J.W. -Yhtiöiden touhu

Minulla on monieräinen vippi kyseisestä puljusta. Nyt sieltä tuli sitten tekstiviesti, että halutessani voisin muuttaa maksuohjelmaa. Uteliaisuuttani sitten kysyin että miten. Vastaus oli: Järjestelykulu on 30 euroa korko ja se sisältää 4 erää. Jokainen ylimenevä erä 4 erästä on 5 euroa korko.

En kai nyt noin idiootti ole minäkään. Lainassa on siis tällä hetkellä 5 erää jäljellä ja maksimissaan kuulemma saisi kuuteen erään. Noilla kuluillahan tulos olisi varmaan plus miinus nolla, maksaisin vaan vielä yhden erän alkuperäistä enemmän.

Ja eikös tuollaisen järjestelykulun saa periä vasta, kun laina on perinnässä? Tämä ei ole eikä ole tarkoitusta antaa mennäkään. Akuutissa rahapulassa (koiran äkillinen iso leikkaus) jouduin vipin ottamaan ja todellakaan en ota tavaksi, täytyy hommata luottokortti vastaavanlaisten varalta.

Ihmetyttää vaan tämä touhu... mutta mitä olen nyt enemmän lukenut, niin tämä taitaa olla pulju, jolla on myös oma perintätoimisto ja nyt uuden lain myötä ei sitten saisikaan itse olla enää itsensä toimeksiantaja niin yrittää huijata näin?? ;)
Kusetusta sanon minä. Kunhan saan nuo erät maksettua, on mun vipit siinä.
Ilmoita

Noiden toiminta on todella kamalaa katsottavaa, yrittävät nyhtää ihmisiltä mahdollisimman paljon kaikenlaisilla "pienillä" kuluilla.
Ilmoita
Minä maksoin joskus vippausaikoinani heille ylimääräistä 91 euroa. Minulla oli myös monieräinen laina,josta viimeinen erä oli perinnässä. Maksoin tuon perintäerän (91€) ja seuraavana päivänä tulikin oikeudesta kirje kuluineen. Maksoin tuonkin säihkähdyksissäni pois.

Eli siis J.W-yhtiöt sai ylimääräistä 91 € eikä koskaan ilmoittanut, että palauttaisivat. Tosin tuolloin en jaksanut edes penätä asiaa, kun olin niin voimaton itse. Nyt kyllä tappelisin tuollaisen summan vuoksi! Nyt on jo pitkän aikaa ollut vippikierre jo mennyttä elämää. Mutta oma vika,kun en tivannut rahaa takaisin,mutta kunnon firmat kyllä palauttavat tuon kokoisen summan huutelemattakin.
Ilmoita
Ei kellekään ole voinut tulla oikeudesta kirjettä jos on sopinut perinnän kanssa velan maksusta.
Ilmoita
Tarkennus: siis perinnän viimeinen lasku tai maksuvaatimus ( viimeinen erä yht. 91 € korkoineen ) oli myöhässä noin 2 vikkoa ja meni oikeuteen.

Eli en ollut sopinut mistään vaan, kun lasku on tarpeeksi kauan maksamatta niin kuin minulla oli ,niin viimeinen erä oli mennyt perintään2 .

Maksoin siis perintätoimiston laskun 91 € ( mutta siis liian myöhään ) ja maksua seuraavana päivänä tuli oikeudelta kirje ( jossa siis viimeinen erä on mennyt käräjille) ja maksoin senkin kuluineen eli kokonaisuudessaan tuli maksettua 91€ ylimääräistä ( - 2viikon viivästyskorko)
Ilmoita
eikö pitänyt maksaa ollenkaan oikeuskuluja?
1 VASTAUS:
Kyllä siis maksoin myös oikeuskulut .
+Lisää kommentti
ap: "Ja eikös tuollaisen järjestelykulun saa periä vasta, kun laina on perinnässä?"

Todennäköisesti velan ehdoissa lukee, että mikäli lainaehtoihin tai maksusuunnitelmaan tehdään muutoksia, lainanantajalla on oikeus veloittaa niistä hinnastonsa mukainen kulu. Eihän ne ilmaiseksi niitä muutoksia ala tehdä. Ja toisaalta sun ei ole mikään pakko tehdä tuollaista muutosta, joten sitten et siitä maksakaan.
1 VASTAUS:
Joo kai ne voi kuluja muutoksista ottaa. Aika härskiltä kyllä minustakin kuulosta että melkein samanlaiset maksuerät tulisi silti ja vielä yksi erä lisää. Mutta kai tuohonkin joku heikompi menisi.
+Lisää kommentti
On perintätoimisto.

http://www.kauppalehti.fi/omayritys/perintatoimisto joutuu markkinaoikeuteen/201205168143

Sama toimisto on nykyjään niemeltään Kontio.
1 VASTAUS:
Tota Kontiota vähän arvelinkin, sillä yhden Lahdesta ostamani paidan selkämyksessä lukee tuo Perintätoimisto Kontio ja paidan mukana tulleissa shortseissa lukee Reissuluotto. Arveluni oli oikea.
+Lisää kommentti
Tää on ihan huijariväkeä.
Ilmoita
Sieltä kyllä tulee maksuhuomautuksia ennen kuin tarjoavat maksusopimuksen
tekemistä. Täytyy olla jo laskut pahasti myöhässä kun sopimusta tarjoavat.Kuukauden päästä maksusopimuksen tekemisestä alkaa vasta uudet lyhennykset. Ei kai kukaan ilmaiseksi maksusopimuksia tarjoa kun itse asiakas laiminlyönyt sovitut maksuerät. Voihan sitä odotella niitä kirjeitä ja kohta sitten jo käräjillä laskut. Jokainen tehköön miten parhaaksi näkee mutta turha syyttää aina firmoja jos ei itte pysty laskuja ajallaan hoitamaan. Kuukausierä kun ei voi valitettavasti itse päättää...
Ilmoita
Kontio on pahimpia vedättäjiä koko alalla. Lähetteli aikoinaan maksuvaatimuksiansa parin viikon välein että tulivat maksimikulut nopeasti täyteen. Ja aika lailla sama meno jatkuu edelleen vaikka sitä on viranomaisten taholta koitettu hillitä. No ainakin heillä loppuu nyt tämä pelleily niitten omien pikalainojen perinnässä.
Ilmoita
Tein äskettäin heidän kanssa lainani uudelleenjärjestelyn ja vaikka järjestely maksaa, niin tein sen mieluusti koska minulla on nyt heiltä 2 erääntynyttä erää joita en olisi voinut tällä hetkellä maksaa.

Kyllähän homma on niin, että jos ja kun näihin pikalainoihin sotkeutuu, niin homma on jo lähtökohtaisesti päin persettä ja pitää olla valmis vaikka minkälaiseen vedätykseen.
Itselläni on pakkorako, koska toinen vaihtoehto on asuntolainan uudelleen järjestely ja sitä kautta lainan marginaalin huima korotus ja se vasta kalliiksi tulisikin.
Ilmoita
Mitenkähän tämä nyt menee?

Otin lainan Get Capitalilta. Heti lainanoton jälkeen tuli lasku ja tieto, että laina on siirretty J.W. -Yhtiöille, joka siis hoitaa laskutuksen.
No nyt minulla myöhästyi yksi erä ja tuli sitten maksuvaatimus perintätoimisto Kontiolta, jossa sitten onkin taas alkuperäisenä velkojana Get Capital.

Juu tiedän, että minun olisi pitänyt maksaa ajoissa, mutta tilanne nyt on sellainen, etten pystynyt. Mietin vaan, että jos se laskuttaja on kerran J.W. eli oikeastaan sama kuin Kontio, niin saako näin toimia? Eikö tämä saman puljun sisällä kierrättäminen tullut kielletyksi?

Aion kyllä tämän hoitaa, ei ole tarkoitusta heittäytyä ulosoton asiakkaaksi, mutta mietityttää vaan tämä touhu. Näköjään J.W. osaa kusetuksen taidon.
Ilmoita
Itse taas otin Get Capitalilta lainan, ja heti tuli lasku ja ilmoitus, että laina on siirretty J.W.-Yhtiölle. Sitten parin päivän päästä tuli uusi lasku, ja ilmoitus, että laskuttaja onkin sittenkin Get Capital. Peruin koko lainan.
1 VASTAUS:
Juuh tuota ne tekee juurikin sen takia, että jos menisi perintään niin eivät saisi ottaa niin suuria kuluja kun kontio ja jw ovat samaa puljua. Ihme vempaamista, mutta josko siihenkin joku tolkku tulisi joskus... hope so.
+Lisää kommentti
2 VASTAUSTA:
Vaikka tuossa asunnossa ei rahaa ole säästelty, en minä viihtyisi noin kolkossa kämpässä: ihan kuin paremmanluokan toimisto...savolaisineen.
Vaikka ukolla rahaa vippaskonstifirmoineen on siunaantunut, akkaa ei ole silti löytynyt, vai eikö viihdy akkainseurassa.
+Lisää kommentti
Iloksenne voin kertoa, että kyseiset toimjat ovat palanneet lainamarkkinoille. Asiasta kertoi Etulainaa.fi

http://laina-fi.blogspot.co.uk/2014/02/etulainaafi-kertoo-vanhojen-vippaajien.html
Ilmoita
täytyy käydä J.W:n toimistossa yllätyskäynnille selvittämässä samasta ongelmasta!!!!
1 VASTAUS:
No kävitkö? Anna kun arvaan, jäi uhoamiseksi..
+Lisää kommentti
Hakekaa pankista lainat vinkujat. Miks olette vetäny rahatilanteen siihen pisteeseen että illalla pitää heti saada satanen lainaan? :D Maksakaa vaan vanhoja vippejä velkarahalla. On Lahdesta muitakin lähtenyt nastolaan päin ja pysähtynyt ennen lähde grilliä kun ei oo ollu enää muuta vaihtoehtoa.
Ilmoita
J.W yhtiöltä minullaki laina oletteko päästänny perintään? Mite ootte sopinneet maksueristä?._. Minulla noin3400e laina ja lyhennys 400e kk,,
3 VASTAUSTA:
Teitä reppanoita kiinnostaa vain kuukausierän suuruus, ei kuinka kauan joudutte maksamaan sitä tai lainan kokonaishinta.
Kannattaa hankkiutua eroon liian korkeilla koroilla varustetuista lainoista https://tinyurl.com/ycps6xhn laittamalla lainat yhteen ja halvempaan lainaan. Joillakin lainoittajilla raha on kalliimpaa kuin toisilla. Vertaileminen kannattaa, ettei joudu maksamaan ylikalliita korkoja. Sama juttu kuin sähkön hintojen kanssa, suuria eroja löytyy hinnoissa.
eihätää kirjoitti:
Kannattaa hankkiutua eroon liian korkeilla koroilla varustetuista lainoista https://tinyurl.com/ycps6xhn laittamalla lainat yhteen ja halvempaan lainaan. Joillakin lainoittajilla raha on kalliimpaa kuin toisilla. Vertaileminen kannattaa, ettei joudu maksamaan ylikalliita korkoja. Sama juttu kuin sähkön hintojen kanssa, suuria eroja löytyy hinnoissa.
kas, nettisivu ei ole suojattu?
+Lisää kommentti
Korko on aivan sairas
Ilmoita
Rikollinen yhtiö niin kuin kaikki pikavippit on perintätoimistojen perustamia kaikki ovat.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

J.W. -Yhtiöiden touhu

Minulla on monieräinen vippi kyseisestä puljusta. Nyt sieltä tuli sitten tekstiviesti, että halutessani voisin muuttaa maksuohjelmaa. Uteliaisuuttani sitten kysyin että miten. Vastaus oli: Järjestelykulu on 30 euroa korko ja se sisältää 4 erää. Jokainen ylimenevä erä 4 erästä on 5 euroa korko.

En kai nyt noin idiootti ole minäkään. Lainassa on siis tällä hetkellä 5 erää jäljellä ja maksimissaan kuulemma saisi kuuteen erään. Noilla kuluillahan tulos olisi varmaan plus miinus nolla, maksaisin vaan vielä yhden erän alkuperäistä enemmän.

Ja eikös tuollaisen järjestelykulun saa periä vasta, kun laina on perinnässä? Tämä ei ole eikä ole tarkoitusta antaa mennäkään. Akuutissa rahapulassa (koiran äkillinen iso leikkaus) jouduin vipin ottamaan ja todellakaan en ota tavaksi, täytyy hommata luottokortti vastaavanlaisten varalta.

Ihmetyttää vaan tämä touhu... mutta mitä olen nyt enemmän lukenut, niin tämä taitaa olla pulju, jolla on myös oma perintätoimisto ja nyt uuden lain myötä ei sitten saisikaan itse olla enää itsensä toimeksiantaja niin yrittää huijata näin?? ;)
Kusetusta sanon minä. Kunhan saan nuo erät maksettua, on mun vipit siinä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta