Voisitteko te pikkulikat jättää ponini rauhaan..?

Turhautunut.

Omistan shetlanninponiorin. Kuitenkin on näin, että se on hieman huonotapainen (puree, joskus potkii). Ja mistäkö johtuu? No, siitä että niistä 8v "tallin ammattilaisista" on hauskaa antaa söötille pikkuponille kädestä ruokaa. Hakevat rehuvarastosta kaikkea mitä ponilleni ei anneta. Poni sitten sai ähkyn mutta onneksi selvisi. Poni on alkanut purra. Nyt sitten ne menevät karsinaan ja antavat haleja ja räpeltävät harjaan kaikenlaista. Poni vihaa yli kaiken sellaista lääppimistä. Kerran, kun suutuin niille, ne meni pois pariks päiväks koko tallilta. No jaa, ne oli sitte piilottanu meiän kalliit valjaat kuraiselle laitsalle. Tarhaan on mukava livahtaa ja hypätä ponin selkään, vaikkei sitä ole ratsukoulutettu. Jos poni ei kannakkaan, vaan pukittaa, huitovat he sitä raipalla ympäri tarhaa. Lisäksi he ovat aivan liian painavia 94-senttiselle ponille.

Jos tunnistat itsesi, painu helvettiin koko tallilta, ja korvaa hajonneet ja poljetut valjaat!

8

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh:/

Kannattaa vaan sanoa niille suorat sanat että oikeesti teillä ei oo mitään oikeutta koskea minun poniini, onhan se sinun oma ja päätät siitä!

• pomppppppu

Toi on aika törkeetä käytöstä! vittutartte mennä toisen ponii rääkkään jossei oo lupaakaa! >:/

• ...

Törkeää, sano suorat ja laita lähdölle tuommoset!

• shettis3

Mulla myös settis, on hoidossa romaniperheellä. nyt on ruvennut äksyilemään....ei anna ihmisten tulla taakse ollenkaan... häntä alhaalla koko ajan....persekipuja valittaa. Onko saanut Täysihoitoa romaneilta???

• Sano suorat sanat, netissä itkemisestä ei ole erityisemmin hyötyä.

• ratsastaja1999

Minusta olisi ärkevää vaihtaa tallia ja pistää tytöt korvaamaan eläinlääkäri ja valjas kulut. Voisiko karsinaan esim laittaa kyltin ettei saa ruokkia yms. Voisit myös pitää pienen valistuksen näille tytöille.

• pomppu2

mun mielest kannattaisi käydä näiden tyttöjen kotona kertomassa vanhemmille että tällasta on tapahtunut ja laittaa korvaamaan kulut !

• prkl4

multa kuoli eilen shettis ton ikästen takia kun kukaan ei heitä katsonut tytöt ja ties ketkä syöttivät sille porkkanoita yllin kyllin kauraa yms. se sai sitten ähkyn ja kuoli ! ;(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe