eikös sen neljä geen

savilahti3

pitäny olla nopeampi? hommattiin toi soneran mokkula tohon kotikoneeseen pönöttämään. siitä on pari kuukautta aikaa ja tosi hyvin on pelannu. hämmästykseni huomasin hetki sitten et se 4g on alkanut pelaamaan täällä. mut soneran nopeus testin mukaan antaa 7-10 megaa ja lähetys nopeus on alle yhden. kun vaihdoin takas siihen 3g verkkoon, ni vot tyrkkää kokoajan 15-liki 18 megaa vai mitä ne on, lähetys nopeus 2-3 melkein koko ajan. no samapa tuo, kunhan jytää. mikkeli on kaupunki, tai sen lähellä. en kyllä älynny kattoo sitä palkkia, miten hyvä on kenttä.

9

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et sillei hei.

      Joo, se linkkimasto jossa on 4G toiminto, on paljon kauempana kun se masto jossa on 3G toiminto. Et näin iisiä oli tää juttu. Joskushan se 4G tulee siihen lähimastoonkin, mutta ei nyt 2-3 vuoteen.

    • savilahti3

      no nyt se 4g antaa jo päälle 22 m. vielä jos joku osais kertoa mikä on pääte vai vastaanotto laitteen tge tuki? vai mikähän se oli mikä oli soneran sivuilla ilmoitettu?

    • Morjesta,

      Mikäs tikku sulla on, ja mistä pongasit tuollaisen TGE-tuen? :)

      Tero@SoneraPartio

      • LTE-tuki

        Hän tarkoitti kaiketi LTE-tukea, luulisin näin.


    • savilahti3

      joo lte tuki se varmaan oli, soneran sivuilta sitä kattelin. huwaivei on tikku, siis olikohan baut21e kuukaudessa ilman tietoturvaa, täysnetti taitaa laskussa lukea. nyt oon huvikseen tarkkaillut tota nopeutta. siis siirryin käyttämään 4g verkkoa. eilen illalla klo 16-18 tulee melkein 30m. ja nyt aamu ja siis lauantai klo viidestä, milloin luulisi käyttöaste olevan pienempi 12-16m. riittää kyllä mun käyttö tarkoituksiin mainiosti. enkai mitään tukea tarvii tai siis toi kone, siinä soneran kirjoituksessa oli vaan maininta. edellinen kaksi vuotta oli soneran tikku mikä antoi 0,1-5m. tää nykyinenhän on raketti.

    • savilahti3

      sit tuli vielä mieleen et kannattaako valita asetuksista verkon kohdalta se automaatti, vai pakottaa 4 tai 3g olemaan päällä? meinaan, ottaaks se automaatti aina nopeimman vaihto ehdon? vai hyppiikö gsm ja 4g.n välillä? sen vanhan tikun kaa meinas palaa hihat välillä kun pakki asioita hoiti ja teki mieli jättää ainakin se soneran lasku maksamatta, ku ei toimi. joku sitten sanoi et paa taustalle joku radio päälle soimaan ni toimii. tais olla vaan parempi mieli odotellessa, kun taustalla pätki musiikki.

      • Mä kokeilisin alkuun automaattisella asetuksella, ja jos ilmenee probleemia tuon verkon vaihtelun suhteen niin sit pakottaisin 3G tai 4G-verkkoon (riippuu siis omasta liittymästä ja alueesta että mitä verkkoja sieltä löytyy).

        Kannattaa sit muistaa, että jos pakotat tikun vaikka 4G-verkkoon, ja sit joskus kun lähdet reissuun niin kannattaa sit muistaa että jos siellä missä liikut ei ole 4G niin tikku ei toimi :)

        Tero@SoneraPartio


    • kurahaarankahmija

      Eikö jo jengillä vähitellen mene jakeluun, että tuohon langattomuuteen ei kannata hurahtaa? Onko se niin vaikea todeta kokemuksien kautta että ne vaan ei toimi kunnolla. 4G toimii suomessa puoliteholla ehkä kymmenen vuoden päästä. Siinävaiheessa maailmalla mennään jo tuhat kertaa nopeammalla 5G verkolla. Suomi on senverran huono kehittämään mitään, joten täällä ei kannata mennä uuden teknologian mukana. Parempaa ei ole kuin ADSL. Äläkä jumanlauta tule selittelee että "menepä sillä ADSL yhteydellä mökillä nettiin". tms yhtä typerää.

      • samaa mieltä

        Olen samaa mieltä kanssasi, langattomia ei tähän talouteen tule. Ei edes wlania.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe