan samanlaista touhua!

      • Anonyymi

        Jos satut lukemaan (tai kuka tahansa muu, joka on ottanut koskaan Weststarilta / J.W. Yhtiöiltä) lainaa ja maksanut kaiken takaisin, varsinkin jos asiasta on tehty maksutuomio ja maksut on kerätty ulosoton kautta (ja vaikka olisit onnistunut maksamaan itse lainat pois), liittykääpä Velallisten tukiryhmä VTR:ään Facebookissa ja yhteys ylläpitoon.


    • Anonyymi

      Ja blue finance.

    • Anonyymi

      Nyt kyseinen firma maksaa miljoonia takaisin heille, jotka olivat mukana joukkokanteessa.

      Lahtelainen yritys, joka riistää ihmisiltä rahaa riistämällä korot olivat 200-300 %. Jarno Markus Olavi Käyhkö, joka on toimitusjohtaja kyseisessä firmassa.


      JW-yhtiöt käyttää perintätoimistona Kallio yhtiötä, joka on kytköksissä kyseiseen firmaan. Kallio perintätoimisto on myös riistofirma, joka laskuttaa ihmeellisillä kululla, lisäkuluilla huikeita prosentti korkosummia.

      Jokin pieni firma, joka kitkuttaa riistolla asiakkailtaan.

      Näillä on kytkös JW-yms Aleksanterinkadun vippi ja perintäfirmoihin. Viranomaisten tulisi tutkia paremmin.

      • Anonyymi

        Koron kiskonta on ollut läpi maailman historian ala-arvoisinta toimintaa mihin ihminen voi ryhtyä!

        Tämmöset ihmisparat ketkä käyttää hyväksi toisten heikkoutta on alakerran porukkaa!

        Hävetkää ja katukaa tekojanne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koron kiskonta on ollut läpi maailman historian ala-arvoisinta toimintaa mihin ihminen voi ryhtyä!

        Tämmöset ihmisparat ketkä käyttää hyväksi toisten heikkoutta on alakerran porukkaa!

        Hävetkää ja katukaa tekojanne!

        Eikös Suomen Eduskunnan toiminta ole viekä paljon ala-arvoisempaa? Hehän koko sopan ovat keittäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Suomen Eduskunnan toiminta ole viekä paljon ala-arvoisempaa? Hehän koko sopan ovat keittäneet.

        Ala-arvoista on myös vippaajien äly. Itse ainakin ensimmäisenä katsoisin ehdotetun lainasopimuksen nimelliskorkoa. Sen jälkeen (jos hyväksyisin koron) nettilaskurilla laskisin sopivan kuukausierän, jotta laina lyhenisi säällisessä ajassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ala-arvoista on myös vippaajien äly. Itse ainakin ensimmäisenä katsoisin ehdotetun lainasopimuksen nimelliskorkoa. Sen jälkeen (jos hyväksyisin koron) nettilaskurilla laskisin sopivan kuukausierän, jotta laina lyhenisi säällisessä ajassa.

        Noinhan ne muutkin "viisaat" toimivat. Lasketaan ja arvioidaan jotain olemattomalla laskutaidolla eikä osata varautua muihin yllättäviin menoihin. Lopputuloksena sinulle ja muille loputon velkavankeus. Ei aina ekalla kertaa, muta kertoja riittää jos elää vanhaksi. Suuri osa rahoista menee korkoihin täysin turhaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe